مالیات در شرکت مسئولیت محدود در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

مالیات در شرکت مسئولیت محدود چقدر است؟

شرکت مسئولیت محدود هم مانند دیگر شرکت‌ها موظف به پرداخت مالیات است. اگر شرکت مسئولیت محدود دارید شاید برایتان سوال پیش بیاید که مقدار مالیاتی که باید پرداخت کنید چقدر است؟ و به چه صورت باید این مالیات را پرداخت کنید؟ ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که مالیات در شرکت مسئولیت محدود به چه […]

شرکت مسئولیت محدود هم مانند دیگر شرکت‌ها موظف به پرداخت مالیات است. اگر شرکت مسئولیت محدود دارید شاید برایتان سوال پیش بیاید که مقدار مالیاتی که باید پرداخت کنید چقدر است؟ و به چه صورت باید این مالیات را پرداخت کنید؟

ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که مالیات در شرکت مسئولیت محدود به چه صورت و از چه کسانی دریافت می‌شود. با ما همراه باشید.

مالیات در شرکت مسئولیت محدود به چند صورت دریافت می‌شود؟

مالیات در شرکت مسئولیت محدود به ۲ صورت مالیات بر عملکرد شرکت و مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود.

۱- مالیات بر عملکرد شرکت

مالیات بر عملکرد شرکت به هزینه‌هایی که توسط شرکت مسئولیت محدود انجام می­‌دهد مانند حقوق کارمندان، اجاره محلی که شرکت مسئولیت محدود در آن واقع است، پرداخت قبوض و دیگر هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم و همچنین سودی که از محل فرش یا ارائه خدمات شرکت مسئولیت محدود به دست می­‌آورد، تعلق می­‌گیرد.

باید توجه داشت اگر شرکت مسئولیت محدود به ثبت رسیده باشد اما فعالیت یا درآمدی نداشته باشد شامل پرداخت مالیات نخواهد شد.

۲- مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده به میزان فروش و درآمد شرکت مسئولیت محدود تعلق می­‌گیرد.

هنگامی که شرکت مسئولیت محدود روی کالا یا خدمات خود قیمتی تعیین می‌­کند، درصدی را به عنوان مالیات نیز اضافه کرده و از خریدار دریافت می­‌کند که مستقیم به حساب اداره مالیات واریز می­‌شود.

این مقدار معمولا در حدود ۹ درصد است.

 

این نکات مهم مالیات در شرکت مسئولیت محدود را بهتر است که بدانید

۱- پرداخت مالیات شرکت با مسئولیت محدود مانند دیگر مسائل مالی از جمله بدهی­‌ها و هزینه­‌ها و درآمد، بر عهده مدیران اصلی شرکت است.

۲- از آنجایی که در شرکت با مسئولیت محدود بیش از یک نفر سهام دار است، پرداخت مالیات شرکت نیز بین شرکا تقسیم، و هرکدام به اندازه سرمایه‌ای که در شرکت دارند باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

۳- همه شرکت‌های مسئولیت محدود باید در ۴ ماه اول سال، اقدام به تحویل اظهارنامه مالیاتی خود کنند.

۴- چنانچه شرکت مسئولیت محدود به هر دلیلی بدون فعالیت باشد به این معنا که هیچ گردش پولی در حساب شرکت انجام نشده باشد، نیاز است که اظهارنامه مالیاتی خود را به اداره امور دارایی تحویل دهند به این صورت که اظهارنامه را سفید و بدون درج اطلاعات ارسال کنند.

۵- پرداخت نکردن به موقع مالیات، موجب ایجاد بدهی مالیاتی برای شرکت مسئولیت محدود می­‌شود و جریمه نیز به همراه دارد.

۶- بدهی مالیاتی، نوعی از بدهی­‌های شرکت مسئولیت محدود است و تنها مسئول پرداخت آن خود شرکت است. سرمایه شرکت مسئولیت محدود و اموالی که در اختیار آن است برای پرداخت بدهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برای مالیات شرکت مسئولیت محدود چه مقدار باید بپردازید؟

مالیات شرکت مسئولیت محدود مشمول ماده ۱۰۵ قانون مالیات‌های مستقیم می‌شود که بر اساس آن از مجموع دخل شرکت باید ضرر و زیان‌ها را کسر نمود و همچنین معافیت‌ شرکت‌ها را برای آن در نظر گرفت، سپس میزان مالیات به نرخ ۲۵ % محاسبه می‌شود.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت اقدامی قانونی است که می‌تواند کسب‌وکار شما را به بهترین شکل در مسیر رشد و توسعه هدایت کند و به آن وجهه معتبر قانونی دهد. هرچه اعتبار یک کسب‌وکار افزایش یابد، جذب سرمایه، گسترش تجارت و تنظیم قراردادهای کلان نیز آسان‌تر صورت می‌گیرد.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در وینداد به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در وینداد به مدارک زیر نیاز دارید:

 ۱. کپی شناسنامه

۲. کارت ملی

۳. کد ثنا

پس از ثبت درخواست شما و ارسال مدارک، ثبت اولیه شرکت در سامانه انجام می‌شود و فرآیند تایید نام شرکت مسئولیت محدود آغاز می­‌شود. پس از تنظیم مدارک و ارسال به اداره ثبت شرکت‌ها شرکت مسئولیت محدود شما ثبت نهایی می­‌شود.

هزینه‌ای که برای ثبت شرکت مسئولیت محدود باید بپردازم چقدر است؟

هزینه‌هایی که در مسیر ثبت شرکت مسئولیت محدود وجود دارد شامل هزینه‌های زیر است:

  • استعلام اسم شرکت
  • تعرفه‌های مربوط به آگهی‌ها
  • پلمپ دفاتر تجاری
  • هزینه‌های مربوط به اساسنامه شرکت مسئولیت محدود
  • هزینه تشکیل پرونده مالیاتی
  • دریافت کد اقتصاد
  • هزینه ارسال مدارک پستی

هزینه ثبت شرکت در وینداد ثابت و غیرقابل تغییر است. یعنی ما در وینداد بدون توجه به سرمایه اولیه شرکت شما قیمت‌گذاری می‌کنیم و تضمین می‌کنیم که هزینه‌ای را که در همان ابتدا به شما اعلام می‌کنیم تا زمانی که شرکت شما را ثبت می‌کنیم تغییر نخواهد کرد.

ثبت شرکت در وینداد

کارشناسان ما تجربه زیادی در زمینه ثبت انواع شرکت از جمله انواع شرکت مسئولیت محدود دارند. تجربه چندین ساله ما باعث شده است با جزئیات ثبت شرکت آشنا باشیم و در کمترین زمان و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت، عملیات تاسیس شرکت مسئولیت محدود را انجام دهیم.

همچنین اگر برای ثبت شرکت خود نیاز به مشاوره حقوقی تخصصی مثل وظایف هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود داشته باشید تیم پشتیبانی وینداد در طول هفته برای حل مسائل حقوقی و ثبتی شما پاسخگو هستند. کافی است با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مالیات‌هایی که شرکت باید بپردازد، چه انواعی دارد؟

مالیات در شرکت مسئولیت محدود به ۲ صورت مالیات بر عملکرد شرکت و مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مدارکی لازم است؟

کپی شناسنامه کارت ملی کد ثنا، با داشتن این مدارک می‌توانید شرکت خود را ثبت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام شرکت، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی مناسب شما

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام شرکت، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت