بازیابی-درآمد-آنلاین

بازیابی درآمد آنلاین برای برترین برندهای ایرانی

دارایی‌های غیرمادی کسب‌وکارهای مختلف مانند برند و علامت تجاری، حق اختراع و غیره علاوه‌بر اینکه شما را به مشتریان معرفی می‌کنند، ارزش مادی زیادی دارند و بخشی از درآمد شما به‌شمار می‌روند. به‌همین دلیل بیشتر کسب‌وکارها دارای مجموعه بزرگی از دارایی‌های غیرمادی هستند که به‌عنوان مالکیت فکری آن‌ها شناخته می‌شوند. اما این دارایی نیز مانند […]

دارایی‌های غیرمادی کسب‌وکارهای مختلف مانند برند و علامت تجاری، حق اختراع و غیره علاوه‌بر اینکه شما را به مشتریان معرفی می‌کنند، ارزش مادی زیادی دارند و بخشی از درآمد شما به‌شمار می‌روند. به‌همین دلیل بیشتر کسب‌وکارها دارای مجموعه بزرگی از دارایی‌های غیرمادی هستند که به‌عنوان مالکیت فکری آن‌ها شناخته می‌شوند. اما این دارایی نیز مانند دارای مادی در معرض سرقت و سوءاستفاده قرار دارد. در نتیجه باید به‌صورت مداوم مورد نظارت و محافظت قرار گیرد که چندان ساده نیست. در این مقاله با اشاره به اهمیت این بخش از دارایی‌ها روش‌های موثری را برای حفاظت از آن‌ها به شما معرفی خواهیم کرد.

اهمیت دارایی‌های فکری برای کسب‌و‌کارها

کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ با نام و علامت تجاری فعالیت می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز دارای گواهی ثبت علامت تجاری، اپلیکیشن و سایر دارایی‌های غیرمادی هستند که علاوه‌بر اینکه بخشی از سرمایه شرکت به‌شمار می‌رود باعث بازیابی درآمد زیادی را برای کسب‌وکارها می‌شوند. 

اما محفاظت از مالکیت معنوی، چالش‌های زیادی دارد. با این توضیح که در چند سال گذشته حجم زیادی از سوء‌استفاده‌ها از نام تجاری یا علامت تجاری با روش‌های پیچیده و با سرعت بسیار زیادی انجام می‌شوند و برند شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بدون شک باید از راه‌حل‌های به‌روز و کارآمد استفاده کنید.

بازیابی درآمد آنلاین بزرگ‌ترین برندهای معروف

هر چه یک برند شناخته شده‌تر باشد نحوه سوءاستفاده و کلاهبرداری آنلاین نیز پیچیده‌تر خواهد بود. از این‌رو برندهای بزرگ باید حساسیت بیشتری برای حفاظت از مالکیت فکری خود داشته باشند.

برای مثال بسیاری از شرکت‌ها بزرگ دارای استراتژی مالکیت فکری و مجموعه گسترده‌ای از اقدامات، شامل چندین گواهی ثبت اختراع و گواهی علامت تجاری هستند. در عین حال درصد زیادی از این دارایی‌های معنوی مورد سوءاستفاده قرار گرفته و پرونده‌های زیادی در دادگاه‌های حقوقی برای نقض حقوق مالکیت معنوی این شرکت‌ها در جریان است. در حالی‌که با سیستم حفاظت از حقوق مالکیت معنوی امکان شناسایی تعداد قابل توجهی نقض علامت تجاری در هر هفته وجود دارد که می‌تواند از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

نحوه کار سیستم محفاظت از حقوق مالکیت فکری

سرویس حفاظت از حقوق مالکیت معنوی برای جلوگیری از نقض حقوق برندهای مختلف از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کند.

برای مثال امکان شناسایی صفحات و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، توییتر و غیره و همچنین وب‌سایت‌های جعلی را به شما می‌دهد که می‌توانید نسبت به مسدودسازی آن‌ها اقدام کنید. 

در این سرویس وکلای مالکیت فکری با تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند کپی شدن تصاویر، طراحی و ویژگی‌های محصول، لوگو، دامنه، قیمت، سهام، معاملات و غیره مورد بررسی‌ قرار دهند. 

شخصی‌سازی بازیابی درآمد آنلاین برای برندها

زمانی که از یک سرویس برای محافظت از مالکیت معنوی کسب و کار خود استفاده می‌کنید، فقط از کسب و کار خود در برابر اتفاقات جبران‌ناپذیر و ریسک‌های آن محافظت نمی‌کنید بلکه امکان رشد سریع‌تر و قوی‌تر کسب و کار خود را فراهم می‌کنید.

محافظت از برند به وسیله وکلای مالکیت فکری و با استفاده از پلتفرم‌های هوشمند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد. از این‌رو اشخاص و کسب‌وکارهایی که به‌علت کلاهبرداری، جعل یا کپی‌برداری لوگو، برند و محتوایشان درآمدشان را از دست داده‌اند می‌توانند با استفاده از سرویس حفاظت از مالکیت معنوی، درآمد از دست رفته‌شان را برگردانند.

جمع‌بندی

استفاده از سرویسی که از مالکیت فکری و معنوی شما محافظت کند، نقش زیادی در حفاظت از شهرت کسب‌وکار و همچنین افزایش درآمد خواهد داشت. مشتریان سازمانی و تیم‌های مختلف می‌توانند از گزارش‌های ارائه شده توسط این سرویس‌ها برای اطلاع از نقض حقوق خود استفاده کنند و به‌سادگی تخلفات را پیگیری کرده و از بروز آن جلوگیری کنند.

وکلای مالکیت فکری وینداد به وسیله قوانین و مقررات این حوزه ابتدا تجزیه، تحلیل و ارزیابی کاملی از وضعیت نام تجاری شما به‌دست می‌آورند سپس با استفاده از تخصص و تجربه خود در این زمینه برای حفظ شهرت آنلاین و بازیابی درآمد آنلاین شما اقدام می‌کنند.

سوالات متداول

محافظت از مالکیت فکری چگونه باعث بازیابی درآمد برای برندها می‌شود؟

بخشی از دارایی برندها و کسب‌وکارها مربوط به دارایی‌های فکری مثل برند و علامت تجاری، اختراع، محتوا و غیره است. با محافظت از این دارایی‌های بخش زیادی از درآمدها برای شما بازیابی خواهد شد که می‌تواند ناشی از فروش بیشتر به اعتبار برند یا حتی انتقال امتیاز دارایی‌های فکری در ازای مبلغ مشخص و با استفاده از قرارداد باشد.

چگونه از مالکیت فکری کسب‌وکار خود محافظت کنم؟

به کمک وکلای مالکیت فکری وینداد می‌توانید هر گونه نقض حقوق مالکیت فکری و کپی رایت را پیگیری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

با ثبت درخواست آنالیز حقوقی رایگان، مسائل قانونی و ریسک‌های حقوقی را کشف، و راهکارهای مقرون به‌صرفه برای حل آن‌ها را دریافت کنید.

خدمات وینداد برای شما

با ثبت درخواست آنالیز حقوقی رایگان، مسائل قانونی و ریسک‌های حقوقی را کشف، و راهکارهای مقرون به‌صرفه برای حل آن‌ها را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

حقوق مالکیت فکری nft
مقالات انواع مالکیت فکری

حقوق مالکیت فکری NFT یا توکن غیر مثلی

درحوزه‌ی بلاکچین و رمزارزها هر روزه با اخبار و نوآوری‌های تازه‌ای رو‌به‌رو می‌شویم. یکی از این تازه‌ترین نوآوری‌ها NFT  است. اما این توکن چیست و