قرارداد همکاری با معاون اجرایی کارگاه

قرارداد همکاری معاون اجرایی کارگاه و پاسخ 4 سوال مهم در مورد آن

افرادی که در کار ساخت‌وساز و انجام پروژه های عمرانی تجربه دارند معمولا برای شروع فعالیت و پروژه نیاز به ایجاد کارگاه دارند. کارگاه محوطه‌ای است که در آن جا مصالح، دفتر کار، مکان استراحت کارگران و دیگر امکانات مورد نیاز پروژه وجود دارد و احداث و برچیدن معمولا به عهده کارفرما است اما گاهی […]

افرادی که در کار ساخت‌وساز و انجام پروژه های عمرانی تجربه دارند معمولا برای شروع فعالیت و پروژه نیاز به ایجاد کارگاه دارند. کارگاه محوطه‌ای است که در آن جا مصالح، دفتر کار، مکان استراحت کارگران و دیگر امکانات مورد نیاز پروژه وجود دارد و احداث و برچیدن معمولا به عهده کارفرما است اما گاهی اوقات پیمانکار نیز این کار را بر عهده می‌گیرد.
علاوه بر حضور افرادی مثل مهندس ناظر، مهندس مشاور، پیمانکاران و کارگران، فردی با عنوان معاون اجرایی کارگاه وظایف خاصی را بر عهده دارد که باعث می‌شود حضور او در یک پروژه ساخت‌وساز ضروری شود و کارفرما به دنبال شخصی برای آغاز همکاری با او باشد تا بتواند به راحتی مسائل مربوط به کارگاه را به او بسپارد. در ادامه به قرارداد همکاری معاون اجرایی کارگاه، وظایف معاون اجرایی کارگاه، نحوه انعقاد قرارداد با او و سوالات مهم در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.

معاون اجرایی کارگاه کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟

همان‌‎طور که اشاره شد کارگاه محوطه انجام پروژه ساخت‌وساز است که امکانات مورد نیاز کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران در آن جا وجود دارد. برای مثال کانکس‌های استراحت و خواب شبانه کارگران، مصالح موردنیاز، ابزارآلات کار مثل جرثقیل، امکانات روشنایی و مواردی از این دست در کارگاه جای می‌گیرند. برای این که همه افراد حاضر در پروژه بتوانند بر روی و ظیفه خود در انجام پروژه تمرکز کنند، فردی با عنوان معاون اجرایی کارگاه معمولا از سوی کارفرما مسئولیت‌های خاصی را بر عهده می‌گیرد:

  • تامین نیازهای کارگاه و پیگیری اقداماتی که در کارگاه باید انجام شود، مثل باز کردن در برای ورود ماشین مصالح یا کرایه کانکس
  • پیگیری ورود مصالح مورد نیاز و تامین کمبود مصالح
  • تنظیم سرعت انجام فعالیت‌ها به طوری که اهداف ماهانه و هفنگی کارفرما محقق شود
  • تنظیم گزارش‌های مربوط به روند انجام پروژه، توبیخ یا پاداش کارگران و اطلاعات مورد نیاز کارفرما
  • نظارت بر اجرای درست تعهدات پیمانکار طبق توافقات انجام شده
  • تداوم دادن به اقدامات کاری جدید مثل شروع داربست گذاری یا نماسازی
  • آماده به کار نگه داشتن تجهیزات و ماشین آلات و نظارت بر عملکرد آن‌ها
  • شناسایی محل‌های خطر آفرین و نظارت بر رعایت ایمنی همه افراد حاضر
  • نظارت بر استفاده بهینه از منابع و اقتصادی‌کردن پروژه
  • اجرای دستورالعمل‌های مهندسان پروژه
  • پیگیری دریافت مجوزهای لازم و برخی امور اداری مربوط به کارگاه

شاید به نظر بیاید برخی وظایف معاون اجرایی کارگاه با وظایف مهندس ناظر تداخل دارد اما این گونه نیست زیرا اقدامات معاون اجرایی بیشتر مربوط به تنظیم و نظارت بر اقدامات در حال انجام در کارگاه است و مهندسان دیگر نظارت بر خود پروژه و عملیات دارند و تخصص و دانش آن‌ها در حوزه ساخت‌وساز است.

حال که با وظایف معاون اجرایی کارگاه آشنا شدید قطعا می‌توانید تشخیص دهید حضور او مخصوصا در پروژه‌های ساختمانی طولانی و حجیم تا چه حد ضروری است و نظم دادن به کارها در پروژه برای تحقق اهداف کارفرما اهمیت زیادی دارد. پس یک کارفرما پیش از احداث کارگاه پروژه باید یک معاون اجرایی کارگاه استخدام کند.

قرارداد همکاری با معاون اجرایی و مواد مهم آن

کارفرما برای آغاز همکاری خود با معاون اجرایی کارگاه پس از اطمینان از صلاحیت او باید مذاکراتی را با او انجام دهد که منجر به ایجاد توافقاتی دو طرفه می شود اما این توافقات تا زمانی که به شکل رسمی و قانونی ثبت نشوند برای هیچ‌کدام از طرفین اعتبار نخواهند داشت به همین دلیل تنظیم قرارداد مهمترین قدم برای شروع همکاری کارفرما با معاون اجرایی کارگاه است.

قرارداد سندی رسمی و قانونی است که توافقات طرفین به شکل مکتوب در آن وجود دارند و مسیر همکاری طرفین را شفاف می‌کند. هر قرارداد بسته به موضوع و خواست طرفین می‌تواند مواد متفاوتی داشته باشد اما طبق شرایط عمومی پیمان 12ماده زیر از مواد اصلی قراردادها هستند:

  • مشخصات طرفین قرارداد
  • موضوع قرارداد
  • محل انجام قرارداد
  • مدت اجرای قرارداد
  • مبلغ قرارداد
  • طریقه پرداحت دستمزد(مرحله ای یا یکجا)
  • موارد فورس ماژور
  • خسارت تاخیر
  • تعهدات کارفرما
  • تعهدات معاون اجرایی کارگاه
  • موارد فسخ قرارداد
  • داوری و حل اختلاف

پس اگر در شرف همکاری با یک معاون اجرایی کارگاه هستید یا به عنوان معاون اجرایی می‌خواهید با یک کارفرما کار خود را شروع کنید بهتر است از ابتدا به فکر تنظیم یک قرارداد باشید تا هم مسیر همکاری خود را شفاف کنید و دچار دردسرها و سوتفاهمات نشوید.

  1. آیا باید تمام وظایف معاون اجرایی کارگاه در قرارداد ذکر شود؟

خیر می‌توانید ضمیمه‌ای تحت عنوان شرح وظایف معاون اجرایی کارگاه به قرارداد اضافه کنید و وظایف معاون را در آن شرح دهید.

  1. در صورتی که قرارداد را بدون کمک از مشاور حقوقی بنویسیم، اعتبار قانونی خواهد داشت؟

تا زمانی که مواد قرارداد خلاف قانون نباشد و طرفین با رضایت خود آن را امضا کنند، قرارداد قانونی است؛ اما نوشتن قرارداد به طوری که برای طرفین کمک‌کننده باشد و در صورت بروز اختلاف راهنمای قاضی شود، نیاز به دانش حقوقی دارد و نمی‌توان بدون کمک از یک متخصص قراردادی اصولی نوشت.

  1. چطور می‌توان یک قرارداد اصولی و قانونی نوشت؟

با کمک کارشناسان حقوقی مسلط به حوزه قرارداد نویسی.

  1. در صورت تخلف یکی از طرفین از مواد قرارداد، چطور می‌توان آن را پیگیری کرد؟

قرارداد باید طوری نوشته شود که تمام جزئیات همکاری طرفین را در خود جای دهد در این صورت هر طرفی که از قرارداد تخطی کند، طرف دیگر می‌تواند با در دست داشتن قرارداد خود به مراجع قانونی مراجعه کرده و قرارداد را به عنوان سند ارائه دهد، در این صورت روند پیگری شکایت او سریع‌تر پیش خواهد رفت و خسارت او جبران خود شد.

نوشتن قرارداد خود را به وینداد بسپارید

اگر به قرارداد همکاری با معاون اجرایی کارگاه نیاز دارید نگران نباشید، وینداد با در اختیار داشتن کارشناسان حقوقی مجرب در حوزه قراردادنویسی، می‌تواند به شما کمک کند قرارداد خود را به بهترین شکل و مطابق با خواست خود بنویسید و از دردسرهای ناشی از عدم انعقاد قرارداد دوری کنید. پس همین حالا برای دریافت قرارداد مورد نیاز خود به بانک قراردادهای وینداد مراجعه کنید و یا برای دریافت راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از