شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری 

شرکت‌های پیمانکاری در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارند. به همین دلیل می‌توان این شرکت‌ها را برای موضوعات مختلفی تاسیس کرد. اگر شما هم قصد تاسیس این نوع شرکت‌ها را دارید، اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری قبل از اقدام به ثبت اهمیت زیادی دارد. معمولا این شرکت‌ها شرایط ثبت خاص به خود […]

شرکت‌های پیمانکاری در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارند. به همین دلیل می‌توان این شرکت‌ها را برای موضوعات مختلفی تاسیس کرد. اگر شما هم قصد تاسیس این نوع شرکت‌ها را دارید، اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری قبل از اقدام به ثبت اهمیت زیادی دارد. معمولا این شرکت‌ها شرایط ثبت خاص به خود را دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت پیمانکاری 

توجه کنید که شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری برای شرکت‌هایی که به صورت سهامی خاص یا به صورت با مسئولیت محدود ثبت می‌شوند متفاوت است. ابتدا به بیان شرایط لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص می‌پردازیم سپس شرایط ثبت در قالب با مسئولیت محدود را بیان خواهیم کرد.

بنابراین مدارک لازم جهت ثبت شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص مطابق ذیل است:

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص 

در صورتی که می‌خواهید یک شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص به ثبت برسانید لازم است که تمامی این شرایط  و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری را داشته باشید: 

  • حداقل تعداد افرادی که قصد دارند با یکدیگر یک شرکت پیمانکاری به ثبت برسانند باید ۳ نفر باشد. همچنین باید دو نفر را نیز به عنوان بازرس انتخاب کنید. بنابراین باید تعداد اعضا ۵ نفر باشد.
  • مقدار سرمایه‌ای که برای ثبت نیاز است مبلغی معادل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت است که باید در حساب بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز شود. .
  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری ۱۰۰ هزار تومان است.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

در شرکت‌های بامسئولیت محدود، مدیران و موسسین شرکت به میزان دارایی خود مسئولیت دارند. برای ثبت شرکت پیمانکاری در قالب مسئولیت محدود کافی است که شرایط ذیل را داشته باشید:

  • موسسین حداقل باید ۲ نفر باشند تا بتوانند یک شرکتی پیمانکاری به ثبت برسانند. 
  • حداقل سرمایه ثبتی نیز معادل ۱۰۰ هزار تومان است که باید تمامی سرمایه را در حساب شرکت پرداخت کنند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت به صورت پیمانکاری

پیش از ثبت شرکت پیمانکاری باید تمامی مدارک را آماده کنید تا از اتلاف وقت جلوگیری شود. برخی از مدارک توسط کارشناسان تهیه و تنظیم می‌شود. به طور کلی مدارک ثبت شرکت پیمانکاری شامل موارد ذیل است:

  • اساسنامه شرکت را تنظیم کنید و به امضا سهامداران شرکت برسانید.
  • اگر شرکت از نوع سهامی خاص است باید اظهارنامه شرکت را تهیه کنید و کلیه شرکا تعهد بدهند که ۳۵ درصد از سرمایه شرکت را در حساب شرکت واریز می‌کنند.
  • صورت جلسات تنظیم شده در جلسه هیئت مدیره و همچنین مجمع عمومی موسس باید به امضای کلیه سهامداران و موسسین و بازرسین شرکت برسد.
  • تصویر مدارک شناسایی تمامی اعضا ارائه شود.
  • اگر موضوع فعالیت پیمانکاری نیازی به اخذ مجوز دارد باید مجوزهای لازم را از ارگان‌های مربوطه دریافت کنید.
  • همچنین روزنامه کثیرالانتشاری را که قصد دارید آگهی ثبت شرکت را  اعلام کنید را هم مشخص نمایید.
  • فرم تقاضانامه ثبت شرکت پیمانکاری را تکمیل کنید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه اعضا در شرکت‌های پیمانکاری با مسئولیت محدود تهیه شود.
  • اقرارنامه‌ای توسط اعضا باید تهیه و امضا شود. تهیه اقرار نامه جزو شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود است.

مجوزهای لازم برای شرکت پیمانکاری

برای اینکه بتوانید یک شرکت پیمانکاری به ثبت برسانید ابتدا باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. به همین منظور از طریق سازمان مدیریت و و برنامه‌ریزی کشور اقدام به دریافت مجوز نمایید. در واقع مجوز شرکت پیمانکاری از این سازمان و از طریق کارشناسان صادر می‌شود.

 این سازمان مشاوران و پیمانکارانی دارد که تمامی مدارک شما را بررسی سپس بر طبق آن مجوز لازم را برای شما صادر می‌کند. همچنین برای استعلام شرکت پیمانکاری می‌توانید از سامانه اشخاص حقوقی کشور، ثبت قانونی یک شرکت پیمانکاری را بررسی کنید.

مراحل ثبت یک شرکت به صورت پیمانکاری

پس از اینکه شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری را داشتید، برای اینکه بتوانید یک شرکت به صورت پیمانکاری به ثبت برسانید، مراحل زیر را در اداره ثبت شرکت‌ها طی کنید: 

  • ابتدا باید تمامی مدارک را تهیه کنید. تهیه مدارک مهمترین مرحله است که از اتلاف وقت و صرف هزینه اضافی جلوگیری می‌کند.
  • در گام بعدی مجوزهای لازم را از سازمان مربوطه اخذ کنید. در این مرحله باید ابتدا موضع فعالیت شرکت را مشخص سپس اقدام به اخذ کنید.
  • انتخاب نام شرکت پیمانکاری گام بعدی است. توجه کنید که باید اسمی را انتخاب نمایید که مربوط به زمینه فعالیت شرکت است.
  • پس از انجام تمامی مراحل بالا باید تمامی مدارک را در سامانه ثبت شرکت‌ها بارگذاری کنید. در این مرحله باید تمامی قسمت‌های خواسته شده را تکمیل کنید.
  • پس از آن مدارک را به صورت پستی به اداره ثبت شرکت پیمانکاری ارسال کرده با پرداخت هزینه مربوطه و همچنین تایید کارشناسان باید ثبت شرکت را در روزنامه رسمی اعلام کنید.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری با وینداد

تهیه مدارک و اطلاع از شرایط لازم برای ثبت یک شرکت به صورت پیمانکاری از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نتوانید مدارک مورد نیاز را به درستی بارگذاری کنید ممکن است فرایند ثبت شرکت طولانی شود و حتی امکان دارد متحمل هزینه‌های اضافی شوید.

به‌همین منظور می‌توانید فرآیند ثبت شرکت خود را به کارشناسان ثبتی بسپارید تا صفر تا صد ثبت شرکت را برای شما انجام دهند.

جمع بندی

یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت تهیه شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری است. با توجه به اینکه پیمانکاری خود را به صورت مسئولیت محدود یا سهامی خاص به ثبت می‌رسانید باید شرایط و مدارک را هم مطابق با آن تهیه کنید. همچنین لازم است که از سازمان‌های مربوطه مجوز لازم را دریافت کنید تا فرایند ثبت شرکت تاخیر ایجاد نشود.

سوالات متداول

آیا اخذ رتبه برای شرکت پیمانکاری ضروری است؟

بله در صورتی که یک پیمانکاری به ثبت می‌رسانید باید بلافاصله بعد از ثبت رتبه پیمانکاری را نیز اخذ کنید. اخذ رتبه در واقع نشان دهنده اعتبار شرکت پیمانکاری است.

زمینه فعالیت شرکت پیمانکاری به چند دسته تقسیم می‌شود؟

شرکت‌های پیمانکاری در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که می‌تواند شامل شرکت‌های عمرانی، راه و ترابری، ساختمانی، کشاورزی، مرمت آثار باستانی ودیگر زمینه‌ها باشد.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.