مشاور حقوقی ثبت شرکت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

مشاور حقوقی ثبت شرکت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

وجود مشاور حقوقی ثبت شرکت از ملزومات وجودی شرکتی موفق است چرا که قبل از اینکه شرکت به ثبت برسد باید مراحل زیادی طی شود که برخی از مدیران با رویه اداری آن آشنا نیستند و در بسیاری از موارد ثبت شرکت به تعویق می‌افتد که ضرر آن متوجه شرکت و موسسان می‌شود. مدیران با […]

وجود مشاور حقوقی ثبت شرکت از ملزومات وجودی شرکتی موفق است چرا که قبل از اینکه شرکت به ثبت برسد باید مراحل زیادی طی شود که برخی از مدیران با رویه اداری آن آشنا نیستند و در بسیاری از موارد ثبت شرکت به تعویق می‌افتد که ضرر آن متوجه شرکت و موسسان می‌شود. مدیران با استخدام مشاور حقوقی برای شرکت، در زمان ثبت شرکت با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

مشاور حقوقی در شروع به کار یک شرکت می‌تواند افراد را به ثبت هریک از انواع شرکت‌های مقرر در قانون تجارت هدایت نماید و علاوه بر آن براساس سرمایه موجود، تعداد شرکا، هدف تاسیس شرکت و غیره بهترین نوع شرکت را به افراد پیشنهاد دهد و در طول مسیر اعم از تاسیس، ادامه حیات و حتی در مباحث انحلال و اختتام شرکت موارد قانونی را گوشزد نموده و بهترین راه حل را با توجه به شرایط نشان دهد.

مشاور حقوقی ثبت شرکت به چه کسی می‌گویند؟

از آنجایی که ثبت شرکت دارای رویه پیچیده‌ای است همین مسئله، اداره و پیشبرد آن را با مشکلات زیادی روبرو کرده است. به همین دلیل برای مدیریتی راحت و بی‌دردسر، عناوین شغلی زیادی ایجاد شده است. یکی از این عناوین، مشاور حقوقی است. مشاور حقوقی می‌تواند در کنار مدیر، اداره امور شرکت را بر عهده بگیرد و در بسیاری از امور اداری و حقوقی شرکت به مدیر کمک کند.

مشاور حقوقی ثبت شرکت می‌تواند مدیر شرکت را در مقابل مسئولیت‌های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی کمک کند تا بهترین تصمیمات حقوقی را اتخاذ کند. در این صورت شرکت‌ها با مسائل و مشکلات کمتری مواجه می شوند.

اگر هدف شما هم از تنظیم قرارداد مشاور حقوقی، داشتن یک راهنمای کاربلد در مسیر کسب‌وکار شرکت‌تان است همین الان نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید.

مشاورحقوقی ثبت شرکت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

از آنجایی که شرکت‌ها به مجموعه‌ای از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیاز دارند، این کار باید توسط کارشناسان و یا مشاوران حقوقی انجام شود.
مشاور حقوقی می‌تواند تمامی پرونده‌های حقوقی و دعاوی شرکت را بررسی کند زیرا به تمامی اصول و قوانین حقوقی به‌خصوص قانون تجارت تسلط دارد و می‌تواند امور حقوقی سازمان یا شرکت را تنظیم و تهیه کند. همچنین انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان، شرکت در جلسات دادرسی، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بین سازمانی، تغییرات مربوط به ساختار و نیز انحلال شرکت، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده، جمع آوری اطلاعات لازم و … به تخصص حقوقی نیاز دارد که در این رابطه مشاور حقوقی می‌تواند مدیران را یاری دهد.

از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اقداماتی که باید در مسیر رشد و توسعه کسب و کار شرکت انجام دهید این است که یک مشاور حقوقی را در تیم خود داشته باشید. همین الان نسبت به دریافت قرارداد مشاور حقوقی ثبت شرکت اقدام کنید!

وظایف مشاور حقوقی ثبت شرکت چیست؟

مشاور حقوقی ثبت شرکت باید که در ابتدا انواع شرکت را تشریح نماید و بیان دارد که مطابق با ماده ۲۰ قانون تجارت، انواع شرکت‌های هفت‌گانه در ایران عبارتند از:

۱- شرکت سهامی (اعم از شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام)

۲- شرکت با مسئولیت محدود

۳- شرکت تضامنی

۴- شرکت مختلط غیرسهامی

۵- شرکت مختلط سهامی

۶- شرکت نسبی

۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف

برای ثبت شرکت، مشاور حقوقی ثبت شرکت موظف است تا به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کند و با جمع‌آوری مدارک مورد نیاز، مجددا به اداره ثبت شرکت مراجعه کرده و اسناد را به اداره ثبت تحویل دهد. مشاور حقوقی می‌تواند از سوی مدیر یا موسسان شرکت وکیل و نماینده باشد که در این صورت باید وکالتنامه را در تمامی مراحل ثبت شرکت به همراه داشته باشد.
پس از اتمام ثبت شرکت، مرحله دریافت کد اقتصادی است که مشاور حقوقی برای دریافت آن به اداره مالیات مراجعه می‌کند. دریافت کد اقتصادی با طی کردن مراحل اداری آن انجام می‌شود که به دلیل تسلط مشاور حقوقی بر امور اداری، این کار سریع‌تر صورت می‌گیرد.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشاوره کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشاور حقوقی را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت

_کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی

_پذیره نویسی سهام برای شرکت های سهامی عام

_گواهی واریز حداقل ۳۵% سرمایه اولیه برای شرکت های سهامی خاص

_ارائه مجوز برای شرکت ها و موسساتی که فعالیتشان به مجوز نیاز دارد.

_ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد (متقاضیان ثبت تعاونی و موسسات غیر تجاری از این مورد استثنا می باشند).

_ارائه ی مدارک تحصیلی مرتبط برای شرکت هایی که موضوع آنان تخصصی است.

_ارائه ی مدرک تحصیلی مهندسی برای ثبت شرکت های با عنوان مهندسی

مدارک مورد نیاز برای ثبت انواع تغییرات نیز عبارت است از:

_یک نسخه صورتجلسه مورد نظر که به امضاء حاضرین در مجمع رسیده باشد.

_کپی برابر اصل مدارک شناسایی

_ارائه فیش واریزی ( در مواردی که افزایش سرمایه جزء دستورات صورتجلسه می باشد)

_مفاصاحساب مالیاتی برای نقل و انتقال سهام و یا سهم الشرکه.

چرا با تنظیم قرارداد مشاوره حقوقی با خیال راحت و بی‌دغدغه ، تنها به فکر رشد و پیشرفت تجارتتان نباشید؟ همین الان برای دریافت قرارداد مشاور حقوقی ثبت شرکت اقدام کنید.

نیاز به مشاور حقوقی دارید؟

در نهایت با توجه به موارد بالا باید گفت که ثبت شرکت از موارد حیاتی بهره‌مندی از مزایایی است که قانونگذار برای اشخاص حقوقی متصور شده است و از این رو اشخاص همواره بدنبال ثبت آن می‌باشند اما اینکه چرا و چگونه به‌دست مشاور حقوقی است.

برای تنظیم و یا بررسی قراردادهای مرتبط با کسب‌وکار شرکت می‌­توانید از بهترین مشاورین حقوقی وینداد در زمینه امور قراردادهای حقوقی بهره­‌مند شوید تا قراردادی مطمئن و منحصربه­‌فرد را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط