تولید محتوای تجاری

تولید محتوای تجاری چه ترفندهایی دارد؟ + 6 توصیه مهم

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی در جلب اعتماد مشتری برای کسب‌وکارها به خصوص کسب‌وکارهای آنلاین دارد. تولید محتوای تجاری در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند توجه بسیاری از مشتریان بالقوه را به سمت کسب‌وکار جلب کند و در نهایت سود تجاری شرکت را افزایش دهد. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به موضوع […]

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی در جلب اعتماد مشتری برای کسب‌وکارها به خصوص کسب‌وکارهای آنلاین دارد. تولید محتوای تجاری در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند توجه بسیاری از مشتریان بالقوه را به سمت کسب‌وکار جلب کند و در نهایت سود تجاری شرکت را افزایش دهد.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به موضوع تولید محتوای تجاری برای کسب و کارها می‌پردازیم و نکات کلیدی تولید محتوای مناسب را یادآور می‌شویم.

با ما همراه باشید.

بستر مناسب و امکانات موجود را بشناسید!

تولید محتوای تجاری می‌تواند در بسترهای مجازی متفاوتی انجام شود. تولید محتوا زمانی از اثرگذاری بیشتری برخوردار می‌شود که کسب‌وکارها، شبکه‌های اجتماعی مختلف، جامعه مخاطبان خاص آن و امکانات فنی منحصربه‌فرد هر یک را شناسایی کرده و به طور دقیق و حساب‌شده به تولید محتوای تجاری بپردازند.

تردیدی نیست که امکانات فنی اینستاگرام نسبت به تلگرام یا فیس‌بوک متفاوت بوده و هر یک می‌توانند پذیرای نوع خاصی از تولید محتوا بوده و قشر خاصی از اشخاص را به خود جذب کنند.

هدف از تولید محتوا را مشخص کنید!

تولید محتوای تجاری باید هدفمند باشد. به همین منظور، حتما پیش از تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، هدف از تولید محتوا را مشخص کنید.

به طور مثال دقت کنید که تولید محتوا، مشتریان فعلی شما را تغذیه می‌کند یا هدف آن جذب مشتریان جدید و بازاریابی تازه است.

گاهی ممکن است هدف از تولید محتوا صرفا اطلاع‌رسانی خاصی درباره کسب‌وکار شما باشد، مثلا افزایش یا کاهش ساعت کاری شعبات در تولید محتوا قید شود که به نوعی مشتریان فعلی شما را جذب می‌کند.

همچنین ممکن است بستر مجازی تولید محتوا، اقتضا کند هدف پست شما حرفه‌ای باشد. مثلا در شبکه اجتماعی لینکدین غالبا پست‌هایی با محتوای اطلاع‌رسانی، پرسش و پاسخ و… قرار می‌گیرد اما ممکن است در اپلیکیشن اینستاگرام، تولید محتوا با هدف تشویق کاربران به مشارکت در پست از طریق لایک و ارسال کامنت و… باشد.

مثلا ایجاد پست‌های قرعه‌کشی و تشویق به مشارکت در ارسال پست برای کاربران دیگر، از جمله هدف‌گذاری‌های رایج در امر تولید محتوا است.

استفاده از تصاویر را فراموش نکنید!

انتخاب تصویر مناسب در تولید محتوای تجاری نقش عمده‌ای در جذب مخاطب ایفا می‌کند. استفاده از رنگ‌بندی جذاب، فونت و سایز مناسب با طرح می‌تواند به سرعت توجه مخاطبان را جلب کند.

فراموش نکنید که در تصویر پست هم می‌توانید پیام یا اطلاعات خاصی را به مخاطب نشان دهید که کاربرانی که تنها به دیدن تصاویر پست‌ها اکتفا می‌کنند هم بتوانند پیام شما را دریافت کنند.

البته در استفاده از متن در تصاویر هم نباید افراطی عمل کرد چرا که ممکن است مخاطب را سردرگم کند.

استفاده از تصاویر با فرمت‌های یک شکل و با اهداف همگون هم نکته مهمی در تولید محتوای تجاری است. به این معنا که انتخاب قالب یکسان برای پست‌های خبری و قالب و رنگ بندی متفاوت برای پست‌های آموزشی و… می‌تواند نظم بهتری به صفحه مجازی شما ببخشد.

لینک‌دهی را در تولید محتوای تجاری جدی بگیرید!

لینک‌دهی دقیق و هدفمند در تولید محتوای تجاری می‌تواند نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب و توسعه کسب‌وکار ایفا کند.

کسب‌وکارها می‌توانند در ضمن تولید محتوا، لینک‌های کاربردی داخلی به صفحات سایت کسب‌وکار خود تعیین کنند تا کاربران همراه با خواندن مطالب، در صورت تمایل به لینک‌های مرتبط هم مراجعه کنند.

یکی از رایج‌ترین لینک‌دهی‌ها در تولید محتوای تجاری، ایجاد لینک به صفحه اصلی کسب‌وکار و یا صفحه توضیح محصولات و خدمات و آغاز خرید اینترنتی است.

مختصر، ساده، مفید و قاطع بنویسید!

در دنیای شتاب‌زده امروز، کاربران کمی تمایل به خواندن مطالب طولانی دارند. به همین خاطر باید در نگارش و تولید محتوای تجاری خود به مختصر نوشتن توجه داشته باشید.

لازم به تاکید است که مختصر و کوتاه نوشتن به معنای ناقص یا متزلزل نوشتن نیست و شما می‌توانید در عین تولید محتوای مختصر، مطالب مفید و کاربردی را به اطلاع مخاطبانتان برسانید.

همچنین در لحن و نحوه بیان مطالب خود قاطعیت را فراموش نکنید. بسیاری از کاربران تحت تاثیر قاطعیت کلام شما، کنجکاوری بیشتری به خرج می‌دهند و از این جهت ارتباطشان را با کسب‌وکار شما بیشتر می‌کنند.

هرگز در تولید محتوای تجاری، از کلمات تخصصی و یا اصطلاحات سخت و پیچیده استفاده نکنید و همواره به خاطر داشته باشید که مخاطبان صفحه فروشگاه اینترنتی شما می‌توانند از سطوح مختلف دانش و آگاهی برخوردار باشند.

نیم‌نگاهی به تقویم داشته باشید!

برای آنکه بتوانید روی مخاطبانتان تاثیر بیشتری بگذارید، همواره به مناسبت‌های مختلف در تقویم شمسی و میلادی توجه داشته باشید.

بسیاری از ایام در طول سال با مناسبت‌های مختلفی گره خورده است که می‌تواند فرصت خوبی برای تولید محتوای تجاری کارآمد باشد.

به طور مثال ایام نوروز، کریسمس، روز دانشجو، روز پزشک، روز دانش‌آموز، روز وکیل و… فرصت بسیار مناسبی است تا اولا محتوای اختصاصی و مرتبط با این ایام تدوین کنید و ثانیا با در نظر گرفتن کد تخفیف، جایزه و… به مناسبت‌های گوناگون، کسب‌وکار خود را به خوبی تبلیغ کنید.

درباره تولید محتوای تجاری سوالی دارید؟

در این مطلب ۶ توصیه مهم در راستای تولید محتوا‌ی تجار‌ی برای کسب‌وکارها را ارائه کردیم. استفاده از ظرفیت تولید محتوا هم برای کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها اقدامی منطقی است و هم برای کسب‌وکارهای توسعه‌یافته فواید زیادی به همراه دارد.

شما مخاطبان مجله حقوقی وینداد می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی درباره حقوق کسب‌وکارها و یا استارتاپ‌ها با مشاوران حقوقی ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط