نمونه قرارداد استخدام منشی

قرارداد منشی شرکت + نمونه قرارداد منشی مطب

در حال حاضر مشاغل زیادی برای انجام امور اداری و دفتری خود با منشی همکاری می‌کنند. از جمله این مشاغل می‌توان به شرکت‌ها، کلینیک‌ها و غیره اشاره کرد. منشی وظایف مختلفی را بر عهده دارد که شرح تمامی وظایف او باید در ابتدای کار مشخص شود تا به‌صورت دقیق و شفاف بتواند وظایف خود را […]

در حال حاضر مشاغل زیادی برای انجام امور اداری و دفتری خود با منشی همکاری می‌کنند. از جمله این مشاغل می‌توان به شرکت‌ها، کلینیک‌ها و غیره اشاره کرد. منشی وظایف مختلفی را بر عهده دارد که شرح تمامی وظایف او باید در ابتدای کار مشخص شود تا به‌صورت دقیق و شفاف بتواند وظایف خود را انجام دهد. از سوی دیگر حقوق و وظایفی که کارفرما در مقابل او دارد باید به‌صورت دقیق تعیین شود. بهترین راه برای مکتوب کردن شرح این وظایف و تعهدات قرارداد منشی شرکت یا منشی مطب است که بر اساس آن طرفیت بتوانند همکاری خود را به‌صورت دقیق مشخص کنند.

در این مقاله با بررسی نمونه قرارداد منشی مطب و همچنین منشی شرکت، شرایط و نحوه تنظیم قرارداد را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد. همچنین نکاتی که در تنظیم قرارداد باید رعایت کنید را بیان می‌کنیم.

نحوه تنظیم نمونه قرارداد منشی

همکاری با منشی با یک شرکت، مطب یا کلینیک بر اساس قانون کار انجام می‌شود. در واقع قرارداد منشی شرکت و نمونه قرارداد منشی مطب یک نمونه قرارداد کار است. بر اساس این قرارداد منشی بنا بر توافق کتبی در برابر دریافت دستمزد کاری را برای مدت موقت یا غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد.

این قرارداد شامل نکات بندهایی است که در تمامی قراردادهای کار ذکر می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • مشخصات طرفین قرارداد
  • موضوع قرارداد: شامل وظایف کاری منشی
  • ساعات کاری: بر اساس قانون کار اضافه‌کاری‌ها نیز باید تعیین شود.
  • مدت قرارداد: درصورتی که قرارداد کار موقت باشد باید مدت و همچنین تاریخ آغاز به کار در آن مشخص شود.
  • مبلغ قرارداد: حقوق منشی مطب طبق قانون کار است و نحوه پرداخت (ماهانه، هفتگی و غیره) در قرارداد تعیین می‌شود.
  • پاداش و مزایا: شامل مزایای قانون کار
  • تضمینات: در صورتی که چک یا سفته­ای از منشی گرفته شود باید به قرارداد ضمیمه شده و مبلغ آن نیز ذکر شود.
  • بیمه و سنوات: کارفرما موظف است بیمه منشی را پرداخت کند.
  • خاتمه و فسخ قرارداد: قرارداد به طور عادی پس از مدت معین در قرارداد خاتمه می‌­یابد اما کارفرما می‌­تواند شرایطی را مشخص کند که در صورت بروز قرارداد پایان یافته یا فسخ شود.

طرفین می­توانند با توافق یکدیگر و در صورت نیاز بندها و مواد دیگری نیز به قرارداد اضافه کنند اما باید طبق قانون کار باشند.

نکات مهم نمونه قرارداد منشی مطب

در نمونه قرارداد منشی، مواردی را باید به‌عنوان نکات کلی مورد نظر قرار دهید تا یک قرارداد استاندار داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

  • طبق قانون باید ۳۰ روز مرخصی سالیانه و ۴۴ ساعت کار در هفته برای منشی در نظر گرفته شود.
  • اگر برخی وظایف منشی در خارج از ساعت کاری در محل کار است این موضوع باید در قرارداد منشی شرکت ذکر و دست­مزد آن به حقوق منشی اضافه شود. در غیر این­صورت منشی می‌­تواند از انجام آن خودداری کند.
  • اگر در کنار منشی­گری وظایفی مثل، دستیاری مدیر عامل، مدیریت دیگر منشی ها و بررسی حساب‌ها نیز بر عهده منشی است باید در قرارداد منشی شرکت ذکر شده و مبلغی برای آن ها در نظر گرفته شود.
  • اگر مهارت هایی مثل کار با کامپیوتر و نرم افزار های دیگر برای کار نیاز است پیش از امضا قرارداد منشی شرکت آن را ذکر کنید. در صورتی که نیاز است مهارت جدید بیاموزد ساعات آموزش نیز جزو ساعات کاری محسوب خواهد شد.
  • اگر منشی موجب ایجاد خسارت و ضرر به محل کار شود خود موظف است جبران کند و مسئولیتی بر دوش کارفرما نیست.
  • در صورتی که برای منشی دوره کار آزمایشی در نظر گرفته­‌اید باید دستمزدی برای آن تعیین کنید و شرایط استخدام را برای او شرح دهید.
  • منشی می‌­تواند از ارائه چک یا سفته خودداری کند. صرفا متعهد شود در صورت ایجاد خسارت یا هر مشکل دیگری موظف به جبران خواهد بود.
  • در صورتی که کارفرما بدون دلیل موجه پیش از پایان مدت قرارداد منشی شرکت اقدام به اخراج منشی کند، موظف به پرداخت حقوق و مزایای باقی‌­مانده و خسارت خواهد بود.

جمع‌بندی

اگر نیاز به استخدام منشی دارید برای جلوگیری از بروز اختلافات و روشن شدن حقوق و تکالیف طرفین، استفاده از نمونه قرارداد منشی مطب یا قرارداد منشی شرکت ضروری است. اما از آنجایی که تنظیم قرارداد علاوه‌بر اطلاع از موارد قانونی نیاز به تجربه کافی در موارد اختصاصی دارد، توصیه می‌شود، قرارداد خود را توسط یک کارشناس حقوقی تنظیم کنید.

سوالات متداول

نمونه قرارداد منشی مطب چه نوع قراردادی است؟

قرارداد منشی مطب از جمله قراردادهای کار است و بر اساس قانون کار تنظیم خواهد شد.

آیا به منشی بیمه تعلق می‌گیرد؟

بله، یکی از مواردی که در نمونه قرارداد منشی علاوه‌بر حقوق و دستمزد ذکر می‌شود، نحوه پرداخت بیمه توسط کارفرما برای منشی است.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد کار و استخدام شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد کار و استخدام شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نکات تنظیم قرارداد استخدامی
مقالات قرارداد کار

5 نکته کلیدی در تنظیم قرارداد استخدامی

قرارداد استخدامی یک قرارداد حقوقی میان کارفرما (استخدام کننده) و کارگر یا کارمند (استخدام شونده) است که شرایط همکاری دو طرف را مشخص می‌کند. کسانی

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار
مقالات قرارداد کار

انواع مرخصی کارمندان در قانون کار

موضوع مرخصی و ایجاد اوقات استراحت برای کارمندان و کارگران همواره از مهم‌ترین بخش‌های نظام کار هر کشور بوده است. در قانون کار ایران نیز