در مورد مشاور حقوقی بانک چه می‌دانید؟

مشاور حقوقی بانک و نقش آن در پیشبرد امور حقوقی بانکی!

آیا عبارت مشاور حقوقی بانک را تا به حال شنیده‌اید؟ چندی‌ست که مشکلات مختلف گریبان سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی را گرفته ، عمده این مشکلات ریشه در عدم آگاهی و تسلط مدیران آنها به قوانین جاری کشور دارد. مشکلات به وجود آمده و عدم آگاهی مدیران باعث شد، حضور افرادی با دانش حقوقی […]

آیا عبارت مشاور حقوقی بانک را تا به حال شنیده‌اید؟ چندی‌ست که مشکلات مختلف گریبان سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی را گرفته ، عمده این مشکلات ریشه در عدم آگاهی و تسلط مدیران آنها به قوانین جاری کشور دارد. مشکلات به وجود آمده و عدم آگاهی مدیران باعث شد، حضور افرادی با دانش حقوقی در شرکت‌ها و سازمان‌ها بیش از سابق حس شود. این افراد که فارغ‌التحصیلان رشته حقوق هستند در دایره‌ی حقوقی شرکتها در قالب مشاوران حقوقی فعالیت می‌‌کنند.

بانک‌ها نیز در راستای پیروی هر چه بیشتر از قوانین، افرادی را در قالب مشاور حقوقی به استخدام درآورده‌اند. بانک‌ها در بخش‌های حقوقی فعالیتشان از این مشاوران استفاده زیادی می‌کنند و مشاوران حقوقی بانک‌ها تاثیر بسزایی در پیشبرد کارهای حقوقی بانک‌ها دارند. در ادامه قصد داریم به طور کامل به شرح مشاور حقوقی بانک بپردازیم و قرارداد مشاور حقوقی بانک‌ها را به طور مفصل بررسی کنیم.

مشاور حقوقی چه کسی‌‌ست؟

مشاور حقوقی اغلب از فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حقوق است که با دانشی که از قوانین دارد کمک زیادی به ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌کند. مدیران این نهاد‌ها هرچقدر هم که با تجربه باشند و آگاه به شرایط باشند باز هم رعایت قوانین و اصول  حقوقیرنیازمند تسلط کافی بر این مباحث است. دقت نداشتن در رعایت قوانین در شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توان ضرر‌های جبران ناپذیری برای آنها به همراه داشته باشد.

مشاوران حقوقی در سازمان‌ها ، مقررات و تصمیماتی را که بر سازمان و قانون تأثیر می‌گذارد، تحلیل می‌کنند. این مشاوران می‌توانند به طور مستقل کار کنند و همچنین می‌توانند به استخدام سازمان در بیایند و به طور مستقیم با آنها کار کند. همچنین می‌توانند به طور خاص برای ارگان مربوط کار کنند مثل مشاور حقوقی بانک.بنابراین وظایف آنها شامل طیف وسیعی می‌شود. درادامه به بررسی وظایف مشاوران حقوقی در ادارات و سازمان‌ها خواهیم پرداخت.

اگر برای پرونده‌های حقوقی شرکت خود نیاز به یک مشاور  متخصص حقوقی  مجرب دارید، تیم حقوقی وینداد در تمام مراحل یافتن و انتخاب بهترین‌ها در کنار شما است.

وظایف مشاوران حقوقی چیست؟

با توجه به آنچه راجع به مشاورین حقوقی گفته شد، این اشخاص وظایف متعددی دارند. چند وظیفه اصلی مشاوران حقوقی را عبارتند از:

  • ارائه‌ی راهنمایی‌های حقوقی: یکی از اصلی‌ترین وظایف مشاوران راهنمایی حقوقی‌ست. این راهنمایی‌ها میتواند در زمینه‌ی ورود به تصمیمات تجاری و مذاکرات قرارداد و راهبردهای قانونی برای دادرسی و یا دیگر فعالیت‌های حقوقی باشد.
  • شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها: مشاور حقوقی قبل از شرکت در این مناقصه و مزایده‌ها باید اطلاعات لازم را در اختیار مدیران قراردهد.
  • امور تحقیقاتی: گاهی اوقات برای حل مشکلات شرکت‌ها امور پژوهشی انجام می‌شود. در این راستا آنها اطلاعات قانونی راجع به مشتریان و یا در خصوص قوانین خاص به تحقیق بپردازند.
  • مهارت حقوقی: مشاوران حقوقی باید بتوانند در صورت نیاز استدلال حقوقی در دعاوی کیفری یا مدنی شرکتها ارائه دهند.

مشاور حقوقی به مدیران و ذی‌نفعان سازمان کمک می‌کند تا ضمن توجه به مسؤولیت‌های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح‌تری اتخاذ نمایند و هم‌چنین در مواجه با مسایل حقوقی سازمانی به آنها در حل‌وفصل مسایل و مشکلات یاری می‌رساند. مشاوران حقوقی در حوزه‌های خاص همچون مشاور حقوقی بانک نیز فعالیت می‌کنند. در اینجا با مشاور حقوقی بانک بیشتر آشنا خواهیم شد.

مشاور حقوقی بانک چه کسی ا‌ست؟

در عصر حاضر بانک‌ها خدمات وسیعی را ارائه می‌دهند و از نقش اولیه‌شان که صرفاً حفظ و نگه‌داری پول بود، فاصله گرفته‌اند. این امر باعث ایجاد مسائل و پیچیدگی‌هایی در کار آنها شده که حل آن از عهده مدیران خارج است. به همین دلیل بانک‌ها به جذب بیشتر مشاورین حقوقی روی آوردند. مشاورین حقوقی با اطلاعات به‌روز و کارآمد از قوانین می‌تواند کمک شایانی در حل پیچیدگی‌های کاری بانک ها ارائه دهد.

مشاور حقوقی بانک، باید در مورد قوانین چک و سفته، تعهدات بانکی و الزامات آن ها دانش کافی داشته باشد. علاوه‌بر این، باید بر به حقوق مربوط به قانون تجارت، علامت تجاری و برند شرکت، طرح های شرکت، اساسنامه و مقررات و تغییرات هر یک از آن ها  مسلط باشد.

همچنین آماده کردن متن پیش‌نویس برای قراردادها، هشدار و راهنمایی نسبت به مالیات‌ها و داشتن اطلاعات کافی نسبت به مزایده‌ها و مناقصه ها از دیگر وظایف مشاور حقوقی بانک است.

اگر برای پرونده‌های حقوقی بانک  نیاز به یک مشاور  متخصص حقوقی  مجرب دارید، تیم حقوقی وینداد در تمام مراحل یافتن و انتخاب بهترین وکیل در کنار شما است.

بررسی قرارداد مشاور حقوقی بانک

اکنون که با مشاور حقوقی بانک و وظایف این نقش آشنا شدید، بهتر است بپردازیم به اولین قدم کار با مشاور حقوقی بانک یعنی انعقاد قرارداد. قرارداد مهم‌ترین سند اثبات همکاری طرفین و روشن‌ترین راه شرح وظایف است. شما با شرح بندهای قرارداد هم از بروز اختلاف و هزینه‌های ناشی از آن جلوگیری می‌کنید و هم قصدتان از پروژه را مشخص می‌کنید. مطابق تعریف ماده ۲ بند ۵ آیین نامه خرید خدمات مشاوره، مشاوره هر نوع خدمات مدیریتی، کارشناسی، مشاوره‌ای یا خدمات مهندسی مشاور در حوزه‌هایی است که نیازمند صلاحیت و تخصص می‌باشد.

نکته‌ای که درقرارداد های مشاوره باید توجه کرد این است که چنانچه مشاور به طور مستقل کار می‌کرد قراردادی که با او منعقد می‌شود، قرارداد مشاوره است. از تفاوت‌های  قرارداد مشاوره با قرارداد استخدام در این است که دستمزد مشاور حقوقی اصولا به‌صورت ساعتی تعیین می‌شود. به این صورت که مشاور به ازاء ساعاتی که به کار اختصاص می‌دهد حقوق دریافت می‌کند. علاوه بر این در قرارداد مشاوره، مالیات تعلق‌گرفته به قراردادهای مشاوره معادل ۱۰درصد است  درحالی که برای کارمندان اینطور نیست. بنابراین باید بقهاین نکات توجه کرد و ضمن  انعقاد قراداد مشاور حقوقی بانک آنها را لحاظ کرد.

می‌توانید قرارداد مشاوره حقوقی مورد نیاز خود را از بانک قراردادهای وینداد دانلود نمایید و تنظیم یا بررسی قرارداد خود را به مشاوران حقوقی با‌تجربه ما بسپارید.

چرا به قرارداد مشاوره حقوقی بانک نیازهست؟

همانطور که متوجه شدید انعقاد قرارداد مشاور حقوقی بانک جزئیات زیادی دارد به طوری که انعقاد آن نیازمند دانش و تخصص حقوقی است. باید بدانید که نوشتن یک قرارداد استاندارد به روشن شدن ارتباطتان با طرف مقابل و ممانعت از ایجاد ابهام و اختلاف کمک شایانی میکند و شما را از دردسر های ناشی از نداشتن مدرک و قرارداد نجات می‌دهد. وینداد برای شما قرارداد مشاوره حقوقی بانک را به شکل اصولی و استاندارد در نظر گرفته که با ارتباط با کارشناسان ما می­‌توانید از این قرارداد و دیگر خدمات حقوقی ما بهره‌­مند شوید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط