نکات مهمی که در قرارداد با آژانس مارکتینگ باید رعایت نمود؟

قرارداد با آژانس مارکتینگ را برای برندسازی محصولاتتان تنظیم کنید!

در حال حاضر در دنیایی زندگی می‌کنیم که به سرعت در حال تغییر و توسعه می‌باشد، این تغییر سریع در حوزه مارکتینگ و تبلیغات نیز صورت گرفته است. اگرچه شاهد تغییراتی در زمینه تبلیغات دیجیتالی هستیم اما شیوه‌های سنتی کماکان توسط آژانس‌های مارکتینگ به‌کار گرفته می‌شود. در این راستا باید توجه داشت که به منظور […]

در حال حاضر در دنیایی زندگی می‌کنیم که به سرعت در حال تغییر و توسعه می‌باشد، این تغییر سریع در حوزه مارکتینگ و تبلیغات نیز صورت گرفته است. اگرچه شاهد تغییراتی در زمینه تبلیغات دیجیتالی هستیم اما شیوه‌های سنتی کماکان توسط آژانس‌های مارکتینگ به‌کار گرفته می‌شود. در این راستا باید توجه داشت که به منظور انجام امورات مربوط به تبلیغات بایستی قراردادی را تحت عنوان قرارداد با آژانس مارکتینگ تنظیم نمایید تا از انجام صحیح امور مربوط به مارکتینگ به شکل صحیح اطمینان حاصل نمایید.

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با مفهوم آژانس‌های مارکتینگ و همچنین ضرورت تنظیم قرارداد با آژانس مارکتینگ بپردازیم.

منظور از آژانس مارکتینگ چیست؟

به صورت کلی، از گذشته تاکنون تمامی کسب و کارها و شرکت‌ها به منظور آشنایی بیشتر مردم و شهروندان با کالا و خدماتی که ارائه می‌دهند از روش‌های بازاریابی یا مارکتینگ استفاده می‌نمایند. در این راستا به دلیل تخصصی شدن امور مربوط به مارکتینگ شرکت‌ها و کسب و کارها به جای استخدام افرادی جهت مارکتینگ قراردادی را تحت عنوان قرارداد با آژانس مارکتینگ منعقد می‌نمایند.

در این بخش ضرورت دارد تا به تبیین مفهوم آژانس مارکتینگ بپردازیم. منظور از آژانس‌های مارکتینگ مؤسسات یا نمایندگانی است که تخصص قابل توجهی در زمینه تأسیس و ارائه روش‌های مبتکرانه و خدمات توسعه فنی دارند. به عبارت دیگر آژانس مارکتینگ را می‌توان نوع جدید از آژانس‌های تبلیغاتی در نظر گرفت. علاوه بر این هدف و غایت نهایی، آژانس مارکتینگ ارائه روش‌های کاربردی جهت برطرف نمودن مشکلات مربوط به کمک تفکر خلاقانه می‌باشد.

در این راستا آژانس‌های مارکتینگ موفق دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که مهم‌ترین آن عبارتست از تمرکز جدی بر امور مربوط به مشاوره و همراهی کسب‌وکارها که سبب تمایز انها از آژانس مارکتینگ رقیب می‌باشد.

علاوه بر این از ویژگی‌های دیگر آژانس مارکتینگ آن است که این دسته از آژانس‌ها را نمی‌توان یک آژانس بازاریابی سنتی در نظر گرفت. دلیل این امر آنست که تمرکز اصلی دیجیتال مارکتینگ بر اعداد و ارقام می‌باشد لیکن در مقابل بازاریابی سنتی متکی بر اعداد و ارقام نبوده و می‌توان اینگونه بیان داشت که در حوزه بازاریابی سنتی اعداد و ارقام اولویتی ندارند. در این راستا مفهومی چون سئو یا بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد که برخی از آژانس‌ها در این حوزه فعالیت می‌نمایند.

در این راستا لازم به ذکر است که به تدریج و با توسعه تکنولوژی تغییر استراتژی در عملکرد آژانس مارکتینگ به وجود آمد بگونه‌ای که به جای بکارگیری تلویزیون و سایر وسایل ارتباط جمعی و همچنین درج تبلیغات در روزنامه و مجله مبادرت به بکارگیری گروه‌های مختلفی از استراتژیست‌ها، مشاوران، طراحان و توسعه‌دهندگان نمود تا با همراهی آنها و استفاده از اینترنت و فضای مجازی با راندمان بهتری مارکتینگ را برای کسب‌وکارها انجام دهند. به همین دلیل در حال حاضر آژانس مارکتینگ را می‌توان یک موتور توسعه برای کسب‌وکارها و رشد درآمد آنها دانست.

قرارداد با آژانس مارکتینگ و ضرورت انعقاد آن

همانطور که بیان شد هدف و غایت نهایی آژانس مارکتینگ تصویرسازی هرچه بهتر و مؤثر کسب‌وکار مربوطه به جامعه هدف با بکارگیری، خلاقیت، تجربه و دانش مارکتینگ است. همچنین آژانس مارکتینگ با بکارگیری ابزارهای دیجیتال به کسب و کارهایی که خواهان حضور مؤثر در فضای مجازی هستند، کمک می‌کنند. در این راستا ضرورت دارد تا به منظور جلوگیری از اختلافات حقوقی احتمالی و آگاهی متقابل طرفین از حقوق و تعهدات خود، قراردادی تحت عنوان قرارداد با آژانس مارکتینگ منعقد شود.

از جمله ضرورت‌های انعقاد چنین قراردادی آن است که اولاً حوزه مارکتینگ حوزه‌ای شدیداً تخصصی بوده و انجام امور مربوظ به مارکتینگ علی الخصوص در حوزه فضای مجازی مستلزم آشنایی با مبانی و استراتژی‌های مختلف می‌باشد.

ضرورت بعدی در رابطه با انعقاد قرارداد با آژانس مارکتینگ حفظ اطلاعات محرمانه مربوط به کسب و کار می‌باشد. منظور از این مورد آنست که به منظور معرفی هرچه بهتر و موثرتر خدمات و محصولات کسب و کار لازم است که آژانس مارکتینگ در امور مربوط به کسب و کار وارد شود. و عموماً نمایندگان کسب و کار متعهد می‌شوند که اطلاعات مورد نیاز آژانس مارکتینگ را در راستای هدف و تسهیل امور به صورت منطقی و دوره‌ای در اختیار آنها قرار دهندکه این موضوع سبب دسترسی آژانس مارکتینگ به اطلاعات کسب و کار می‌شود. به همین دلیل ضرورت دارد تا قرارداد با آژانس مارکتینگ برای حفظ اطلاعات محرمانه منعقد شود.

علاوه بر این به دلیل آنکه همانند هر قرارداد دیگری امکان حدوث اختلافات حقوقی میان طرفین وجود دارد، ضروری است تا در ضمن قرارداد با آژانس مارکتینگ، شیوه‌های حل و فصل اختلافات از طریق داوری یا هر روش دیگری درج شود.

ضمناً ضرورت دیگری که در زمینه انعقاد قرارداد با آژانس مارکتینگ وجود دارد حفظ حقوق معنوی و مالکیت فکری ایده‌های مربوط به کسب و کار یا استارتاپ است. به عبارت دیگر آژانس‌های مارکتینگ ناگذیر به ایده‌های اصلی استارتاپ یا کسب و کار جهت معرفی و تبلیغ آن دسترسی می‌یابند و در نتیجه لازم است که جهت حفظ اصلی‌ترین سرمایه استارتاپ یا کسب و کار یعنی ایده آن پیش‌گیری لازم انجام گیرد.

برخی مفاد قرارداد با آژانس مارکتینگ

ماده یک: موضوع قرارداد

ماده دو: تاریخ تنفیذ، شروع و مدت قرارداد

ماده سه: مبلغ قرارداد

ماده چهار: تعهدات طرفین

ماده پنج: حل و فصل اختلافات

ماده شش: قوانین و مقررات حاکم بر قرارداد

در نهایت لازم به ذکر است که اگر شما به عنوان استارتاپ یا یک کسب و کار موفق قصد توسعه و برندسازی محصولات یا خدمات خود را از طریق همکاری با آژانس مارکتینگ دارید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد با آژانس مارکتینگ، قراردادی اختصاصی برای خود و در نظر گرفتن تمامی موارد دلخواه و مورد نظر داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از