حداقل-سرمایه-برای-ثبت-شرکت-پیمانکاری

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری چقدر است؟

برای ثبت هر نوع شرکتی لازم است که سرمایه داشته باشیم، همینطور برای ثبت شرکت پیمانکاری هم نیاز است حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری به اداره ثبت شرکت‌ها اعلام شود و همچنین باید در اساسنامه شرکت قید شود. در این مقاله با حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری آشنا می‌شویم. برای خواندن سریع […]

برای ثبت هر نوع شرکتی لازم است که سرمایه داشته باشیم، همینطور برای ثبت شرکت پیمانکاری هم نیاز است حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری به اداره ثبت شرکت‌ها اعلام شود و همچنین باید در اساسنامه شرکت قید شود. در این مقاله با حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری آشنا می‌شویم.

حداقل سرمایه ثبت شرکت پیمانکاری چقدر است؟

شرکت‌های پیمانکاری می‌تواند به صورت انواع شرکت‌های تجاری به ثبت برسد با این‌حال بیشتر شرکت‌های پیمانکاری در قالب سهامی خاص و شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسند. بنابراین بستگی دارد یک شرکت پیمانکاری به چه صورت به ثبت می‌رسد و در این صورت می‌توان حداقل سرمایه ثبت شرکت پیمانکاری را بیان کرد. از آنجایی که شرکت‌های پیمانکاری بیشتر به صورت سهامی خاص و با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسد بنابراین سعی می‌کنیم حداقل سرمایه ثبت شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص و به صورت با مسئولیت محدود را بیشتر بیان کنیم. همچنین با  حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری در ایران نیز آشنا می‌شویم.

حداقل سرمایه ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

در شرکت‌های پیمانکاری که به صورت سهامی خاص به ثبت می‌رسند سرمایه اولیه به صورت اوراق سهام در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد. هریک از اوراق سهام می‌تواند بی نام یا با نام باشد. سرمایه ثبت شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص نشان دهنده اعتبار شرکت پیمانکاری است. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص باید صد هزار تومان باشد و در صورتی که مدیران شرکت پیمانکاری قصد افزایش سرمایه اولیه شرکت را دارند مانعی وجود ندارد ولی نمی‌توان حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری را از مقدار صد هزار تومان کاهش داد. در هنگام ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص باید ۳۵ درصد از صد هزار تومان در نزد بانک و در حسابی که به نام شرکت واریز شود و مابقی سرمایه اولیه می‌تواند در تعهد سهامدارن شرکت باقی بماند. پس از ثبت شرکت پیمانکاری می‌توانید در صورتی که به این مبلغ احتیاج دارید آن را برداشت کنید اما تا قبل از ثبت شرکت پیمانکاری حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری در حساب به صورت بلوکه شده باقی می‌ماند تا شرکت پیمانکاری به ثبت برسد.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت پیمانکاری به صورت مسئولیت محدود لازم است که حداقل سرمایه اولیه یک میلیون ریال را داشته باشید تا بتوانید یک شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود به ثبت برسانید. لازم است که تمامی سرمایه شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود به صورت نقدی تادیه شود و اگر سرمایه شرکت به صورت غیرنقدی است لازم است که این سرمایه نیز تسلیم شود. همچنین در شرکتنامه شرکت پیمانکاری  باید میزان سهم الشرکه هر یک از شرکا که به صورت غیر نقدی است نوشته شود به این صورت که میزان ارزش آن نوشته می‌شود و شرکا به صورت تضامنی مسئول هستند. منظور از سرمایه غیر نقدی اموالی مانند ماشین، خانه و… می‌باشد. البته باید این نکته ذکر شود که قانون برای ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود حداقل سرمایه خاصی پیش بینی نکرده است و این مبلغ با توجه به رویه موجود تعیین شده است.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری در قالب انواع دیگر شرکت های تجاری

مدیرانی که قصد دارند شرکت پیمانکاری را به صورت غیر از سهامی خاص یا مسئولیت محدود به ثبت برسانند به ترتیب ذیل سرمایه باید داشته باشند:

  • برای ثبت شرکت پیمانکاری به صورت سهامی عام به سرمایه پانصد هزارتومان نیاز است.
  • شرکت پیمانکاری به صورت مختلط سهامی در حداقل سرمایه نیاز به محدودیت ندارد.
  • شرکت پیمانکاری به صورت نسبی در حداقل سرمایه محدودیت ندارد.
  • شرکت پیمانکاری به صورت مختلط غیر سهامی در حداقل سرمایه محدودیت ندارد.

آیا ذکر حداقل سرمایه در اساسنامه شرکت پیمانکاری اجباری است؟

همانطور که می‌دانید اساسنامه شرکت پیمانکاری مانند قانون اساسی شرکت است و باید کلیه اصول شرکت در آن ذکر شود. در واقع اساسنامه شرکت پیمانکاری به شرکت پیمانکاری اعتبار می‌‌دهد. شرکت‌های پیمانکاری که به صورت مسئولیت محدود و به صورت سهامی خاص ثبت می‌شود باید اساسنامه داشته باشند و لازم است که مبلغ سرمایه شرکت پیمانکاری چه به صورت نقدی و چه به صورت غیر نقدی در آن آورده شود. اما اگر قصد دارید که شرکت پیمانکاری خود را به صورت غیر از مسئولیت محدود و غیر از سهامی به ثبت برسانید می‌توانید شرکت نامه تنظیم کنید که در این صورت باید سرمایه شرکت را در شرکت نامه بنویسید.

بنابراین مدیرانی که قصد دارند شرکت پیمانکاری در ایران به ثبت برسانند لازم است که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری در ایران را بدانند تا در هنگام ثبت شرکت پیمانکاری در وقت خود صرفه جویی کنند. همچنین بیان نکته لازم است که در شرکت‌های پیمانکاری با مسئولیت محدود، سرمایه شرکت در شرکتنامه بیان می‌شود که این سرمایه همانطور که قبلا بیان شد می‌تواند نقدی و یا غیر نقدی باشد.

ثبت شرکت پیمانکاری با وینداد

برای اینکه یک مدیر شرکت پیمانکاری بتواند بهتر با فرایند ثبت شرکت پیمانکاری و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری آشنا شود؛ لازم است که از مشورت مشاوران ثبت شرکت پیمانکاری استفاده کند تا بتواند هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی کند. تیم کارشناسان وینداد با سالها تجربه در زمینه ثبت شرکت پیمانکاری می‌تواند به شما در این زمینه کمک فراوانی کند. کافی است که در طول هفته با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

حداقل سرمایه ثبت شرکت پیمانکاری با توجه به اینکه شما می‌خواهید شرکت پیمانکاری خود را در چه قالبی به ثبت برسانید متفاوت است. با اینحال امروزه بیشتر شرکت‌های پیمانکاری به صورت سهامی خاص و با مسئولیت محدود به ثبت می‌رسد و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری به صورت مسئولیت محدود و به صورت سهامی خاص صد هزار تومان است که باید در اساسنامه شرکت پیمانکاری هم حداقل سرمایه به ثبت برسد.

سوالات متداول

آیا امکان افزایش سرمایه شرکت پیمانکاری وجود دارد؟

بله و در صورتی که قصد دارید که سرمایه شرکت پیمانکاری را افزایش بدهید لازم است که صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت را تنظیم کنید و سپس به ثبت برسانید.

حداقل شرط سنی مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری چقدر است؟

برای ثبت شرکت پیمانکاری نیاز به شرط سنی خاصی نیست اما باید مدیران شرکت حداقل سن ۱۸ سال را داشته باشند تا بتوانند به عنوان مدیر و هیئت مدیره شرکت به فعالیت مشغول شوند.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات پیشنهادی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت