مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها

مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها + افزایش تاثیر لینکدین

امروزه دیگر، مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در توسعه کسب‌وکارها بر کسی پوشیده نیست. از میان بسترهای مجازی، شبکه اجتماعی لینکدین با ساختاری حرفه‌ای خدمات مناسبی در راستای رشد کسب‌وکارها ارائه خدمات انجام می‌دهد. در این مطلب به سراغ مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها رفته‌ایم و تاثیر لینکدین را بر توسعه تجارت بررسی می‌کنیم. […]

امروزه دیگر، مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در توسعه کسب‌وکارها بر کسی پوشیده نیست. از میان بسترهای مجازی، شبکه اجتماعی لینکدین با ساختاری حرفه‌ای خدمات مناسبی در راستای رشد کسب‌وکارها ارائه خدمات انجام می‌دهد.
در این مطلب به سراغ مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها رفته‌ایم و تاثیر لینکدین را بر توسعه تجارت بررسی می‌کنیم.

با ما همراه باشید.

نگاهی به شبکه اجتماعی لینکدین

لینکدین بر خلاف برخی از شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام یا فیس‌بوک، با هدف سرگرمی به وجود نیامده است. به بیان دیگر آنچه لینکدین را از سایر هم‌رده‌هایش مستثنی می‌کند، فضای حرفه‌ای آن است.

شبکه اجتماعی لینکدین با هدف ایجاد ارتباط میان کسب‌وکارها و برندها و اشخاص حقیقی، در صدد ایجاد روابط کاری و بهبود فضای استخدام و تجارت است.

اگر چه از لینکدین هم می‌توان استفاده‌هایی در جهت سرگرمی داشت اما آنچه در این شبکه اجتماعی به چشم می‌خورد غالبا محتوای مرتبط با کسب‌وکار است.

همچنین لینکدین بستری برای ایجاد ارتباط میان مدیران و موسسان شرکت‌ها و اشخاص متخصص و جویای شغل هم است و افراد با ساخت رزومه در پروفایل خود می‌توانند فرصت‌های شغلی مختلفی را به دست بیاورند.

با این حال بسیاری از کسب‌وکارها در ایران از تاثیر لینکدین در رونق تجارت خود بی‌خبرند. به همین دلیل در ادامه مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها را مرور خواهیم کرد.

مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها چیست؟

تاثیر لینکدین بر کسب‌وکارها می‌تواند از چند جهت اتفاق بیافتد. در ادامه مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها و اشخاص حقیقی را به طور مختصر شرح می‌دهیم:

معرفی برند و اعتمادسازی

یکی از مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها در معرفی برند و جلب اعتماد مخاطبان است. شما در لینکدین می‌توانید فعالیت‌های شرکت خود را به طور شفاف اعلام کنید و دستاوردهای جدید کسب‌وکار خود را (مانند گواهی‌ها و مجوزها و…) در پروفایل کسب‌وکار خود بروز کنید.

ایجاد شبکه ارتباطات تخصصی و حرفه‌ای

هر کسب‌وکار در هر حوزه‌ای که فعالیت کند نیاز دارد تا شبکه ارتباطات خود را توسعه بخشد و با کسب‌وکارهای دیگر و اشخاص حقیقی دیگر مانند فریلنسرها، در ارتباط باشد.

بنابراین تاثیر لینکدین در فضای حرفه‌ای کسب‌وکارها از طریق ایجاد شبکه ارتباطات تجاری، بسیار ارزشمند خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است که لینکدین می‌تواند پلی میان ارتباطات فعلی یا پیشین شما در کسب‌وکار هم باشد و ارتباطات تجاری قدیمی شما را زنده نگه دارد.

تاثیر لینکدین بر افزایش بازدید از وبسایت کسب‌وکار

تاثیر لینکدین بر افزایش بازدید از وبسایت کسب‌وکارها نیز غیرقابل‌انکار است. در اصطلاح تخصصی گفته می‌شود که یکی از مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها افزایش سئوی سایت است. به این معنا کارفرمایان می‌توانند با به اشتراک گذاشتن مطالب و خدمات خود، به ویژه در مواقعی که یک موضوع اصطلاحا در لینکدین داغ شده است، سبب افزایش بازدید از کسب‌وکار و تجارت خود شوند.

چگونه تاثیر لینکدین بر توسعه کسب وکارها بیشتر می‌شود؟

حال که با مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها تا حدودی آشنا شده‌ایم به سراغ روش‌هایی برای افزایش تاثیر لینکدین بر کسب‌وکارها می‌رویم.

ایجاد صفحه کسب‌وکار (Business Page) بهینه

برای آنکه تاثیر لینکدین بر کسب‌وکار بیشتر شود بهتر است از امکانات صفحه کسب‌وکار این شبکه اجتماعی استفاده شود.

اطلاعات لازم برای بهینه کردن صفحه کسب‌وکار لینکدین و بهره‌مندی از مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها در ادامه آمده است:

– استفاده از لوگوی کسب‌وکار در تصویر پروفایل و شعار تجاری شرکت در کاور صفحه با ابعاد مناسب

– اشاره به اهداف مرکزی کسب‌وکار شما در قسمت اطلاعات صفحه و استفاده از کلید‌واژه‌های مرتبط با زمینه کاری کسب‌وکار

– اشاره به محل کسب‌وکار (اقامتگاه) و تعداد نفرات شرکت (نیروی انسانی)

و…

جذب دنبال‌کننده (Follower) به تعداد کافی

پس از ساخت صفحه کسب‌وکار برای افزایش تاثیر لینکدین بر تجارت خود نیاز است تا اقدام به جذب فالوئر کنید. فراموش نکنید که بهره‌مندی از مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها از طریق جذب اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با کسب‌وکار شما و مخاطبان بالقوه تجارت شما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. به این منظور انجام اقدامات زیر توصیه می‌شود:

– لینک کردن صفحه لینکدین و یا پست‌های ارسالی به صفحه وبسایت کسب‌وکار

– تولید محتوای بروز و منظم به شکل روزانه یا نهایتا یک روز در میان

– اشتراک‌گذاری صفحه لینکدین و پست‌های ارسالی در سایر شبکه‌های اجتماعی (لینک‌دهی)

– استفاده از ظرفیت هشتگ‌ها با توجه به کلیدوا‌ژه‌های تجاری متناسب

– منشن کردن کسب‌وکارها و صفحات مرتبط در پست‌های ارسالی (با رعایت موازین حرفه‌ای)

– استفاده از ابزارهای تخصصی لینکدین در جهت آنالیز بازدیدها و حضور در جست‌وجو و…

و…

به اشتراک گذاشتن محتواهای جذاب و پربازدید

برای به دست آوردن هر چه بیشتر مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها لازم است تا از محتواهای پربازدید و اصطلاحا ترند (Trend) هم استفاده کنید.

افزایش تاثیر لینکدین بر بازدید از کسب‌وکار شما از راه به اشتراک گذاشتن محتواهای درگیرکننده نیز انجام می‌شود.

به همین خاطر لازم است تا کسب‌وکارها به صورت مستمر تحقیق درباره موضوعات جذاب روز و مطالب و پست‌های پربازدید را انجام دهند.

توصیه می‌شود محتواهای ارسالی دارای تصاویر یا کلیپ و یا اسلایدهایی جذابی باشد که مخاطبان کسب‌وکار شما را به سرعت درگیر کند.

درباره مزایای استفاده از لینکدین برای کسب‌وکارها ابهامی دارید؟

در این مطلب کوشش شد تا استفاده حرفه‌ای از شبکه‌ اجتماعی لینکدین برای کسب‌وکارها آموزش داده شود و تاثیر لینکدین بر رونق تجارت واکاوی شود.

در نهایت شما مخاطبان وینداد می‌توانید سوالات و یا ابهامات خود را در حوزه حقوق کسب‌وکارها و یا افزایش بازدید و جذب سرمایه را از طریق امکانات مشاوره‌ای وینداد برطرف کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط