شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود چیست؟

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود چیست؟

آیا می‌دانید شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت نزد سرمایه‌گذاران چیست؟ شرکت مسئولیت محدود یکی از رایج‌ترین شرکت‌ها در قانون تجارت است. به دلیل آنکه شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود آسان‌تر از سایر شرکت‌های تجاری است همواره انتخاب عده‌ زیاد‌ی برای ثبت و تاسیس بوده‌است. در این مطلب وینداد قصد […]

آیا می‌دانید شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت نزد سرمایه‌گذاران چیست؟ شرکت مسئولیت محدود یکی از رایج‌ترین شرکت‌ها در قانون تجارت است. به دلیل آنکه شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود آسان‌تر از سایر شرکت‌های تجاری است همواره انتخاب عده‌ زیاد‌ی برای ثبت و تاسیس بوده‌است. در این مطلب وینداد قصد داریم به بررسی فرآیند ثبت و همینطور شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود بپردازیم.

مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال ۱۴۰۱ چیست؟

همانطور که می‌دانید ثبت انواع شرکت‌ها نیاز به مدارک ویژه‌ای دارد که شرکت مسئولیت محدود نیز مستثنا از آن نیست. مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود عبارتند از:

  1. مدارک هویتی شرکا و مدیران در زمان تاسیس که شامل؛شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند است.
  2. اوراق مربوط به رسید پذیرش اینترنتی ، ابلاغیه تائید نام
  3. تقاضانامه ثبت شرکت مسئولیت محدود در 2 برگ و تکمیل آن، همچنین ذیل تقاضانامه باید توسط کلیه سهامداران امضا گردد. علاوه بر این این اوراق به دلیل بهادار بودن باید از محل اداره ثبت شرکت‌ها تهیه گردند.
  4. در صورت وجود بازرس یا بازرسین و خزانه‌دار مدارک هویتی آنان نیز باید تحویل داده‌شود، علاوه بر این چنانچه اعضا بیش از ۱۲ شریک باشند باید هیئت ناظر نیز تشکیل شود و مدارک آنان نیز ارائه گردد.
  5. در صورت وجود شریکی حقوقی در بین اعضا شرکت، اوراق هویتی شخص حقوقی، معرفی‌نامه نماینده، شماره آن، به همراه تاریخ اعتبار آن باید در مدارک شرکت درج شود.
  6. شرکت‌نامه و اساسنامه شرکت مسئولیت محدود در ۲ برگ باید تکمیل شود و ذیل آن توسط کلیه سهامداران امضا گردد.
  7. صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره در ۲ نسخه که به امضا سهامداران و بازرسین شرکت مسئولیت محدود رسیده باشد.
  8. چنانچه موضوع مورد نظر جهت تاسیس شرکت نیاز به مجوز داشته باشد، مدرک مجوز نیز باید درج شود.
  9. اشخاص حقوقی سهامدار شرکت باید تاییدیه‌ای مبنی بر غیر دولتی بودن شرکت امضا کنند و ارائه دهند.
  10. ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت.
  11. الزام وجود گواهی عدم سوءپیشینه برای کلیه اعضا
  12. افتتاح حساب بانکی جهت پرداخت‌های قانونی قبل از ثبت شرکت مسولیت محدود و ارائه شماره شباء.
  13. اعلام کد پستی معتبر اداری و یا تجاری جهت اقامتگاه شرکت.

شرایط لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال 1401 چیست؟

شرکت مسئولیت محدود از جمله شرکت‌های آسان در ثبت است به همین دلیل تقاضای زیادی جهت ثبت آن وجود دارد. در ادامه بخشی از شرایط لازم جهت ثبت این شرکت را توضیح می‌دهیم:

  • حداقل تعداد شرکا ۲ شخص (می‌تواند حقیقی یا حقوقی باشد.)
  • موضوع فعالیت شرکت مسئولیت محدود تجاری است و به عبارتی موضوع فعالیت آن چیزی جز امور تجاری نیست.
  • در توضیح نام این شرکت باید عبارت « مسئولیت محدود» قید شود.
  • انتخاب نام شرکت مسئولیت محدود نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد چرا که در این صورت، شریکی که اسم او در نام شرکت قید شده، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در‌ شرکت تضامنی را خواهد داشت.
  • باید تمام سرمایه نقدی این شرکت تأدیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد. در شرکتنامه باید صراحتاً قید شود که سهم الشرکه‌‌های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است بعد از این مراحل است که می‌توان شرکت را تشکیل شده دانست.
  • سهم الشرکه را نمی‌توان منتقل به‌ دیگری نمود مگر با رضایت عده از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند.
  • چنانچه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید در قبال سرمایه غیر نقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری اخذ شود.
  • حداقل سرمایه ثبت شرکت مسئولیت محدود حداقل ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل یکصد هزار تومان می باشد که در زمان تاسیس این شرکت باید تادیه شود.
  • بعد از اتمام مراحل ثبت شرکت باید آگهی رسمی تاسیس را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به چاپ رسانید.

برای آنکه نسبت به رعایت تمامی این شرایط آسوده خاطر باشید، ثبت شرکت مسئولیت محدود خود را می‌توانید به وکلا و گروه حقوقی وینداد بسپارید، ما در تمام این مراحل راهنما شما هستیم.

نحوه تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود چگونه است؟

از آنجایی که اظهارنامه یکی از مدارک و اوراق مهم در هر شرکتی است، نحوه تنظیم آن نیز حائز اهمیت است. این مدرک در کنار سایر مدارک چون تقاضانامه، صورت‌جلسه و شرکتنامه باید ارائه شود. یک نسخه از این مدرک در اداره ثبت بایگانی و نسخه دیگر برای انجام امور مختلف به صورت مهر شده به شرکت داده می‌شود، چراکه اظهارنامه در واقع سند ثبت شرکت است.

در این سند، خلاصه ای از اطلاعات شرکت و لیست سهامداران درج می‌شود. در نهایت  به طور دقیق بر اساس آخرین تغییرات و در دو نسخه برای اداره ثبت ارسال می‌شود. برای تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود  اظهارنامه‌ها باید حاوی اطلاعات زیر باشند:

  • نام شرکت
  • نوع شرکت
  • آدرس موسسین
  • تعیین مقدار دقیق سرمایه ( تفکیک نقدی از غیر نقدی)
  • تعیین تعداد دقیق سهام
  • مشخص نمودن تعهد موسسین به شرکت
  • تعیین میزان آورده‌های نقدی و غیر نقدی
  • محل اصلی شرکت
  • مشخص کردن افرادی که حق امضا دارند
  • تعیین مدیران و بازرسان شرکت.

اظهارنامه‌ها بسیار شبیه به شرکت‌نامه‌ها هستند. اطلاعات مذکور باید در حضور اعضای مجمع عمومی در اظهار نامه ذکر و به امضا تمامی اعضا برسد. چنانچه در اطلاعات درج شده مغایرت و یا نقصی وجود داشته باشد، منجر به رد درخواست و انجام دوباره مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود خواهد شد.

هزینه آگهی روزنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود در ایران چقدر است؟

همانطور که می‌دانید پرداخت هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت مدارک، اقدامی است که مطابق با قانون تجارت ضروری است. اعلان عمومی از طریق انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار است که هزینه روزنامه رسمی با توجه به تعداد کلمات و اطلاعات ثبتی از ۲۵۰۰۰۰ تومان (دویست و  پنجاه و هزار تومان) به بالا است.  در مورد روزنامه کثیر الانتشار نیز با توجه به نوع آن روزنامه بسیار متفاوت است اما نظر به میانگین قیمت و به نسبت کلمات و اطلاعات، حدود ۲۵۰۰۰۰ تومان به بالا است.

فرآیند ثبت شرکت در وینداد

کارشناسان ما تجربه زیادی در زمینه ثبت انواع شرکت از جمله شرکت مسئولیت محدود دارند. تجربه چندین ساله ما باعث شده است با جزئیات ثبت شرکت آشنا باشیم و در کمترین زمان و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت، عملیات ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انجام دهیم. در این راستا شما می‌توانید بدون نگرانی از رعایت شرایط و ضوابط  امور ثبتی این شرکت ها آن را به گروه حقوقی وینداد بسپارید.

اگر برای ثبت شرکت خود نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید تیم مشاوران حقوقی وینداد در طول هفته برای حل مسائل حقوقی و ثبتی شما پاسخگو هستند. کافی است با ما تماس بگیرید تا با شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود آشنا شوید.

سوالات متداول

مدت فعالیت شرکت مسئولیت محدود چقدر است؟

مدت فعالیت شرکت با مسئولیت محدود به صورت محدود و نامحدود است که این مورد به موضوع شرکت بستگی داشته و مرتبط است.

آیا می‌توان افراد خارج از این شرکت را جهت مدیریت این شرکت انتخاب نمود؟

مطابق قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود به وسیله یک یا چند نفر مدیر موظف و یا غیرموظف, از میان شرکاء و یا خارج از شرکاء برای مدت محدود و یا نامحدود معین می گردند, اداره می گردد. بنابراین می‌توان اشخاصی خارج از شرکت جهت مدیریت و اداره امور شرکت انتخاب نمود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر