گواهی 10 ساله ثبت برند

گواهی 10 ساله ثبت برند چیست و چه مزایایی دارد؟

اگر می‌خواهید برای راه‌اندازی شرکت خود دست به کار شوید باید با پیش‌زمینه های این کار نیز آشنا باشید. یکی از با ارزش‌ترین اقداماتی قانونی که برای تاسیس یک شرکت انجام می‌شود ثبت علامت تجاری یا برند آن و اخذ گواهی 10 ساله ثبت برند است. برند شرکت نشان‌دهنده هویت و ارزش قانونی آن شرکت […]

اگر می‌خواهید برای راه‌اندازی شرکت خود دست به کار شوید باید با پیش‌زمینه های این کار نیز آشنا باشید. یکی از با ارزش‌ترین اقداماتی قانونی که برای تاسیس یک شرکت انجام می‌شود ثبت علامت تجاری یا برند آن و اخذ گواهی 10 ساله ثبت برند است. برند شرکت نشان‌دهنده هویت و ارزش قانونی آن شرکت است تا بتواند متمایزبودن خود را حفظ کند.

آشنایی با مفهوم برند و علامت تجاری

طبق ماده 30 قانون ثبت‌، علامت و نام تجاری عبارت است از:

الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌کنند متمایز سازد.

ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص‌کننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد.

پس از طی مراحل قانونی برای ثبت برند، علامت تجاری تحت حمایت قرار می‌گیرد و هیچ شرکت یا تولید‌کننده دیگری نمی‌تواند از برند یا علامت تجاری ثبت شده استفاده کند وگرنه با مجازات قانونی رو به رو خواهد شد. برای ثبت علامت تجاری یا برند شرکت خود باید پس از پر کردن فرم درخواست تمام مدارک را آماده و ارسال کنید، در صورت نبودن نقص یا مشکل، گواهی 10 ساله ثبت برند (با قابلیت تمدید پس از اتمام مهلت) به شما اعطا خواهد شد. در ادامه این مطلب با اهمیت ثبت برند و نحوه دریافت گواهی 10 ساله ثبت برند بیشتر آشنا خواهید شد.

فواید ثبت برند یا علامت تجاری شرکت

در یک کلام باید گفت اگر برند شرکت خود را ثبت نکنید ممکن است هر فرد دیگری این کار را بکند و تمام شرکت، تولیدات، خدمات و درآمد شما به خطر بیافتد. ثبت علامت تجاری هم باعث می‌شود که شرکت شما هویتی قانونی پیدا کند و هم دیگران نتوانند از ایده، تصویر و برند شما برای تاسیس شرکت خود استفاده کنند. حتی اگر علامت یا نشانه ای شبیه به برند شما باشد قابل پیگیری قانونی است. گاهی اوقات پیش می آید که افراد برای افزایش فروش خود از نام و علامت تجاری شرکت های معتبر یا پر‌فروش استفاده می‌کنند تا با فریب مشتری، درآمدی نصیب خود کنند.

  1. جلوگیری از تغییرات ثانویه: تصور کنید چندین سال است با برند و علامت تجاری خاصی در حال فعالیت هستید اما آن را ثبت نکرده‌اید. ناگهان فردی از این موقعیت استفاده می‌کند و برند شما را برای شرکت خود ثبت می‌کند، حالا شما مجبورید نام خود را تغییر دهید یا در پروسه پیگیری ثبت نام تجاری خود وارد شوید که دردسرهای زیادی دارد.
  2. ارزش‌گذاری: اکثر شرکت ها پس از تاسیس برای راه اندازی و پیشرفت خود به فکر جذب سرمایه‌گذار می‌افتند، در این حالت شرکتی که علامت تجاری خود را ثبت کرده باشد و هویت قانونی بالاتری داشته باشد در اولویت سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. از طرفی در صورت، ادغام شرکت، تغییر کاربری یا گسترش آن، هر چه ارزش شرکت بالاتر باشد و گواهی 10 ساله ثبت برند را دارا باشد راحت‌تر می‌تواند در مقابل این تغییرات انعطاف نشان دهد.
  3. حفاظت از شرکت: در حال حاضر در این بازار رقابت، موفقیت شرکت وابسته به ایده های خلاقانه و ممتاز بودن آن است. شما می‌توانید با ثبت برند خود از ایده ها و شرکت خود محافظت کنید و به نحوی از ورود رقبا به حیطه خلاقیت خود جلوگیری کنید.

پس اگر شرکتی دارید که تا کنون برند آن را ثبت نکردید یا به تازگی می‌خواهید شرکتی تاسیس کنید بهتر است همین حالا اقدام به ثبت علامت تجاری آن کنید.

گواهی 10 ساله ثبت برند را چطور می‌توان دریافت کرد؟

مرجع ثبت علائم تجاری و برند شرکت ها، مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور(زیر نظر قوه قضائیه) به آدرس اینترنتی www.ipm.ssaa.ir/ است. پس از مراجعه به سایت باید اقدام به ثبت نام در سایت و ثبت اظهار نامه خود مبنی بر ثبت علامت تجاری بکنید، سپس درخواست خود را تکمیل نموده و مدارک مورد نیاز را فرستاده و حق ثبت را می­پردازید  تا پرونده شما در نوبت بررسی قرار گیرد.

برای پیگیری ثبت برند نیازی به حضور در ادارات نیست می‌توانید تمام مراحل را از طریق سایت پیگیری کنید اما چند نکته در این زمینه وجود دارد تا بتوانید سریع‌تر این اقدامات را انجام دهید:

  • باید پیش از ثبت برند خود در سامانه اطلاعاتی در مورد آن جستجو کنید تا علامت یا نامی مشابه یا تکراری انتخاب نکرده باشید.
  • باید برخی از مراحل تاسیس شرکت مثل نمونه کالا یا خدمات ارائه شده، مشخصات شرکا، مکان شرکت و اطلاعاتی از این دست را در اختیار داشته باشید.
  • سعی کنید تمام بخش‌های مورد نیاز در فرم را به درستی و با رعایت مسائل امنیتی پر کنید تا با ابلاغیه‌ هایی مانند رد اظهار نامه، رفع نقص و یا رد بخشی از موارد خواسته شده در اظهارنامه مواجه نشوید چون در این صورت روند ثبت برند شما طولانی تر خواهد شد.
  • از قوانین مربوطه با خبر باشید، برای مثال طبق ماده 40 قانون حقوق ناشی از ثبت علامت‌، مدت اعتبار و تمدید آن به شرح زیر است‌:

الف ـ استفاده از هر علامت که در ایران ثبت شده باشد، توسط هر شخص غیراز مالک علامت‌، مشروط به موافقت مالک آن می‌باشد.

ب ـ مالک علامت ثبت شده می‌تواند علیه هر شخصی که بدون موافقت وی از علامت استفاده کند و یا شخصی که مرتکب عملی شود که عادتاً منتهی به تجاوز به حقوق ناشی از ثبت علامت گردد، در دادگاه اقامه دعوی نماید. این حقوق شامل موارد استفاده از علامتی می‌شود که شبیه علامت ثبت شده است و استفاده از آن برای کالا یاخدمات مشابه‌، موجب گمراهی عموم می‌گردد.

ج ـ حقوق ناشی از ثبت علامت‌، اقدامات مربوط به کالاها و خدماتی را که توسط مالک علامت یا با موافقت او به کشور وارد و در بازار ایران عرضه می‌گردد، شامل نمی‌شود.

د ـ مدت اعتبار ثبت علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می‌باشد (گواهی 10 ساله ثبت برند). این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می‌شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می‌شود.

برای ثبت برند شرکت خود نیاز به کمک دارید؟

همان طور که متوجه شدید ثبت برند شرکت ارزش زیادی برای آن دارد اما انجام فرایندهای آن کمی طولانی به نظر می‌رسد، در صورتی که می‌خواهید روی مسائل داخلی شرکت تمرکز کنید می‌توانید ثبت برند شرکت و دریافت گواهی 10 ساله ثبت برند را به متخصصان حقوقی وینداد بسپارید.

ما می‌توانیم امور ثبتی مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و تفاوت قیمتی چشمگیر در اسرع وقت انجام دهیم و با ارائه پشتیبانی و خدمات مشاوره‌ای متنوع، تجربه خوبی را در امور ثبتی برای اشخاص و کسب‌وکارها رقم بزنیم.

خدمات ثبتی وینداد در زمینه مشاوره حقوقی ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت‌های تجاری، هزینه‌های ثبتی، مدت فرآیند ثبت، اخذ مجوزها، ثبت برند و علامت تجاری و… می‌تواند با نهایت دقت، سرعت و صرفه اقتصادی به شما مخاطبان گرامی ارائه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۸۴۶ تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات ثبت برند، لوگو، علامت تجاری، انتخاب و استعلام نام برند به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

10 سوال کلیدی ثبت برند
مقالات ثبت برند

10 سوال کلیدی در مورد ثبت برند

ثبت برند و علامت تجاری امروزه به حدی از اهمیت رسیده است که کسب‌وکار‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر سرمایه خود را صرف انتخاب برند و علامت