مدل های دیجیتال مارکتینگ

مدل های دیجیتال مارکتینگ مناسب برای کسب و کار من چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین مفاهیم حال حاضر فضای کسب‌وکارها، به ویژه کسب‌وکارهای اینترنتی در جهان است. نکته مهم آن است که استراتژی‌ها و مدل های دیجیتال مارکتینگ از تنوع زیادی برخوردارند که هر کسب‌وکار می‌تواند از آنها بهره‌مند شود. در این مطلب از مجله حقوقی وینداد، مدل های دیجیتال […]

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین مفاهیم حال حاضر فضای کسب‌وکارها، به ویژه کسب‌وکارهای اینترنتی در جهان است. نکته مهم آن است که استراتژی‌ها و مدل های دیجیتال مارکتینگ از تنوع زیادی برخوردارند که هر کسب‌وکار می‌تواند از آنها بهره‌مند شود.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد، مدل های دیجیتال مارکتینگ پرطرفدار میان کسب و کارها را بررسی می‌کنیم.

با ما همراه باشید.

منظور از از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی موثر یکی از مهم‌ترین اجزای موفقیت هر کسب‌وکاری است. بازاریابی می‌تواند در انواع قالب‌ها و به شکل‌های مختلف، مانند بازاریابی تلفنی، بازاریابی اینترنتی و… انجام شود. یکی از روش‌های مدرن بازاریابی در عصر ما، دیجیتال مارکتینگ نام دارد.

دیجیتال مارکتینگ به معنای نوعی از بازاریابی است که با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزار دیجیتالی و بر بستر اینترنت انجام می‌شود.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و…، بازاریابی از طریق ایمیل، موتورهای جست‌وجو، تلفن همراه، رایانه و… در زمره دیجیتال مارکتینگ هستند.

به طور کلی برای دیجیتال مارکتینگ می‌توان از انواع روش‌ها و ابزارها استفاده کرد که در این مطلب تحت عنوان مدل های دیجیتال مارکتینگ بررسی می‌شوند.

مدل های دیجیتال مارکتینگ کدام‌اند؟

به طور خلاصه می‌توان مدل های دیجیتال مارکتینگ را در ۶ دسته‌بندی بررسی کرد:

بازاریابی محتوامحور

شاید بتوان گفت بازاریابی از طریق تولید محتوا یا همان بازاریابی محتوا، رایج‌ترین مدل از مدل‌های دیجیتال مارکتینگ است.

در این نوع بازاریابی، صاحبان کسب‌وکار، از طریق تولید مطالب و مقالات مرتبط با حوزه فعالیت خود، مخاطبان تجارت خود را با سرعت بیشتری جذب می‌کنند.

داشتن یک مجله یا بلاگ برای کسب‌وکارها، از این جهت مفید است که مخاطبان مطالب حوزه تخصصی کسب و کار می‌توانند به سمت استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار مذکور گرایش پیدا کنند.

به همین خاطر بسیاری از تجارت‌های آنلاین، سرمایه‌گذاری زیادی بر روی تولید محتوا و استخدام نویسندگان حرفه‌ای انجام می‌دهند.

بازاریابی‌ از طریق شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره شهروندان هر جامعه، نقش غیرقابل‌انکاری دارند. یکی از مدل های دیجیتال مارکتینگ کارآمد، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، مانند تلگرام، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و… است.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند با اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده در سایت باشد و یا به شکل برگزاری مسابقات و چالش‌ها و یا اطلاع‌رسانی و نشر اخبار و… صورت بگیرد.

توجه به سئو و بهینه‌سازی سایت در موتورهای جست‌وجو

عبارت سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جست‌وجو، به معنای تقویت جایگاه وبسایت کسب‌وکار شما در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل است. تقویت سئو به هیچ وجه امری ساده نیست و جز با استفاده از مهارت و تخصص مشاوران سئو و متخصصان حوزه سئو ممکن نیست.

به همین خاطر برای استفاده از ظرفیت سئو، به عنوان مدلی موثر از مدل های دیجیتال مارکتینگ، نیاز است تا کسب‌وکارها، به همکاری با مشاوران دیجیتال مارکتینگ بپردازند.

تبلیغات آنلاین

احتمالا اگر کمی در اینترنت گشت‌وگذار کرده باشید، با تبلیغات آنلاین روبرو شده‌اید. تبلیغات آنلاین در قالب بنرهای کوچک و بزرگ در حاشیه صفحات وبسایت‌ها، نقش مهمی در هدایت بازدیدکنندگان سایت‌ها به سمت کسب‌وکار شما دارد.

پرداخت کلیکی

پرداخت کلیکی هم یکی از مدل های دیجیتال مارکتینگ نسبتا پرطرفدار است. در این مدل از تبلیغات، مشتریان به ازای هر کلیکی بر روی لینک‌ها یا تبلیغات یک کسب‌وکار کنند، آن کسب‌وکار باید مبلغی را به موتور جست‌وجو به ازای هر کلیک پرداخت کند.

سیستم گوگل ادوردز یا گوگل ادز یکی از سیستم‌های اصلی پرداخت کلیکی در سراسر جهان است.

بازاریابی ایمیلی

در حال حاضر ایمیل مارکتینگ، به عنوان روشی موثر در حوزه بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود. بازاریابی ایمیلی که پیشتر در وینداد هم به آن پرداخته‌ایم، روشی است که مطابق آن، یک کسب‌وکار با ارسال ایمیل‌های منظم و پرمحتوا، مانند خبرنامه‌ها، توجه کاربران سایت خود را جلب می‌کند.

البته باید توجه داشت که در این روش، باید توجه کرد ارسال ایمیل‌ها به نحوی آزاردهنده و یا به شکل اسپم صورت نگیرد، چرا که ممکن است اثر معکوس بر مخاطبان داشته باشد.

نکات استفاده از مدل های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

حال که با مدل‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌‌وکارها آشنا شده‌ایم، چند نکته مهم در خصوص استفاده از این مدل ها را مرور می‌کنیم:

– غالبا استفاده ترکیبی از مدل‌های دیجیتال مارکتینگ اثربخشی بیشتری دارد. به طور مثال استفاده از روش بازاریابی محتوامحور، به همراه بازاریابی ایمیلی و شبکه‌های اجتماعی، به طور همزمان، طیف وسیعی از مخاطبان را دربرمی‌گیرد.

– ممکن است بنا به حیطه تخصصی و فعالیت یک کسب‌وکار، برخی مدل های دیجیتال مارکتینگ اثربخشی بیشتر یا کمتری داشته باشند.

– برخی مدل‌های دیجیتال مارکتینگ در مدت زمان کوتاهی اثر خود را نشان می‌دهند و برخی دیگر نیازمند برنامه‌ریزی طولانی مدت هستند.

– استمرار لازم در استفاده از مدل‌های مذکور، مهم‌ترین شرط موفقیت دیجیتال مارکتینگ است.

درباره مدل های دیجیتال مارکتینگ نیاز به مشاوره دارید؟

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد، با پرطرفدارترین و موثرترین مدل‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شدیم. نقش مهم دیجیتال مارکتینگ در جذب مشتری و گسترش تجارت، در حال حاضر، بسیاری از کسب‌وکارها را در سراسر جهان به تکاپو انداخته است. به همین خاطر نیاز است تا این موضوع توسط کسب‌وکارها در اولویت قرار بگیرد.

تیم حقوقی وینداد با داشتن مشاوران حقوقی و کارشناسان متخصص در کسب‌وکارهای آنلاین، قادر است تا خدمات مشاوره حقوقی سریع، به‌صرفه و با کیفیت خود را در حوزه انتخاب مدل‌های دیجیتال مارکتینگ و موضوعات حقوقی مرتبط با آن ارائه کند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط