نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی

نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی + بندهای مهم

استخدام مدیر داخلی مناسب و کاردان یکی از اقدامات مهم در توسعه و موفقیت کسب و کارها و شرکت‌های تجاری به شمار می‌رود. برای شروع همکاری با مدیر داخلی نیاز به تنظیم نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی است. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ تحلیل و بررسی بندهای مهم نمونه قرارداد استخدام […]

استخدام مدیر داخلی مناسب و کاردان یکی از اقدامات مهم در توسعه و موفقیت کسب و کارها و شرکت‌های تجاری به شمار می‌رود. برای شروع همکاری با مدیر داخلی نیاز به تنظیم نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی است.
در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ تحلیل و بررسی بندهای مهم نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

مدیر داخلی کیست و چه وظایفی دارد؟

پیش از بررسی نکات تنظیم نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی، لازم است ابتدا مدیر داخلی و وظایف او را بشناسیم.

مدیر داخلی در یک شرکت یا یک سازمان، فردی مهم است که مسئولیت نظارت بر حسن اجرای امور شرکت را بر عهده دارد. مدیر داخلی به نوعی رابط پرسنل با مدیرعامل نیز محسوب می‌شود. همچنین این شخص در استخدام‌ها و جذب نیروی انسانی، تنظیم قراردادها و مذاکرات با شرکت‌ها تجاری دیگر، جذب سرمایه و اسپانسر و… نیز فعالیت می‌کند.

با این حساب، واضح است که مدیر داخلی شخصی تاثیرگذار در یک شرکت است و باید برای استخدام آن نهایت دقت را به خرج داد.

در ادامه به نکات نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی اشاره می‌کنیم.

قرارداد استخدام مدیر داخلی چه نکاتی دارد؟

همین ابتدا لازم به ذکر است که قراردادهای استخدامی از هر نوع که باشند، تحت شمول قراردادهای کار و قانون کار قرار می‌گیرند. قرارداد استخدام مدیر داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و بندهای این قرارداد، در اکثر موارد شباهت زیادی به بندهای قراردادهای کار دارد.

در ادامه برخی از نکات این قرارداد را مرور می‌کنیم.

مشخصات طرفین قرارداد

در این بند باید مشخصات طرفین قرارداد با جزئیات کامل تصریح شود. مواردی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، نشانی و کد پستی، شماره تماس و… از مهم‌ترین اطلاعات مدیر داخلی است. همچنین در خصوص شخص حقوقی، یعنی شرکت استخدام‌کننده نیز باید شماره ثبتی شرکت هم قید شود.

موضوع قرارداد

موضوع نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی باید ناظر به اهداف استخدام مدیر داخلی باشد. مثلا می‌توان در این بند قید کرد که موضوع قرارداد، استفاده از خدمات مدیر داخلی در جهت نظارت بر امورات شرکت، استخدام نیروی انسانی، تنظیم قراردادهای تجاری، مذاکرات تجاری، تشکیل جلسات با پرسنل و انجام سایر وظایف محوله از سوی مدیرعامل است.

مدت قرارداد

با توجه به انواع قراردادهای کار، می‌توان مدت قرارداد را تعیین کرد. مثلا اگر قرارداد کار موقت یا غیرموقت یا کار معین و… باشد، مدت قرارداد تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اغلب برای استخدام مدیر داخلی، قراردادهای یکساله منعقد می‌شود و در صورت رضایت تمدید صورت می‌گیرد. همچنین باید به یاد داشت که می‌توان در بند مدت قرارداد، مدت خاصی را تحت عنوان دوره آزمایشی قلمداد کرد.

مبلغ نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی

مبلغ قراردادهای کار که تحت عنوان دستمزد یا حق‌السعی نیز شناخته می‌شود باید با حداقل حقوق وزارت کار هم‌خوانی داشته باشد. همچنین مبنای پرداخت به ازای هر ساعت باید مشخص باشد. همچنین نحوه پرداخت مبلغ قرارداد نیز باید معین شود.

تعهدات کارفرما

تعهدات کارفرما در نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی شامل پرداخت به موقع دستمزد مدیر، تحت پوشش بیمه قرار دادن او، پرداخت پاداش و عیدی و اضافه کار و سنوات و… در مواعد خاص است.

همچنین می‌توان تصریح کرد که در صورت نارضایتی کارفرما از عملکرد مدیر داخلی، کارفرما باید حداقل ۱۵روز قبل از اقدام به فسخ، به وی اطلاع بدهد.

تعهدات مدیر داخلی

التزام به حضور در ساعات کاری شرکت، نظارت مستمر بر عملکرد پرسنل و مدیریت امور جاری، برگزاری جلسات دوره‌ای با اعضای شرکت، گزارش به هیات مدیره و مدیرعامل شرکت و… از وظایف مدیر داخلی در نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی است.

به بیان بهتر، برای تدوین این بند باید حدود اختیارات و وظایف مدیر داخلی با شفافیت کامل بیان شود تا اختلافات آتی در قرارداد به حداقل ممکن برسد.

حل‌وفصل اختلافات

اصولا اختلافات قراردادهای کار در وهله اول به واسطه مذاکره و سازش قابلیت رفع دارند. اگر مذاکرات بین کارفرما و مدیر داخلی اثرگذار نبود، می‌توان ارجاع اختلاف به هیئت‌های حل اختلافات کارگر و کارفرمای استان را در این بند تصریح کرد.

محرمانگی اطلاعات

یکی از موضوعات مهم در نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی، حفظ اسرار تجاری شرکت توسط مدیر داخلی است. از آنجایی که گستره وظایف مدیر داخلی در شرکت‌های تجاری وسیع است، نیاز است تا با درج شر محرمانگی اطلاعات، مدیر داخلی را ملزم کرد که اطلاعات داخل شرکت را تا مدتی معین یا به طور دائم افشا نکند.

احاله به قانون کار

از آنجایی که قرارداد استخدام مدیر داخلی، از نوع قرارداد کار و تحت شمول قواعد قانون کار است، می‌توان بسیاری از موضوعات مانند مرخصی‌ها، بیمه و… را به مقررات قانون کار ارجاع داد و بندهای اضافی در این قرارداد را حذف کرد.

سایر بندهای نمونه قرارداد استخدام مدیر داخلی

برخی بندهای دیگر نظیر تعداد بندها یا نسخه‌های قرارداد و موارد اختتام قرارداد نیز می‌توانند در انتهای قرارداد استخدام مدیر داخلی اضافه شوند.

نیاز به تنظیم قرارداد استخدام مدیر داخلی دارید؟

تنظیم قراردادهای کار معمولا کار دشواری است چرا که حیطه تعهدات کارگر و کارفرما گاهی کاملا واضح نیست. به همین خاطر استفاده از دانش حقوقدانان امور قراردادها می‌تواند نقش مهمی در این میان داشته باشد. نباید فراموش کرد که سهل‌انگاری در تنظیم قراردادهای کار می‌تواند برای طرفین، به ویژه کارفرما خسارات و زیان‌های مالی غیرقابل‌انتظاری به همراه داشته باشد.

برای تنظیم یا بررسی قرارداد استخدام مدیر داخلی و یا هر نوع قرارداد دیگر می‌توانید از دانش و اطلاعات مشاوران و کارشناسان حقوقی ما نهایت استفاده را ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز