مشاور حقوقی صادرات + راهنمایی در خصوص صادرات

مشاور حقوقی صادرات + راهنمایی در خصوص صادرات

از مشاور حقوقی صادرات چه می‌دانید؟ چه اتفاقی می‌افتد که گاهی حتی شرکت‌های قدیمی در صادرات کالا‌هایشان به مشکل برمی‌خورند و در حل آن مستاصل می‌شوند؟ آیا مشاور حقوقی صادرات گره‌گشای این مشکلات است؟ همانطور که می‌دانید، در انجام فعالیت‌های اقتصادی صادرات یکی از گزینه‌ای مهم و با اهمیت است. توسعه‌ صادرات برای کسب‌وکارها گامی […]

از مشاور حقوقی صادرات چه می‌دانید؟ چه اتفاقی می‌افتد که گاهی حتی شرکت‌های قدیمی در صادرات کالا‌هایشان به مشکل برمی‌خورند و در حل آن مستاصل می‌شوند؟ آیا مشاور حقوقی صادرات گره‌گشای این مشکلات است؟ همانطور که می‌دانید، در انجام فعالیت‌های اقتصادی صادرات یکی از گزینه‌ای مهم و با اهمیت است. توسعه‌ صادرات برای کسب‌وکارها گامی اساسی برای گسترش فعالیتشان است.

اینکه یک کالا از گمرک یک کشور جهت ارسال به یک کشور دیگر خارج شود، در عرصه‌ی بازرگانی صادرات کالا تلقی می‌شود. در ظاهر امر مشکلی نیست، اما امروزه بیشتر صادرکنندگان با مشکلات زیادی در این عرصه رو‌به‌رو هستند که گاهی حل آن از عهده آنها خارج است و نیازمند مشاوره و راهنمایی دیگران اند. مشکلاتی چون؛ تحریم‌ها، عدم آشنایی با قوانین، انتخاب نادرست محصول صادراتی، انتخاب نادرست مقصد و… از جمله مشکلاتی‌ست که می‌تواند مانع انجام درست فعالیت صادراتی باشد.

نوشته‌ی پیش‌رو را به دقت بخوانید تا پیش از صادرکردن محصول با مشکلات آن و راه‌های حل آنها آشنا شوید و با کمک مشاور حقوقی صادرات از ضررهای احتمالی بعدی جلوگیری کنید.

صادرات محصول به چه نحوی‌ست؟

صادرات کالا به معنی خروج کالا از کشور به مقصد سایر کشورهاست. صادرات در رویه های گمرکی بر دو نوع است صادرات قطعی و صادرات موقت . اما همه چیز به این توضیح کوتاه محدود نمی‌شود بلکه صادرات کالا یک فرآیند چند مرحله‌ای است، یک صادرکننده باید نکات زیادی را مدنظر داشته باشد. آن چیزی که صادرات را پیچیده و البته جذاب می‌کند، این است که شما در حوزه بین‌المللی فعالیت می‌کنید. همین مساله اطلاع از مقررات بین‌الملی، فرهنگ، زبان و سایر ویژگی‌های ملل دیگر را ضروری می‌کند.

علاوه بر آن‌که در هر کشوری قوانین داخلی برای صادرات و واردات کالا وضع می‌گردد، قوانین بین‌المللی و برخی موقعیت‌های خاص نظیر تحریم برخی کشورها از سوی سایر کشورها بر صادرات و واردات کالا اثرگذار خواهد بود.

بنابراین صادر کنندگان  باید در حوزه ‌ایران و سایر کشورها از آخرین قوانین و مقررات صادرات داخلی کشور، قوانین و مقررات اختصاصی کشورها و  تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم‌ های دو جانبه در مورد تعدادی از کشورها مطلع باشند. همین امر باعث می‌شود لزوم وجود مشاور حقوقی صادرات در این فعالیت بیش از پیش حس می‌شود.باید بدانید که، به عنوان یک صادرکننده قرار نیست همه‌ی زوایای صادرات محصول را خودتان پیش ببرید و در آن متخصص باشید از آنجایی که اطلاع از قوانین حقوقی کشورها امری تخصصی است پس  بهتر است گزینه‌ی مشاور حقوقی صادرات را در ذهن خود داشته باشید.

حل مشکلات صادرات محصول با مشاور حقوقی صادرات

همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از مشکلات صادرکنندگان تحریم‌ها و آشنایی با قوانین بین‌المللی در این زمینه است.

در این میان نحوه تسویه تعهد ارزی از مشکلات جدی تجار در صنایع و صنوف مختلف است. شرایط یکسانی برای تسویه برای صنایع مختلف با قدرت‌ها، اندازه‌ها و شرایط مختلف و تفاوت‌های فاحش در جنس رفتار بازرگانی در آن صنعت، صادرکنندگان را دچار چالش‌های جدی کرده است.

عدم شناخت درست از کشور مقصد،یکی دیگر از مشکلاتی‌ست که صادرکنندگان با آن مواجه می‌شوند.باید توجه کرد که آشنایی کامل از جزئیات فرهنگ، بازار، رفتار مصرف‌کننده و قوانین کشور مقصد راه‌گشای بسیاری از مشکلات صادراتی است و باعث می‌شود محصول صادراتی در بازار آن کشور جایگاه مناسبی بیابد. به دلیل روش‌های سنتی صادرات بسیاری از تجار به دنبال تحقیق در این خصوص نمی‌روند. در این مورد تجارب بسیاری موجود است که متاسفانه لطمات جبران‌ناپذیری به پتانسیل‌های صادراتی کشور وارد شده است.در حالی که اگر با یک مشاور حقوقی صادرات در ارتباط باشند می‌توانند تمام این موارد را مدنظر قراردهند.

در نهایت در همه‌ی مراحل پرداخت، حمل‌ونقل، گمرک، نرخ ارز و… شما ممکن است با مانع مواجه شوید. افراد زیادی هستند که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند از جمله مشاور امور بانکی،مشاور امور گمرک، مشاور حقوقی صادرات ، مشاور امور بیمه و … اگر این اشخاص را بدرستی انتخاب کنید می‌توانید در مسیر درستی در صادرات محصولتان قدم بردارید.

اگر قصد پیش‌برد فعالیت اقتصادی خود به خارج از مرزهای کشور را دارید، می‌توانید از مشاوره‌ کارشناسان ما کمک بگیرید.

چه کالاهایی را نمی‌توانیم صادر کنیم؟

همانطور که گفتیم قدم اول در شروع صادرات باید آشنایی با قوانین داخلی و قوانین کشور مقصد و قوانین خارجی باشد. چرا که در همه‌ی این مراحل اگر مشکلی قانونی برای محصول صادراتی شما پیش بیاید، ضرر‌های بسیاری را متحمل می‌شوید تا این مشکل رفع شود.

در ماده 1 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، کالای ممنوع ؛کالایی که صدور یا ورود آن به موجب قانون ممنوع است  مانند: مواد مخدر و مشروبات الکلی . کالای مجاز مشروط: کالایی که صدور یا ورود آن علاوه بر انجام تشریفات گمرکی حسب قانون نیازمند به کسب مجوز قبلی از یک یا چند مرجع ذیربط قانونی است، تعریف شده‌است.

و در ماده 2 قانون فوق‌الذکر، سایر کالاهایی ک مشمول عنوان قاچاق قرار میگیرند، عنوان شده‌‌است. اما برای اطلاع از سایر کالاهایی که با عنوان کالای قاچاق شناخته می‌شوند، باید به قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط مراجعه کرد و در این زمینه دقت زیادی داشت چرا که نادیده گرفتن بخشی از آن می‌تواند مسئولیت کیفری برای صادرکنندگان به همراه داشته باشد.

چرا با راهنمایی‌های یک مشاور حقوقی با خیال راحت و بی‌دغدغه ، تنها به فکر رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان نباشید؟ همین الان برای دریافت مشاوره حقوقی صادرات  اقدام کنید.

جرم صادرات صوری کالا چگونه رخ می‌دهد؟

برخی از صادرکنندگان به دلیل فرار از قوانین جاری در خصوص اعلام لیست صادراتی اطلاعات غلط ارائه می‌کنند و از این ظرفیت به عنوان استفاده از حوزه فعالیت شخصی‌شان سندسازی تقلبی می‌کنند. برای این‌که این موضوع در قانون مبارزه با قاچاق مدیریت شود،گفته شده، چنان‌چه شخصی کالای اظهار شده برای صادرات را برای انجام عملیاتی طبق اسناد صادر شده جلوه دهد ولی در واقع کالای مذکور از قلمروی گمرکی خارج نشود علاوه بر مجازات جرایم و تخلفاتی که در صادرات صوری انجام داده، به ضبط کالا و جریمه نقدی معادل ارزش کالای مذکور محکوم خواهد شد.

چرا به مشاور حقوقی صادرات نیاز داریم؟

صادرات در واقع یک نوع افزایش فرصت، برای کسب‌وکار شما است. به عنوان یک صادرکننده لازم است با قوانین و آیین‌نامه‌های بین‌المللی در زمینه‌ی صادرات و واردات در کشور مقصد آشنا باشید.بهتر است قبل از شروع آنها را به دقت مطالعه کنید و با جدیدترین نمونه‌های آن آشنایی کامل داشته باشید.

بر کسی پوشیده نیست که انجام درست و دقیق فعالیت‌های صادراتی نیاز به نیروهای متخصص در هر یک از بخش های‌ این کار دارد. برای شروع و رهایی از مشکلات حقوقی، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک مشاور حقوقی صادرات در اختیار داشته‌باشید تا درگیر موانع حقوقی نشوید.

مشاور حقوقی صادرات خود را هم اکنون انتخاب کنید!

شاید در ابتدای امر تصمیم بگیرید فعالیتتان را بدون نیاز به مشاور پیگیری کنید اما بهتر است از همان قدم اول برای آشنایی با بازار محصولاتتان و در نظر گرفتن تمامی ریسک‌های موجود به یک مشاور حقوقی صادرات اعتماد کنید و بی دردسر فعالیتتان را ادامه دهید. ما در وینداد با تلاش بسیار بهترین مشاوران را برای شما در نظر گرفته‌ایم تا از ضررهای احتمالی شما در اینگونه قراردادها جلوگیری کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط