استخدام مشاور حقوقی در شرکت‌ها و سازمان‌ها چه مزایایی دارد؟

استخدام مشاور حقوقی در شرکت‌ها و سازمان‌ها چه مزایایی دارد؟

استخدام مشاور حقوقی می‌تواند در تمامی امور حقوقی و موارد قانونی زندگی اجتماعی به کار آید. البته به دلیل تخصصی شدن امور، مشاور حقوقی نیز ممکن است به تناسب تفاوت امور و مسائل حقوقی، تخصصی شود و هر مشاوری در زمینه خاصی که تبحر لازم را دارد، به مشاوره حقوقی بپردازد. در دنیای امروز شاهد […]

استخدام مشاور حقوقی می‌تواند در تمامی امور حقوقی و موارد قانونی زندگی اجتماعی به کار آید. البته به دلیل تخصصی شدن امور، مشاور حقوقی نیز ممکن است به تناسب تفاوت امور و مسائل حقوقی، تخصصی شود و هر مشاوری در زمینه خاصی که تبحر لازم را دارد، به مشاوره حقوقی بپردازد.

در دنیای امروز شاهد بروز مسایل و مشکلات مختلفی در سازمان‌های دولتی و یا شرکت‌های خصوصی می‌باشیم و از این رو حضور یک یا چند کارشناس و یا استخدام مشاور حقوقی در کنار مدیران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

مشاور حقوقی با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارد، کلیه امور حقوقی سازمان یا شرکت از جمله تهیه و تنظیم آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، رسیدگی و پی‌گیری پرونده‌های حقوقی و دعاوی اداری و استخدامی، شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در صورت لزوم، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده و غیره را برعهده دارد.

استخدام مشاور حقوقی چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

استخدام مشاور حقوقی به مدیران و ذی‌نفعان سازمان کمک می‌کند تا ضمن توجه به مسؤولیت‌های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح‌تری اتخاذ نمایند و هم‌چنین در مواجه به مسایل حقوقی سازمانی به آنها در حل‌وفصل مسایل و مشکلات یاری می‌رساند. در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی معمولاً یک بخش حقوقی متشکل از چندین کارشناس حقوقی امور مربوط به انعقاد قراردادهای خریدوفروش؛ انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه را زیر نظر دارند و معمولاً بررسی و اعلام نظر اداره حقوقی یکی از مراحل انجام عملیات فوق می‌باشد.
در شرکت‌های خصوصی ممکن است یک مشاور به چند شرکت کوچک مشاوره حقوقی بدهد و یا فقط در استخدام یک شرکت باشد. در شرکت‌های خصوصی بزرگ نیز مدیران شرکت از یک تیم مشاوره پرقدرت و زبردست و یک واحد حقوقی مجزا نیز بهره می‌برند.

چرا با تنظیم قرارداد مشاوره حقوقی با خیال راحت و بی‌دغدغه ، تنها به فکر رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان نباشید؟ همین الان برای دریافت قرارداد مشاور حقوقی اقدام کنید.

برای استخدام مشاور حقوقی حتما با او قرارداد مشاوره منعقد کنید.

اگرچه می‌­توان ادعا کرد که قرارداد مشاور حقوقی از لحاظ بندها و مواد قابل ذکر در آن، مشابهت­‌های زیادی با سایر قراردادهای کاری و استخدامی دارد، اما اصولا شخص مشاور نوع خاصی از رابطه حقوقی و قراردادی با شرکت را دارد که با سایر روابط قراردادی کار تا حدی متفاوت است و این موضوع مستلزم انعقاد قراردادی خاص، به­ ویژه در برخی بندهای آن است.

با خرید نمونه قرارداد مشاور حقوقی و راهنمای کامل آن از یک مشاوره حرفه‌ای و بی‌دردسر بهره‌مند شوید.

مطابق تعریف ماده ۲ بند ۵ آیین نامه خرید خدمات مشاوره، مشاوره هر نوع خدمات مدیریتی، کارشناسی، مشاوره‌ای یا خدمات مهندسی مشاور در حوزه‌هایی است که نیازمند صلاحیت و تخصص می‌باشد.

قرارداد مشاوره قراردادی است که کارفرما براساس آن می‌تواند افرادی را با عنوان مشاور به صورت ساعتی و با تعهد حضور در ساعات معین به کار بگیرد. متقابلا اگر فردی بخواهد از تخصص خودش به صورت ساعتی استفاده نماید نیازمند انعقاد این قرارداد است.

در واقع در این قرارداد نیز بندهایی عمومی و اولیه مانند مشخصات طرفین قرارداد و اقامتگاه آنها، مدت و تاریخ اعتبار قرارداد، شیوه حل و فصل اختلافات، تعداد نسخه­‌های قرارداد و مواردی از این دست ذکر می­‌شود، اما چند بند مهم این قرارداد تفاوت­‌هایی با سایر قراردادها دارد که حاصل نوع خاص رابطه حقوقی مشاور حقوقی با شرکت است.

اگر هدف شما هم از تنظیم یک قرارداد با مشاور حقوقی، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر کسب‌وکارتان است همین الآن نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

از مزایای مشاور حقوقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشاوره کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

از جمله مزایایی که برای استخدام مشاور حقوقی متصور است موارد زیر را می‌توان نام برد:

۱- علم و آگاهی فرد از قوانین مرتبط با موضوع مورد مشاوره

۲- مشاور حقوقی و امور تنظیم قراردادها

۳- کارآمدی و صرفه‌جویی در زمان و تسریع در به نتیجه رسیدن در کار پیش روی شخص یا شرکت

۴- با هزینه اندک از تجربه‌ها و دانش وکیل در آن زمینه بهره‌مند گشته و در آینده دچار تحمل هزینه‌های مالی و روحی بزرگتر نمی‌شوید

۵- جلوگیری از اطاله دادرسی

۶- صرفه‌جویی در وقت و هزینه

۷- انجام امور دعاوی توسط مشاور

۸- عدم تضرر مادی و معنوی در انجام امور اقتصادی و غیرانتفاعی، چرا که عدم مشاوره بدون بررسی‌های اولیه حقوقی، تجزیه و تحلیل رویداد و توجه به جزئیات و ریزبینی می‌تواند به زیان شخص منجر شود

۹- انجام نحوه صحیح گردآوری ادله و مستدلات جهت انجام شکایت و دادخواست

۱۰- اتخاذ تصمیمات صحیح و قدرت تصمیم فوری و اطمینان و اعتماد شخص از انجام یا عدم انجام کار در دست اقدام

۱۱- سودآوری و نفع بیشتر برای شخص

۱۲- نظارت و کنترل کیفیت بر انجام کار

۱۳- احتمال ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلاف بین طرفین با استفاده از تدبیر و نطق و دانش وکیل که النهایت باعث کاهش پرونده‌ها در دادگستری می‌شود.

اگر هدف شما هم از تنظیم یک قرارداد مشاور حقوقی، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر کسب‌وکارتان است همین الآن نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

استخدام مشاور حقوقی بانک چه مزایایی دارد؟

گاه مشاوران حقوقی در عرصه بانکداری و بخش‌های مالی فعالیت می‌نمایند. این به آن معناست که حوزه فعالیت یک مشاور حقوقی می‌تواند چقدر متنوع باشد به‌طور مثال یک مشاور حقوقی فقط به شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دیگری فقط به سازمان‌های دولتی خدمات مشاوره را ارائه می‌دهد و این تفاوت‌ها در آن است که افراد با توجه به رشته تحصیلی و سابقه کاری و تبحر خود تصمیم به فعالیت در امر مشاوره در هر یک از زمینه های بالا می‌گیرند.

نیازهای گسترده و متنوع مشتریان در بانک‌ها، وجود عقود و قراردادهایی متنوع اعم از مرابحه، مضاربه و غیره و از طرفی نیاز تسهیلاتی جهت خرید کالاها و خدمات، بانک‌ها را بر آن داشته است که برای انعقاد چنین قراردادهایی از مشاوران حقوقی کمک گرفته و مشتریان بانک‌ها اعم از خانوارها، بنگاه‌های اقتصادی و دولت که به صورت مستمر احتیاج به خرید انواع کالاها و خدمات پیدا می‌کنند را از این عقود و قراردادها مطلع سازند.

برای استخدام مشاور حقوقی نیاز به راهنمایی دارید؟

در مسیر یک کسب‌وکار و تجارت، مشکلات زیادی ممکن است بر سر راه روابط کاری و تجاری شرکت‌ها و سازمان‌ها پیش بیاید. پیچیدگی همین مسایل نیاز به استخدام مشاوران حقوقی کسب و کارها در تمامی عرصه‌ها را بیش از پیش ثابت کرده است. مشاوران حقوقی دارای شرایط و وظایف خاصی می‌باشند و برای استخدام آن‌ها می‌بایست شرایط فوق الذکر را احراز نمود و همچنین در ابتدای استخدام آن‌ها بایست که شرح وظایف بطور دقیق به مشاوران اعلام گردد.

برای تنظیم و یا بررسی قراردادهای مشاوره حقوقی، می‌­توانید از بهترین مشاورین حقوقی وینداد در زمینه امور قراردادهای حقوقی بهره­‌مند شوید تا قراردادی مطمئن و منحصربه­‌فرد را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط