مشاور حقوقی بیمه در چه شرایطی به کمک شما می آید؟

مشاور حقوقی بیمه در چه شرایطی به کمک شما می‌آید؟

مشاور حقوقی بیمه از جمله خدماتی است که این روزها به علت اهمیت بالای بیمه در تمامی امور کاری و شخصی انسان‌ها مورد توجه قرار گرفته است. عدم اطلاعات کافی در رابطه با حقوقی که افراد دارند منجر به از بین رفت حق آنها می‌شود. به همین دلیل مشاوران حقوقی بیمه که در این حوزه فعالیت […]

مشاور حقوقی بیمه از جمله خدماتی است که این روزها به علت اهمیت بالای بیمه در تمامی امور کاری و شخصی انسان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
عدم اطلاعات کافی در رابطه با حقوقی که افراد دارند منجر به از بین رفت حق آنها می‌شود. به همین دلیل مشاوران حقوقی بیمه که در این حوزه فعالیت می‌کنند تمام هدفشان این است که افراد را از برخی از قوانین بیمه که ممکن است در قراردادهایشان نادیده گرفته شود آگاه کنند.

ما در این مطلب به نقش مشاور حقوقی بیمه در امور قراردادها می‌پردازیم.

بیمه چیست؟

یمه پیمانی است که بر پایه‌ آن شرکت بیمه (بیمه‌گر) تعهد می‌کند در برابر مقدار پولی که فرد یا شرکت دیگری (بیمه‌گذار) به او پرداخت می‌کند، زیان وارد شده به بیمه‌گذار را بخاطر اتفاقی ناخواسته جبران کند. پولی را که بیمه‌گذار به بیمه‌گر می‌پردازد، حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود، موضوع بیمه می‌نامند.

امروزه، بیمه ماهیتی ضروری دارد. بیمه دستاویزی است که افراد با بهره‌گیری از آن در موقعیت‌های خاص، اوضاع امنیتی و مالی خود را سر و سامان می‌دهند. ضوابط رابطه بین بیمه گران و بیمه گذاران و حامی منافع ایشان و سایر اشخاص ذینفع را حقوق بیمه می نامند. رابطه حقوقی میان بیمه گذاران و بیمه گران با انعقاد قرارداد بیمه ای ایجاد می‌شود. بیمه اصولاً قراردادی است که بین سازمان بیمه ای و افراد جامعه منعقد می‌گردد.

چرا باید از مشاور حقوقی بیمه استفاده کرد؟

بسیاری از مواقع پیش می‌آید که افراد در شرایطی قرار می‌گیرند که به علت عدم اطلاعات کافی در رابطه با حقوق بیمه‌شان که در رابطه با مراکز دولتی و خصوصی و دیگر افراد دارند، منجر به از بین رفت حق و حقوقشان می‌شود.  

مراجعه به یک مشاور حقوقی بیمه از آنجایی‌ که عموم افراد جامعه به جهت عدم آشنایی با قوانین و مقرارت بیمه دچار مشکلات زیادی می‌شوند می‌تواند راه حل مناسبی باشد. بنابراین بهتر است در جریان حل و فصل دعاوی و اختلافات مربوط به بیمه، از یک مشاوره حقوقی حرفه ای در زمینه بیمه بهره ببرید در غیر اینصورت امکان دارد دچار خسران مالی فراوانی شوید.

با راهنمایی‌های مشاور حقوقی تخصصی در زمینه بیمه می‌توانید از تمامی حقوق مربوط به بیمه‌تان خبردار شوید.

با استفاده از مشاور حقوقی بیمه می توانید از شرایطی که برای عقد قرارداد باید مدنظر داشته باشید آگاه شده، بدانید که در صورت فسخ قرارداد چه حق و حقوقی دارید و در صورت نیاز به حمایت بیمه چه انتظاراتی باید از آن داشته باشید.

استفاده از مشاور حقوقی بیمه در چه مواردی کاربرد دارد؟

به طور کلی برای بسیاری از امور که خود شامل زیرمجموعه‌ها و بخش‌های مختلفی می‌شوند، می‌توان از خدمات مشاور حقوقی بهره برد.

مشاوره امور بیمه و دریافت دیه مانند محاسبه و دریافت دیه، دریافت خسارت از شرکت بیمه، خرید سوابق بیمه، بیمه زنان خانه‌دار، مشاغل آزاد، بیمه اختیاری و مشاوره موارد حقوقی بیمه تامین اجتماعی و قانون کار مانند شرایط بازنشستگی، دریافت بیمه بیکاری، مشاغل سخت، بررسی میزان سنوات.

زمانی که شما از یکی از شرکت‌های فعال در حوزه بیمه استفاده می کنید، قراردادی بین خود و شرکت بیمه گذار منعقد می‌کنید. این قرارداد هم برای شما و هم برای بیمه گذار حق و حقوقی ایجاد می کند که عدم اطلاع از آنها احتمالا مشکلات زیادی برای شما و البته بیمه‌گذار ایجاد می‌کند. مشاور حقوقی بیمه به کمک شما می‌آید تا این مشکلات را حل و فصل نمایید.

برای تنظیم قرارداد مشاوره همین الان اقدام کنید تا از بروز مشکلات آینده در خصوص بیمه‌تان جلوگیری نمایید.

برای این امور حتما به مشاور حقوقی بیمه مراجعه نمایید.

۱- شکایت از بیمه نزد مراجع قضایی

۲- بین فردی که از خدمات بیمه استفاده می‌کند و بیمه گذار مشکلی ایجاد شده است که برای حل آن نیاز به حضور یک کارشناس یا مشاور حقوقی بیمه است.

۳- شرکت بیمه از بررسی مشکل و پرونده بیمه شما خودداری می‌کند.

۴- بیمه و یا بیمه گذار مربوط بیمه از پرداخت حقوق بیمه فرد بنا به دلایل واهی خودداری می‌کنند.

۵- بیمارستان خصوصی از پرداخت هزینه‌های درمانی فردی که تصادف کرده است خودداری می‌کند.

۶- در صورتی که ساختمانی دچار آتش‌سوزی شده است، شرکت بیمه به دلیل عمدی بودن از پرداخت بیمه صرف نظر می‌کند.

۷- در صورت تصادف مدرکی مانند بیمه‌نامه یا گواهی‌نامه از فرد در اختیار نیست و حال فرد شاکی قصد گرفتن بیمه و طرح شکایت را دارد.

در صورت نیاز و عدم آگاهی از چند و چون بیمه، می‌توانید از خدمات آنلاین مشاور حقوقی بیمه بهره‌مند شوید.

مزایای گرفتن مشاور حقوقی بیمه چیست؟

  • بعضی مواقع به جهت عدم آگاهی از قوانین بیمه در اجرای حقتان دچار مشکل میشوید که مشاور حقوقی بیمه از این موارد اطلاع دارد. 
  • برای دفاع از پرونده خود در دادگاه گاها نیاز به استنباط و استدلال داریم که افراد عادی توانایی استنباط و استدلال را ندارند.
  • آشنایی و احاطه این مشاوران به دیگر قوانین مرتبط با بیمه
  • غافلگیر نشدن در مقابل اظهارات طرف مقابل در مواقع ارائه شواهد و مدارک

برای انتخاب یک مشاور حقوقی حرفه‌ای می‌توانید همین الان اقدام کنید.

مهارت‌ها و ویژگی‌های یک مشاور حقوقی

۱- یک مشاور حقوقی خوب و توانمند باید به همه قوانین مرتبط حقوقی به‌خصوص در حوزه بیمه تسلط کافی داشته باشد .

۲- گرفتن تصمیم درست و به موقع در شرایط مهم و حساس

۳- یک مشاور حقوقی خوب باید امین مردم باشد و در نگهداری شواهد، اسناد و مدارک مراجعه‌کننده‌اش کوشا باشد.

۴- داشتن صداقت و تعهد از خصوصیات اخلاقی یک مشاور حقوقی حرفه‌ای است.

۵- یک مشاور حقوقی خوب باید تمامی مسائل و موضوعات مختلف را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.

نیاز به مشاور حقوقی بیمه دارید تا شما را راهنمایی کند؟

امروزه به دلیل مشغله‌ای که افراد دارند شاید نتوانند در تمام امور حقوقی اطلاعات کاملی داشته باشند و با انجام یک عمل حقوقی از عقد بیمه‌نامه گرفته تا امضای یک قرارداد که ممکن است درست تنظیم نشده باشد زندگی و سرمایه‌شان نابود شود در حالی که با استفاده از مشاور حقوقی بیمه، به راحتی می‌توان از شکل‌گیری مشکلات قانونی جلوگیری کرد. بنابراین بهتر است امور مختلف خود را از نظر حقوقی به یک مشاور حقوقی سپرده تا وی بتواند در این امور شما را کاملا راهنمایی کند.

اگر در مورد حق بیمه سوالی دارید، می‌توانید سوال خود را از مشاور حقوقی متخصص پرسیده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط