هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری چقدر است؟

شرکت پیمانکاری با توجه به اینکه در بین کارفرمایان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امروزه تمامی پروژه‌های بزرگ ساختمانی توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود. هزینه ثبت شرکت پیمانکاری همواره یکی از سوالات مهم مخاطبین ما بوده است بنابراین در این مقاله تمامی نکات مربوط به هزینه‌ راه‌اندازی شرکت پیمانکاری بیان می‌کنیم. برای خواندن سریع […]

شرکت پیمانکاری با توجه به اینکه در بین کارفرمایان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امروزه تمامی پروژه‌های بزرگ ساختمانی توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود. هزینه ثبت شرکت پیمانکاری همواره یکی از سوالات مهم مخاطبین ما بوده است بنابراین در این مقاله تمامی نکات مربوط به هزینه‌ راه‌اندازی شرکت پیمانکاری بیان می‌کنیم.

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

برای ثبت شرکت پیمانکاری ابتدا باید توجه داشته باشید که قصد دارید شرکت را در چه قالبی به ثبت برسانید. ثبت شرکت پیمانکاری در قالب مسئولیت محدود و یا سهامی خاص می‌تواند هزینه جداگانه‌ای داشته باشد. همچنین گاهی اوقات ممکن است که شعبات شرکتی که قصد ثبت آن را دارید زیاد باشد که در این صورت هزینه تاسیس شرکت پیمانکاری افزایش پیدا می‌کند. اما به طور کلی هزینه ثبت شرکت پیمانکاری در ایران به عوامل ذیل بستگی دارد:

اگر قصد دارید یک شرکت پیمانکاری به ثبت برسانید توجه کنید که هزینه‌ها شامل موارد ذیل است:

  • پرداخت هزینه مربوط به تعیین نام شرکت 
  • تهیه پوشه‌های مربوطه با هزینه جداگانه
  • هزینه مربوط به ثبت (معادل پانصد هزارتومان)
  • هزینه‌های مربوط به روزنامه رسمی شرکت پس از ثبت آن 
  • همچنین توجه داشته باشید که اگر اسناد مربوط به ثبت شرکت را مانند اساسنامه یا اظهار نامه شرکت را اگر شخصی غیر از مدیر عامل تنظیم می‌کند باید تمامی هزینه‌های مربوط به آن نیز پرداخت گردد.
  • میزان سرمایه ثبت شرکت پیمانکاری برای ثبت شرکت نیز از هزینه‌های ثبت شرکت است که باید با توجه به نوع شرکت مقدار سرمایه‌ای برای ثبت کنار گذاشته شود.

هزینه روزنامه رسمی برای ثبت شرکت پیمانکاری چقدر است؟

پس از اینکه تمامی مراحل مربوط به ثبت شرکت را انجام دادید لازم است که در آخرین مرحله ثبت شرکت پیمانکاری را در روزنامه رسمی اطلاع دهید. توجه کنید که هزینه روزنامه رسمی نیز با توجه به این که کدام روزنامه را انتخاب می‌کنید متفاوت است. اما با توجه با تعداد کلمات و حروفی که قصد دارید در روزنامه منتشر شود از دویست هزار تومان به بالا است.

برای پرداخت هزینه مربوطه لازم است که از سامانه روزنامه رسمی اقدام کنید و پس از اینکه بخش‌های مورد نظر را پر کردید هزینه مربوطه را پرداخت کنید.

هزینه ثبت انواع شرکت پیمانکاری

یک شرکت پیمانکاری در قالب انواع شرکت‌های تجاری به ثبت برسند که ممکن است هزینه ثبت هرکدام با دیگری تفاوت داشته باشد در ذیل برخی از این هزینه‌ها را بیان می‌کنیم:

  •  ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود: برای ثبت شرکت پیمانکاری در قالب مسئولیت محدود نیاز است که حداقل دو شریک وجود داشته باشند. برای ثبت این نوع شرکت علاوه بر هزینه مربوط به ثبت، هزینه‌ها و مقدار سرمایه حداقلی که باید برای ثبت را در نظر بگیرید. 
  • شرکت پیمانکاری در قالب با سهامی خاص: برای شرکت پیمانکاری به صورت سهامی خاص نیاز است که تمامی هزینه‌های مربوط به تهیه اسناد و پوشه‌ها پرداخت شود. همچنین برای بررسی نام‌های انتخاب شده نیز باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. علاوه بر هزینه‌های بیان شده باید دو نوبت روزنامه رسمی انجام بدهید که نیاز است هزینه‌های آن نیز پرداخت شود.

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

برای ثبت شرکت پیمانکاری چه به صورت مسئولیت محدود و چه به صورت سهامی خاص نیاز است که ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. ممکن است مدارک با توجه به اینکه شرکت پیمانکاری را در چه قالبی به ثبت می‌رسانید متفاوت باشد پس حتما قبل از ثبت مدارک مورد نیاز را بررسی کنید تا نیازی به تکرار مراحل نباشد.

پس از اینکه مدارک را تهیه کردید باید مرحله بعدی از مراحل ثبت شرکت را انجام دهید. در این گام باید نام شرکت پیمانکاری را انتخاب کنید. توجه کنید که انتخاب نام شرکت شرایط خاصی دارد که باید تمامی این شرایط را رعایت کنید. همچنین نامی انتخاب کنید که نشان دهنده زمینه فعالیت شرکت باشد. همچنین برای بررسی نام انتخابی توسط کارشناسان لازم است هزینه‌ای پرداخت گردد که به هزینه ثبت شرکت پیمانکاری اضافه می‌کند.

با اتمام مراحل بالا و بعد از اینکه تمامی مدارک را در سامانه ثبت شرکت‌ پیمانکاری بارگذاری کنید. لازم است که تمامی مدارک خواسته شده بارگذاری شود و همچنین باید موضوع فعالیت شرکت نام شرکت، نشانی و کد پستی و… را در بخش‌های مربوطه بنویسید.

در مرحله بعد و هنگامی که مدارک را بارگذاری کردید، کارشناسان مدارک شما را بررسی می‌کنند. اگر مدارک نقص نداشت، تایید می‌شود. پس از تایید مدارک به صورت اینترنتی، تمامی اسناد و مدارک را به صورت پستی به اداره ثبت شرکت ارسال کنید.

در مرحله آخر که مدارک به صورت حضوری مورد تایید کارشناسان قرار گرفت باید برای آگهی ثبت شرکت پیمانکاری آماده باشید. در این مرحله نیاز است که هزینه مربوط به دو نوبت روزنامه رسمی را در سامانه روزنامه رسمی کشور پرداخت کنید.  به طور کلی هزینه ثبت شرکت در سال 1401 معادل با تمامی هزینه‌هایی است که بیان شد.

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری با وینداد

با توجه به مواردی که مطرح شد نیاز است که برای ثبت شرکت پیمانکاری با افراد متخصص مشورت کنید تا دچار نقص در مدارک نشوید. نقص در مدارک فقط روند ثبت شرکت پیمانکاری را طولانی می‌کند. بنابراین حتما قبل از اقدام به ثبت از راهنمایی یک فرد با تجربه استفاده کنید.

توصیه ما کارشناسان وینداد است به این خاطر که تیم وینداد از کارشناسان متخصص و خبره در زمینه ثبت شرکت پیمانکاری و انواع دیگر شرکت‌های تجاری، تشکیل شده است و علاوه بر این دانش و اطلاعات کافی دارند می‌توانند به شما بهترین راهنمایی ها را ارائه دهند.

جمع بندی

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری با توجه به اینکه چه نوع شرکتی و درچ چه قالبی به ثبت می‌رسانید متفاوت است و نمی‌توان هزینه ثابتی را بیان کرد. برای ثبت شرکت پیمانکاری نیاز است که هزینه مربوط به تنظیم اسناد، هزینه ثبت و هزینه مربوط به روزنامه رسمی را هم پرداخت کنید. علاوه بر آن مقدار سرمایه اولیه هم گاهی اوقات به عنوان هزینه ثبت شرکت پیمانکاری تلقی می‌شود.

سوالات متداول

مدارک مورد برای ثبت شرکت پیمانکاری چیست؟

برای ثبت شرکت پیمانکاری ابتدا باید قالب شرکت را انتخاب کنید سپس با توجه به آن مدارک را ارائه دهید. اساسنامه و مدارک هویتی اعضا اسناد مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری است.

آیا شرکت‌های پیمانکاری رتبه بندی می‌شوند؟

بله، معمولا شرکت‌های پیمانکاری رتبه بندی و گرید خاصی دارند و هر رتبه نشان دهنده اعتبار پیمانکاران است. برای مثال رتبه یک نشان دهنده این است که شرکت پیمانکاری اعتبار بیشتری دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.