مهم‌ترین ویژگی‌ها و وظایف مشاور حقوقی چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌ها و وظایف مشاور حقوقی چیست؟

در دنیای کنونی، با پیشرفت‌ها و توسعه کشورها پیچیدگی قوانین و مقررات، نیاز به حضور مشاور حقوقی در امور مختلف فردی و سازمانی به وضوح قابل رویت است. همچنین امروزه افراد جهت دفاع از حق خود یا پیگیری مطالبات قانونی خود از افراد، شرکت‌ها و یا سازمان‌های دولتی و غیره، نیازمند دریافت مشاوره از کارشناسان […]

در دنیای کنونی، با پیشرفت‌ها و توسعه کشورها پیچیدگی قوانین و مقررات، نیاز به حضور مشاور حقوقی در امور مختلف فردی و سازمانی به وضوح قابل رویت است. همچنین امروزه افراد جهت دفاع از حق خود یا پیگیری مطالبات قانونی خود از افراد، شرکت‌ها و یا سازمان‌های دولتی و غیره، نیازمند دریافت مشاوره از کارشناسان و مشاوران حقوقی می‌باشند و گاه مشاهده می‌شود که بدون کمک گرفتن از آنها گاهی اوقات رسیدن به نتیجه موردنظر غیر ممکن به نظر می‌رسد.

با توجه به موارد مذکور می‌توان پیش‌بینی نمود که استخدام مشاورین حقوقی در سال‌های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد. ما در ادامه این مطلب مهم‌ترین ویژگی‌ها و وظایف مشاور حقوقی که در این حرفه دارد را نام می‌بریم.

مهارت و دانش مورد نیاز جهت شغل مشاور حقوقی عبارت است از:

آشنایی و تسلط کامل در قوانین و امور حقوقی، توانایی تصمیم‌گیری سریع و صحیح، قدرت تحلیل بالا، صداقت، امانت داری، رعایت عدل و انصاف، مهارت سخنوری و نگارش و توانایی متقاعد کردن دیگران، آشنایی نسبی با سایر مسایل سازمانی از جمله امور استخدامی، مالی و …

همچنین جهت ورود به عرصه مشاور حقوقی تحصیلاتی خاص نیاز است که تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل مشاور حقوقی عبارت است از:

کارشناس یا مشاور حقوقی معمولا فارغ التحصیلان و یا قضات بازنشسته و وکلایی هستند که به صورت تخصصی به اشخاص حقیقی و حقوقی، مشاوره حقوقی می‌دهند.

چرا با تنظیم قرارداد مشاوره حقوقی با خیال راحت و بی‌دغدغه ، تنها به فکر رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان نباشید؟ همین الان برای دریافت قرارداد مشاور حقوقی اقدام کنید.

بنابراین افراد زیر می‌توانند به عنوان کارشناس یا مشاور حقوقی مشغول به کار شوند .

فارغ التحصیلان کارشناسی از رشته‌های حقوق، الهیات و معارف اسلامی – فقه و مبانی حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی – فقه و حقوق اسلامی، حقوق خصوصی، حقوق سردفتری، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، حقوق بین الملل، حقوق حمل و نقل، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق کیفری اطفال و نوجوانان، حقوق عمومی، حقوق نفت و گاز، حقوق بشر، حقوق مالکیت فکری، حقوق اقتصادی، حقوق دادرسی اداری، حقوق هنری و ادبی، حقوق محیط زیست، حقوق تجارت بین الملل، حقوق خانواده، حقوق تجاری اقتصادی بین المللی، حقوق شرکت‌های تجاری، حقوق ارتباطات.

وظایف مشاور حقوقی عبارت است از:

در ابتدا می‌بایست بیان داشت که از جمله مهم‌ترین وظابف مشاور حقوقی ، وظایف خاصی از جمله مشاوره در زمینه قراردادها می‌باشد. در خصوص قراردادهایی که شرکت محل فعالیت مشاور حقوقی، یکی از طرفین آن است، مشاور حقوقی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و نکات مهم را بیان دارد. گاه مشاور حقوقی وظیفه‌ تهیه‌ پیش‌نویس‌های قراردادی را بر عهده دارد و گاه دیده می‌شود که در برخی شرکت‌ها، قراردادها صرفا با امضای مشاور حقوقی به توافق نهایی می‌رسد.

اگر هدف شما هم از تنظیم یک قرارداد مشاور حقوقی، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر کسب‌وکارتان است همین الآن نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

از دیگر وظایف مشاوران حقوقی می‌توان به مشاوره در دعاوی اشاره نمود. بدین شرح که اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در مدت حیات خود، خود بعضا درگیر دعاوی گوناگونی شوند که در این دعاوی یا نقش خواهان (طرح‌کننده‌ دعوا) را دارند یا نقش خوانده (کسی که دعوایی علیه او طرح شده است) و اشخاص در اینگونه موارد به جای عقد قرارداد با وکیل دادگستری از مشاورین حقوقی خود بهره می‌برند تا لوایح موردنیاز را تهیه نمایند.

با خرید نمونه قرارداد مشاور حقوقی و راهنمای کامل آن از یک مشاوره حرفه‌ای و بی‌دردسر بهره‌مند شوید.

مشاور حقوقی با نماینده حقوقی متفاوت است چرا که نماینده‌ حقوقی در شرکت یا سازمانی دولتی استخدام شده و بیش از دو سال برای آن سازمان کار باید کرده باشد. در این صورت بدون داشتن پروانه‌ وکالت نیز می‌تواند به‌عنوان نماینده‌ حقوقی در دعاوی آن شرکت یا سازمان حاضر شود و تا حدی نقش وکیل را ایفا کند.

نماینده‌ حقوقی می‌بایست که واجد شرایطی باشد که برای مشاور حقوقی ضروری نبوده و همچنین تفاوت مهم دیگر میان این دو شخص در آن است که: مشاور حقوقی در صورت داشتن پروانه می‌تواند به‌عنوان وکیل اشخاص در دعاوی حضور داشته باشد؛ درحالی‌که نماینده‌ حقوقی نیازی به پروانه ندارد و تنها با ارائه‌ معرفی‌نامه‌ای از شرکت یا سازمان مربوط می‌تواند در دادگاه شرکت کند.

از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اقداماتی که باید در مسیر رشد و توسعه کسب و کارتان انجام دهید این است که یک مشاور حقوقی را در تیم خود داشته باشید برای رسیدن به این هدف بهتر است نمونه قرارداد مشاور حقوقی را همین الان دریافت کنید.

آخرین وظیفه‌ای که برای مشاور حقوقی متصور است عبارت است از انجام امور پژوهشی که از جمله وظایف مشاور حقوقی بوده و وی شخصا باید آن را انجام دهد. این امور برای راهبری شرکت مربوط یا حل مشکلات آن انجام می‌شود. برای این کار، مشاور حقوقی ابتدا به مطالعات حقوقی در رابطه با موضوع مورد پژوهش می‌پردازد و سپس گزارش یا پیشنهادهایی در آن خصوص ارائه می‌کند. گاهی پژوهش‌های انجام‌شده خصوصا در ارگان‌های دولتی می‌تواند با طی تشریفات لازم منجر به پیشنهاد لایحه‌‌ قانونی جدید یا تغییر و تفسیر قوانین موجود شود.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشاوره کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

دیگر وظایف مشاور حقوقی شامل موارد زیر می‌شود

۱- ارائه اطلاعات لازم و انجام امور حقوقی مربوط به انواع مناقصه‌ها، مزایده‌ها.

۲- جمع‌آوری، بررسی و تنظیم اطلاعات لازم برای تهیه قوانین، اساسنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و غیره.

۳- انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت‌ها و غیره.

یک مشاور حقوقی شما را در امور کاری و تنظیم قراردادهای ضروری‌تان حمایت می‌کند.

نیاز به دریافت مشاور حقوقی دارید؟

در مسیر یک کسب‌وکار و تجارت، مشکلات زیادی ممکن است بر سر راه روابط کاری و تجاری پیش بیاید. پیچیدگی همین مسایل نیاز به حضور مشاوران حقوقی در تمامی عرصه‌ها را بیش از پیش ثابت کرده است. مشاوران حقوقی دارای شرایط و وظایف خاصی می‌باشند و برای استخدام آن‌ها می‌بایست شرایط فوق الذکر را احراز نمود و همچنین در ابتدای استخدام آن‌ها بایست که شرح وظایف بطور دقیق به مشاوران اعلام گردد.

برای تنظیم و یا بررسی قراردادهای مشاوره حقوقی، می‌­توانید از بهترین مشاورین حقوقی وینداد در زمینه امور قراردادهای حقوقی بهره­‌مند شوید تا قراردادی مطمئن و منحصربه­‌فرد را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
نیکی نیک جو
نیکی نیک جو
1 سال پیش

درود
ممنون از اطلاعاتی که در زمینه مشاوران حقوقی در سایت قراردادین

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط