مشاور حقوقی کسب و کار

مشاور حقوقی کسب و کار و شناسایی ریسک‌های قانونی

هر کسب و کاری در کنار توجه به مسائل مالی، فنی و غیره باید به مسائل حقوقی نیز از ابتدای تشکیل و ثبت و تا زمان انحلال و خاتمه توجه داشته باشد. تنظیم قراردادهای کسب و کار، ثبت برند و شرکت، بررسی امور مالیاتی و حفاظت از مالکیت معنوی کسب و کار، برخی از امور […]

هر کسب و کاری در کنار توجه به مسائل مالی، فنی و غیره باید به مسائل حقوقی نیز از ابتدای تشکیل و ثبت و تا زمان انحلال و خاتمه توجه داشته باشد. تنظیم قراردادهای کسب و کار، ثبت برند و شرکت، بررسی امور مالیاتی و حفاظت از مالکیت معنوی کسب و کار، برخی از امور حقوقی مربوط به کسب و کار هستند که مدیران برای دریافت این خدمات حقوقی باید به مشاوران حقوقی کسب و کار مراجعه کنند. در این مقاله قصد داریم به توضیح این موضوع بپردازیم که چطور با صرف کمترین هزینه، می‌توانید بهترین خدمات حقوقی کسب و کار را دریافت کرده و سلامت حقوقی کسب و کار خود را تضمین نمایید.

کاربرد مشاوره حقوقی کسب و کار چیست؟

همان طور که شما برای راه‌اندازی کسب و کار خود نیاز به سرمایه کافی دارید از سویی دیگر ممکن است در مسیر کاری خود دچار چالش و موانعی قانونی زیادی شوید که این موانع ممکن است ادامه فعالیت کسب و کار شما را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل، باید به این موضوع توجه داشته باشید که حضور یک مشاور حقوقی کسب و کار برای هر فعالیت تجاری و اقتصادی امر ضروری است. 

استفاده از دانش و خدمات حقوقی کسب و کار یک مشاور حقوقی کسب و کار، تنها در هنگام مواجه شدن با مشکلات نیست بلکه زمانی که قصد ثبت برند یا ثبت شرکت خود را دارید نیز باید از مشاوره‌های حقوقی این اشخاص استفاده کنید. علاوه بر این، مشاور حقوقی کسب و کار به شما در تنظیم عقود و قراردادها کمک کرده و مسیر شغلی شما را هموار می‌کند.

مشاور حقوقی کسب و کار اینترنتی

راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی یک شیوه نوین برای ایجاد کسب و کار است و به شما این امکان را می‌دهد که با سرمایه‌ای کمتر فعالیت خود را آغاز کنید. از سویی دیگر بتوانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. اما انجام کسب و کارها در فضای اینترنت به این معنا نیست که نیازی به رعایت الزامات قانونی در مورد کسب و کار خود ندارید.

توجه داشته باشید که مباحث مربوط به مالکیت فکری در ارتباط با کسب وکارهای اینترنتی بسیار مهم است و از این نظر کسب و کارهای اینترنتی در خطر بیشتری قرار دارند. به همین دلیل، شما باید در رابطه با مالکیت فکری برند خود، انعقاد قرارداد با کارکنان، مالیات، اخذ مجوز از اتحادیه مربوط و پیگیری دعاوی و شکایات خود از کمک مشاوران حقوقی کسب و کار استفاده کنید.

نیازهای حقوقی کسب و کارها چیست؟

هر کسب و کاری به صورت کلی باید نکات حقوقی راه‌اندازی کسب و کار را رعایت کند و علاوه بر این، کسب و کارها نیازهای حقوقی دارند که این نیازها باید توسط مشاوران حقوقی کسب و کار برطرف شود. بسیاری از اشخاصی که اقدام به راه‌اندازی کسب و کار می‌کنند ممکن است از این نیازها مطلع نباشند و در نتیجه، در مسیر کسب و کار خود با مشکلاتی مواجه شوند. 

در صورتی که اگر مدیران کسب و کار از این نیازهای حقوقی به صورت دقیق مطلع باشند، امکان ایجاد مشکلات و موانع حقوقی به حداقل می‌رسد. در ادامه مطلب به بررسی اساسی‌ترین نیازهای حقوقی یک کسب‌وکار خواهیم پرداخت.

  • تشکیل و ثبت شرکت

تشکیل شرکت یکی از اولین مراحل حقوقی است که باید برای کسب و کار خود انجام دهید. در این مرحله شما باید تصمیم بگیرید که قصد دارید در قالب چه شرکت یا موسسه‌ای اقدام به فعالیت نموده و پس از آن، شرکت خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید.

  • مالکیت فکری

یکی دیگر از موضوعات حقوقی که در زمینه کسب و کار باید به آن توجه داشته باشید، مالکیت فکری کسب و کارتان است. مالکیت فکری شامل دو بخش کپی رایت و مالکیت صنعتی است.

کپی رایت (مالکیت ادبی و هنری) موضوعات مربوط به انواع محتوا (ویدیو، متن، عکس، پادکست و فایل صوتی و غیره)، کتاب و سایر موارد است.

مالکیت صنعتی نیز شامل برند (علامت تجاری، نام تجاری)، اختراع، طرح‌های صنعتی، اسرار تجاری و غیره است.

  • قراردادها

هر کسب و کاری برای آغاز فعالیت و در ادامه برای پیشبرد و توسعه کسب‌وکار خود، باید قراردادهایی را با کارکنان، مشتریان، تامین‌کنندگان مواد اولیه و سایر اشخاص تنظیم کند. در همین راستا، باید بدانید که تنظیم و انعقاد صحیح و قانونی این قراردادها و اینکه به چه قراردادهایی در موارد مختلف نیاز دارید، یکی از الزامات و نیازهای حقوقی کسب و کار شماست.

  • بیمه و مالیات

علاوه بر موارد مذکور، بیمه و مالیات نیز مواردی هستند که باید به آن توجه داشته باشید. شما باید پس از اخذ کد کارگاهی باید حق بیمه مشخص شده در قانون را برای تمامی کارکنان خود به سازمان بیمه تامین اجتماعی پرداخت کنید. همچنین تکالیف مالیاتی از قبیل دفاتر مالیاتی، اظهارنامه‌های مالیاتی و غیره را در مواعد مشخص انجام دهید.

  • اخذ مجوزهای لازم

یکی دیگر از نیازهای حقوقی کسب و کارها، اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح است. توجه داشته باشید بدون داشتن این مجوزها، کسب و کار شما قانونی و معتبر نخواهد بود.

برای مثال اگر قصد فعالیت در زمینه واردات و صادرات داشته باشید باید کارت بازرگانی دریافت کنید.

نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که توجه به این موارد در صلاحیت اشخاصی است که دانش حقوقی لازم در این زمینه را دارا هستند. در همین راستا، شما می‌توانید از وکلای مربوطه برای پشتیبانی حقوقی از کسب و کار خود کمک بگیرید که البته در این مسیر باید هزینه بسیاری نیز بپردازید. اما اگر قصد داشته باشید که مشاوره‌های حقوقی کسب و کار را با هزینه‌ای بسیار معقول دریافت کنید، شما می‌توانید از خدمات حقوقی وینداد در این زمینه استفاده نمایید.

جمع‌بندی

برخی از نیازهای حقوقی کسب و کارها عبارت است از تنظیم قرارداد، امور ثبتی، مالکیت فکری و غیره. در همین زمینه دریافت مشاوره حقوقی کسب و کار به مدیران و صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد کسب و کار خود را در مسیر درستی قرار دهد. اما چگونه می‌توان با هزینه‌ای معقول از این مشاوره حقوقی کسب و کار برخوردار شد؟

شما نیازهای حقوقی کسب‌وکار خود را با خدمت آنالیز حقوقی رایگان وینداد شناسایی کنید. در این خدمت مدیران کسب‌وکار شما طی یک جلسه با تیم حقوقی و مدیر توسعه کسب‌وکار وینداد جلسه‌ رایگانی برگزار کرده و تمامی موارد لازم، مشاوره حقوقی کسب و کار را در اختیار شما قرار می‌دهند. پس از بررسی کامل کسب‌وکار از نظر حقوقی می‌توانید خدمات مورد نیاز خود در قالب دریافت اشتراک حقوقی با هزینه مقرون به‌صرفه یا به‌صورت خدمات تک موردی دریافت کنید.

سوالات متداول

نیازهای حقوقی کسب و کار شامل چه مواردی است؟

تنظیم قراردادها، امور ثبتی، پیگیری دعاوی، مالکیت فکری، بیمه و مالیات.

آیا می‌توان با پرداخت هزینه‌ای معقول از مشاوره حقوقی کسب و کار استفاده کرد؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی کسب و کار وینداد، با صرف کمترین هزینه خدمات مورد نظر را دریافت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

با ثبت درخواست آنالیز حقوقی رایگان، مسائل قانونی و ریسک‌های حقوقی را کشف، و راهکارهای مقرون به‌صرفه برای حل آن‌ها را دریافت کنید.

خدمات وینداد برای شما

با ثبت درخواست آنالیز حقوقی رایگان، مسائل قانونی و ریسک‌های حقوقی را کشف، و راهکارهای مقرون به‌صرفه برای حل آن‌ها را دریافت کنید.

مقالات مرتبط