مالیات فروشگاه‌های اینترنتی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

مالیات فروشگاه‌های اینترنتی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ + نکات مهم

مالیات فروشگاه‌های اینترنتی یکی از مباحثی است که به تبع رشد چشمگیری که کسب و کارهای اینترنتی به‌ویژه فروشگاه‌های اینترنتی فروش کالا و خدمات داشته‌اند باعث شده است مورد توجه سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. از آنجایی که بر اساس قوانین، هر شخص حقوقی باید به اندازه درآمدی که کسب می‌کند، مبلغی مالیات پرداخت کند، صاحبان فروشگاه‌های […]

مالیات فروشگاه‌های اینترنتی یکی از مباحثی است که به تبع رشد چشمگیری که کسب و کارهای اینترنتی به‌ویژه فروشگاه‌های اینترنتی فروش کالا و خدمات داشته‌اند باعث شده است مورد توجه سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. از آنجایی که بر اساس قوانین، هر شخص حقوقی باید به اندازه درآمدی که کسب می‌کند، مبلغی مالیات پرداخت کند، صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی نیز مشمول این قاعده می‌باشند.

در این مطلب به معیار تعیین مالیات فروشگاه‌های اینترنتی می‌پردازیم.

قانون مالیات فروشگاه‌های اینترنتی

طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، صاحبان کسب و کارهای مجازی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) همانند سایر فعالان اقتصادی مشمول قوانین مالیاتی مربوط می‌باشند و فارغ از محل فعالیت، می‌بایست تکالیف قانونی خود را به انجام رسانند تا مشمول جرایم قانونی مقرر نشوند.

صاحبان مشاغل مکلفند ظرف چهار ماه از تاریخ شروع فعالیت، مراتب را کتبا به اداره امور مالیاتی محل شغل خود اعلام و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

ویژگی های قانونی صورتحساب فروش کالا یا خدمات در فروشگاه‌های اینترنتی

در اجرای ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون که حسب اعلام سازمان امور مالیاتی کشور موظف به ثبت نام در نظام مالیاتی می‌شوند‌، مکلفند برای انجام معاملات خود، صورتحساب صادر و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورتحساب‌‌ها، قراردادها و سایر اسناد مشابه درج کنند.

در اطلاعیه تکالیف قانونی صاحبان کسب و کارهای مجازی تاکیده شده که اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع قانون مالیات‌های مستقیم باید در موارد فروش کالا و یا ارائه خدمات، صورتحساب نوع اول یا نوع دوم حسب مورد به شرح زیر صادر و نگهداری نمایند:

۱- صورتحساب نوع یک باید به صورت دستی با شماره سریال چاپی و یا ماشینی با شماره سریال ماشینی (حسب مورد) با درج تاریخ، صادر گردد و حداقل در بر گیرنده اطلاعات هویتی، شامل نام، نام خانوادگی یا نام شخص حقوقی، شماره اقتصادی، نشانی کامل و کدپستی فروشنده و خریدار و مشخصات کالا یا خدمات ارائه شده، مقدار و مبلغ آن باشد.

۲- صورتحساب نوع دو صرفا در موارد استفاده از سامانه صندوق فروش (صندوق ماشینی (مکانیزه) فروش) صادر می‌شود و باید دارای شماره سریال ماشینی، تاریخ و حداقل در برگیرنده اطلاعات هویتی، شامل نام، نام خانوادگی یا نام شخص حقوقی، شماره اقتصادی، نشانی کامل و کدپستی فروشنده و مشخصات کالا یا خدمات ارائه شده، مقدار و مبلغ آن باشد.

 

مهلت قانونی تشکیل پرونده مالیاتی فروشگاه‌های اینترنتی

براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور اشخاص حقوقی پس از تاسیس، مکلفند دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی را از اداره کل امور مالیاتی مربوطه دریافت نمایند و نسبت به تشکیل پرونده (دریافت شماره واحد مالیاتی و شماره کلاسه پرونده) و پرداخت حق تمبر اقدام نمایند.
همچنین این افراد می توانند از طریق مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی و دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند.

بر همین اساس فروشگاه‌های اینترنتی مکلفند فهرست معاملات خود را مطابق اقلام اطلاعاتی درخواستی از طریق لینک ” صورت معاملات فصلی الکترونیکی ” در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir تهیه و حداکثر در مقاطع سه ماهه (فصلی) و تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی به سامانه معاملات ارسال و یا به صورت لوح فشرده در قالب اطلاعات درخواستی به اداره امور مالیاتی ذیربط ارائه نمایند.

گفتنی است ، مودیانی که از صورتحساب نوع اول و دوم برای فروش کالا یا ارائه خدمات خود به مصرف کننده نهایی استفاده می‌نمایند، می‌توانند اطلاعات این قبیل صورتحساب‌ها را به صورت مجموع ارسال نمایند.

آیا فروشگاه‌های اینترنتی موظف به پرداخت مالیات هستند؟

از آنجایی که فروشگاه‌های اینترنتی، یک فعال اقتصادی در فضای مجازی در نظر گرفته می‌شوند و خرید و فروش کالا صرفا در فضای اینترنت انجام می‌شود و نوع معاملات خیلی تفاوتی با دنیای واقعی ندارد، پس دارنده فروشگاه اینترنتی هم به مانند فروشندگان در فروشگاه‌های فیزیکی باید قوانین و مقررات مربوطه را رعایت کنند.

صاحبان کسب و کارهای مجازی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) همانند سایر فعالان اقتصادی مشمول قوانین مالیاتی مربوط می‌باشند و فارغ از محل فعالیت، می‌بایست تکالیف قانونی خود را به انجام رسانند تا مشمول جرایم قانونی مقرر نشوند.

اخذ مالیات از فروشگاه‌های اینترنتی بر مبنای درآمد کسب شده توسط این فروشگاه‌ها است و هر فروشگاه اینترنتی باید به تناسب درآمد کسب شده به پرداخت مالیات بپردازد.

در صورت پرداخت نکردن مالیات فروشگاه‌های اینترنتی چه اتفاقی می‌افتد؟

همان طور که جریمه پرداخت نکردن بیمه در قانون مشخص شده است، اگر مالکان فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی و دیگر مودیان مالیاتی وظایف مالیاتی خود را انجام ندهند باعث می‌شود از معافیت مالیاتی برخوردار نشوند و برخی جرایم مالیاتی به عملکردشان تعلق گیرد.

تکالیف قانونی مالیات برای فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی

تکالیف قانونی صاحبان کسب و کارهای مجازی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) که لازم است نسبت به انجام آن اقدام کنند به این صورت است:

  •  تشکیل پرونده
  •  ثبت‌نام الکترونیکی و دریافت شماره اقتصادی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور
  •  صدور صورتحساب موضوع ماده ۸ آئین‌نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم و همچنین، وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده از کالاهای مشمول این مالیات (حسب مورد)
  • تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه سال بعد و اشخاص حقوقی حداکثر ظرف چهارماه پس از پایان سال مالی و مشمولین مالیات بر ارزش افزوده ظرف مدت ۱۵ روز پس از پایان هر دوره مالیاتی) و پرداخت مالیات مربوط
  • ارائه فهرست معاملات فصلی (حسب مورد)
  •  ارائه فهرست حقوق کارکنان و پرداخت مالیات متعلقه
  • نگهداری دفاتر، صورت درآمد و هزینه ماهانه، خلاصه درآمد و هزینه سالانه و اسناد و مدارک حسب مورد و ارائه آنها به ماموران مالیاتی ذیربط برای رسیدگی در صورت درخواست کتبی آنها.

ضمنا مودیان مالیاتی فوق بایست حسب مورد اقدام به پرداخت حق تمبر نمایند.

در مورد مالیات فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی سوال دارید؟

مالیات موضوعی است که همیشه چالش برانگیز بوده است. به همین خاطر استفاده از راهنمایی‌های مشاوران مالیاتی و حقوقی می‌تواند در بسیاری از موارد موثر باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر در این زمینه تجربه دارید حتما با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و اگر سوالی دارید می‌توانید همین الان پرسش حقوقی خود را درمورد مالیات فروشگاه‌های اینترنتی بپرسید تا کارشناسان در سریع‌ترین زمان پاسخ شما را بدهند.
کسب و کارهای مجازی می‌توانند برای دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مالیات و امور حقوقی خود از مشاوره افراد متخصص این حوزه بهره‌مند شوند.

4.2/5 - (5 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

16 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
علیرضا شکوری
علیرضا شکوری
4 ماه پیش

سلام وقت بخیر تشکر از مقاله خوبتون و شما که زحمت کشیدید و این مقاله رو نوشتید چند سوال مالیاتی داشتم ممنون می شم جواب بدید

یک، می خوام یه فروشکاه اینترنتی راه اندازی کنم و ترسم از مالیات زیاد هستش به من گفتن بر اساس محتوای داخل سایت مثلا یه محصول دو میلیارد تومن در نظر بگیرید اداره مالیات برای اون مالیات در نظر میگیره و کاری به فروش نداره اینگفته درسته آیا که مالیات بر دارایی محسوب می شه و چه فروخته بشه و چه فروخته نشه اداره مالیات پول مفد میگیره

دو، برای گرفتن درگاه پرداخت نیاز به کد اقتصادی هست ایا این کد اقتصادی سایر دارایی ها مثل خونه، ماشین، زمین رو هم شامل مالیات می کنه

سه، اگه من بیام به عنوان مثال یه محصولی رو داخل سایتم قرار بدم که مال من نیست و گرون قیمت هم باشه مثلا صد میلیون چطور به اداره مالیات صابت کنم کحصول مال من نبوده و فقط من بازاریاب بودم و اصل پول رو باید می ریختم به حساب شخص دیگه ای

چهار، شماره حسابی رو که برای درگاه و ایننرنت در نظر گرفتم رو فقط بررسی می کنند یا تمام کارت های رو دارم اگه مالیات اظهار نامه خودم رو بصورت داوطلبانه وارد نکنم خودش میزان مالیات رو در نظر می گیره بر اساس تراکنش کارتم یا به چه صورتیه؟ مثلا بیاد بگه شما فلان قدر فروختی مالیاتش اینقدر می شده

پنج، مالیات از کجا می دونه میزان ورودی و خروجی ما درست بوده یا نه؟ چه مقدار خرید شده، اجاره مغازه چقدر بوده، بدهی و … به چه صورت بوده؟

شش، بعضی ها بخاطر فرار مالیاتی میان شماره حساب شخصی که کد اقتصادی نداره رو می دن حالا مثلا درجه یک باشه ایا اقوام درجه یک هم مثل مادر و پدر و خواهر و برادر و … هم حسابشون چک می شه؟

هفت، الان پدر بنده به خاطر دستگاه پوز کد مالیاتی یا اقتصادی گرفته با همون کد می شه به درگاه پرداخت اینترنتی هم پریافت کرد میزان مالیاتشون فرق نمی کنه مثلا اگه فعالیت من فروش لاستیک باشه می تونم همون کد مالیاتی فروش لاستیک رو برای سایتم هم که مثلا داخلش لباس می فروشم هم استفاده کنم

هشت، اگه مالیات رو کلا پرداخت نکنیم چه اتفاقی می افته به همه چی مالیذت گذاشتن حقوق، ارث، خرید و فروش، دارایی، مالیات بر اثر گرانی دارایی که دلیلش تورمه و … آیا باید این مالیات ها رو پرداخت کرد با این وجود کسی پیشرفت نمی کنه که جایی خوندم اگه فروش در اینترنت بالای صد میلیون باشه ۲۰ درصد مالیات میگیرن طرف چقدر مگه سود می کنه که ۲۰ درصد پول بده به دولت

نه، آیا به بدهی هم مالیات تعلق میگیره شاید طرف بدهیش رو از درگاه پرداخت یا دستگاه پوز بخواد بده چطور باید ثابت کنیم که این بدهی بوده و فروش نبوده

ده، از کجا بدونیم مالیات مشاغل مختلف چقدره؟ و بر چه اساسی محاسیه میشه

یازده، اگه ما کلا بخوایم کداقتصادی یا کد مالیاتی رو غیر فعال یا حذف کنیم که براش مالیات نیاد و نیاز به اظهار نامه مالیاتی نباشه چی کار باید بکنیم

دوازده، آیا برای گرفتن پروانه کسب هم نیاز به کد اقتصادی یا مالیاتی هستش مثلا اگه من که دستگاه پوز دارم بخوام پروانه کسب هم بگیرم باید واسه اونم کد مالیاتی بگیرم

سیزده، ایا اداره مالیات می تونه در اثر نریختن مالیات بیاد مغازه آدمو پلمپ کنه و جریمه نریختن مالیات چیه

چهارده، از کجا می تونم بفهم که‍ اداره‍ مالیات الکی نمی خواد از من مالیات بگیره

پونزده، آیا مالیات بر سود هستش یا فروش هر محصول شامل مالیاته

مرسی تشکر

امیر عبدی
امیر عبدی
1 سال پیش

درود وقت بخیر بنده میخواستم ثبت سایت املاک انجام بدم
بدون خرید فروش داخل سایت… فقط ملک ها داخل قرار بدم برای دیدن مشتری آیا شمامل ملیات میشه؟

امید عبدلی
امید عبدلی
1 سال پیش

سلام فروشگاه اینترنتی لباس راحتی با ووکامرس می‌خوام درست کنم چند درصد برای ارزش افزوده حساب میشه و چند درصد از فروشمون به مالیات اختصاص داده میشه؟ طریقه محاسبه و ارائه دادن ب اداره مالیات به چه شکلی هست؟ آیا آموزشی برای محاسبه و ارائه و پرداخت مالیات و ارزش افزوده وجود دارد؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  امید عبدلی
1 سال پیش

با سلام و احترام
با توجه به حساسیت و پیچیدگی پرسش مورد نظر شما، خواهشمند است به سایت وینداد مراجعه نموده و درخواست مشاوره تلفنی ثبت نمایید تا کارشناسان متخصص ما در اسرع وقت نسبت به ارائه مشاوره و راهنمایی کامل در این خصوص اقدام نمایند.
با تشکر
مجموعه حقوقی وینداد

فرزاد
فرزاد
1 سال پیش

سلام. بنده میخواستم فروشگاه اینترنتی در حوزه اسپیکر خانگی راه اندازی کنم میخواستم بدونم از سود مالیات میگیرن یا از مبلغ فروش؟ لطفا راهنمایی بفرمایین

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  فرزاد
1 سال پیش

با سلام و احترام
مالیات به کل مبلغ فروش تعلق می گیرد.
مجموعه حقوقی وینداد

امین
امین
1 سال پیش

سلام وقت بخیر
من در نظر دارم فروشگاه اینترنتی فایل آموزشی داشته باشم که این فایل های آموزشی هم توسط خودم آماده میشه و واسطه فروش این دوره ها نیستم . آیا به این سایت هم مالیات تعلق میگیره ؟

نکته دیگه ؛ من در سایت مالیات به صورت حقیقی ثبت نام کردم و با کد مالیاتیم تونستم از سایتی مثل زرین پال درگاه بگیرم ، مالیات فقط روی همون شماره حسابی که در سایت مالیات پرونده باهاش باز کردم تعلق میگیره یا کل حسابام ؟

اگر اینماد درخواست ندم و نگیرم بازم بر روی حسابم مالیات میاد یا خیر ؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  امین
1 سال پیش

با سلام و احترام
به سایت مالیاتی تعلق نمی گیرد بلکه به درآمد شما مالیات تعلق می گیرد، با توجه به ثبت نام شما در سامانه اداره مالیات، کلیه حساب ها و گردش مالی شما رصد می شود و مالیات با توجه به همه آن ها محاسبه خواهد شد. ضمنا ای نماد هیچگونه تاثیری بر مالیات نخواهد داشت.
مجموعه حقوقی وینداد

جواد
جواد
3 سال پیش

سلام
دو تا سوال داشتم
اول اینکه آیا در حوزه محصولات فرهنگی مثل کتاب هم فروش اینترنتیش بهش مالیات تعلق میگیره ؟ اگر میگیره پس چرا کتاب فروشی های آفلاین مالیات بهشون تعلق نمیگیره
سوال دوم اینکه درصد مالیاتی که به کسب و کار های فروش دوره آموزشی تعلق میگیره چند درصده ؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  جواد
1 سال پیش

با سلام و احترام
بله 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به فروش محصولات شما از طریق سایت،تعلق می گیرد.
مجموعه حقوقی وینداد

محمدی
محمدی
3 سال پیش

سلام
وقتتون بخیر
من میخوام یک فروشگاه اینترنتی گل های اپارتمانی راه اندازی کنم.
محصول از خودم نیست و در واقع از تامین کننده میگیرم. به عنوان مثال در صورت پیدا شدن خریدار ، تامین کننده با قیمتی به من می دهد و من با درصدی اضافتر میفروشم ( به نوعی بازاریابی برای تامین کنندس). قرار هم بر این است که در سود حاصله شریک شویم. با توجه به اینکه فروشگاه اینترنتی برای بندس مالیات به چه صورت است؟ تا چه میزانی معاف است و به چه شکل محاسبه میشود؟ اطلاعاتی در این خصوص ندارم و در راه اندازی این فروشگاه مردد شده ام.اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  محمدی
3 سال پیش

با سلام،

صاحبان کسب و کارهای مجازی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) همانند سایر فعالان اقتصادی مشمول قوانین مالیاتی مربوط می‌باشند و فارغ از محل فعالیت، می‌بایست تکالیف قانونی خود را به انجام رسانند تا مشمول جرایم قانونی مقرر نشوند.

اخذ مالیات از فروشگاه‌های اینترنتی بر مبنای درآمد کسب شده توسط این فروشگاه‌ها است و هر فروشگاه اینترنتی باید به تناسب درآمد کسب شده به پرداخت مالیات بپردازد.

برای کسب اطلاعات بیشترلطفا به لینک زیر مراجعه کنید.

https://vindad.com/blog
/محاسبه-مالیات-فروشگاه-های-اینترنتی/

با احترام
تیم حقوقی وینداد

پویا
پویا
در پاسخ به  محمدی
2 سال پیش

دقیقا مشکل منم هست. به این صورت که پول اول وارد حساب سایت میشه بعد برای تامین کننده ارسال میشه و من فقط 3 درصد قراره بر دارم. حالا باید مالیات کل درامد حساب رو بدم؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  پویا
1 سال پیش

با سلام و احترام
خیر شما باید میزان مالیات را از سهم تامین کننده کسر نمایید و پرداخت مالبات به عهده ایشان می باشد نه شما.
مجموعه حقوقی وینداد

مهرداد
مهرداد
در پاسخ به  پویا
11 ماه پیش

دوحالت داره پویا خان:
یا شما تبصره 100 میزنی.(اگه حجم فعالیتت حد نصاب رو رد نکرده باشه) درهمون لحظه سیستم حسابی که بهش معرفی کردی رو نگاه میکنه، با توجه به نسبت سود فعالیتت اینکه چند درصدش درامد مشمول مالیاته رو مشخص میکنه، اون رو میاره تو تقسیمات مالیات بر درامد، معافیتش رو کم میکنه بقیش رو بعنوان مالیات علی الحساب همونجا ازت میگیره. بعد تا یکسال برات با توجه به بقیه حساب‌هات و گزارشایی که بقیه کسب و کار‌ها در موردت میدن، برگه تشخیص قطعی صادر میکنه. (معمولا همون تبصره 100 تو برگه تشخیص قطعی هم تایید و تکرار میشه)
اون نسبت سود فعالیت که گفتم رو هم میتونی بری سایت اینتا مدیا، بخش قوانین، تو فایل نسبت سود فعالیت ببینی.
بخش دوم هم اینه که میبینی اون عدد نسبت سود فعالیت خیلی از درصد سود واقعیت بیشتره. جمع فروشت که تو سایت هست و قاعدتا باید با شماره حسابت بخونه. برا هزینت هم از فروشنده فاکتور رسمی میگیری، یا اگه نداد همون فیش واریزی‌ها و یه بارنامه ای چیزی میتونه بعنوان دلایل مثبته قبول شدن هزینت باشه. (آیین نامه 219 ماده 41 رو بخون)
اینا رو میری بعنوان اظهارنامه میدی که آقا من اینقد سود داشتم و بر اساس اون معافیت ماده 84 رو حساب میکنن و ازت مالیات میگین.
حالا یه حالت دیگه هم هست که یه قرارداد داری و اونو میتونی ببری بگی طبق این قرارداد من حق العملکار هستم و این سه درصد سهم منه. همون رو میذارن ماخذ محاسبه درامدت. اینو البته در مورد مالیاتش باید بپرسی بیشتر. چون مالیات عملکردش خیلی بی دردسر میشه اما ممکنه اون 3 درصدت بعنوان هزینه ای که بابت خدمات گرفتی مشمول ارزش افزوده میشده باشه. (این ارزش افزوده مربوط به خدماتیه که تو به فروشنده اصلی دادی با اون 9 درصدی که رو محصول کشیدی فرق میکنه). خب در اینحالت اگه کار به ارزش افزوده بکشه شما قطعا 9 درصد اون 3 درصد رو خدمت دوستان ندادی که میتونه شر بشه.

علی
علی
3 سال پیش

البته به نظر بنده هم اکنون بسیاری ازاشخاص که اکثرا حقیقی هستند سالها است که بدون توجه به قوانین مالیاتی مشغول کسب درآمدهای زیاد از فروش در فضای مجازی می باشند و مشخص نیست اداره مالیات چرا به این موضوع توجه نمی کند.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان با شما تماس می‌گیرند و به سوالات شما در خصوص قرارداد کار، بیمه و مالیات پاسخ می‌دهند.

خدمات پیشنهادی مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان با شما تماس می‌گیرند و به سوالات شما در خصوص قرارداد کار، بیمه و مالیات پاسخ می‌دهند.

مقالات مرتبط

فرانشیز بیمه تکمیلی چیست؟
مقالات بیمه و مالیات کسب‌وکار

فرانشیز بیمه تکمیلی چیست؟

حتماً تا حالا متوجه این مسئله شده‌اید که وقتی افراد برای پوشش دادن هزینه‌های درمانی خود از بیمه استفاده می‌کنند، هنگام بروز خسارت نمی‌توانند همه