هزینه ثبت شرکت تولیدی

هزینه ثبت شرکت تولیدی چقدر است؟

برخی از افراد به تولید کالایی می‌پردازند که آن را در قالب کالا عرضه می‌کنند. این افراد می‌توانند برای گسترش بازار و افزایش توان رقابتی خود شرکت تولیدی ثبت کنند تا اعتبار بیشتری نیز در بازار داشته باشند. اگر از این دسته افراد هستید ممکن است اولین سوالی که با آن مواجه می‌شوید، این باشد […]

برخی از افراد به تولید کالایی می‌پردازند که آن را در قالب کالا عرضه می‌کنند. این افراد می‌توانند برای گسترش بازار و افزایش توان رقابتی خود شرکت تولیدی ثبت کنند تا اعتبار بیشتری نیز در بازار داشته باشند. اگر از این دسته افراد هستید ممکن است اولین سوالی که با آن مواجه می‌شوید، این باشد که هزینه ثبت شرکت تولیدی چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال در این مقاله هزینه تاسیس شرکت تولیدی و مراحل آن را بیان خواهیم کرد.

هزینه ثبت شرکت تولیدی چقدر است؟

برای این که بتوانید یک شرکت به صورت تولیدی به ثبت برسانید؛ لازم است که از هزینه‌ راه اندازی شرکت تولید هم اطلاع داشته باشید. به طور کلی هزینه‌ای که باید برای ثبت این دسته از شرکت‌ها پرداخت شود در لیست زیر بیان شده است:

  • اولین هزینه‌ای که باید برای ثبت شرکت پرداخت شود؛ هزینه مربوط به ثبت است که باید به صورت اینترنتی و در سامانه ثبت شرکت پرداخت کنید.
  • بعد از این که مدارک شما به صورت اینترنتی و توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها به تایید برسد؛ باید تمامی مدارک را به صورت حضوری برای این اداره ارسال و هزینه پیک پرداخت را پرداخت کنید.
  • هنگامی که تمامی مراحل تایید مدارک با موفقیت انجام شد نوبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی می‌رسد.

علاوه بر این هزینه‌ها، لازم است که مبلغی بابت اخذ مجوزات لازم و هزینه تهیه مدارک هم در نظر گرفته شود. گاهی اوقات فردی که شرکت تولیدی را به ثبت می‎‌‌رساند از یک وکیل یا کارشناس ثبت شرکت برای انجام تمامی مراحل استفاده می‌کند که نیاز است؛ هزینه‌های مربوط به وکیل را هم در نظر بگیرید. بنابراین در یک برآورد کلی هزینه ثبت شرکت تولیدی در ایران شامل مواردی است که بیان شد.

هزینه روزنامه رسمی برای ثبت شرکت تولیدی

همان طور که بیان شد، بابت روزنامه رسمی نیز هزینه‌ای پرداخت می‌شود که این هزینه با توجه به تعداد کلمات محاسبه می‌شود. به طور کلی هزینه روزنامه رسمی مبلغی 400 هزارتومان است که ممکن است با توجه به تعداد کلمات بیشتر از این مقدار شود. این مبلغ معادل آخرین تغییرات سال 1402 محاسبه شده است به عبارتی بهتر، هزینه ثبت شرکت در سال 1402 با توجه به این تغییرات محاسبه می‌گردد.

اگر روزنامه دیگری به غیر از روزنامه رسمی را برای انتشار آگهی ثبت شرکت تولیدی انتخاب می‌کنید باید مبلغی معادل هم مبلغ را پرداخت کنید که آن‌ها نیز با توجه به تعداد کلمات هزینه را محاسبه می‌کنند. پرداخت هزینه‌های مربوط به چاپ آگهی به صورت اینترنتی و در سامانه مربوط به روزنامه رسمی کشور انجام می‌شود.

هزینه ثبت انواع شرکت‌های تولیدی

یکی از موضوعات اصلی که باید در هنگام ثبت شرکت تولیدی در نظر داشته باشید این است که این شرکت‌ها بسیار متنوع هستند و هزینه ثبت آن‌ها هم متفاوت است. به عبارتی دیگر، هزینه ثبت شرکت تولیدی که به صورت سهامی خاص است و تولید پوشاک انجام می‌دهد با شرکت تولیدی مسئولیت محدودی که تولید ماشین‌آلات صنعتی دارد هزینه ثبت متفاوتی دارد. یکی از مهمترین فاکتور‌هایی که باعث تفاوت در هزینه می‌شود میزان سرمایه و میزان حق‌التمبر است.

به عبارتی، اگر شما قصد دارید یک شرکت تولیدی با مسئولیت محدود به ثبت برسانید باید مقدار سرمایه‌ای که برای ثبت این شرکت در نظر می‌گیرید مبلغی معادل یک میلیون ریال باشد؛ علاوه بر این، باید معادل این مبلغ حق‌التمبر برای مالیات پرداخت کنید. هرچه سرمایه بیشتری برای ثبت شرکت داشته باشید میزان حق‌التمبر نیز افزایش پیدا می‌کند. 

بنابراین با توجه به آن چه که بیان شد؛ نوع شرکت و میزان سرمایه‌ای که برای شرکت در نظر می‌گیرید در افزایش یا کاهش هزینه ثبت شرکت تولیدی تاثیر دارد.

چگونه شرکت تولیدی را با کمترین هزینه به ثبت برسانیم؟

برای ثبت یک شرکت به صورت تولیدی با کمترین هزینه بهتر است توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • هزینه ثبت شرکت تولیدی ممکن است با توجه به نوع شرکتی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. قبل از این که اقدام به ثبت این دسته از شرکت‌ها کنید ابتدا هزینه و مدارک مورد نیاز برای هر نوع را بررسی و تهیه کنید.
  • سعی کنید مجوزات مورد نیاز را قبل از هر گونه اقدامی تهیه کنید تا با نقص در پرونده مواجه نشوید.
  • هزینه ثبت برای شرکت‌های تولیدی تعاونی کمتر از سایر شرکت‌هاست.
  • استفاده از کارشناس ثبت شرکت می‌تواند اقدام دیگری باشد هزینه‌های ثبت شرکت تولیدی را کاهش می‌دهد. کارشناسان ثبت شرکت تخصص و مهارت در روند ثبت شرکت دارند و به همین دلیل تمامی مراحل را بدون این که نیاز به تکرار باشد؛ انجام می‌دهند.

مراحل ثبت شرکت تولیدی 

برای این که بتوانید یک شرکت تولیدی را به صورت موفق به ثبت برسانید لازم است که دو مرحله مهم را انجام دهید. 

  • اولین مرحله که از آن به عنوان مرحله غیر حضوری یا اینترنتی نیز یاد می‌شود. باید در این مرحله تمامی اطلاعات مربوط به شرکت را به صورت غیر حضوری در بخش مربوط به ثبت شرکت تولیدی سامانه ثبت شرکت‌ها بارگذاری کنید. در این گام تمامی اطلاعات را به صورت صحیح بارگذاری کنید. اگر اطلاعات اشتباه وارد کنید؛ کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها، درخواست ثبت را رد می‌کنند.
  • پس از این که مرحله حضوری به تایید کارشناس مربوطه رسید، مدارک را به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید و باقی مراحل را به صورت حضوری انجام دهید. در این مرحله نیز باید مدارک فیزیکی به تایید کارشناسان اداره ثبت برسد. پس از تایید، می‌توانید هزینه روزنامه رسمی را پرداخت و آگهی ثبت شرکت را روزنامه رسمی کنید.

جمع‌بندی

شرکت تولیدی به تولید انواع کالای مورد نیاز در سطح جامعه می‌پردازد. این دسته از شرکت‌ها انواع متفاوتی دارند و در زمینه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند. هزینه ثبت شرکت تولیدی با توجه به نوع شرکت محاسبه می‌شود اما به طور کلی حق‌الثبت، روزنامه رسمی و هزینه مجوزات از هزینه‌های اصلی شرکت تولیدی است.

برای ثبت این دسته از شرکت‌ها بهتر است که از حتما از کارشناسان ثبت شرکت راهنمایی بگیرید. کارشناسان وینداد با داشتن تخصص و تجربه در زمینه ثبت شرکت علاوه‌‌بر ارائه مشاوره‌های لازم، ثبت شرکت را به عنوان یکی از خدمات ثبتی خود ارائه می‌دهند.

سوالات متداول

موضوع فعالیت و هزینه ثبت شرکت تولید پوشاک چقدر است؟ 

موضوع فعالیت این دسته از شرکت‌ها در زمینه تولید و پخش پوشاک داخلی و خارجی است. هزینه ثبت آن با توجه حدود ۴ میلیون تومان است.

چه نوع شرکتی برای فعالیت تولیدی مناسب است؟

اگر می‌خواهید شرکتی با موضوع تولیدی تاسیس کنید، می‌توانید از قالب شرکت‌های با مسئولیت محدود یا سهامی خاص استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
سارینا
سارینا
1 ماه پیش

سلام ببخشید بنده میخواستم یک شرکت تولیدی پوشاک رو احداث بکنم و اما سرمایه کافی ندارم و به همین دلیل به من پیشنهاد شد ثبت شرکت انجام دهم و سپس از این طریق درخواست وام دهم که به دو صورت سهامی و محدود هستش و اینکه به نظر شما کدام نوع وام بهتر است و اینکه به بنده گفتند به میزان ده برابر سرمایه وام میدهند برای مثال اگر من صد میلیون تومان سرمایه داشته باشم آیا یک میلیارد تومان وام شامل من میشود آیا این گفته درست است؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.