استفاده از مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی لازمه یک تجارت پر سود

استفاده از مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی لازمه یک تجارت پر سود

حضور یک مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی از این جهت مهم تلقی می‌شود که امروزه با پیشرفت جوامع و توسعه کشورها و همچنین پیچیدگی قوانین و مقررات مرتبط با تجارت، نیاز افراد به تنظیم قرارداد در امور مختلف فردی و سازمانی هم به‌وضوح قابل رویت است. اشخاص، جهت دفاع از حق خود یا پیگیری مطالبات […]

حضور یک مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی از این جهت مهم تلقی می‌شود که امروزه با پیشرفت جوامع و توسعه کشورها و همچنین پیچیدگی قوانین و مقررات مرتبط با تجارت، نیاز افراد به تنظیم قرارداد در امور مختلف فردی و سازمانی هم به‌وضوح قابل رویت است.

اشخاص، جهت دفاع از حق خود یا پیگیری مطالبات قانونی خود از افراد و شرکت‌ها نیازمند دریافت مشاوره از کارشناسان و مشاوران حقوقی می‌باشند و گاه مشاهده می‌شود که بدون کمک گرفتن از آنها رسیدن به نتیجه مورد نظر غیرممکن به نظر می‌رسد.

ما در این مطلب به نقش مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

قرارداد تجاری بین‌الملی چیست؟

قرارداد تجاری بین‌المللی، به عنوان ابزار تنظیم‌کننده روابط تجار در سطح بین‌المللی، اهمیت بسیار بالایی دارد. قرارداد بین‌المللی قراردادی است که حداقل در آن یک عنصر خارجی اعم از تابعیت طرفین، محل انعقاد قرارداد، محل اجرای قرارداد و غیره وجود داشته باشد.

در دنیای کنونی اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری با انواع معاملات بین المللی سر و کار دارند که در این زمینه به جهت عدم اطلاعات دقیق حقوقی دچار مشکلاتی می‌شوند چرا که جهت تنظیم قرارداد، رعایت نکات حقوقی بسیاری لازم می‌باشد که در صورت عدم رعایت آن ممکن است هیچ‌گاه به نتیجه دلخواه و هدف قرارداد نرسیده، پس در این زمینه بی‌شک ضرورت وجود و حضور مشاور حقوقی نمایان می‌گردد.

اگر هدف شما هم از تنظیم قرارداد مشاور حقوقی، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر تجارت بین‌المللی‌تن است همین الان نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

 نقش مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی چیست؟

یک مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی می‌تواند شما را با نکاتی آشنا کند که ممکن است از نظرتان غافل بماند:

۱-عنوان قرارداد:

در ابتدا باید عنوان قرارداد مشخص باشد چرا که هر عنوان خاص برای قرارداد ارکان و قوانین خاص خود را دارد. از این رو به مشاور حقوقی در این زمینه به جهت تصمیم‌گیری باید مراجعه نمود چرا که او با توجه به هدفی که طرفین از تنظیم قرارداد دارند و با توجه به شرایط موجود عنوان مناسب را برای قرارداد انتخاب می‌کند.

۲-متن قرارداد:

متن و مفاد قرارداد اعم است از تعهدات، ضمانت اجرای عدم اجرای تعهدات، نحوه اجرا، مبلغ قرارداد و شروط ضمن عقد و غیره که مشاور حقوقی با تسلط خود در زمینه قراردادهای بین‌المللی می‌تواند هر یک را با تسلط کامل نوشته و از مشکلات آتی پیشگیری کند.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشاوره کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

ویژگی‌های یک مشاور حقوقی در قراردادهای بین المللی

همانطور که بیان شد امروزه با توسعه روابط و تجارت نیاز به حضور مشاور حقوقی به جهت سودآوری و جلوگیری از ضررهای آینده بیش از پیش ضروری بوده اما مشاور حقوقی که برای قراردادهای بین‌المللی باید برگزیده شود در ابتدا باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

۱- تسلط کامل به متون حقوقی و زبان انگلیسی آکادمیک و تسلط بر زبان قراردادنویسی: گاه شاهد آن هستیم که بار معنی کلمات در هر جمله با جمله دیگر متفاوت است و نمی‌توان از زبان انگلیسی عمومی در قراردادها استفاده کرد. بسیاری از مشکلات در قراردادها از عدم تسلط بر متون حقوقی ناشی می‌شود، زیرا اشخاص از معنای حقوقی آن بی‌خبر بوده و در صورت بروز مشکل و تفسیر قرارداد متوجه می شوند که وجود صرفا یک کلمه برای آنها ایجاد تعهد نموده است که آن‌ها به جهت فقر اطلاعات انگلیسی اکادمیک متضرر شده‌اند و یا محکوم به پرداخت خساراتی سنگین می‌شوند.

۲- تسلط کامل بر مبانی و مقررات قانونی داخلی و بین‌المللی حاکم بر قرارداد: در صورت بروز مشکل مشاوران حقوقی به کمک اشخاص شتافته و بین می دارند که راه حل قانونی ان کدام است و قانون کدام کشور و یا کدام کنوانسیون و کدام یک از موارد  مذکور اکنون باید مورد استفاده قرار گیرد.

از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اقداماتی که باید در مسیر رشد و توسعه کسب و کار تجاری‌تان انجام دهید این است که یک مشاور حقوقی را در تیم خود داشته باشید. همین الان نسبت به دریافت قرارداد مشاور حقوقی اقدام کنید!

۳- امانتداری: از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور حقوقی، امانتداری است زیرا که وی از تمامی جزییات قرارداد آگاه است و همواره باید جانب امانت را رعایت کرده و همچنین محرمانگی را حفظ نموده و اطلاعات ان قرارداد را به ثالثی افشا ننماید.

۴- تجربه کاری در زمینه امور قراردادهای بین‌الملل: حضور مشاور حقوقی متبحر از ملزمات یک شرکت تجاری موفق و پر سود می‌باشد چراکه تجربه و تخصص افراد بی شک از عوامل اکتسابی است که تاثیر به سزایی در زمان بروز مشکلات خواهد داشت.

۵- آشنایی با عرف قراردادهای بین المللی: در برخی قراردادها عرف جوامع در تفسیر مفاد قرارداد در نظر گرفته می‌شود. از این رو مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی باید که از عرف‌های بین‌المللی و به‌خصوص عرف کشور مورد قرارداد اطلاعات جامعی داشته باشد.

۶- صداقت مشاور حقوقی: صداقت ویژگی است که در تمامی مراحل لازم بوده و در قرارداد بیان جزییات و واقعیت ضروری می باشد. از این رو صداقت از ملزومات شغل مشاوره حقوقی می باشد.

۷- تبحر در سخن‌وری: در انعقاد یک قرارداد عوامل بسیاری تاثیر دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل، شرایط و اشخاص منعقد کننده قرارداد می‌باشد. مشاور حقوقی بایست که تسلط کافی بر مطالب داشته و حتی الامکان تمامی کلمات مفاد قرارداد را به نحو احسن برگزیند و قدرت اغنای طرف مقابل را داشته باشد.

چرا با تنظیم قرارداد مشاوره حقوقی با خیال راحت و بی‌دغدغه ، تنها به فکر رشد و پیشرفت تجارتتان نباشید؟ همین الان برای دریافت قرارداد مشاور حقوقی اقدام کنید.

نیاز به راهنمایی برای انتخاب مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی دارید؟

با توجه به مواردی که گفتیم یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در قراردادها که تفسیر قرارداد نام دارد ناشی از فقدان مشاور حقوقی متخصص بوده، از این رو به جهت سود بیشتر و عدم ضرر لازم است که شرکت در تمامی قراردادهای خود به‌خصوص در قراردادهای بین‌المللی از افراد متبحر حقوقی کمک گرفته و با آگاهی و اطلاعات جامع و مانع به انعقاد قرارداد بپردازند.

برای تنظیم و یا بررسی قراردادهای بین‌المللی می‌­توانید از بهترین مشاورین حقوقی وینداد در زمینه امور قراردادهای حقوقی بهره­‌مند شوید تا قراردادی مطمئن و منحصربه­‌فرد را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

2 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
حسین ساعی
حسین ساعی
3 سال پیش

یک سوال دارم آیا میتوانم تماس تلفنی از واتس آپ داشته باشم.

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  حسین ساعی
3 سال پیش

سلام

بله می‌تونید با شماره تماس زیر در واتساپ با پشتبانی تیم وینداد در ارتباط باشید:

09981108572

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط