قرارداد برگزاری جشن چگونه تنظیم می‌شود؟

قرارداد برگزاری جشن چگونه تنظیم می‌شود؟

  در مورد قرارداد برگزاری جشن چیزی شنیده‌اید؟ آیا شما هم با شرکت‌ها، مجموعه‌ها و یا افراد برگزارکننده جشن‌ها برخورد داشته‌اید؟! امروزه موسساتی جهت برگزاری هرچه بهتر جشن‌ها و مراسم‌ها به وجود آمده‌اند. این مجموعه‌ها که تهیه و تدارک تشریفات مراسم‌ها را برعهده دارند کمک می‌کنند افراد جشن خود را آنطور که دلخواهشان است و […]

 

در مورد قرارداد برگزاری جشن چیزی شنیده‌اید؟ آیا شما هم با شرکت‌ها، مجموعه‌ها و یا افراد برگزارکننده جشن‌ها برخورد داشته‌اید؟! امروزه موسساتی جهت برگزاری هرچه بهتر جشن‌ها و مراسم‌ها به وجود آمده‌اند. این مجموعه‌ها که تهیه و تدارک تشریفات مراسم‌ها را برعهده دارند کمک می‌کنند افراد جشن خود را آنطور که دلخواهشان است و با خیال راحت برگزار کنند.

با این وجود در موارد بسیاری پیش آمده که افراد با وجود بستن قرارداد با موسسات برگزار‌کننده جشن و سپردن کارها به آنها با مشکل مواجه شده‌اند. به همین دلیل در این نوشته ما شما را با جزئیات این قرارداد و نحوه تنظیم آن آشنا خواهیم کرد. چنانچه نیاز به راهنمایی داشتید مشاوران متخصص ما در این زمینه شما را همراهی می‌کنند.

چرا نیاز به قرارداد برگزاری جشن داریم ؟

همانطور که می‌دانید امروزه افراد برای اینکه خیال خود را بابت برگزاری مراسم‌ها و جشن‌‌هایشان راحت کنند، صفر تا صد برگزاری آن را به موسسات می‌سپارند. از آنجایی که این موسسات تجربه زیادی در اجرای این جشن‌ها دارند انتخاب مناسبی برای آنها هستند.

هرکدام از انواع این مراسم‌ها برای افراد بسیار مهم است و تلاش می‌کنند به بهترین نحو برگزار شود. اما لازم است جهت رعایت شرایط و اجرای انتظارات افراد از موسسه برگزار کننده، قرارداد مخصوصی تنظیم شود. این توافق‌نامه یا قرارداد کمک می‌کند خواسته‌های طرفین با جزئیات مدنظر آنها اجرا شود و در نهایت اختلافی بین آنها رخ ندهد.

قرارداد برگزاری جشن چه نکاتی دارد؟

این قرارداد در قالب قرارداد‌های پیمانکاری خدمات تنظیم می‌شود و مانند هر قرارداد دیگر پیمانکاری دارای بندهای عمومی و اختصاصی است. همچنین از آنجایی که قراردادهای پیمانکاری به صورت انفرادی یا گروهی تنظیم می‌شوند، این قرارداد عمدتا جز قراردادهای پیمانکاری گروهی است. بندهای عمومی این قرارداد مانند مشخصات طرفین، مبلغ قرارداد و مدت آن، تعداد نسخه‌های قرارداد و… نکته خاصی جز پیروی از توافق طرفین ندارد. اما همیشه بندهای اختصاصی قراردادها حائز اهمیت بوده  در ادامه امر شرایط و بندهای اختصاصی دیگری وجود دارد که برخی از نکات مهم آنها می‌پزدازیم:

موضوع قرارداد

معمولا افراد برگزاری مراسم عروسی خود را به این موسسات می‌سپارند اما ممکن است جشن مورد نظر تولد یا اقسام دیگر مهمانی‌ها باشد.در قرارداد برگزاری جشن‌، موضوع قرارداد ماهیت تعهد پیمانکار را را تغییر می‌دهند، بنابراین مهم است که موضوع با دقت تضیح داده‌شود.

مشخصات محل انجام قرارداد

محل اجرای مراسم، می‌تواند سالن‌ها، تلارهای پذیرایی و یا باغ‌ها باشد. محل قرارداد  بایستی با ذکر ابعاد و نشانی دقیق پستی و سایر اطلاعات مورد نیاز مشخص شود.

تعهدات پیمانکار

به دلیل اینکه این قراداد‌ نکات جزئی فراوانی دارد نمی‌توان در اینجا تمام تعهداتی که مربوط به پیمانکار است و باید در قراداد  ذکر شود را بیان کرد. همینطور با توجه به انتظارات اشخاص از پیمانکار، نکاتی که باید در قرارداد ذکر شود بسیار متفاوت است اما برخی نکات به صورت کلی ضروریست و در همه‌ی قراردادها رعایت می‌شود. برای اینکه قرارداد برگزاری جشن دقیقی تنظیم کنید  می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد اختصاصی خود را ثبت نموده تا کارشناسان مجرب وینداد در کمترین زمان آن را برای شما منعقد نمایند. برخی از تعهدات پیمانکار در این قرارداد عبارتند از:

  • داشتن برنامه درست و زمانبندی شده
  • طبق قرارداد از آنچه به او تحویل داده‌شده تا پایان اجرای تعهد مراقبت کند.
  • پیمانکار حق ندارد این پروژه را به شرکتی دیگر محول کند چرا که طرف قرارداد برگزاری جشن برای کارفرما مهم است.
  • پیمانکار موظف است تمامی شروط و بند‌هایی که توسط کارفرما ذکر شده را به نحو احسن رعایت کند.
تعهدات کارفرما
  • نظارت بر حسن اجرای قرارداد ‌و تعیین ضمانت‌های حسن انجام کار
  • پرداخت به موقع و طبق قرارداد هزینه‌ها
  • خرید سایر تجهیزاتی که طبق قرارداد به کارفرما سپرده شده است.
  • توضیح دقیق و جزئی خواسته‌های خود برای پیمانکار
  • عدم دخالت در امور فنی و سپردن آنها به پیمانکار
  • و…

حل اختلافات قراردادی

در هر قراردادی مخصوصا قراردادهای اجرایی ممکن است اختلافاتی ناشی از قرارداد پیش بیاید. برای حل آن اختلافات بهتر است در آن بند ارجاع به داوری پیش‌بینی شود. اصولا در قراردادهای پیمانکاری، داوری نقش مهمی در حل اختلافات دارد. داور مورد نظر بایستی به حوزه قرارداد آگاه باشد تا نتیجه مناسبی از حل اختلافات نصیب طرفین قرارداد شود.

اگر می‌خواهید از دردسرهای ناشی از تنظیم قراردادهای غیر اصولی و ناقص دوری کنید. همین حالا به بانک قراردادهای وینداد سری بزنید .

در مورد قرارداد برگزاری جشن سوالی دارید؟

این روزها افراد فرصت و تخصص کافی برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات خود ندارند، به همین دلیل ترجیح می‌دهند آن را برعهده گروهی متخصص و کار بلد قرار دهند. به همین دلیل قرارداد برگزاری جشن بسیار کاربردی و رایج است، افراد زیادی به دنبال سپردن برنامه‌های خود به موسسات اینچنینی هستند اما نمی‌دانند چگونه باید با آنها قرارداد تنظیم کنند. گروهی هم بعد از تنظیم قرارداد با این موسسات به دلیل آشنا نبودن به مسائل و جزئیات قراردادی با صرف هزینه‌های گزاف ضرر می‌کنند.  ما در وینداد با داشتن کارشناسان امور قراردادها و متخصصان قراردادهای پیمانکاری، آماده ارائه مشاوره حقوقی به شما برای تنظیم قرارداد هستیم.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از