حضور مشاور حقوقی برای تنظیم قرارداد با شرکت خارجی چه ضرورتی دارد؟

حضور مشاور حقوقی برای تنظیم قرارداد با شرکت خارجی چه ضرورتی دارد؟

در چندین سال اخیر، مرزهای اقتصادی کشورها عملاً از بین رفته است و تجارت در سطح بین‌المللی توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. این قضیه در کشور ایران نیز به وضوح قابل مشاهده است و تاجران با بکارگیری مشاور حقوقی به دنبال بین المللی شدن فعالیتشان و کسب سود بیشتر هستند. همچنین یک تاجر بین […]

در چندین سال اخیر، مرزهای اقتصادی کشورها عملاً از بین رفته است و تجارت در سطح بین‌المللی توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. این قضیه در کشور ایران نیز به وضوح قابل مشاهده است و تاجران با بکارگیری مشاور حقوقی به دنبال بین المللی شدن فعالیتشان و کسب سود بیشتر هستند. همچنین یک تاجر بین المللی احتیاج دارد که در طول حیات کاریش بارها نسبت به عقد قرارداد با شرکت خارجی اقدام کند که البته این قراردادهای تجاری می‌تواند در موضوعات مختلفی از قبیل همکاری در ساخت محصول، خرید و فروش کالا و….باشد.

همواره توصیه می‌شود که برای انعقاد قرارداد با شرکتی خارجی،‌ از مشاورین حقوقی کمک بگیرید، چرا که قراردادهای داخلی بسیار متفاوت است با قراردادهای خارجی، و حضور و وجود یک مشاور حقوقی برای پیشگیری از ضررها و اختلافات آینده ضروری است.

مهم‌ترین نکات انعقاد قرارداد با شرکت خارجی چیست؟

۱برای موفقیت در قراردادهای خارجی باید ضمن تسلط بر زبان عمومی، از دانش و تخصص کافی در زبان تخصصی و امور و مفاهیم عملیاتی تجارت بین الملل نیز برخوردار باشید.

۲برای قراردادهای خارجی،خیلی اهمیت دارد که به زبان کشور مقصد مسلط باشید.

۳قوانین بین‌المللی بازرگانی بین المللی نکات حقوقی بسیاری دارد که باید آن‌ها را برای انعقاد قرارداد کاملاً مطالعه کرده و یاد بگیرید.

۴بر روی نوشتن کلمات و عباراتی که بار حقوقی دارند، دقت کنید چرا که مفهوم و معنای برخی لغات در زبان عمومی و زبان تخصصی و حقوقی متفاوت است.

۵برای انعقاد یک قراردادهای خارجی همواره صریح صحبت نمایید و از بیان کلمات پیچیده، چند پهلو و مبهم خودداری کنید.

ممکن است شما نیز با بیان موارد فوق به این مطلب فکر کنید که به کار گیری عبارات حقوقی ونیازمند تخصص خاص است!بله کاملاً صحیح است، به همین جهت در ادامه مطلب به ضرورت حضور و نحوه کمک مشاور حقوقی در زمینه تنظیم قرارداد با شرکت خارجی می‌پردازیم.

چرا همکاری با مشاور حقوقی برای قرارداد با شرکت خارجی اهمیت دارد؟

یک مشاور حقوقی در قرارداد با شرکت خارجی میتواند نکات بسیار مهمی را در موارد ذیل مطرح نماید:

۱عنوان قرارداد:

در ابتدا باید عنوان قرارداد مشخص باشد چرا که هر عنوان خاص برای قرارداد ارکان و قوانین خاص خود را دارد. از این رو به مشاور حقوقی در این زمینه به جهت تصمیمگیری باید مراجعه نمود.

۲متن قرارداد:

متن و مفاد قرارداد اعم است از تعهدات، ضمانت اجرای عدم اجرای تعهدات، نحوه اجرا، مبلغ قرارداد و شروط ضمن عقد و غیره که مشاور حقوقی با تسلط خود در زمینه قراردادهای بینالمللی میتواند هر یک را با تسلط کامل نوشته و از مشکلات آتی پیشگیری کند.

و

به یاد داشته باشید که یک مشاور حقوقی به جهت داشتن شرایط زیر می‌تواند در انعقاد قراردادی با شرکت خارجی به شما کمک نماید:

۱با داشتن تسلط کامل به متون حقوقی و زبان انگلیسی آکادمیک و تسلط بر زبان قراردادنویسی:

گاه شاهد آن هستیم که بار معنی کلمات در هر جمله با جمله دیگر متفاوت است و نمیتوان از زبان انگلیسی عمومی در قراردادها استفاده کرد. بسیاری از مشکلات در قراردادها از عدم تسلط بر متون حقوقی ناشی میشود، زیرا اشخاص از معنای حقوقی آن بیخبر بوده و در صورت بروز مشکل و تفسیر قرارداد متوجه می‌شوند که وجود صرفاً یک کلمه برای آنها ایجاد تعهد نموده است که آنها به جهت فقر اطلاعات انگلیسی اکادمیک متضرر شدهاند و یا محکوم به پرداخت خساراتی سنگین میشوند.

۲با تسلط کامل بر مبانی و مقررات قانونی داخلی و بینالمللی حاکم بر قرارداد:

در صورت بروز مشکل مشاوران حقوقی به کمک اشخاص شتافته و بیان می‌دارند که راهحل قانونیان کدام است و قانون کدام کشور و یا کدام کنوانسیون و کدام یک از موارد مذکور اکنون باید مورد استفاده قرار گیرد.

۳تجربه کاری در زمینه امور قراردادهای بینالملل:

حضور مشاور حقوقی متبحر از ملزمات یک شرکت تجاری موفق و پرسود میباشد چرا که تجربه و تخصص افراد بیشک از عوامل اکتسابی است که تأثیر بهسزایی در زمان بروز مشکلات خواهد داشت.

۴آشنایی با عرف قراردادهای بینالمللی:

در برخی قراردادها عرف جوامع در تفسیر مفاد قرارداد درنظر گرفته میشود. از این رو مشاور حقوقی به جهت داشتن آگاهی از عرفهای بینالمللی و به خصوص عرف کشور مورد قرارداد می‌تواند کمک بسزایی نماید.

۵تبحر در سخنوری:

در انعقاد یک قرارداد عوامل بسیاری تأثیر دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل، شرایط و اشخاص منعقدکننده قرارداد می‌باشد. مشاور حقوقی به جهت دارا بودن تسلط کافی بر مطالب، می‌تواند که کلمات مفاد قرارداد را بهنحو احسن برگزیند و به طریق هوشمندانه‌ای به اغنای طرف مقابل بپردازد.

سخن آخر:

در نهایت باید بیان داشت که برای انعقاد قرارداد حال اعم از داخلی و یا خارجی به مشاور حقوقی نیاز است زیرا مشاورین حقوقی به جهت داشتن تسلط بر قوانین و مقررات و آداب مذاکره ومی‌توانند به شما کمک نمایند تا قراردادی دقیق با لحاظ تمامی موارد حقوقی را منعقد نمایید و در آینده به جهت عدم آگاهی از مفاد قرارداد متضرر نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط