نکات مهم استخدام مشاور حقوقی و تنظیم قرارداد با او

چرا هر کسب‌وکار موفقی، یک مشاور حقوقی را کنار خود دارد؟

فرقی نمی‌کند در چه کسب و کاری باشید، فرقی نمی‌کند در ایران باشید یا خارج از ایران و فرقی نمی‌کند شخصی حقیقی باشید یا حقوقی! شما نیاز دارید اطلاعات کاملی از مسائل حقوقی مربوط به امور خود را داشته باشید. مطمئناً اگر شاغل هستید، زمان کمی برای فراگیری کامل امور حقوقی دارید، پس نیاز هست […]

فرقی نمی‌کند در چه کسب و کاری باشید، فرقی نمی‌کند در ایران باشید یا خارج از ایران و فرقی نمی‌کند شخصی حقیقی باشید یا حقوقی! شما نیاز دارید اطلاعات کاملی از مسائل حقوقی مربوط به امور خود را داشته باشید. مطمئناً اگر شاغل هستید، زمان کمی برای فراگیری کامل امور حقوقی دارید، پس نیاز هست در کنار خود یک مشاور حقوقی داشته باشید تا در همه حال بتواند امور مختلف را از نظر حقوقی در دست بگیرد.
ما در این مطلب همراه شما هستیم تا برایتان از نقش یک مشاور حقوقی در کنار کسب و کارتان بگوییم تا هنگام استخدام یک مشاور حقوقی و عقد قرارداد با او بدانید به چه معیارها و عواملی باید دقت بیشتری به‌خرج دهید.

مشاور حقوقی کیست؟ و چه وظایفی دارد؟

تعداد افراد کمی می‌دانند که فارغ التحصیلان رشته حقوق، به جای سردفتری، وکالت و قضاوت، حرفه مشاور حقوقی را انتخاب می‌کنند! این افراد می‌توانند در سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان مشاور حقوقی مشغول به فعالیت شوند و یا در حوزه‌هایی نظیر امور قراردادها، امور دعاوی و امور پژوهشی به دیگران کمک کنند. از سوی دیگر، از آن جا که راه‌­اندازی یک شرکت مشاوره حقوقی با همکاری گروهی از وکلا و متخصصان مختلف، می‌­تواند گزینه مناسبی برای کسب درآمد به شمار بیاید، امروزه شاهد تأسیس مؤسسات حقوقی توسط اشخاصی هستیم که الزاماً وکیل دادگستری یا دانش‌آموخته حقوق نیستند. 

افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای امور قراردادها و تنظیم قراردادهای خود از این مشاوران کمک بگیرند تا آنان نکات مهم قراردادها را بررسی و بیان کنند. همچنین آن­ها می‌توانند وظیفه تهیه پیش‌نویس‌های قراردادها را نیز برعهده بگیرند. در برخی مواقع در بسیاری از شرکت‌ها، قراردادها صرفاً با تأیید و امضای مشاور حقوقی به توافق نهایی می‌رسد.

برخی از مشاوران حقوقی در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند. مانند مشاور حقوقی بانک یا مشاورانی که فقط با شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی، سازمان‌های هنری و سازمان‌های ورزشی همکاری می‌کنند.

از جمله وظایف یک مشاور حقوقی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱- تهیه متن قراردادهای شرکت یا سازمان و نظارت بر روند عقد آنها

۲- ارائه اطلاعات لازم و انجام امور حقوقی مربوط به انواع مناقصه‌ها، مزایده‌ها و …

۳- ارائه مشاوره‌های حقوقی به مدیران و کارکنان

۴- جمع‌آوری، بررسی و تنظیم اطلاعات لازم برای تهیه قوانین، اساسنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و …

۵- انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت‌ها و …(عمدتاً در شرکتهای خصوصی)

۶- جمع‌آوری اطلاعات لازم و استفاده از آنها برای دفاع از سازمان یا شرکت مربوطه در محاکم قضایی.

مشاور حقوقی چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

مشاور حقوقی به مدیران و ذی‌نفعان سازمان کمک می‌کند تا ضمن توجه به مسؤولیت‌های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح‌تری اتخاذ نمایند و هم‌چنین در مواجه به مسایل حقوقی سازمانی به آنها در حل‌وفصل مسایل و مشکلات یاری می‌رساند. در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی معمولاً یک بخش حقوقی متشکل از چندین کارشناس حقوقی امور مربوط به انعقاد قراردادهای خریدوفروش؛ انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه را زیر نظر دارند و معمولاً بررسی و اعلام نظر اداره حقوقی یکی از مراحل انجام عملیات فوق می‌باشد.
در شرکت‌های خصوصی ممکن است یک مشاور به چند شرکت کوچک مشاوره حقوقی بدهد و یا فقط در استخدام یک شرکت باشد. در شرکت‌های خصوصی بزرگ نیز مدیران شرکت از یک تیم مشاوره پرقدرت و زبردست و یک واحد حقوقی مجزا نیز بهره می‌برند.

اگر به فکر رونق کسب‌وکار خود هستید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را همین الان دریافت کنید.

در ادامه شما را با انواع مشاور حقوقی آشنا می‌کنیم. با همراه باشید.

مزایای داشتن یک مشاور حقوقی نسبت به وکیل

تحولات دنیای کسب‌­وکار امروز به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک، بسیاری از فرصت‌­های شغلی حقوقی سنتی را با جانشین­‌های دیگری ارائه کرده است. پتانسیل بالای اشتغال از راه دور و ارائه خدمات بر بستر اینترنت که گاه «دورکاری» یا «برون­سپاری» امور نامیده می­‌شود می‌­تواند مزایای بسیار زیادی را برای هم کارفرمایان و هم کارمندان به همراه داشته باشد. حوزه حقوق و به طور خاص وکالت و مشاوره حقوقی نیز از این تحولات جدا نبوده و می­‌توان تصور کرد که یک شرکت خصوصی از راه‌­های دیگری به جز استخدام وکیل در شرکت خود، مسائل حقوقی خود را رفع و رجوع کند.

مشاوره در زمینه‌­های حقوقی مختلف جزئی جدایی‌ناپذیر از عملکرد یک وکیل برای شرکت‌­های خصوصی است. این مشاوره­‌ها می‌­تواند در بررسی اوضاع و احوال حقوقی شرکت، پیگیری امور جاری حقوقی و پیش‌­بینی آینده آن پیش از اقدامات حقوقی خاص، بسیار حیاتی و ارزشمند باشد. اما این نیاز نیز می­‌تواند با استفاده از خدمات حقوقی وینداد در زمینه مشاوره حقوقی و ارزیابی وضعیت حقوقی، به طور کامل پاسخ داده شود. شاید بتوان گفت علاوه بر مزایای پیشتر اشاره شده، بهره­‌مندی از خدمات مشاوره‌­ای وینداد یک برتری بسیار قابل توجه دارد و آن در امر پشتیبانی و پیگیری حقوقی است. برای شفاف شدن بیشتر موضوع، حالتی را تصور کنید که شرکت شما یک وکیل خبره استخدام کرده باشد که در مواقع موردنیاز اقدام به مشورت دادن و ارائه توصیه­‌های حقوقی کند. غالباً وکلا از پر مشغله‌­ترین افراد هستند که ممکن است به دلایل مختلف کاری و مشغله­‌های حقوقی خارج از شرکت، بسیاری از اوقات از وجود آنها در شرکت محروم باشید. در این مواقع وکلا را معمولاً نمی­‌توان به آسانی پای تلفن یا پیام‌­رسان‌های مجازی کشاند! اما در وینداد موضوع دسترسی به مشاور حقوقی به‌­وسیله انواع مختلف مشاوره‌­های حضوری و غیرحضوری تا حد زیادی پوشش داده می­‌شود؛ چرا که در وینداد برای هر یک از راه‌­های ارتباطی حقوقی، مسئول و متصدی مخصوص به آن وجود دارد و درواقع شما با یک شخص سر و کار ندارید که در صورت عدم دسترسی به او امور شرکت معطل بماند. در نتیجه زمانی که می‌­خواهید مشاوره حضوری، تلفنی و یا مجازی (از طریق گفتگو در سایت) دریافت کنید افراد مختلفی آماده پاسخگویی به شما هستند و با نهایت سرعت سعی در حل مشکل شما خواهند داشت.

حضور مشاور حقوقی امور قراردادها موجب تضمین قراردادی کامل و قابل اجرا است!

یکی از اهداف اصلی قرارداد این است که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل ننماید، بتوان آن را در دادگاه یا از طریق داوری پیگیری و اجرا کرد. اما اگر بدون حضور مشاور تنظیم قرارداد اقدام به عقد قرارداد نماییم، ممکن است نقص یا ایرادی در قرارداد وجود داشته باشد و بعدا برای هر دوطرف دردسرساز باشد.

مشاور حقوقی قرارداد در تنظیم قراردادی کامل که شامل توضیحات روشنی در مورد تعهدات طرفین است، تخصص دارد. حتی مشاور تنظیم قرارداد هنگام بررسی و بازبینی قراردادی که توسط دیگران نوشته شده است، به اصطلاحات اصلی و کلیدی که وجودشان ضروری است، توجه ویژه‌ای می‌کند.

این که تنظیم و بررسی قرارداد ما بر عهده یک مشاور حقوقی باشد، سبب می‌شود که قرارداد کامل و جامع باشد. یعنی هم وضعیت و شرایط فعلی را در بر بگیرد و هم ما را از شرایط غیرقابل پیش‌بینی در آینده محافظت کند.

به طور معمول مشاور حقوقی، قراردادها را به شکلی تهیه و تنظیم می‌کند که به نفع مشتریان خود باشد. این بدان معنا نیست که ما نسبت به طرف مقابل خود ناعادلانه عمل می‌کنیم. بلکه منظور حفاظت از حق و حقوق و سرمایه ماست.

از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اقداماتی که باید در مسیر رشد و توسعه کسب و کارتان انجام دهید این است که یک مشاور حقوقی را در تیم خود داشته باشید. همین الان نسبت به دریافت قرارداد مشاور حقوقی اقدام کنید!

استخدام مشاور حقوقی شرکت

استخدام مشاور حقوقی می‌تواند در تمامی امور حقوقی و موارد قانونی زندگی اجتماعی به کار آید. البته به دلیل تخصصی شدن امور، مشاور حقوقی نیز ممکن است به تناسب تفاوت امور و مسائل حقوقی، تخصصی شود و هر مشاوری در زمینه خاصی که تبحر لازم را دارد، به مشاوره حقوقی بپردازد.

مشاور حقوقی با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارد، کلیه امور حقوقی سازمان یا شرکت از جمله تهیه و تنظیم آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، رسیدگی و پی‌گیری پرونده‌های حقوقی و دعاوی اداری و استخدامی، شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در صورت لزوم، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده و غیره را برعهده دارد.

نقش مشاور حقوقی در رفع مشکلات یک شرکت عبارت است از:

۱_ سرعت حل و فصل مشکلات بالا می‌رود:

مشاور حقوقی به دلیل تسلطی که به مباحث حقوقی دارد با سرعت بیشتری مسائل حقوقی شرکت شما را حل می‌کند.

۲_ منافع مهم و پر ارزش شرکت با حضور مشاوره حقوقی حفظ می‌شود:

در صورت حضور و کمک‌ از یک مشاور حقوقی با اعتماد و ریسک کم تر به کار خود ادامه می‌دهید.

۳_ کاهش ورود خسارات غیر قابل جبران و پر دردسر حقوقی:

بعضی از خسارات وارد شده به شرکت شما به سختی جبران خواهند شد نقش مشاور حقوقی در بسیاری از این موانع و چالش ها این است که آنها را از سر راه شرکت بر داشته و با قدرت بیشتری به فعالیت های مهم شرکت پرداخته می‌شود.

۴_ از ورود ضرر و زیان مالی به شرکت جلوگیری می‌شود.

۵_ رسیدگی به شکایات و دعاوی حقوقی مطرح شده علیه شرکت:

مشاور حقوقی با توجه به تسلطی که موارد و مقررات قانونی دارد می‌تواند به دعاوی شرکت رسیدگی کند.

۶_ ارائه مشاور و راهکارهای حقوقی مناسب و اعضای هیئت‌ مدیره و مجامع عمومی صاحبان سهام

۷_ آگاهی به نقاط قوت و ضعف شرکت‌:

مشاور حقوقی به دلیل ارتباط نزدیک با شرکت به نقاط ضعف و قوت شرکت آگاه است و بهتر می‌تواند مسائل را از میان بر دارد.

شما می‌توانید در این مطلب نقش یک مشاور حقوقی در شرکت را بخوانید.

کمک‌های یک مشاور حقوقی در مراحل ثبت شرکت

از آنجایی که ثبت شرکت دارای رویه پیچیده‌ای است همین مسئله، اداره و پیشبرد آن را با مشکلات زیادی روبرو کرده است. به همین دلیل برای مدیریتی راحت و بی‌دردسر، عناوین شغلی زیادی ایجاد شده است. یکی از این عناوین، مشاور حقوقی است. مشاور حقوقی می‌تواند در کنار مدیر، اداره امور شرکت را بر عهده بگیرد و در بسیاری از امور اداری و حقوقی شرکت به مدیر کمک کند.

مشاور حقوقی ثبت شرکت می‌تواند مدیر شرکت را در مقابل مسئولیت‌های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی کمک کند تا بهترین تصمیمات حقوقی را اتخاذ کند. در این صورت شرکت‌ها با مسائل و مشکلات کمتری مواجه می شوند.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشاوره کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

مشاور حقوقی بانک

گاه مشاوران حقوقی در عرصه بانکداری و بخش‌های مالی فعالیت می‌نمایند. این به آن معناست که حوزه فعالیت یک مشاور حقوقی می‌تواند چقدر متنوع باشد به‌طور مثال یک مشاور حقوقی فقط به شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دیگری فقط به سازمان‌های دولتی خدمات مشاوره را ارائه می‌دهد و این تفاوت‌ها در آن است که افراد با توجه به رشته تحصیلی و سابقه کاری و تبحر خود تصمیم به فعالیت در امر مشاوره در هر یک از زمینه های بالا می‌گیرند.

اگر هدف شما هم از تنظیم یک قرارداد مشاور حقوقی، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر کسب‌وکارتان است همین الآن نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

نیازهای گسترده و متنوع مشتریان در بانک‌ها، وجود عقود و قراردادهایی متنوع اعم از مرابحه، مضاربه و غیره و از طرفی نیاز تسهیلاتی جهت خرید کالاها و خدمات، بانک‌ها را بر آن داشته است که برای انعقاد چنین قراردادهایی از مشاوران حقوقی کمک گرفته و مشتریان بانک‌ها اعم از خانوارها، بنگاه‌های اقتصادی و دولت که به صورت مستمر احتیاج به خرید انواع کالاها و خدمات پیدا می‌کنند را از این عقود و قراردادها مطلع سازند.

استخدام مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی

حضور یک مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی از این جهت مهم تلقی می‌شود که امروزه با پیشرفت جوامع و توسعه کشورها و همچنین پیچیدگی قوانین و مقررات مرتبط با تجارت، نیاز افراد به تنظیم قرارداد در امور مختلف فردی و سازمانی هم به‌وضوح قابل رویت است.

قرارداد تجاری بین‌المللی، به عنوان ابزار تنظیم‌کننده روابط تجار در سطح بین‌المللی، اهمیت بسیار بالایی دارد. قرارداد بین‌المللی قراردادی است که حداقل در آن یک عنصر خارجی اعم از تابعیت طرفین، محل انعقاد قرارداد، محل اجرای قرارداد و غیره وجود داشته باشد.

در دنیای کنونی اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری با انواع معاملات بین المللی سر و کار دارند که در این زمینه به جهت عدم اطلاعات دقیق حقوقی دچار مشکلاتی می‌شوند چرا که جهت تنظیم قرارداد، رعایت نکات حقوقی بسیاری لازم می‌باشد که در صورت عدم رعایت آن ممکن است هیچ‌گاه به نتیجه دلخواه و هدف قرارداد نرسیده، پس در این زمینه بی‌شک ضرورت وجود و حضور مشاور حقوقی نمایان می‌گردد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در قراردادها که تفسیر قرارداد نام دارد ناشی از فقدان مشاور حقوقی متخصص بوده، از این رو به جهت سود بیشتر و عدم ضرر لازم است که شرکت در تمامی قراردادهای خود به‌خصوص در قراردادهای بین‌المللی از افراد متبحر حقوقی کمک گرفته و با آگاهی و اطلاعات جامع و مانع به انعقاد قرارداد بپردازند.

از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اقداماتی که باید در مسیر رشد و توسعه کسب و کار تجاری‌تان انجام دهید این است که یک مشاور حقوقی را در تیم خود داشته باشید. همین الان نسبت به دریافت قرارداد مشاور حقوقی اقدام کنید!

برای عقد قراردادهای خارجی‌تان حضور یک مشاور را فراموش نکنید!

در چندین سال اخیر، مرزهای اقتصادی کشورها عملاً از بین رفته است و تجارت در سطح بین‌المللی توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. این قضیه در کشور ایران نیز به وضوح قابل مشاهده است و تاجران با بکارگیری مشاور حقوقی به دنبال بین المللی شدن فعالیتشان و کسب سود بیشتر هستند. همچنین یک تاجر بین المللی احتیاج دارد که در طول حیات کاریش بارها نسبت به عقد قرارداد با شرکت خارجی اقدام کند که البته این قراردادهای تجاری می‌تواند در موضوعات مختلفی از قبیل همکاری در ساخت محصول، خرید و فروش کالا و….باشد.

همواره توصیه می‌شود که برای انعقاد قرارداد با شرکتی خارجی،‌ از مشاورین حقوقی کمک بگیرید، چرا که قراردادهای داخلی بسیار متفاوت است با قراردادهای خارجی، و حضور و وجود یک مشاور حقوقی برای پیشگیری از ضررها و اختلافات آینده ضروری است.

مشاور حقوقی ثبت اختراع و مزایای همراهی‌های او

بهره بردن از راهنمایی‌های مشاور حقوقی ثبت اختراع یکی از مراحل مهم در ثبت پتنت می‌باشد که هر فرد یا شرکتی که تصمیم به ثبت ایده و اختراع خود دارد باید به آن توجه کند. طبق قانون، هر نوع کشف یا اختراع جدیدی در حوزه‌های مختلف به کاشف اختراع و یا خود مخترع این امکان و حق داده می‌شود تا طبق شرایطی در مدت معین در این قانون از اختراع یا اکتشاف خود استفاده نماید. برای استفاده از اختراع و اکتشاف توسط مخترع، بایستی اختراع در اداره ثبت، به ثبت رسیده باشد. برگه‌ای که از اداره ثبت تهران دریافت می‌شود، ورقه اختراع نامیده می‌شود. قبل از مراجعه به اداره ثبت، ایده و اختراع خود را با مشاور حقوقی در میان گذاشته و از نحوه ثبت و قوانین و مقررات آن مطلع شوید.

در تنظیم و تسلیم اظهارنامه باید مواردی رعایت شود که یک مشاور حقوقی ثبت اختراع می‌تواند هنگام تنظیم آن به شما مشورت دهد از جمله:

  • نام و سایر اطلاعات لازم درخصوص متقاضی، مخترع و نماینده قانونی او در صورت وجود و عنوان اختراع در اظهارنامه درج شود،
  • در مواقعی که متقاضی شخص مخترع نیست، مدارک دال بر سمت قانونی وی همراه اظهارنامه تحویل گردد
  • ادعای مذکور در اظهارنامه، گویا و مختصر بوده و با توصیف همراه باشد، به نحوی که برای شخص دارای مهارت عادی در فن مربوط واضح و کامل بوده و حداقل یک روش اجرایی برای اختراع ارائه کند.

همچنین در تنظیم و تسلیم اظهارنامه باید مواردی رعایت شود که یک مشاور حقوقی ثبت اختراع می‌تواند هنگام تنظیم آن به شما مشورت دهد

انجام کلیه اقدامات از جمله رفع نقص، پرداخت هزینه‌های ثبت و روزنامه رسمی، انجام تغییرات و … تا مرحله دریافت گواهی ثبت از طریق سامانه الکترونیکی توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی صورت می‌گیرد که یک مشاور حقوقی ثبت اختراع نیز می‌تواند شما را در تمامی مراحل ثبت اختراع همراهی کند. مشاور حقوقی ثبت اختراع در رسیدگی به اعتراض نسبت به رد تقاضای ثبت اختراع می‌تواند شما را راهنمایی کند تا بهتر و سریع‌تر مراحل قانونی و ثبتی اختراع خود را طی کنید. در صورت نیاز و عدم آگاهی از چند و چون انجام این کار، می‌توانید از خدمات آنلاین مشاور حقوقی ثبت اختراع وینداد بهره‌مند شوید.

مشاور حقوقی بیمه

مشاور حقوقی بیمه از جمله خدماتی است که این روزها به علت اهمیت بالای بیمه در تمامی امور کاری و شخصی انسان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
عدم اطلاعات کافی در رابطه با حقوقی که افراد دارند منجر به از بین رفت حق آنها می‌شود. به همین دلیل مشاوران حقوقی بیمه که در این حوزه فعالیت می‌کنند تمام هدفشان این است که افراد را از برخی از قوانین بیمه که ممکن است در قراردادهایشان نادیده گرفته شود آگاه کنند. بسیاری از مواقع پیش می‌آید که افراد در شرایطی قرار می‌گیرند که به علت عدم اطلاعات کافی در رابطه با حقوق بیمه‌شان که در رابطه با مراکز دولتی و خصوصی و دیگر افراد دارند، منجر به از بین رفت حق و حقوقشان می‌شود.

مراجعه به یک مشاور حقوقی بیمه از آنجایی‌ که عموم افراد جامعه به جهت عدم آشنایی با قوانین و مقرارت بیمه دچار مشکلات زیادی می‌شوند می‌تواند راه حل مناسبی باشد. بنابراین بهتر است در جریان حل و فصل دعاوی و اختلافات مربوط به بیمه، از یک مشاوره حقوقی حرفه ای در زمینه بیمه بهره ببرید در غیر اینصورت امکان دارد دچار خسران مالی فراوانی شوید.

زمانی که شما از یکی از شرکت های فعال در حوزه بیمه استفاده می کنید، قراردادی بین خود و شرکت بیمه گذار منعقد می‌کنید. این قرارداد هم برای شما و هم برای بیمه گذار حق و حقوقی ایجاد می کند که عدم اطلاع از آنها احتمالا مشکلات زیادی برای شما و البته بیمه‌گذار ایجاد می‌کند. مشاور حقوقی بیمه به کمک شما می‌آید تا این مشکلات را حل و فصل نمایید.

برای تنظیم قرارداد مشاوره همین الان اقدام کنید تا از بروز مشکلات آینده در خصوص بیمه‌تان جلوگیری نمایید.

مشاور حقوقی مالیات و وظایف او

مشاور حقوقی مالیات یک فرد با تجربه و آگاه به حقوق و قوانین مالیاتی است که تجربه اداره پرونده‌های مالیاتی در مراجع قضایی را دارد.

اگر تجربه اداره یک کسب‌وکار – از شرکت‌های بزرگ گرفته تا مشاغل آزاد- را داشته باشید و یا در بخش مالی یک سازمان یا شرکت فعالیت کرده باشید، حتماً با افرادی با عنوان مشاور حقوقی مالیات یا وکیل مالیاتی برخورد کرده‌اید. حتی اگر تا به امروز مشکلی برایتان پیش نیامده باشد که از مشاور مالیاتی استفاده کنید بدون شک مواقعی پیش‌آمده که به فکر گرفتن مشاوره از یک مشاور مالیاتی افتاده باشید. 

یک مشاور حقوقی مالیاتی ممکن است وکیل باشد و ممکن است مشاور حقوقی باشد. در هر دو صورت در پرونده‌های مالیاتی با گرفتن وکالت‌نامه از سوی شرکت، مأمور رسیدگی و دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت در مراجع رسیدگی به اختلافات مالیاتی می‌شود. مشاور حقوقی مالیات به قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مالیاتی تسلط داشته و با آگاهی بر استانداردهای مالی تعیین‌شده از سوی سازمان حسابرسی، به دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت می‌پردازد. 

بهتر است بدانید که برای پیگیری پرونده‌های مالیاتی، الزاماً نیازی به مراجعه به وکیل پایه یک نیست. با راهنمایی‌های مشاور حقوقی مالیات می‌توانید از تمامی حقوق مربوط به امور مالی‌تان خبردار شوید.

مهم‌ترین وظایف مشاور مالیاتی وظیفه پشتیبانی مستمر مالیاتی و وظیفه دادرسی و پیگیری پرونده‌های مالیاتی می‌باشد. همچنین اجرای کارهای مالیاتی به همراه تصمیم‌گیری در مواردی مانند تمکین، اعتراض ، توافق ، مسالحه ، تقسیط ، درخواست احاله و طرح پرونده در هیئت‌های حل اختلاف بدوی و تجدید نظر ، شورای عالی مالیاتی ،طراحی انواع لایحه نسبت به آراء صادره، توضیح و دفاع در مورد پرونده‌های موکل، توافق با کلیه واحدهای اجرایی اداره دارایی، اختیار لازم در مورد پرداخت و یا دریافت وجه بابت اصل بدهی و جرائم ، موارد سپرده‌های موقت یا استرداد مالیاتی، ارائه انواع چک و یا ضمانت برعهده وی می‌باشد.

با دریافت نمونه قرارداد مشاور حقوقی مالیات و راهنمای کامل آن از یک مشاوره حرفه‌ای و بی‌دردسر بهره‌مند شوید.

مشاور حقوقی مالیات با تسلطی که به قوانین مالیاتی دارد، با حضور در هیئت حل اختلاف و دفاع از اظهارنامه مالیاتی ارسال‌شده توسط شرکت، رأی صادر شده از سوی اداره مالیات را می‌تواند برگرداند و از پرداخت مالیات مضاعف توسط شرکت جلوگیری کند.

نکات مهم استخدام مشاور حقوقی فوتبال

تخصصی بودن فوتبال و حجم بالای گردش مالی و توجه جهانی به این ورزش سبب شده است که پرونده‌های این حوزه از دشواری‌های مخصوص به خود برخوردار باشد. لزوم دخالت یک وکیل و مشاور حقوقی متخصص در این حوزه که به تمام اطلاعات ورزشی احاطه داشته و آگاه باشد اهمیت زیادی دارد.

مشاور حقوقی فوتبال از جمله خدمات حقوقی و مشاوره‌ای است که به‌خاطر ماهیت خاص این نوع از ورزش به وجود آمده است.

از آنجایی که فوتبال شامل جنبه‌های مختلفی از جمله قراردادهای ورزشی، آیین‌نامه‌های انضباطی فدراسیون‌ ملی و جهانی، کمیته‌های انضباطی و مراجع حل اختلاف می‌باشد به‌علاوه به علت تخصصی بودن این دست از مسایل، استفاده از یک مشاور حقوقی فوتبال و یا وکیل معتبر و متخصص در زمینه حقوق این حوزه ورزشی به‌ویژه برای فوتبالیست‌ها امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.

بسیار پیش آمده که هنگام نزدیک شدن فصل نقل و انتقالات فوتبال، بازیکنان و مربیان خارجی حضور قابل توجهی در لیگ ایران پیدا می‌کنند و یا برعکس تعداد زیادی از بازیکنان فوتبال ایران در لیگ‌های اروپایی شروع به کار می‌کنند.
تمامی این نمونه‌ها جز مواردی است که لزوم رعایت مقررات حقوقی داخلی و بین‌المللی در قراردادهای ورزشی ایجاب می‌کند تا از این قوانین و مقررات آگاهی داشته تا مشکلات حقوقی که ممکن است گریبانگیر بازیکنان و باشگاه‌ها، محرومیت و غرامت‌های سنگین شود را به حداقل برساند.

یک مشاور حقوقی فوتبال می‌تواند هنگام تنظیم قراردادهای ورزشی شما را راهنمایی کند تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

به‌علاوه هرساله فدراسیون فوتبال به منظور جلوگیری از تبانی و رد و بدل شدن حق دلالی غیر مجاز در قراردادهای فوتبالی مبلغی را جهت سقف قرارداد بازیکنان فوتبال باشگاهی، تعیین و ابلاغ می‌نماید. ولی با این حال بسیاری از باشگاه‌های فوتبال حق و حقوق بازیکنان را پرداخت نمی‌کنند که این کار باعث شکایت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌شود.
به همین دلیل بهتر است که قراردادهای فوتبالی تحت نظر یک مشاور حقوقی فوتبال و مسلط به بحث قراردادهای ورزشی منعقد شوند تا هم بازیکنان و هم باشگاه‌ها از مشکلات آینده جلوگیری کرده و در امان بمانند.

علاوه بر این در انعقاد قراردادها بویژه قراردادهای فوتبال علاوه بر موارد مذکور باید از مشاوره یک مشاور حقوقی متخصص در زمینه حقوق ورزش نیز استفاده نمود. این وکیل متخصص نه تنها باید از آخرین تحولات حقوقی ورزشی در داخل کشور آگاه باشد همچنین از قوانین و مقررات فوتبال در سطح بین‌المللی نیز باید اطلاع داشته باشد.

برای استخدام مشاور حقوقی حتما با او قرارداد مشاوره منعقد کنید.

اگرچه می‌­توان ادعا کرد که یک نمونه قرارداد مشاور حقوقی از لحاظ بندها و مواد قابل ذکر در آن، مشابهت­‌های زیادی با سایر قراردادهای کاری و استخدامی دارد، اما اصولا شخص مشاور نوع خاصی از رابطه حقوقی و قراردادی با شرکت را دارد که با سایر روابط قراردادی کار تا حدی متفاوت است و این موضوع مستلزم انعقاد قراردادی خاص، به­ ویژه در برخی بندهای آن است.

مطابق تعریف ماده ۲ بند ۵ آیین نامه خرید خدمات مشاوره، مشاوره هر نوع خدمات مدیریتی، کارشناسی، مشاوره‌ای یا خدمات مهندسی مشاور در حوزه‌هایی است که نیازمند صلاحیت و تخصص می‌باشد.

قرارداد مشاوره قراردادی است که کارفرما براساس آن می‌تواند افرادی را با عنوان مشاور به صورت ساعتی و با تعهد حضور در ساعات معین به کار بگیرد. متقابلا اگر فردی بخواهد از تخصص خودش به صورت ساعتی استفاده نماید نیازمند انعقاد این قرارداد است.

در واقع در این قرارداد نیز بندهایی عمومی و اولیه مانند مشخصات طرفین قرارداد و اقامتگاه آنها، مدت و تاریخ اعتبار قرارداد، شیوه حل و فصل اختلافات، تعداد نسخه­‌های قرارداد و مواردی از این دست ذکر می­‌شود، اما چند بند مهم این قرارداد تفاوت­‌هایی با سایر قراردادها دارد که حاصل نوع خاص رابطه حقوقی مشاور حقوقی با شرکت است.

اگر هدف شما هم از تنظیم یک قرارداد مشاور حقوقی، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر کسب‌وکارتان است همین الآن نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

از نکات مهم استخدام مشاور حقوقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشاوره کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

از جمله مزایایی که برای استخدام مشاور حقوقی متصور است موارد زیر را می‌توان نام برد:

۱- علم و آگاهی فرد از قوانین مرتبط با موضوع مورد مشاوره

۲- مشاور حقوقی و امور تنظیم قراردادها

۳- کارآمدی و صرفه‌جویی در زمان و تسریع در به نتیجه رسیدن در کار پیش روی شخص یا شرکت

۴- با هزینه اندک از تجربه‌ها و دانش وکیل در آن زمینه بهره‌مند گشته و در آینده دچار تحمل هزینه‌های مالی و روحی بزرگتر نمی‌شوید

۵- جلوگیری از اطاله دادرسی

۶- صرفه‌جویی در وقت و هزینه

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشاوره کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

۷- انجام امور دعاوی توسط مشاور

۸- عدم تضرر مادی و معنوی در انجام امور اقتصادی و غیرانتفاعی، چرا که عدم مشاوره بدون بررسی‌های اولیه حقوقی، تجزیه و تحلیل رویداد و توجه به جزئیات و ریزبینی می‌تواند به زیان شخص منجر شود.

۹- انجام نحوه صحیح گردآوری ادله و مستدلات جهت انجام شکایت و دادخواست

۱۰- اتخاذ تصمیمات صحیح و قدرت تصمیم فوری و اطمینان و اعتماد شخص از انجام یا عدم انجام کار در دست اقدام

۱۱- سودآوری و نفع بیشتر برای شخص

۱۲- نظارت و کنترل کیفیت بر انجام کار

۱۳- احتمال ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلاف بین طرفین با استفاده از تدبیر و نطق و دانش وکیل که النهایت باعث کاهش پرونده‌ها در دادگستری می شود.

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاور حقوقی آنلاین در واقع نوعی از ارائه خدمات حقوقی در بستر اینترنت نظیر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های رایج در این زمینه می‌باشد. در عصر حاضر به جهت رواج اپلیکیشن‌های ارتباطی و پیام‌رسان‌ها و به طور کلی به جهت سهولت دسترسی به اینترنت برخلاف گذشته استفاده از خدمات حقوقی به صورت آنلاین نیز گسترش یافته است.

از جمله مزایای استفاده از یک مشاور حقوقی آنلاین به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • دسترسی هرچه سریع‌تر به مشاور حقوقی آنلاین
  • امکان دریافت مشاوره در تمامی ساعات روز و در هر مکانی که حضور داریم
  • امکان ارسال متن، صدا، مدارک، فیلم و غیره و ذخیره‌سازی آن‌ها جهت بررسی مجدد آن‌ها
  • صرفه‌جویی در زمان از نظر حذف شدن رفت‌وآمد به دفتر مشاور
  • صرفه‌جویی در هزینه از جهت حذف شدن برخی هزینه‌های جانبی

در این روش همانطور که با انجام خرید به صورت آنلاین به جای خرید حضوری در وقت، انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود با بهره‌گیری از خدمات حقوقی آنلاین نیز در هزینه و زمان شما صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای صورت می‌گیرد.

نکات مهم استخدام مشاور حقوقی را با وینداد فرا بگیرید!

استفاده از نمونه قراردادهای مختلف، تنظیم و یا بررسی قراردادهای نوشته شده توسط کارشناسان وینداد می­‌تواند یک جایگزین خوب و به‌­صرفه از حیث اقتصادی برای شرکت­‌های خصوصی باشد. اما چرا تا این حد تاکید بر به صرفه بودن خدمات قراردادهای وینداد می­‌کنیم؟ در حالت عادی یک شرکت خصوصی با استخدام یک وکیل تمام وقت، هزینه ماهیانه بالایی را برای پرداخت دستمزد وی متحمل می­‌شود. در این حالت پکیج­‌های حقوقی وینداد یک گزینه اقتصادی و عاقلانه است. چرا که می‌­توانید خدمات متنوع حقوقی را در هر مورد که مایل هستید و به هر میزان که احتیاج دارید، خریداری کنید و این مراجعه­ موردی می­‌تواند بسیاری از هزینه‌­های ثابت و همیشگی شما را کاهش دهد.
با استفاده از پکیج‌­های وینداد می­‌توانید خدمات مختلفی از جمله تنظیم و بررسی قرارداد، تنظیم صورت­جلسات شرکت، مشاوره­‌های مختلف حضوری و غیرحضوری و پشتیبانی حقوقی برخوردار شوید و از تمام مزایای مالی و حقوقی این پکیج‌­ها استفاده کنید. فراموش نکنید که وینداد در بسیاری اوقات، موقعیت­‌های مختلفی را برای استفاده از تخفیف­‌های خدمات برای مشترکان خود فراهم می‌­کند.

در مجموع می­‌توان گفت قرارداد مشاور حقوقی در اکثر موارد به قراردادهای استخدام و کاری شباهت­‌هایی دارد اما برخی تفاوت­‌های حقوقی در رابطه مابین مشاور و کارفرما باعث می­‌شود تا این قرارداد دارای ظرافت‌­هایی باشد که تنظیم آن را در موارد مختلف تخصصی و پیچیده کند. گستره وظایف مشاور می‌­تواند در موارد مختلف، متفاوت باشد و این موضوع، تنظیم هر قرارداد مشاوره را با دیگری متفاوت می‌­کند.
برای تنظیم و یا بررسی قراردادهای مشاوره حقوقی، می‌­توانید از بهترین مشاورین حقوقی وینداد در زمینه امور قراردادهای حقوقی بهره­‌مند شوید تا قراردادی مطمئن و منحصربه­‌فرد را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط