نمونه قرارداد اخذ ویزای شنگن

نمونه قرارداد ویزای شینگن با موسسه مهاجرتی

نمونه قرارداد ویزای شینگن با موسسه مهاجرتی بسیار محبوب و پر تقاضا است. شینگن در واقع 27 کشور اروپایی است که برای تردد و رفت و آمد به آن ها نیازی به دریافت ویزا نیست و افرادی که ویزای شینگن را دارند می‌توانند به این کشورها آزادانه مسافرت کنند. معمولا دریافت این ویزا از طریق […]

نمونه قرارداد ویزای شینگن با موسسه مهاجرتی بسیار محبوب و پر تقاضا است. شینگن در واقع 27 کشور اروپایی است که برای تردد و رفت و آمد به آن ها نیازی به دریافت ویزا نیست و افرادی که ویزای شینگن را دارند می‌توانند به این کشورها آزادانه مسافرت کنند. معمولا دریافت این ویزا از طریق موسسات مهاجرتی بسیار ساده‌تر است و افراد زیادی از این طریق اقدام به دریافت آن می‌کنند. در این مقاله با انواع این ویزا و نمونه قرارداد مهاجرت کاری بیشتر آشنا می‌شویم.

برای خواندن سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید

نحوه تنظیم قرارداد ویزای شینگن

برای تنظیم یک ویزای مناسب نیاز است که تمامی بندهای قراردادی را در آن رعایت کنید. نمونه قرارداد ویزای شینگن با موسسه مهاجرتی دارای ویژگی خاصی است بنابراین باید تمامی نکات مهم قرارداد مهاجرت را در نظر بگیرید و با توجه به این نکات اقدام به تنظیم یک نمونه قرارداد ویزای شینگن با موسسه مهاجرتی نمایید. به دلیل اهمیت موضوع هر یک از این بندهای قراردادی را به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم.

عنوان

قبل از این که وارد متن اصلی قرارداد شوید نیاز است که عنوان قرارداد را در بالای صفحه به صورت درشت و خوانا بنویسید. عنوان قرارداد می‌تواند دریافت ویزای تحصیلی کاری یا هر عنوان دیگری باشد.

مقدمه

در هنگام تنظیم یک قرارداد شینگن ابتدا با مقدمه قرارداد روبه‌رو می‌شوید. در قسمت مقدمه تمامی اطلاعات طرفین قرارداد که همان موسسه مهاجرتی و متقاضی دریافت ویزا است، آورده می‌شود. معمولا در نمونه قرارداد مهاجرت تحصیلی هم این بخش وجود دارد. اما گاهی قرارداد دریافت ویزا مقدمه ندارد و تمامی اطلاعات در ماده یک آن نوشته می‌شود. 

موضوع قرارداد

این بخش بعد از مقدمه و در ماده یک آورده می‌شود. باید موضوع را به صورت کامل و روشن بنویسید. برای مثال بنویسید که موضوع قرارداد اعزام دانشجو به خارج از کشور و ارائه مشاوره تحصیلی در خارج از ایران است. علاوه بر آن باید کشور مقصد، نام رشته و دانشگاه را هم مشخص کنید. از آنجایی که قرارداد مربوط به دریافت ویزای شینگن است باید یکی از کشورهای حوزه شینگن که همان 27 کشور اروپایی است انتخاب شود.

مدت

مدت در نمونه قرارداد ویزای شینگن با موسسه مهاجرتی معمولا به صورت محدود نوشته می‌شود برای مثال ممکن است متقاضی و موسسه مهاجرتی مدتی 4 ماهه را برای دریافت ویزا در نظر بگیرند.

مبلغ قراردادی

یکی از مهمترین نکات در هر قراردادی مبلغ است. باید تمامی مبالغ مربوطه به دریافت ویزا در این بخش آورده شود. مبلغ می‌تواند به صورت یورویی نوشته شود و معادل آن دریافت شود. همچنین باید درباره هزینه دریافت ویزا، تهیه بلیط هواپیما، پرداخت هزینه مربوط به دریافت بیمه‌های مربوطه و غیره نیز تعیین تکلیف شود. همچنین باید درباره نحوه پرداخت هم آورده شود که می‌تواند در این ماده درباره آن بحث شود یا در ماده جداگانه‌ای آن را تنظیم کنید. برای مثال می‌توان توافق کرد که 50 درصد از مبلغ ابتدای کار به حساب موسسه مهاجرتی واریز شود و 50 درصد باقی مانده پس از دریافت ویزا پرداخت شود. 

نحوه پرداخت

همان گونه که در ماده آورده شد می‌توان نحوه پرداخت مبلغ را به صورت جداگانه هم آورد یا اینکه در همان مبلغ قرارداد در این باره تعیین تکلیف شود. معمولا در نمونه قرارداد اخذ ویزا این ماده به صورت جداگانه آورده می‌شود ولی اجباری وجود ندارد.

ماده مربوط به تعهدات و مسئولیت‌های موسسه مهاجرتی

در این بند باید تمامی تعهداتی را که موسسه مهاجرتی انجام دهد به صورت کاملا شفاف نوشته شود تا مسئولیت او روشن شود. برای مثال باید موسسه تمامی مدارک را دریافت کند و همچنین موسسه مهاجرتی باید تمامی اطلاعات مربوط به شرکت یا کارفرما را در اختیار متقاضی قراردهد. یکی دیگر از تعهدات موسسه تعهد به دریافت ویزاست. همچنین اگر متقاضی همراهی دارد می‌تواند توافق کند که صدور ویزای همراه نیز با موسسه مهاجرتی باشد.

تعهداتی که مربوط به متقاضی است

در این بخش باید تمامی تعهدات و مسئولیت‌هایی را که فرد متقاضی برعهده دارد به صورت صریح نوشته شود. برای مثال یکی از مسئولیت‌های او ارسال مدارک درست و صحیح برای موسسه است تا موسسه مدارک را بررسی کند. داشتن پاسپورت هم طبق یکی دیگر از تعهدات فرد متقاضی است.

تضمین حسن انجام تعهدات

در بسیاری از قراردادها و  نمونه قرارداد اخذ ویزا ماده‌ای برای ضمانت حسن انجام تعهدات قرار داده می‌شود. این ماده بیشتر برای جلوگیری از عدم انجام تعهدات است که برخی از موسسات مهاجرتی این ضمانت نامه می‌گیرند و متقاضی هم می‌تواند یک ضمانت نامه از موسسه بخواهد.

فسخ

در ماده مربوط به فسخ نیز تمامی مواردی را که طرفین بر طبق آن می‌تواند قرارداد را فسخ کنند آورده می‌شود. برای مثال اگر متقاضی مدارک را برای موسسه ارسال نکرد موسسه حق دارد قرارداد را فسخ کند.

حل اختلافات

اگر بین موسسه مهاجرتی و متقاضی دریافت ویزای شینگن اختلافی در آینده پیش آید، بر طبق این ماده آن‌ها می‌توانند یک مرکز برای حل و فصل اختلافات قراردادی داشته باشند که می‌تواند یک شخص، یک مرکز داوری یا دادگاه باشد.

تعداد نسخه‌های قراردادی

لازم است که تمامی نسخ قرارداد و تعداد ماده‌های تنظیم شده در این ماده نوشته شود. تمامی نسخ‌ها باید به امضای طرفین برسد. معمولا این قراردادها در دو نسخه تنظیم می‌شود.

جمع‌بندی

ویزای شینگن ویزای 27 کشور از اتحادیه اروپاست که بسیاری از افراد متقاضی دریافت این نوع ویزا به صورت تحصیلی یا کاری است. برای تنظیم یک نمونه قرارداد ویزای شینگن با موسسه مهاجرتی لازم است که ابتدا تمامی نکات قراردادی را رعایت کنید. سپس تمامی مدارک مربوطه را به موسسه تحویل دهید. باید حتما کشورهای هدف خود را به موسسه معرفی کنید.

تنظیم قراردادهایی مانند اخذ ویزای شنگن دارای حساسیت خاصی است به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که برای تنظیم قرارداد ویزای شینگن با موسسه مهاجرتی ابتدا با مشاوران متخصص قراردادنویسی مشورت کنید. تیم وینداد از کارشناسان با تجربه در زمینه تنظیم قراردادهای مهاجرتی تنظیم شده است و می‌تواند به شما مشاوره بدهد. 

سوالات متداول

آیا نیاز است که در قراردادهای دریافت ویزای شینگن، محرمانگی اطلاعات نیز ذکر شود؟ 

وجود این ماده در قرارداد کاملا به توافق طرفین بستگی دارد. از آنجایی که متقاضی تمامی اطلاعات خود را در اختیار موسسه قرار می‌دهد توصیه می‌شود از این بند هم استفاده کیند.

قرارداد دریافت ویزای شینگن، از طریق تحصیلی چه شرایطی دارد؟

باید متقاضی مقطعی را که قصد ادامه تحصیل در آن دارد را به موسسه اعلام کند سپس تمامی مدارک تحصیلی و مدارک هویتی خود را به صورت آماده داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از