دریافت ویزا کاری

قرارداد ارائه‌ی خدمات مشاوره برای دریافت ویزا کاری چه نکاتی دارد؟

هر كس كه قصد مهاجرت به كشور دیگری داشته باشد می‌داند كه بحث ویزا از ریسك‌پذیرترین قسمت‌های فرآیند مهاجرت است. اگر در فرآیند آماده‌سازی ویزا و درخواست ویزا دقت كافی نداشته باشیم امكان رد شدن ویزا وجود دارد. در این بین دریافت ویزا كاری به عنوان یكی از روش‌های مهاجرت سخت‌ترین نوع ویزا است. برای […]

هر كس كه قصد مهاجرت به كشور دیگری داشته باشد می‌داند كه بحث ویزا از ریسك‌پذیرترین قسمت‌های فرآیند مهاجرت است. اگر در فرآیند آماده‌سازی ویزا و درخواست ویزا دقت كافی نداشته باشیم امكان رد شدن ویزا وجود دارد. در این بین دریافت ویزا كاری به عنوان یكی از روش‌های مهاجرت سخت‌ترین نوع ویزا است.

ویزا کار چیست؟ مشاوره برای دریافت ویزا کاری چگونه است؟

ویزای کار در واقع مجوزی است که در خارج از کشور برای صدور نیروی متخصص صادر می شود. بنابراین به نظر می‌رسد كمك گرفتن از مشاور متخصص در حوزه‌ی ویزا كه می‌تواند شخص را در این فرآیند راهنمایی كند بهترین تصمیمی است كه شخص می‌تواند برای پیشگیری از رد شدن ویزا بگیرد.

طبق تعریف بند 5 ماده 2 آیین نامه خرید خدمات مشاوره، مشاوره هر نوع خدمات مدیریتی، کارشناسی، مشاوره ای یا خدمات مهندسی مشاور در حوزه‌هایی است که نیازمند صلاحیت و تخصص باشد. طبق این ماده از خدمات مشاوره در هر حوزه‌‌ای می‌توان بهره برد و یكی از حوزه‌هایی كه امروزه در آن از مشاوره استفاده می‌شود، مهاجرت و اخذ ویزا است.

مهم‌ترین نقش یك مشاور ویزا در فرآیند اخذ ویزا، ارائه‌ی مشاوره درمورد مسائل حقوقی و اسناد مورد نیاز آن است به گونه‌ای كه شانس متقاضی در پذیرش ویزای كار افزایش یابد.

این اشخاص معمولا به دلیل آشنایی با فرآیند ویزا و مقررات به‌روز در این حوزه با مشاوره‌ی تخصصی‌شان، راهكارهایی به شخص ارائه می‌دهند تا احتمال دریافت ویزا کاری بالا رود و از طرف دیگر اتفاقات غیرمنتظره‌ی ممكن در فرآیند ویزا به حداقل برسد.

به بیان دیگر، مشاوره برای ویزای كار به دلیل تخصص و تجربه در این كار، فرآیند دریافت ویزا را راحت و بدون مشكل می‌كند.

قرارداد خدمات مشاوره برای دریافت ویزا كاری

حالا كه تصمیم گرفته‌اید برای اخذ ویزای كار از مشاور كمك بگیرید، بهتر است با این مشاور متخصص قرارداد منعقد كنید. این قرارداد حدود مشاوره را برای طرفین مشخص می‌كند و تعیین می‌كند مشاور تا چه مرحله‌ای می‌تواند در فرآیند ویزا دخالت كند. از آن جایی که این قرارداد در قانون مدنی پیش‌بینی نشده، به عنوان عقود معین، بنابراین در ذیل ماده 10 قانون مدنی قرار دارد و طرفین می‌توانند مفاد آن را تاجایی‌كه مخالف قانون نباشد براساس رضایت خود پیش‌بینی كنند. طرفین قرارداد بایستی به صورت کاملا شفاف، دقیق و صریح تعهدات متقابل یکدیگر را در قرارداد ذکر کنند.

شرایط عمومی قرارداد مشاوره برای دریافت ویزا کاری

شرایط عمومی مندرج در قرارداد خدمات مشاوره همانند قراردادهای دیگر شامل ثبت دقیق مشخصات طرفین قرارداد، تعهدات طرفین، اصل محرمانگی اطلاعات، میزان دستمزد و حق‌المشاوره، نحوه‌ی پرداخت و مدت قرارداد می‌باشد.

نكات مهم در قرارداد مشاوره برای ویزای كار

مسئولیت و وظیفه مشاور
  • مهم‌ترین بخش قرارداد مشاوره‌ی ویزای کاری مسئولیت‌ها و وظایف مشاور است، بیشتر این مشاوره‌ها در موسسات مشاوره‌ای صورت می‌گیرد که حتی وظیفه‌ی درخواست کار، پیدا کردن کار موردنظر متقاضی را هم انجام می‌دهند. بنابراین حتما باید بخش مسئولیت‌های مشاور بصورت دقیق و جزئی توجه و ذکر شود.
  • مشاور باید اطلاعات کامل، صحیح، مستند، واقعی و به هنگام مربوط به اخذ روادید مرتبط با کار را به متقاضی ارائه دهد.
  • در این قرارداد، مشاور باید مدارك موردنیاز برای درخواست ویزای كار را بطور كامل به متقاضی اطلاع دهد.
  • وظیفه‌ی بررسی صحت و تطابق مدارك موردنیاز ارائه شده توسط متقاضی به عهده‌ی مشاور ویزا است.
  • وظیفه‌ی آماده کردن تمامی اسناد و مدارک موردنیاز برای ویزای کار به عهده‌ی متقاضی است.
هزینه و مبلغ قرارداد
  • باید در قرارداد مشخص شود که هزینه‌های اقدام برای ویزا در پرداخت جداگانه توسط متقاضی صورت می‌گیرد یا بصورت دیگر.
  • پرداخت حق‌الزحمه‌ی مشاور منوط به پذیرش ویزا نیست، یعنی با وجود رد ویزا باز هم باید حق‌الزحمه‌ی مشاور را پرداخت کرد.
  • پرداخت حق‌الزحمه‌ی مشاور می‌تواند بصورت مرحله‌ای باشد، یعنی درصدی از دستمزد را در اوایل مشاوره پرداخت کرد و مابقی را پس از پذیرش یا رد ویزای کار.
پیش‌بینی ضرر و زیان احتمالی در قرارداد
  • در فرآیند مشاوره‌ی ویزای كاری پذیرش قطعی ویزا توسط مشاور گارانتی نمی‌شود. مشاور باید حداكثر تلاش خود را برای اخذ ویزا در چارچوب پیش‌بینی شده در قرارداد به كار ببرد و با راهنمایی كردن شخص متقاضی در این فرآیند شانس پذیرش او را افزایش دهد. مابقی فرآیند پذیرش به هیچ عنوان در دست مشاور نیست یا در واقع مشاور به هیچ عنوان نمی‌تواند تایید قطعی ویزا را در قرارداد مشاوره برای ویزای كار تضمین كند.
  • مشاور درقبال ضرر و زیان احتمالی وارده به متقاضی در نتیجه‌ی اخراج از کشور هدف یا از محل کار بنا به هر دلیل مسئول نیست.
مالیات در قرارداد مشاوره
  • میزان مالیات قراردادهای مشاوره‌ای برابر با ۱۰ درصد است. به عبارت دیگر ده درصد از میزان کل مبلغ قرارداد بایستی به عنوان مالیات به حساب سازمان امور مالیاتی واریز شود.
تمدید مدت قرارداد
  • باید تمدید مدت قرارداد پیش‌بینی شود، به این دلیل كه ممكن است فرآیند اخذ ویزا طول بكشد و هم‌چنان نیاز به مشاور باشد.
محرمانگی اطلاعات
  • اشاره به تعهد طرفین به رعایت کامل محرمانگی اطلاعاتی که در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند، به خصوص در این قرارداد که متقاضی تمامی مدارک و اطلاعات شخصی‌اش را در اختیار مشاور قرار می‌دهد.
نحوه فسخ قرارداد
  • ذكر شرایط قطع همکاری، فسخ و اختتام مشاوره، برای مثال ممکن است شرایط قانونی ویزای کاری کشور مقصد تغییر کند و طرفین مجبور باشند قرارداد مشاوره را خاتمه دهند.
ضمانت اجرا در قرارداد مشاوره دریافت ویزا کاری
  • باید ضمانت اجرای عدم اجرای تعهدات و خسارات وارد به متقاضی از جانب مشاور در قرارداد تعیین شود، ممکن است مشاور به دلیل عدم اجرای به‌موقع در یکی از مراحل این فرآیند منجر به ازبین رفتن فرصت پذیرش ویزا شود.

تنظیم قراردادهای خود را به وینداد بسپارید

ما در وینداد با در اختیار داشتن تیم مجربی از قرارداد نویسان، قراردادهایی را برای شما تنظیم کرده‌ایم که اصولی و بر طبق آخرین قوانین است. این قراردادها در بانک قرارداد وینداد در دسترس هستند.

از طرفی در صورتی که نیاز به تنظیم قرارداد خود به شکل اختصاصی دارید می‌توانید در بخش تنظیم قرارداد درخواست خود را ثبت کنید در کمترین زمان با شما تماس گرفته خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط