مشارکت در سرمایه­‌گذاری در بورس چه شرایطی می‌خواهد؟

مشارکت در سرمایه­‌گذاری در بورس چه شرایطی می‌خواهد؟

مشارکت در سرمایه­‌گذاری در بورس یکی از روش‌های سرمایه‌­گذاری و کسب سود فعالیت در بازار بورس است؛ بازار بورس که به تازگی نیز داغ شده است مکانی ست برای معامله سهام و شراکت مردم در سرمایه شرکت‌ها و کالاهای مختلف. ورود به بازار بورس در صورتی که شما با آینده نگری و دانش کافی وارد […]

مشارکت در سرمایه­‌گذاری در بورس یکی از روش‌های سرمایه‌­گذاری و کسب سود فعالیت در بازار بورس است؛ بازار بورس که به تازگی نیز داغ شده است مکانی ست برای معامله سهام و شراکت مردم در سرمایه شرکت‌ها و کالاهای مختلف. ورود به بازار بورس در صورتی که شما با آینده نگری و دانش کافی وارد آن شوید می­‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد و سرمایه شما را چند برابر کند.

هرچه پولی که در بورس سرمایه­‌گذاری می‌کنید بیشتر باشد احتمال سود کردنتان نیز بیشتر خواهد بود و چند برابر شدن سرمایه‌­تان سود بیشتری نصیب شما خواهد کرد؛ همین موضوع باعث شده افراد به فکر شراکت برای سرمایه­‌گذاری در بازار بورس بیافتند، اما چگونه؟

شراکت به چه معناست؟

شراکت به معنی تجمیع سرمایه مادی و معنوی دو یا چند نفر است که برای انجام کار مشخصی مثل تولید یا سرمایه­‌گذاری به طور مشاع روی هم گذاشته می‌شود و سود و زیان حاصل از این فعالیت بین افراد به میزان مشخصی تقسیم می‌­شود.

مشارکت انواع مختلفی دارد، مانند مشارکت مدنی، مشارکت حقوقی، مشارکت در ساخت، مشارکت با بانک و غیره. یکی از انواع مشارکت‌هایی که با بالاگرفتن بازار بورس شاهد آن هستیم مشارکت در سرمایه­‌گذاری در بورس است.

مشارکت در سرمایه گذاری در بورس چگونه انجام می‌­شود؟

قبل از انجام مشارکت بهتر است مراحل ابتدایی ورود به بازار بورس را طی کرده باشید. این مراحل شامل اولا دریافت کد بورسی دوما انتخاب کارگزاری مناسب سوما انعقاد قرارداد با کارگزاری و چهارمبه اشتراک گذاشتن حداقل سرمایه در حساب بورسی­تان ( که در حال حاضر مبلغ دو میلیون تومان برای آن مشخص شده است) است.

مشارکت در سرمایه­‌گذاری در بورس به چند شکل قابل انجام است:

  1. مشارکت در سرمایه گذاری مادی با اشخاص حقیقی: همان­طور که گفته شد، هر چه سرمایه‌­تان در بازار بورس بیشتر باشد احتمال ضرر و زیان کمتر است. همین باعث شده افراد به روی هم گذاشتن سرمایه نقدی­شان متمایل شوند این عمل به این صورت انجام می‌شود که افراد پس از انجام توافقات لازم، از طریق کد بورسی یکی از اشخاص اقدام به سرمایه­‌گذاری کرده و هر فردی به اندازه سهمی که داشته است در سود و زیان شریک می­‌شود. مهم‌ترین نکته در باب این موضوع این است که از آنجایی که بورس نوسانات زیادی دارد و سهم‌های مختلف با سود و زیان‌های گاها غیر قابل پیش بینی همراه هستند، سهم دقیق هر فرد در سود و زیان باید مشخص شود؛ و بهترین راه برای این عمل انعقاد قرارداد مشارکت در سرمایه­‌گذاری است. شما با انعقاد قرارداد مشارکت در سرمایه گذاری علاوه بر کسب اطمینان از شراکتتان، با محاسبه دقیق درصد سهم هر فرد در قرارداد می­توانید دقیق تر به فعالیت در بازار بورس بپردازید بدون اینکه فردی خواستار سود بیشتر یا ضرر کمتر باشد.
  2. مشارکت در سرمایه گذاری مادی و معنوی با اشخاص حقیقی: یکی از سرمایه‌های معنوی افراد که در مقاطع مختلفی ممکن است بیشتر از سرمایه مادی به دردشان بخورد، تخصص است. تخصص و دانش فرد که ممکن است در هر زمینه ای باشد، همان کلیدی ست که باعث می شود سرمایه­گذاران و افراد متمایل به مشارکت به آن ها اعتماد کنند. تخصص و دانش در زمینه بورس به راحتی به دست نمی آید و حاصل سال ها تجربه و مطالعه است؛ به همین دلیل به افرادی که تازه می­خواهند به بازار بورس وارد شوند پیشنهاد اکید در مورد مطالعه و مشورت در باب بورس می­شود. اما سرمایه‌­گذارانی وجود دارند که به دلیل عدم کسب اطلاعات کافی و برای کم شدن ریسک سرمایه گذاری­شان تمایل زیادی به مشارکت با افراد متخصص دارند. بهترین راه شروع این مشارکت انعقاد قرارداد مشارکت در سرمایه گذاری یا انعقاد قرارداد مشاوره است. برای انعقاد قرارداد مشارکت افراد با توافق خودشان سهم فرد متخصص را در قرارداد مشخص کرده و پولشان را برای سرمایه گذاری در بورس در اختیار او قرار می­دهند هر چند افراد برای کمتر شدن ضرر و زیان این کار را انجام می­دهند اما باید بدانند که به هر حال احتمال ضرر در بازار بورس حتی با وجود دانش بالای بورسی نیز وجود دارد. قرارداد مشاوره نیز به این شکل است که سرمایه­گذاران می­توانند فرد متخصص را به عنوان مشاور خود برگزینند و از اون بخواهند که برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس اطلاعات کافی به آن ها بدهد و در زمانی مشخص آن ها را در این مسیر یاری کند.
  3. صندوق سرمایه گذاری: صندوق سرمایه گذاری محلی ست که مبالغ کوچک سرمایه­‌گذاران را جمع آوری کرده و به طور تخصصی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به خرید سهام شرکت‌های مختلف می‌­کند. صندوق‌های سرمایه گذاری که معمولا از طریق کارگزاری ها اقدام به فعالیت می­کنند دانش و تجربه ی بالایی در زمینه ی بورس دارند و تقریبا سود شما در بورس را تضمین می­کنند. افراد معمولا در صورتی که اطلاعات بورسی و زمان کافی برای رصد بازار بورس نداشته باشند، سرمایه­شان را به صندوق های سرمایه­‌گذاری می­‌سپارند و این صندوق‌ها نیز مبلغ گزاف جمع آوری شده را با سود تضمینی تبدیل به اوراق بهادار می‌­کند و این امکان را فراهم می‌­کنند که بلافاصله پس از درخواست شما سهمتان را به پول تبدیل کرده و به حسابتان واریز کنند. برای سپردن سرمایه­‌تان به صندوق‌های سرمایه‌­گذاری باید به شکل اینترنتی یا حضوری اقدام به انعقاد قرارداد با صندوق بکنید. مهمترین بند این قرارداد مقدار سرمایه و سهم سودتان از سرمایه‌­گذاری است.

انعقاد قرارداد برای مشارکت در سرمایه­‌گذاری در بورس الزامی ست!

درست است که سرمایه‌گذاری به طور کلی فعالیتی سودآور است اما اگر نکات ظریف حقوقی را در این زمینه رعایت نکنید ممکن است باعث ضرر شما شود. انعقاد قرارداد برای مشارکت هم سند مهمی برای اثبات همکاری شماست و هم با ذکر دقیق توافقات شما در بندهای مختلف از بروز اختلاف جلوگیری می‌­کند. اما شما به عنوان یک سرمایه­‌گذار یا فرد تازه وارد در زمینه سرمایه­‌گذاری ممکن است اطلاعات کافی در مورد انعقاد قرارداد نداشته باشید. وینداد اقدام به تهیه قراردادهای استاندار مورد نظر شما با حداکثر جزئیات کرده است، با مراجعه به قسمت تنظیم قرارداد، درخواست تنظیم قرارداد مشارکت در سرمایه­‌گذاری در بورس را ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه
مقالات انواع سرمایه‌گذاری

روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه

تقریبا تمامی کسانی که به فکر ایجاد یک کسب و کار نوپا هستند و یا شرکت‌هایی که به دنبال انجام پروژه‌های جدید هستند، با دغدغه‌ی