مدارک لازم جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک + هزینه‌ها و مدت زمان

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک + هزینه‌ها و مدت زمان

یکی از پدیده‌هایی که امروزه با سرعت درحال رشد و شکوفایی است شرکت تجارت الکترونیک نام دارد. غالب ما تجربهٔ خرید آنلاین را داشته‌ایم، به طوری که در خانه نشسته‌ایم و از منزل وسیله‌ای را سفارش می‌دهیم، گاها این وسیله یک نوع محصول است و گاه بلیط، و یا حتی پوشاک و خدمات. اما در […]

یکی از پدیده‌هایی که امروزه با سرعت درحال رشد و شکوفایی است شرکت تجارت الکترونیک نام دارد. غالب ما تجربهٔ خرید آنلاین را داشته‌ایم، به طوری که در خانه نشسته‌ایم و از منزل وسیله‌ای را سفارش می‌دهیم، گاها این وسیله یک نوع محصول است و گاه بلیط، و یا حتی پوشاک و خدمات.

اما در حقیقت تجارت الکترونیک چیست؟ ما در این مطلب برانیم تا به بیان تعریف تجارت الکترونیک، کاربرد آن، مدارک لازم جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک، هزینه‌ها و مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک بپردازیم. پس همراه ما باشید.

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک روشی است که برای مبادلات اعم از کالا، محصول و خدمات جهت بهره برداری تجاری استفاده می‌شود.

این روش، روشی است که خریداران و فروشندگان، برای ارتباط با یکدیگر از اینترنت استفاده نموده و نهایتاً در بستری تجاری به مبادله با یکدیگر می‌پردازند.

در حقیقت استفاده از تجارت الکترونیک دلایل متعددی دارد مانند: دسترسی مشتریان به اطلاعات مربوط و مفصل در عرض چند ثانیه، امکان مقایسه سریع و به موقع قیمت محصولات توسط مشتریان، امکان خرید به صورت آنلاین و درهرساعت از شبانه روز، جهانی شدن فعالیت شرکت‌ها، قابلیت کاهش قیمت محصولات، حذف واسطه‌ها و کوتاه کردن کانال‌های بازاریابی و در نهایت تولید محصولات با قیمت نهایی کمتر و سود بیشتر، امکان تعامل و برقراری ارتباط میان مشتریان و مبادله نظرات و مقایسه تجربیات آنها، ایجاد انتخاب‌های گسترده برای مشتریان و در نتیجه رضایت مندی آن‌ها و….

کاربرد تجارت الکترونیک در چه بخش‌هایی است؟

در حقیقت باید به خاطر داشت که تجارت الکترونیک نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت می‌باشد؛ بلکه شامل سایر جنبه‌های فعالیت تجاری مانند موارد ذیل نیز می‌باشد:

۱- مدیریت تولید، تهیه، توزیع، جابه جایی کالاها

۲-خدمات پس از فروش

۳- تهیه لیست از کالاها

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک بر مبنای اینکه شرکت از نوع سهامی خاص یا بامسئولیت محدود است، متفاوت می‌باشد:

الف) شرکت با مسئولیت محدود:

۱- کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضا

۲-تکمیل و ارائه فرم تقاضانامه (۲ نسخه)

۳-تکمیل و ارائه اساسنامه شرکت (۲ نسخه)

۴-اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

۵-تکمیل و ارائه شرکتنامه

۶-ارائه اقرارنامه امضا شده

۷-وفق موضوع، در صورت نیاز به مجوز، مجوز مربوطه اخذ و ارائه گردد.

ب) شرکت سهامی خاص:

۱- کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضا

۲-اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

۳-ارائه اقرارنامه امضا شده

۴-اخذ مجوز در صورت نیاز

مدت زمان ثبت چقدر می‌باشد؟

وفق قانون تجارت و همچنین براساس زمان تخمینی انجام مراحل ثبت شرکت که به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود، مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک تقریباً سه هفته الی یک ماه می‌باشد.

هزینه‌های ثبت

برای بیان هزینه‌های هزینه‌های ثبت شرکت تجارت الکترونیک، نمی‌توان عدد دقیقی را بیان نمود لکن شما باید پیش از ثبت شرکت، هزینه‌های تهیه مدارک و مجوزهای مورد نیاز، هزینه‌های فراهم کردن شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت، هزینه‌های انتشار تأسیس ثبت شرکت در روزنامه رسمی، هزینه حق الوکلا (چنانچه از نماینده قانونی برای انجام مراحل ثبت می‌خواهید استفاده نمایید) را در نظر بگیرید و سپس شروع به انجام اقدامات ثبت شرکت نمایید.

سخن آخر

در نهایت باد بیان نمود که تجارت الکترونیک یک نوع روشی است که خریداران و فروشندگان، برای ارتباط با یکدیگر از اینترنت استفاده نموده و نهایتاً در بستری تجاری به مبادله با یکدیگر می‌پردازند.

همچنین ثبت شرکت تجارت الکترونیک در دو قالب متداول، ۱-شرکت با مسئولیت محدود و ۲- شرکت سهامی خاص دراداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده می‌شود و برای ثبت هر یک از شرکت‌ها مدارک متفاوتی نیاز است که در مطلب فوق بیان گردید.

و وفق قانون تجارت و همچنین براساس زمان تخمینی انجام مراحل ثبت شرکت که به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود، مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک تقریباً سه هفته الی یک ماه می‌باشد و هزینه‌های متعددی چون هزینه‌های تهیه مدارک و مجوزهای مورد نیاز، هزینه‌های فراهم کردن شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت، هزینه‌های انتشار تأسیس ثبت شرکت در روزنامه رسمی، هزینه حق الوکل در ذیل آن وجود دارد.

در این راستا سوالات و ابهامات خود را در بخش مشاوره تلفنی مطرح نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر