تنظیم-اظهارنامه-شرکت-پیمانکاری

تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری و نکات آن

شرکت‌های پیمانکاری شرکت‌هایی هستند که به صورت قراردادی انجام کارهای پیمانکاری را انجام میدهند.افرادی که تخصص و نیروی کافی دارند بهتراست که شرکت پیمانکاری ثبت کنند. برای ثبت شرکت پیمانکاری لازم است که با نحوه تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری آشنا باشیم.  تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری برای شرکت‌های پیمانکاری که به صورت سهامی خاص به ثبت […]

شرکت‌های پیمانکاری شرکت‌هایی هستند که به صورت قراردادی انجام کارهای پیمانکاری را انجام میدهند.افرادی که تخصص و نیروی کافی دارند بهتراست که شرکت پیمانکاری ثبت کنند. برای ثبت شرکت پیمانکاری لازم است که با نحوه تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری آشنا باشیم.  تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری برای شرکت‌های پیمانکاری که به صورت سهامی خاص به ثبت می‌رسد الزامی است. در ادامه با روند تنظیم اظهارنامه آشنا می‌شویم.

اظهارنامه ثبت شرکت پیمانکاری چیست؟

اظهارنامه ثبت شرکت پیمانکاری یک سند رسمی است که نوعی اعلامیه و تقاضانامه شرکت پیمانکاری به حساب می‌آید. تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری فقط برای شرکت‌های پیمانکاری که به صورت سهامی خاص و یا سهامی عام به ثبت می‌رسد لازم است. اظهارنامه پیمانکاری باید به اساسنامه شرکت پیمانکاری در هنگام ثبت شرکت پیمانکاری ضمیمه شود.

در هنگام تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری توجه داشته باشید که باید به امضای کلیه سهامداران و بازرسین شرکت و اعضای شرکت برسد.

برای تنظیم اظهارنامه باید تاریخ را هم در آن بنویسید و علاوه بر آن توجه داشته باشید که اظهارنامه شرکت پیمانکاری اطلاعات عمومی شرکت پیمانکاری و زمینه فعالیت شرکت پیمانکاری را بیان می‌کند.

اظهارنامه شرکت پیمانکاری چه بخش‌هایی دارد؟

برای ثبت شرکت پیمانکاری باید تمامی مدارک را به صروت کامل به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید تا پرونده به خاطر نقص رد نشود بنابراین مدیرانی که قصد دارند شرکت پیمانکاری به ثبت برسانند باید توجه کنند که تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری شامل بخش‌های ذیل است و تمامی بخش‌ها را تکمیل نمایند:

  • نام شرکت پیمانکاری
  • هویت و اقامتگاه موسسین شرکت پیمانکاری و افرادی که حق امضای شرکت را دارند.
  • موضوع شرکت پیمانکاری
  • مبلغ سرمایه شرکت پیمانکاری و همچنین مقدار نقدی و غیر نقدی که هریک از شرکا آورده‌اند.
  • تعداد سهام شرکت پیمانکاری که باید هم سهام با نام و هم مقدار سهام بی‌نام درآن آورده شود.
  • نشانی شرکت پیمانکاری
  • مرکز اصلی شرکت پیمانکاری به همراه آدرس شرکت پیمانکاری
  • مدت شرکت پیمانکاری
  • نام مدیرعامل شرکت پیمانکاری و شماره ملی مدیرعامل و حدود اختیارات مدیرعامل شرکت پیمانکاری

بنابراین نمونه اظهارنامه ثبت شرکت پیمانکاری شامل هریک از موارد بالا می‌باشد که باید به دقت توسط مدیران شرک پیمانکاری تنظیم شود. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از کارشناسان جهت تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری کمک بگیرید.

تقاضانامه شرکت پیمانکاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

تنظیم تقاضانامه شرکت پیمانکاری که  باید توسط مسئولین شرکت پیمانکاری و در دونسخه تنظیم شود شامل موارد ذیل است:

  • نام شرکت پیمانکاری
  • نوع شرکت پیمانکاری
  • موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری
  • آدرس شرکت پیمانکاری و مرکز اصلی شرکت پیمانکاری
  • نام شرکا و موسسان شرکت پیمانکاری
  • مدت تشکیل شرکت پیمانکاری
  • مقدار سرمایه شرکت پیمانکاری
  • میزان سهام شرکت پیمانکاری
  • مدیران شرکت پیمانکاری
  • بازرسین شرکت پیمانکاری

در واقع تقاضانامه شرکت پیمانکاری همان اظهارنامه شرکت پیمانکاری است که باید در دو نسخه تنظیم شود و به امضای کلیه موسسین شرکت پیمانکاری برسد.

نحوه ثبت اظهارنامه شرکت پیمانکاری

پس از اینکه با نحوه تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری آشنا شدیم لازم است که مراحل ثبت اظهارنامه شرکت پیمانکاری را بیان کنیم. به طور کلی نحوه ثبت اظهارنامه شرکت پیمانکاری به صورت ذیل است:

  • لازم است که وارد سامانه اداره ثبت شرکت پیمانکاری شوید و وارد قسمت تاسیس شرکت پیمانکاری شوید.
  • اطلاعات مربوط به شرکت پیمانکاری را وارد کنید و سپس فیلدهای مربوطه با اطلاعات شرکت پیمانکاری پر نمایید.
  • اطلاعات متقاضی ثبت اظهارنامه شرکت پیمانکاری را وارد کنید.
  • پس از اینکه سامانه به شما کد پیگیری داد باید کد مربوطه را ذخیره کند و سپس باید نام شرکت پیمانکاری را انتخاب و وارد سامانه کنید.
  • موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری را انتخاب کنید.
  • باید اطلاعات مربوط به موسسین شرکت، هیئت مدیره شرکت، مدیرعامل شرکت، سرمایه شرکت، مجمع عمومی موسس شرکت، بازرسین شرکت پیمانکاری را وارد کنید.
  • در مرحله بعد از مراحل تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت پیمانکاری باید روزنامه کثیرالانتشار شرکت پیمانکاری را انتخاب کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا اظهارنامه شرکت پیمانکاری براساس اطلاعاتی که شما وارد کردید نمایش داده می‌شود اگر اطلاعاتی را به صورت اشتباه وارد کردید باید به مراحل قبلی بروید و آن را اصلاح کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا و تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری و بعد از اینکه تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری را ارسال کردید، اظهارنامه شرکت پیمانکاری نیز به ثبت می‌رسد.

تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری با وینداد

برای ثبت شرکت پیمانکاری و تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری لازم است که دقت لازم را داشته باشید. همانطور که بیان شد در صورتی که مراحل تنظیم اظهارنامه را به درستی انجام ندهید ممکن است پرونده شما به دلیل اینکه نقص در آن وجود دارد رد شود. برای این منظور میتوانید که با مشاوران با تجربه مشورت کنید. تیم کارشناسان وینداد با سالها تجربه در زمینه ثبت شرکت پیمانکاری، تنظیم اساسنامه شرکت پیمانکاری و تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری میتواند کمک فراوانی به شما کند. کافی است که در طول هفته با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری در هنگام ثبت شرکت پیمانکاری نیاز است به همین دلیل مدیران شرکت پیمانکاری باید با تنظیم اظهارنامه شرکت پیمانکاری و ضمیمه آن به اساسنامه شرکت پیمانکاری تمامی مدارک را به صورت کامل برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنند. از طرفی برای تنظیم آن لازم است که با تمامی بخش‌های مربوطه آشنایی پیدا کنید تا بتواید یک اظهارنامه پیمانکاری بی نقصی تنظیم کنید. بنابراین توجه داشته باشید که حتما نام شرکت پیمانکاری، موضوع فعالیت شرکت، مدت شرکت پیمانکاری و همچنین دیگر اطلاعات شرکت را بیان کنید.

سوالات متداول

۱- در شرکت‌های پیمانکاری که به صورت مسئولیت محدود به ثبت می‌رسد هم باید اظهارنامه تنظیم کرد؟

شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود برای ثبت نیازی به تنظیم اظهارنامه ندارد و فقط شرکت‌هایی که به صورت سهامی خاص و یا عام به ثبت می‌رسند باید اظهارنامه تنظیم کنند. برای شرکت‌ پیمانکاری با مسئولیت محدود باید حتما شرکت‌نامه تنظیم شود.

۲- در صورتی فردی حقوقی موسس یک شرکت پیمانکاری باشد بازهم لازم است که مشخصات او در اظهارنامه ذکر شود؟

بله باید تمامی اطلاعات موسسین شرکت در اظهارنامه ذکر شود و از این جهت نیازی نیست که حتما فرد حقیقی یا حقوقی باشد.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات پیشنهادی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر