به محرمانگی اطلاعات در مذاکره فروش محصول دقت کنید!

به محرمانگی اطلاعات در مذاکره فروش محصول دقت کنید!

کسب و کارهای امروزی یا به اصطلاح استارتاپ‌ها ماهیت بسیار حساس و پیچیده‌ای دارند به گونه‌ای که هر گونه‌ غفلت شما و به روز نبودن شما در توجه به چالش های گوناگون حقوقی به عنوان صاحب یک کسب و کار احتمالا شما را دچار دردسرهای زیادی در آینده نزدیک می‌کند. همان طور که در گفتارهای […]

کسب و کارهای امروزی یا به اصطلاح استارتاپ‌ها ماهیت بسیار حساس و پیچیده‌ای دارند به گونه‌ای که هر گونه‌ غفلت شما و به روز نبودن شما در توجه به چالش های گوناگون حقوقی به عنوان صاحب یک کسب و کار احتمالا شما را دچار دردسرهای زیادی در آینده نزدیک می‌کند.
همان طور که در گفتارهای پیشین مطرح شد یک ایده خاص، بی بدیل و نوآورانه آغاز حیات و شروع کسب دستاوردهای خلاقانه در کسب و کار است. این ایده منجر به تدارک بسیاری از ابزار لازم در راه ایجاد، حفظ ثبات و موقعیت کسب و کار شما می‌شود و در  نهایت یک محصول و خدمت منحصر به فرد به عنوان نتیجه ساعت‌ها و روزها ایده پردازی شما و تیم خلاق‌تان به دست می آید که قطعا نیازمند بازار فروش است که این امر خود حساسیت‌های بالایی از جمله تضمین محرمانگی اطلاعات در مذاکره فروش محصول دارد.

صاحب یک کسب و کار موظف به آشنایی با چگونگی ایجاد بازار فروش خدمت و محصول است و مهم تر از آن موظف به عدم افشا اطلاعات مهم در روند کاری خود می‌باشد. هرگونه‌ ابهام شما در مورد قرارداد عدم افشا اطلاعات و کارکردهای آن را وینداد رفع می‌کند.

چرا در کسب و کار من محرمانگی اطلاعات در مذاکره فروش محصول اهمیت دارد؟

همانطور که قبلا مطرح کردیم،در جریان تولید محصولات و خدمات استارتاپ‌ها در نهایت شما باید به فکر فروش خدمت و محصول خود باشید،این موضوع همان طور که دربردارنده اصول و فنون ویژه مذاکره در فروش هست نکات ظریف و مؤثر حقوقی بسیاری نیز در روند موفقیت فعلی و موقعیت کسب و کار شما در آینده خواهد داشت. بنابراین به دقت در نظر داشته باشید که هنگام مذاکره در فروش محصول و خدمت استارتاپ‌ تان به این موضوع توجه کنید و آن را جدی بگیرید:

قرارداد عدم افشا اطلاعات یا قرارداد محرمانگی می‌بایست میان شما و طرف مقابل منعقد شود، اصولا در تمامی مراحل کسب و کار شما چه در ارتباط با همکاران تان، در ارتباط با سرمایه گذار استارتاپ‌ تان،این قرارداد بسیار موثر است و جایگاه بالایی دارد و در واقع کمک شایانی به استارتاپ شما و جوهر اصلی آن که همان ایده‌ها، طرح‌های نوین، ابتکارات خلاقانه شما در تولید، فروش، بازاریابی و گسترش کسب و کارتان باشد را فراهم می‌کند.
حتی ضریب اطمینان بخشی قرارداد عدم افشا اطلاعات و ماهیت محافظت کننده آن به قدری قابل توجه است که استارتاپ‌ شما را از هر لحاظ از  نظر خطر ایجاد رقیب در حیطه فعالیت کاری شما، لو رفتن اطلاعات ارزشمند و محرمانه کسب و کارتان از جمله لیست مشتریان و امور مربوط به آنان ، روش های بازاریابی، استراتژی های تجاری، مسائل مالی و تبلیغات حفظ می‌کند.

نمونه قرارداد عدم افشا اطلاعات را می‌توانید همین الان از وینداد دریافت کنید.

ارتباط میان قرارداد عدم افشا اطلاعات و فروش خدمت یا محصول کسب و کار من چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم این قرارداد افراد را متعهد می‌کند که هر آنچه که در جریان مذاکرات، در طول همکاری و یا حتی مدتی مشخص بعد از اتمام دوره همکاری میان آنان رد و بدل می‌شود را محرمانه بدانند و آن ها را فاش نکنند. در واقع با استفاده از این قرارداد عرصه کاری شما چتر حمایتی قوی پیدا می‌کند و خطر لو رفتن تمامی اطلاعات باارزش و مهم شما به صفر می‌رسد.

توجه داشته باشید آنچه که در زمان مذاکره فروش خدمت و محصول شما حائز اهمیت است و موقعیتی تهدید کننده دارد اصولا ذات و ماهیت فروش و ارائه خدمات و محصول کسب و کار شماست چرا که شما می بایست برای ایجاد بازار فروش محصولات خود اطلاعاتی خاص، بکر، نوین را در اختیار خریدار قرار بدهید تا برای خرید آن تصمیم بگیرد در این میان بخشی از مهم‌ترین ثروت استارتاپ‌ شما یعنی اطلاعاتی ویژه در مورد نوع محصول، ویژگی‌های خاص آن، حتی ایده های مهم شما ممکن است فاش شود و شما ناگزیر به مطرح کردن این دسته از اطلاعات می با‌شید.

در نظر داشته باشید که با وجود تمام ابزار مهم و حیاتی در ایجاد و حفظ موقعیت استارتاپ شما از جمله تیم قوی و هماهنگ، خلاق و جوان، سرمایه‌گذار  هم نمی‌توانید به طور کامل موفقیت استارتاپ خود را تضمین کنید بنابراین علاوه بر در نظر داشتن موضوعاتی مهم در اصول مذاکره و فروش و نکات حساس تجاری که باعث درخشش و معرفی و محبوبیت بیشتر برند شما می‌شود، به نکات ظریف حقوقی نیز یعنی محرمانگی اطلاعات در مذاکره فروش محصول و تنظیم قرارداد عدم افشا اطلاعات بسیار توجه کنید و از مشاوره حقوقی کمک بگیرید تا از هرگونه‌ خسارت احتمالی در آینده پیشگیری کنید.

کارشناسان حقوقی وینداد آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

در مذاکره فروش خدمت و محصول من باید به عنوان صاحب یک کسب و کار به چه نکاتی در قرارداد محرمانگی اطلاعات توجه کنم؟

۱_ در مورد اطلاعات محرمانه و گستره و محدوده آن صحبت کنید:اصولا باید طرفین بدانند که چه دسته از اطلاعات محرمانه هستند و کدام دسته غیرمحرمانه می باشند.

۲_ در مورد زمان قرارداد عدم افشا اطلاعات صحبت کنید: مشخص کنید تا چه زمانی طرف قرارداد متعهد به حفظ محرمانگی اطلاعات می باشد.

۳_ از توافق عدم رقابت غافل نشوید: از جمله توافقات مهم دیگر عدم رقابت است که مانع طرف مقابل در استفاده از ایده ها، اطلاعات و اسرار کاری شما می‌شود و رقیب در حوزه فعالیت شما ایجاد نخواهد شد.

۴_ در جریان عرضه خدمات و محصول خود به دیگران، مراقب اطلاعات حساس و محرمانه خود باشید:در جریان مذاکره فروش محصول شما ناچار به مطرح کردن اطلاعاتی می باشید، اما اگر برخی از اطلاعات شما از حساسیت بالاتری برخوردار هستند بیشتر مراقب آن اطلاعات باشید.

قرارداد محرمانگی اطلاعات را از بانک قراردادهای وینداد دریافت کنید تا یک قرارداد اصولی و حرفه‌ای را در دست داشته باشید.

نیاز به مشاوره در خصوص محرمانگی اطلاعات در مذاکره فروش محصول دارید؟

توجه به مواردی مهم و ظریف از جمله قراردادهایی مانند عدم افشا اطلاعات در موفقیت هر چه بیشتر استارتاپ ها امروزه بسیار چشمگیر شده است. توسل به این مفاهیم و درک کاربرد آن ها در عمل شما را از مزایایی برخوردار می‌کند که با استفاده از آن ها قدرتمند تر می‌توانید کسب و کار خود را پیش ببرید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و مشاوره حقوقی تخصصی دارید وینداد در کنار شماست.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط