آسیب شناسی خدمات شرکت‌های ثبتی و مقایسه با خدمات ثبتی وینداد

آسیب شناسی خدمات شرکت‌های ثبتی و مقایسه با خدمات ثبتی وینداد

استفاده از خدمات شرکت‌های ثبتی، در بسیاری از موارد، تجربه ناخوشایندی را برای اشخاص به دنبال داشته است. در واقع مطابق با اخبار و اطلاعات موجود، تا کنون دریافت خدمات ثبتی برای بسیاری از اشخاص و کسب‌وکارها چالش‌ها و آسیب‌های متعددی را در پی داشته است. در این مطلب قصد داریم تا با نگاهی انتقادی […]

استفاده از خدمات شرکت‌های ثبتی، در بسیاری از موارد، تجربه ناخوشایندی را برای اشخاص به دنبال داشته است. در واقع مطابق با اخبار و اطلاعات موجود، تا کنون دریافت خدمات ثبتی برای بسیاری از اشخاص و کسب‌وکارها چالش‌ها و آسیب‌های متعددی را در پی داشته است. در این مطلب قصد داریم تا با نگاهی انتقادی و آسیب‌شناسانه، معضلات و مشکلات خدمات شرکت‌های ثبتی را بررسی کنیم و در انتها از مزایای استفاده از خدمات ثبتی وینداد برای اشخاص و کسب‌وکارها برای شما بگوییم.

با ما همراه باشید.

خدمات شرکت‌های ثبتی

در حال حاضر شرکت‌های ثبتی متعددی در ایران فعالیت می‌کنند از جمله ثبت ملاصدرا، ثبت ونک، فکربرتر، ثبت فردا، تهران ثبت و… که خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

شرکت‌های ثبتی غالبا در برخی یا تمام موارد زیر خدمات ارائه می‌کنند:

ثبت انواع شر‌کت‌های تجاری مانند شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود

ثبت تغییرات شر‌کت‌های تجاری مانند تغییر نام، نشانی، موضوع فعالیت، نوع و…

– تنظیم صورتجلسات شرکت‌های تجاری

– ثبت برند و علامت تجاری

– ثبت لوگو

– اخذ و پلمب دفاتر تجاری

– اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی

– اخذ مجوزهای مختلف مانند ای‌نماد و مجوز بهداشت و…

و…

حال که با خدمات شرکت‌های ثبتی آشنا شده‌ایم، به سراغ چالش‌ها و مشکلات عمده شرکت‌های ثبتی با مشتریان آنها می‌رویم.

چالش‌های هزینه‌ای و مالی

زمانی که به گله و شکایات اشخاصی که از همکاری با شرکت‌های ثبتی ناراضی هستند، گوش دهید، مسائل مالی یکی از متداول‌ترین چالش‌های اشخاص با این شرکت‌ها هستند.

شاید در نگاه اول، هزینه خدمات ثبتی آنچنان سنگین به نظر نرسد و در واقع مشتریان بر اساس تعرفه‌های مذکور به همکاری با شر‌کت‌های ثبتی دست بزنند. اما باید توجه داشت که متاسفانه رویه معمول در میان برخی شر‌کت‌های ثبتی این است که بر هزینه خدمات ثبتی در هر مرحله از انجام، افزوده می‌شود.

به طور مثال ممکن است برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، یک شرکت ثبتی درخواست سه میلیون تومان وجه از مشتری داشته باشد.

اما مساله اصلی از جایی آغاز می‌شود که هزینه‌های جانبی و فرعی خدمات ثبت شرکت مذکور به طور گام به گام افزوده می‌شود تا در نهایت به طور مثال ثبت شرکت با مسئولیت محدود به جای سه میلیون تومان به ده میلیون تومان افزایش پیدا کند.

هزینه‌هایی مانند هزینه تکمیل اظهارنامه، هزینه پستی، هزینه اقدام مجدد، هزینه دریافت برخی مجوزهای لازم و یا غیرضروری و… مهم‌ترین مبالغی هستند که معمولا به هزینه اصلی ثبت شرکت افزوده می‌شود.

به بیان دیگر عدم وجود برآورد قطعی هزینه و عدم وجود صداقت کاری کافی در برخی شر‌کت‌ها، سبب می‌شود مشتریان از لحاظ مالی مجبور به تحمل هزینه‌های بالایی شوند.

چالش‌های زمانی و تاخیر در خدمات

اگر چه بسیاری از شرکت‌های ثبتی تلاش می‌کنند تا خدمات‌رسانی سریعی داشته باشند، اما گزارش‌های متعددی از تاخیر قابل توجه در خدمات‌رسانی شرکت‌های ثبتی وجود دارد.

به طور مثال برخی خدمات ثبتی مانند ثبت شرکت یا ثبت لوگو که در بازه زمانی یک تا دو ماه قابل انجام هستند را به دلایل مختلف تا ماه‌ها و حتی سالها به تاخیر می‌اندازند.

تصور کنید یک کسب‌وکار برای شروع فعالیت خود نیاز دارد تا برند یا لوگوی خود را ثبت کند تا بتواند از مزایای استفاده انحصاری و مصونیت حقوق مالکیت فکری کسب‌وکار خود بهره‌مند شود.

در چنین زمانی برخی شرکت‌های ثبتی با خدمات‌رسانی آهسته سبب توقف یا کند شدن فعالیت تجاری کسب‌وکار می‌شوند و به دنبال آن هزینه‌های مالی بیشتری نیز به کسب‌وکار وارد می‌شود.

چالش‌های مرتبط با شفافیت

یکی دیگر از معضلات معمول در کار با شر‌کت‌های ثبتی عدم وجود شفافیت در فرآیند خدمات‌رسانی است. به این معنا که مشتریان نمی‌توانند به راحتی در جریان امور ثبت و پیشرفت پروژه قرار بگیرند. این عدم شفافیت و وجود ابهام سبب می‌شود بسیاری از اشخاص از کار با شرکت‌های ثبتی صرف‌نظر کنند.

به طور مثال زمانی که یک شرکت تجاری مایل به اخذ مجوزهایی مانند مجوز ای‌نماد است نمی‌تواند از این واقعیت آگاه شود که درخواست مجوز مذکور از چه زمانی توسط شرکت ثبتی به ثبت رسیده است و اکنون در چه مرحله‌ای است.

مطابق بسیاری از موارد شکایات اشخاص از شرکت‌های ثبتی، برخی شرکت‌ها پیش از عقد قرارداد با مشتری وعده‌های فراوانی حول محور شفافیت و پاسخگویی ارائه می‌دهند اما زمانی که هزینه عملیات ثبتی پرداخت می‌شود، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و شفافیت شرکت ثبتی، به چالشی بزرگ برای اشخاص مبدل می‌گردد.

درباره خدمات ثبتی وینداد سوالی دارید؟

در این مطلب کوشش شد تا مهم‌ترین و شایع‌ترین معضلات و چالش‌های کار با شر‌کت‌های ثبتی در ایران واکاوی شود.

هزینه‌های گزاف و غیرمنتظره، تاخیرهای قابل توجه در ارائه خدمات و کیفیت پایین در پشتیبانی و پاسخگویی و شفافیت، سبب شده است بسیاری از اشخاص از همکاری با شرکت‌های ثبتی خاطره خوشی نداشته باشند.

پیشنهاد ما برای مصون ماندن از معضلات گفته شده، اعتماد به خدمات ثبتی وینداد و تیم حقوقی مجرب ماست.

ما در وینداد با داشتن سیستم ثبت شرکت قادر هستیم خدمات مورد نیاز ثبت شرکت‌های تجاری را در سریع‌ترین زمان، با شفافیت کامل و با کم‌ترین هزینه ارائه کنیم.

خدمات ثبتی وینداد در زمینه مشاوره حقوقی ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت‌های تجاری، هزینه‌های ثبتی، مدت فرآیند ثبت، اخذ مجوزها، ثبت برند و علامت تجاری و… می‌تواند با نهایت دقت، سرعت و صرفه اقتصادی به شما مخاطبان گرامی ارائه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۸۴۶ تماس بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
پاشا فرهودی
پاشا فرهودی
3 سال پیش

من برای ثبت برند رفتم سراغ موسسه آفریقا، بعد از ۳ سال هنوز که هنوزه ثبت برند من تکمیل نشده، اولش به من گفتن باید ایزو بگیری، کلی پول گرفتن برای ایزو، بعد گفتن مجوزی که داری کافی نیست و باید یه مجوز دیگه بگیری، کلی پولم بابت اون گرفتن و خلاصه ۳ سال گذشته و من ۲۰ میلیون دادم اما انگار نه انگار و هیچ خبری از ثبت برندم نیست!!!!

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر