تبلیغات موثر

تبلیغات موثر چه ویژگی‌هایی دارند؟ + 8 توصیه مهم برای تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات، از مهم‌ترین راهکارهای جذب مخاطب و افزایش سود کسب‌وکارها به حساب می‌آید. اما تبلیغاتی که بدون رعایت اصول مارکتینگ صورت بگیرند، تنها اتلاف هزینه خواهند بود. تبلیغات موثر و کارآمد ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند یک کسب‌وکار را متمایز از رقبا کنند. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد، ایده‌ها، راهکارها و استراتژی‌هایی […]

بازاریابی و تبلیغات، از مهم‌ترین راهکارهای جذب مخاطب و افزایش سود کسب‌وکارها به حساب می‌آید. اما تبلیغاتی که بدون رعایت اصول مارکتینگ صورت بگیرند، تنها اتلاف هزینه خواهند بود. تبلیغات موثر و کارآمد ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند یک کسب‌وکار را متمایز از رقبا کنند.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد، ایده‌ها، راهکارها و استراتژی‌هایی برای تبلیغات موثر را تحلیل و بررسی کرده‌ایم.

با ما همراه باشید.

۱. تبلیغات موثر، متقاعدکننده هستند!

محتوای تبلیغات اهمیت بسیار زیادی در جذب مشتری دارند. اگر می‌خواهید کسب و کار شما از سایر رقبا پیشی بگیرد، باید تلاش کنید به وسیله تبلیغات موثر، مشتریان بالقوه خود را متقاعد به خرید کالا و خدمات خود کنید.

اشاره به مزایای رقابتی کالا و خدمات شما به نسبت موارد مشابه بازار، اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها، گواهی‌ها و استانداردها و جوایز دریافت شده توسط برند شما و… می‌تواند تبلیغات شما را متقاعدکننده کند.

۲. تبلیغات مو‌ثر، جزئی از یک استراتژی کلی هستند!

در حال حاضر، مارکتینگ و بازاریابی، نه یک روش و مصداق، بلکه تلفیقی از برنامه‌ها و روش‌های متنوع هستند. به همین خاطر تبلیغات موثر، تبلیغاتی هستند که در استراتژی مارکتینگ برند جایگاه مشخصی داشته باشند.

داشتن استراتژی کلی بازاریابی سبب می‌شود یک کسب‌وکار با سازوکاری روشن دست به تبلیغات بزند. مثلا تبلیغات موثر یک برند کاپشن، بایستی در آستانه فصول سرد اوج بگیرد.

۳. تبلیغات موثر، هدفمند و جزئی هستند!

در گذشته، عمده روش‌های تبلیغاتی از طریق رسانه‌های جمعی مانند رادیو و تلویزیون بود که سبب می‌شد بخش عمده‌ای از جامعه، فارغ از نیازمندی خود، آنها را مشاهده کنند.

در دنیای امروز تبلیغات، تبلیغات موثر تبلیغاتی هستند که جامعه هدف مشخص و جزئی داشته باشند. به همین خاطر بسیاری از برندها با دریافت اطلاعات مشتریان خود مانند ایمیل و شماره تلفن، سعی می‌کنند مشتریان خاص خود را حفظ کنند و برای جذب مشتری به شکل هدفمند تبلیغات کنند.

به طور مثال، یک برند آموزشی برای تبلیغ خدمات خود، بایستی به شکل هدفمند، تبلیغات خود را معطوف به قشر دانش‌آموز و دانشجو کند.

۴. تبلیغات مو‌ثر، بدیع و نوآورانه هستند!

یکی از ویژگی‌های برجسته تبلیغات موثر نوآوری و ابتکار در آنهاست. حتما دیده‌اید که بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی به دلیل ابتکاری بودن نوع ارائه در ذهن و ضمیر بینندگان جای می‌گیرند.

امروزه با بمباران تبلیغات محصولات و خدمات مختلف در طول روز، برای آنکه بتوان تبلیغات موثر داشت و گوی سبقت را از رقبا ربود، نیاز است تا تبلیغات از فرم‌های کلیشه‌ای و مشابه فراتر بروند.

۵. تبلیغات موثر، تقلیدی نیستند!

برای تبلیغات موثر، باید تقلید و کپی‌برداری را کنار گذاشت. این تقلید لزوما از رقبای محصول نیست، بلکه ممکن است از تبلیغات برندهای خارجی کپی‌برداری شده باشد. در هر صورت زمانی که مشخص شود تبلیغات یک برند از جایی تقلید شده است، مخاطبان تبلیغ، نسبت به برند مذکور دید خوبی پیدا نمی‌کنند.

به همین خاطر باید تلاش کرد تا تبلیغات موثر به دور از تقلید و کپی‌برداری صورت بگیرند.

۶. تبلیغات مو‌ثر، تدوام دارند!

یکی از اصول مهم در علم تبلیغات روز دنیا، موضوع استمرار تبلیغات است. تبلیغاتی که به شکل نامنظم و بدون الگوی زمانی مشخص و مستمر انجام شوند، غالبا اثرگذاری خوبی بر مخاطبان ندارند و به راحتی فراموش می‌شوند.

به همین خاطر در حقوق کسب و کار تاکید می‌شود که صاحبان سرمایه به تبلیغات منظم و دوره‌ای و مستمر به چشم یک سرمایه‌گذاری اساسی و مهم نگاه کنند.

۷. تبلیغات موثر، شخصی‌سازی شده‌اند!

دیگر دوران تبلیغات انبوه و بدون توجه به تک تک مخاطبان، گذشته است. در حال حاضر یکی از ارکان تبلیغات موثر در سراسر جهان، شخصی‌سازی شدن تبلیغات مطابق با سلیقه و نیازهای هر مخاطب است.

ارسال ایمیل و پیامک و یا تماس تلفنی شخصی‌سازی شده می‌تواند هر مخاطبی را مجذوب کند.

برای مثال، زمانی که یک متن ثابت و عمومی به مخاطبان ایمیل شود احتمالا از کنار آن می‌گذرند، اما اگر همان ایمیل با نام و مشخصات مخاطب و مطابق با فعالیت و نیازهای او ارسال شود، تاثیرگذاری بیشتری به همراه خواهد داشت.

۸. تبلیغات مو‌ثر، صادقانه هستند!

دنیای امروز تجارت و کسب‌وکارها مملو از تبلیغات فریبنده و گمراه‌کننده است. تبلیغاتی که در آن کیفیت و کمیت محصولات و خدمات با صداقت و شفافیت کامل مشخص نشده است و سبب می‌شود مشتریان و مخاطبان با داده‌های غلط اقدام به خرید کنند.

چنین تبلیغاتی ممکن است در کوتاه مدت سودآوری داشته باشند اما نباید فراموش کرد که هرگز این استراتژی چه از لحاظ حقوقی و اخلاقی و چه از نظر تجاری، درست و کارآمد نیست.

در عوض، همراه کردن مخاطب با تجارت شما تنها با نشان دادن صداقت و شفافیت امکان‌پذیر است. بنابراین برای تبلیغات موثر باید اطلاعات ارائه شده واقعی و صادقانه باشند.

درباره ابعاد حقوقی تبلیغات موثر نیاز به مشاوره دارید؟

در حال حاضر، حقوق کسب و کارها از شاخه‌های مهم حقوق تجارت به حساب می‌آیند. آشنایی با روش‌های تبلیغات موثر و دیجیتال مارکتینگ و… به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با صرف هزینه معقول، سودآوری زیادی برای کسب‌وکار خود داشته باشند.

با این حال، باید به یاد داشت که استفاده از روش‌های مارکتینگ همیشه بی‌خطر و سودآور نیست. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود برای شروع فعالیت‌های تبلیغاتی از ابعاد حقوقی تبلیغات مانند حقوق مالکیت فکری، حقوق رقابت و… باخبر باشید.

ما در وینداد با داشتن تیمی از کارشناسان حقوق کسب و کار و وکلای دادگستری ماهر و مجرب، آماده ارائه مشاوره حقوقی در حوزه ابعاد حقوقی و قراردادی تبلیغات موثر برای کسب ‌وکار شما هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط