نمونه-قرارداد-با-فوتبالیست-نکات-تنظیم

نمونه قرارداد با فوتبالیست + نکات تنظیم قرارداد بازیکن فوتبال

به جرات می‌توان بیان کرد که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا فوتبال نسبت به سایر رشته‌های ورزشی دارای محبوبیت بسیاری است و سالانه هزینه‌هایی نجومی صرف این ورزش می‌گردد. قرارداد با فوتبالیست از مهم‌ترین قراردادهایی است که میان یک فوتبالیست و باشگاه منعقد می‌گردد و این قرارداد دارای نکات حقوقی بسیاری است […]

به جرات می‌توان بیان کرد که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا فوتبال نسبت به سایر رشته‌های ورزشی دارای محبوبیت بسیاری است و سالانه هزینه‌هایی نجومی صرف این ورزش می‌گردد. قرارداد با فوتبالیست از مهم‌ترین قراردادهایی است که میان یک فوتبالیست و باشگاه منعقد می‌گردد و این قرارداد دارای نکات حقوقی بسیاری است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شاید شما نیز از خود بپرسید که باشگاه فوتبال دقیقاً به چه معناست؟

باشگاه در حقیقت یک تشکیلاتی است که دارای پروانه معتبر فعالیت است و بر اساس معیارهای وزارت ورزش و جوانان تأسیس می‌گردد. باشگاه باید که در اداره کل ثبت شرکتها به ثبت رسیده باشد و همچنین در عضویت فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال درامده باشد.

از طرفی فوتبالیست نیز فردی است که توسط فدراسیون فوتبال مجاز به شرکت در مسابقات باشد.

ما در این مطلب قصد داریم تا به نمونه قرارداد با فوتبالیست ، نکات حقوقی نمونه قرارداد بازیکن فوتبال با باشگاه و … بپردازیم.

نمونه قرارداد با فوتبالیست

نمونه قرارداد بازیکن فوتبال با باشگاه هم همانند هر قرارداد دیگری از بندهای عمومی و اختصاصی تشکیل شده است. مهم‌ترین بندهای قرارداد با فوتبالیست مانند سایر قراردادهای کار از جمله قرارداد معلمان مدارس غیردولتی شامل موارد زیر است:

ماده ۱-مشخصات طرفین قرارداد

ماده ۲- موضوع قرارداد

ماده ۳- مدت قرارداد

ماده ۴- مبلغ قرارداد

ماده ۵- نحوه پرداخت مبالغ مندرج در قرارداد ( نحوه پرداخت قرارداد بازیکنان فوتبال )

ماده ۶- پاداش‌ها

ماده ۷- جرائم مالی

ماده ۸-تعهدات باشگاه

ماده ۹-تعهدات فوتبالیست

ماده ۱۰- کسور قانونی

ماده ۱۱- فسخ قرارداد

ماده ۱۲- سایر موارد

ماده ۱۳- حل اختلاف/داوری

ماده ۱۴-منع اشتغال فوتبالیست

ماده ۱۵-صلاحیت کمیته انضباطی باشگاه

ماده ۱۶- نسخ قرارداد

ماده ۱۷- ضمایم قرارداد

امضا/اثرانگشت فوتبالیست

امضا/اثر انگشت نماینده باشگاه

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز به دنبال انعقاد قرارداد با فوتبالیست هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد با فوتبالیست ، قراردادی مختص خودتان با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید. همچنین با مراجعه به بخش تنظیم قرارداد می‌توانند به مهم‌ترین نکات تنظیم قرارداد دست یابید.

نمونه قرارداد با فوتبالیست + نکات تنظیم قرارداد بازیکن فوتبال

مهم‌ترین نکات قرارداد با فوتبالیست

نکته ۱- در قرارداد با فوتبالیست عموماً درج می‌گردد که فوتبالیست باید از شرکت در هر فعالیت ورزشی یا فوتبالی دیگر و نیز سایر فعالیت‌هایی که بالقوه خطرناک است یا به احتمال زیاد باعث بیماری و حادثه و سانحه می‌شود همچنین از انجام امور و فعالیت‌هایی که مورد موافقت قبلی باشگاه نیست امتناع و خودداری کند.

نکته ۲- فوتبالیست حسب مورد محکوم به جبران کلیه خسارت ناشی از عملکرد و رفتار غیر مسئولانه و غیر حرفه‌ای خود نسبت باشگاه خواهد شد.

البته باید توجه داشت که صلاحیت رسیدگی به این موضوع با کمیته انضباطی باشگاه می‌باشد.

نکته ۳- فوتبالیست قانونا باید که پیش از انعقاد قرارداد با فوتبالیست، هر گونه آسیب‌دیدگی یا بیماری‌های حاد و مزمن خود را قبل از انعقاد قرارداد به باشگاه اطلاع دهد.

اگر بعد از انعقاد قرارداد آسیب‌دیدگی یا بیماری قبلی محرز گردد علاوه بر آن که محکوم به پرداخت خسارت وارده به مبلغ….. ریال به باشگاه خواهد شد.

نکته ۴- فوتبالیست موظف به پرداخت جریمه‌های احتمالی است و باشگاه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت این گونه مبالغ ندارد.

نکته ۵- فوتبالیست براساس قرارداد با فوتبالیست در همه حال موظف به حفظ اسرار و مصالح و اخبار مربوط به باشگاه می‌باشد.

نکته ۶- در قرارداد با فوتبالیست باید درج گردد که کلیه کسورات اعم از قانونی، عرفی و قضایی بر عهده شخص فوتبالیست می‌باشد.

نکته ۷- فوتبالیست موظف به رعایت اساسنامه، مقررات مانند منشور اخلاقی و تصمیمات فیفا، کنفدراسیون فوتبال، فدراسیون و… می‌باشد.

نکته ۸- فوتبالیست نباید در مدتی که با باشگاه طرف قرارداد است اسپانسر یا حامی مالی یا فعالیت رسانه‌ای یا شغل دیگر داشته باشد یا خود را به نحوی به دیگران ملتزم و متعهد گرداند که مغایر حقوق و منافع باشگاه و اسپانسرهای باشگاه باشد.

نکته ۹- فوتبالیست می‌بایست تمام قوانین مربوط به ضد دوپینگ را رعایت نماید.

نکته ۱۰- در صورتی که فوتبالیست از کادر باشگاه و سایر دست اندرکاران و فوتبالیست‌ها و…شکایتی داشته باشد می‌تواند شکایت خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یا باشگاه تحویل نماید.

نکته ۱۱- اگر فوتبالیست به دلیل مصدومیت یا بیماری خارج از حیطه فوتبال نتواند تیم فوتبال باشگاه را در … مسابقه رسمی همراهی نماید باشگاه می‌تواند قرارداد را فسخ نماید.

نکته ۱۲- باشگاه می‌بایست مبالغ مندرج در قرارداد را تماماً پرداخت نماید.

نکته ۱۳- خروج از کشور بدون مجوز کتبی باشگاه به هر دلیل و عذری که باشد باعث ایجاد حق فسخ قرارداد است.

نکته ۱۴- فوتبالیست بنا به تقصیر خود، شرایط و الزامات قانون کار، امکان اقامت به عنوان یک فرد بیگانه در ایران را از دست بدهد یا بنا به تقصیر خود تابعیت ایرانی‌اش سلب شود یا به موجب رأی قطعی مراجع ذیصلاح از فعالیت ورزشی محروم گردد، باشگاه حق فسخ یک جانبه را دارد.

نکته ۱۵- باشگاه موظف است تا نسبت به بیمه فوتبالیست در خصوص مقررات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اقدام نماید.

البته باید دقت نمود که این هزینه‌ها از مبلغ قرارداد فوتبالیست کسر خواهد شد.

نکته ۱۶- فوتبالیست و باشگاه می‌توانند در صورت لزوم در قرارداد جذب فوتبالیست فوتبال تغییرات و یا اصلاحاتی را انجام دهند.

جمع‌بندی قرارداد با فوتبالیست

در نهایت باید بیان داشت که فوتبال به جهت محبوبیت زیاد میان تمامی اقشار و تمامی سن‌ها، دارای اهمیت بسیار بالایی است.

قرارداد با فوتبالیست یکی از شایع‌ترین قراردادهایی است که در این حوزه منعقد می‌شود، اما این قرارداد دارای نکات حقوقی بسیاری است و باید با دقت بسیار زیادی تنظیم گردد تا در آینده اختلاف و مشکلی میان فوتبالیست و همچنین باشگاه ایجاد نشود.

نمونه قراردادها را از بانک قراردادهای وینداد دریافت کنید تا با یک قرارداد حرفه‌ای همکاری خود را با یک فوتبالیست شروع کنید.

سوالات متداول

۱- آیا می‌توانم قرارداد بازیکن را تغییر دهم؟

بله. فوتبالیست و باشگاه می‌توانند در صورت لزوم در قرارداد جذب فوتبالیست فوتبال تغییرات و یا اصلاحاتی را انجام دهند.

۲- در صورت شکایت یک بازیکن از کادر تیم، به کجا می‌توان مراجعه کرد؟

در صورتی که بازیکن از کادر باشگاه و سایر دست اندرکاران و بازیکنان و…شکایتی داشته باشد می‌تواند شکایت خود را به کمیته انضباطی باشگاه تحویل نماید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

درخواست تنظیم قرارداد خود را ثبت کنید. کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد با فوتبالیست شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات پیشنهادی مناسب شما

درخواست تنظیم قرارداد خود را ثبت کنید. کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد با فوتبالیست شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز