قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی

قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی + نکات تنظیم قرارداد

کپسول‌های آتش نشانی کالایی هستند که وجودشان در تمامی اماکن مسکونی، تجاری، اداری و حتی در برخی خودروها مانند ون‌ها و اتوبوس‌ها ضروری است. پس از هر بار تخلیه کپسول آتش نشانی فرآیندی نیاز است که به آن شارژ کپسول آتش نشانی گفته می‌شود. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ قرارداد شارژ […]

کپسول‌های آتش نشانی کالایی هستند که وجودشان در تمامی اماکن مسکونی، تجاری، اداری و حتی در برخی خودروها مانند ون‌ها و اتوبوس‌ها ضروری است. پس از هر بار تخلیه کپسول آتش نشانی فرآیندی نیاز است که به آن شارژ کپسول آتش نشانی گفته می‌شود.
در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی رفته‌ایم و نکات تنظیم این قرارداد را مرور می‌کنیم.

با ما همراه باشید.

قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی چه کاربردی دارد؟

هر کپسول آتش نشانی بنا به نوع و کاربرد آن، تا مدت زمان خاصی قابلیت استفاده دارد. به همین خاطر پس از خالی شدن کپسول‌ها، افراد باید نسبت به پر کردن کپسول‌های مذکور اقدام کنند تا بتوانند به مسیر حفاظت از اموال و اشیای خود ادامه دهند.

این عمل می‌تواند در قالب قرارد‌اد شار‌‌ژ کپسول آتش نشانی با عاملان رسمی شارژ کپسول و شرکت‌های خدمات ایمنی انجام شود و یا در قالب سایر قراردادهای خدمات ایمنی مانند قراردادهای ایمنی حریق اماکن صورت بگیرد.

تنظیم قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی نیازمند توجه به نکاتی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

مشخصات طرفین قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی

در قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی اغلب یک طرف شخصی حقیقی مانند مالک یک کسب‌وکار است (متقاضی) و طرف دیگر شخصی حقوقی قرار دارد که نمایندگی رسمی شارژ کپسول آتش نشانی (عامل) است.

لازم به ذکر است که عاملان رسمی، شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی هستند که از سوی اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی یا اتحادیه ایمنی و آتشنشانی مجوز لازم برای فعالیت را اخذ کرده و به شکل رسمی و علمی اقدام به پر کردن کپسول‌های خالی می‌کنند.

موضوع قرارداد

در این بند باید قید شود که موضوع قرارد‌اد شارژ تعداد خاصی از کپسول‌های آتش نشانی (با ذکر نوع آن) متعلق به طرف قرارداد و همچنین رفع نواقص احتمالی در عملکرد کپسول‌ها است.

همچنین باید ذکر کرد که شارژ کپسول باید با در نظر داشتن موازین علمی و استانداردهای بین‌المللی صورت بگیرد.

مشخصات کامل و فنی کپسول موضوع قرارداد، نظیر نوع کپسول، حجم و اندازه آن، طول پرتاب ماده خاموش‌کننده، وزن آن، فشار تخلیه مناسب و… هم در این بند باید مورد توافق طرفین قرار بگیرد.

مبلغ قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی

مبلغ قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی بر دو اساس تعیین می‌گردد. اولین معیار توجه به میزان و نوع مواد مصرفی (گاز و یا مایع و پودر مصرفی) و دومین ملاک اجرت و دستمزد شارژکننده کپسول آتش نشانی است.

لازم به ذکر است که در قیمت‌گذاری هر دو مورد، اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی نقش‌آفرینی می‌کند.

مدت قرارداد

مدت قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی ممکن است در هر مورد متفاوت باشد اما رویه غالب، مدت قرارداد را یکساله تعیین می‌کند و عامل موظف است در طول یکسال، نسبت به شارژ کپسول اقدام کند.

همچنین می‌توان در همین بند، سرویس منظم کپسول مثلا در بازه‌های سه ماهه را قید کرد.

تعهدات متقاضی

عمده تعهدات متقاضی در قرارد‌اد شارژ کپسول آتش نشانی، تعهدات مالی و پرداخت به موقع آن است. همچنین متقاضی متعهد می‌شود که با رعایت آموزش‌های ارائه شده از سوی عامل به شکل مطلوب و استاندارد از کپسول آتش نشانی محافظت کند.

در صورت بروز خسارت ناشی از عملکرد متقاضی به کپسول آتش نشانی، ممکن است تعهد به پرداخت خسارت نیز در این بند تصریح شود.

تعهدات عامل

در مقابل، طرف دیگر قرارداد، یعنی عامل نیز وظایفی بر عهده دارد. مهم‌ترین تعهدات عامل در قرارد‌اد شارژ کپسول آتش‌نشانی، شارژ به موقع و مطابق با استانداردادهای علمی است. همچنین عامل وظیفه دارد در خصوص انتخاب بهترین نوع کپسول آتش نشانی با توجه به نیاز متقاضی، به وی مشاوره فنی ارائه کند.

ممکن است عامل در این بند متعهد شود که به جز شارژ کپسول‌ها، وظیفه تعمیر، سرویس منظم و تعویض قطعات کپسول را هم بر عهده دارد.

فورس ماژور

همواره این امکان وجود دارد که در حین نگهداری، شارژ یا استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی اتفاقات غیرمترقبه مانند عدم عملکرد صحیح، انفجار، تشدید حریق و… پیش بیاید.

طرفین قرارداد باید مواردی که پیشبینی آن از عهده طرفین قرارداد خارج است را در این بند به دقت تصریح کنند تا مسئله پرداخت خسارات مالی به خوبی تعیین تکلیف شده باشد.

حل‌وفصل اختلافات

گاهی ممکن است بین متقاضی و عامل اختلافاتی فنی یا حقوقی به وجود بیاید. اختلاف بر سر مفاد قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی، پرداخت مبلغ قرارداد، کیفیت فنی کپسول و محتوای شارژ شده و… اختلافات رایج در این قرارداد به حساب می‌آیند.

به همین خاطر اکیدا توصیه می‌شود که طرفین قرارداد با گنجاندن بند حل‌وفصل اختلافات، سازوکارهای مورد نظر برا رفع اختلافات را از قبل معین کنند.

مذاکره، ارجاع اختلاف به داور یا کارشناسان خبره در حوزه کپسول‌های آتش نشانی و یا توسل به اتحادیه برای حل اختلاف، موارد کاربردی برای درج در این بند هستند.

درباره تنظیم قرارداد کپسول آتش نشانی سوالی دارید؟

در این مطلب کوشش شد مهم‌ترین بندهای قرارداد شا‌رژ کپسول آتش نشانی تحلیل و بررسی شود. فراموش نکنید که اگر سوال یا نقطه مبهمی برای شما وجود دارد، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای وینداد استفاده کنید تا کارشناسان حقوقی ما در اسرع وقت پاسخ سوالات شما را ارائه کنند.

همچنین شما می‌توانید برای تنظیم قرارداد شارژ کپسول آتش نشانی به خدمات تنظیم و بررسی قرارداد وینداد اعتماد کامل داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از