ثبت شرکت مشهد

راهنمای ثبت شرکت در مشهد | مراحل و هزینه ثبت

مشهد به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ با اقتصاد پویا در ایران، صنایع زیادی مثل عمده ترین صنایع نساجی، شیمیایی و قطعه سازی، فولاد، صنایع غذایی و کشاورزی را در دل خود جای داده است. ضمن اینکه یکی از شهرهای اصلی تولید مصنوعات چرمی به شمار می‌رود. همین موارد باعث شده تا ثبت شرکت در مشهد […]

مشهد به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ با اقتصاد پویا در ایران، صنایع زیادی مثل عمده ترین صنایع نساجی، شیمیایی و قطعه سازی، فولاد، صنایع غذایی و کشاورزی را در دل خود جای داده است. ضمن اینکه یکی از شهرهای اصلی تولید مصنوعات چرمی به شمار می‌رود. همین موارد باعث شده تا ثبت شرکت در مشهد رونق زیادی داشته باشد و افراد زیادی با تاسیس انواع شرکت‌های تجاری در صنایع مختلف فعالیت کنند. چرا که ثبت شرکت این امکان را به موسسین شرکت می‌دهد که بتوانند به‌صورت قانونی فعالیت کنند و کسب و کار مورد نظر خود را راه‌اندازی کنند. 

اما سوالی که در ارتباط با ثبت شرکت برای افراد ایجاد می‌شود این است که ثبت شرکت چه مراحلی دارد؟ چه مدارکی مورد نیاز است و هزینه و مدت زمان ثبت شرکت به چه صورت است؟ در همین زمینه و برای پاسخ به تمامی این سوالات، در این مقاله قصد داریم به بررسی ثبت شرکت مشهد می‌پردازیم.

راهنمای ثبت شرکت در مشهد

اگر قصد دارید فعالیت تجاری یا غیرتجاری خود را شروع کنید پیشنهاد می‌شود که در قالب یک شرکت یا موسسه آن را انجام دهید. زمانی که شما اقدام به تاسیس و ثبت شرکت می‌کنید، فعالیت شما از اعتبار بیشتری برخوردار است. در نتیجه اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر، تمایل بیشتری به انجام معامله و همکاری با شما خواهند داشت. 

از سویی دیگر، به این دلیل که قانون امتیازات بیشتری را برای اشخاص حقوقی نسبت به اشخاص حقیقی در نظر گرفته است. برای مثال از جمله این مزایا می‌توان به دریافت وام و تسهیلات، حمایت‌های قانونی و حقوقی، شرکت در مزایدات و مناقصات، امکان اخذ نمایندگی، رسمیت پیدا کردن مسئولیت هر شریک و غیره اشاره کرد. 

این شرکت‌ها انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها شرکت سهامی و با مسئولیت محدود هستند که برای موضوعات مختلفی می‌توانید آن‌ها را ثبت کنید.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در مشهد

اشخاصی که قصد فعالیت در قالب یک شرکت تجاری دارند، باید با توجه به نوع فعالیتی که قصد انجام آن را دارند، شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنند. در همین راستا، بر اساس راهنمای ثبت شرکت، شرکت‌های تجاری پرطرفدار را معرفی خواهیم کرد:

پرطرفدارترین شرکت‌های تجاری

انواع شرکت‌ها در موارد مختلفی مثل شرایط تامین سرمایه، رابطه شرکا و سایر عوامل با هم متفاوت هستند. برای مثال، اگر اعضای یک خانواده در مشهد قصد داشته باشد تا با یکدیگر یک شرکت تشکیل داده و فعالیت کنند، می‌توانند اقدام به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود نمایند. علاوه بر شرکت‌های با مسئولیت محدود، شرکت‌های سهامی نیز جزو پرطرفدارترین شرکت‌هایی هستند که اشخاص اقدام به ثبت آن‌ها می‌کنند. 

شرکت‌های تضامنی نیز صرفا در مواردی به ثبت می‌رسند که مانند صرافی‌ها یک الزام قانونی برای آن وجود داشته باشد چرا که بار مسئولیت زیادی را بر دوش شرکایی آن می‌گذارد.

علاوه بر شرکت تجاری، شما می‌توانید در قالب موسسات نیز فعالیت داشته باشید. موسسه نیز همانند شرکت نیاز به ثبت دارد. موسسات غیرتجاری برای فعالیت‌های اقتصادی مانند موسسات مهاجرتی، آموزشگاه، خدمات مختلف مثل موسسه حقوقی، روانشناسی، حسابداری و غیره مناسب هستند.

شرایط و مدارک ثبت شرکت در مشهد

در تمامی شرکت‌های تجاری و حتی موسسات غیرتجاری باید برخی از شرایط را به‌صورت عمومی رعایت کنید تا فرآیند ثبت شرکت شما انجام شود.

تامین سرمایه ثبتی: شرکت‌ها و موسسات بر اساس قانون تجارت نیاز به تامین سرمایه ثبتی شرکت دارند که این میزان برای شرکت‌های سهامی خاص، با مسئولیت محدود و موسسه غیرتجاری ۱۰۰ هزار تومان است. البته با توجه به قدیمی بودن قانون تجارت این مبلغ برای تاسیس یک شرکت بسیار ناچیز است و بهتر است برای تاسیس شرکت با مبلغ سرمایه‌ای که با توجه به موضوع فعالیت خود به آن نیاز دارید، شرکت را ثبت کنید. 

حداقل شرکا: هیچ شرکت یا موسسه‌ای به‌صورت تک نفره به ثبت نمی‌رسد. با این توصیف برای ثبت شرکت مسئولیت محدود و موسسه شما نیاز به حداقل دو شریک، در شرکت سهامی خاص حداقل ۳ شریک و در شرکت سهامی عام حداقل ۵ شریک خواهید داشت.

ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت مجوزهای لازم: بر اساس قانون جدید یکی از الزامات ثبتی در فرآیند تاسیس شرکت ثبت نام شرکا و موسسین در سامانه ثنا است. همچنین اگر موضوع فعالیت شما نیاز به اخذ مجوز داشته باشد، باید پیش از ثبت آن را دریافت و به‌عنوان یکی از مدارک بارگذاری کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در مشهد

برای انجام مراحل ثبت شرکت، باید مدارک خود را در اداره ثبت شرکت ها مشهد بارگذاری کنید. این مدارک عبارت اند از:

  • دو نسخه اساسنامه
  • دو نسخه اظهارنامه
  •  دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی موسس
  •  دو نسخه صورت‌جلسه هیات مدیره
  • آگهی دعوت مجمع موسسین در روزنامه رسمی
  • تصویر کارت ملی اعضای هیئت مدیره
  • گواهی عدم سوء پیشینه تمام اعضای شرکت
  •  گواهی بانکی مبنی بر واریز ۳۵ درصد از سرمایه شرکت (برای شرکت‌های سهامی خاص) 
  • مجوزهای لازم (در صورت نیاز)

مراحل ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت مشهد از طریق دو روش آنلاین و حضوری انجام می‌شود که هر یک مزایای مختص به خود را دارند. در ثبت شرکت آنلاین تمامی فرآیندها اعم از ورود اطلاعات (نام، موضوع شرکت، میزان سرمایه، اسامی شرکا و غیره) و همچنین بارگذاری مدارک لازم در سامانه اداره ثبت شرکت ها مشهد انجام می‌شود. پس از اتمام فرآیند و پرداخت روزنامه رسمی، شماره ثبت شرکت برای شما صادر می‌شود. سایر امور مثل پلمپ دفاتر، دریافت کد کارگاهی و غیره را به‌صورت مجزا دریافت کنید.

ثبت شرکت حضوری از طریق پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار انجام می‌شود که در حال حاضر در ۵ شهر بزرگ از جمله مشهد فعال است و تمامی فرآیندهای ثبت شرکت با مراجعه به باجه‌های مختلف انجام خواهد شد و در نهایت می‌توانید برای پلمپ دفتر، پیش ثبت نام کد اقتصادی و کد کارگاهی نیز از همین طریق اقدام کنید.

مدت زمان و هزینه ثبت شرکت مشهد

موضوعی که در ارتباط با هزینه ثبت شرکت در مشهد باید در نظر داشته باشید این است که ثبت شرکت و موسسات تجاری در کشور ما نرخ ثابتی ندارد. چرا که این هزینه با توجه به نوع شرکت و موارد دیگر متغیر خواهد بود اما، به صورت کلی شما باید برای ثبت شرکت هزینه اداره ثبت، کارمزد دریافتی موسسات و هزینه آگهی در روزنامه رسمی را پرداخت کنید. 

در مجموعه وینداد هزینه ثبت شرکت، ۴ میلیون تومان است و صفر تا صد فرآیند ثبتی همراه با مشاوره‌های لازم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مدت زمان ثبت شرکت در ایران نیز ۱۴ روز کاری است. اما توجه داشته باشید که این مدت زمان تا اندازه زیادی به همکاری شما بستگی دارد؛ به این صورت که اگر شما مدارک لازم را در مدت زمان معقول تهیه کنید می‌توانید فرآیند ثبت شرکت بدون هیچ گونه تاخیر پیش ببرید.

اقدامات لازم پس از ثبت شرکت

پس از اینکه مراحل ثبت شرکت انجام شد و شرکت به ثبت رسید، موسسین شرکت باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش به توضیح این اقدامات خواهیم پرداخت.

  • پلمپ دفاتر شرکت

پس از ثبت شرکت، یکی از اقداماتی که باید انجام شود، اخذ دفاتر پلمپ قانونی است. این دفاتر به منظور حسابرسی و درج کلیه قراردادها و فاکتورها اخذ هستند و اخذ این دفاتر برای هر تمام شرکت‌ها و تمامی اشخاصی که ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند، ضروری است.

  • تشکیل پرونده دارایی و کد اقتصادی

یکی دیگر از اقداماتی که شما باید پس از ثبت شرکت انجام دهید، تشکیل پرونده دارایی است. پس از اینکه شما شرکت را ثبت می‌کنید، شرکت شما دارای یک شخصیت حقوقی خواهد شد. پس از آن، شما باید مالیات هر قراردادی که به عنوان یک شخص حقوقی انجام می‌دهید را بپردازید. برای پرداخت این مالیات، تشکیل یک پرونده دارایی و دریافت کد اقتصادی ضروری است.

  • دریافت کد کارگاهی

تمامی شرکت‌ها برای استخدام پرسنل خود باید اقدام به اخذ کد کارگاهی کنند. این کد به منظور بیمه کردن کارکنان در سازمان تامین اجتماعی‌ست و از طریق همین مرجع صادر می‌شود.

  • اخذ کارت بازرگانی

اخذ کارت بازرگانی صرفا برای شرکت‌های بازرگانی است که قصد انجام واردات و صادرات را دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله، شرایط و نحوه ثبت شرکت مشهد را به‌طور کامل در اختیار شما قرار دادیم تا اگر قصد فعالیت تجاری در این شهر را دارید، اقدام به تاسیس شرکت کنید.

با توجه به اینکه مدت زمان و هزینه ثبت شرکت در مشهد یکی از دغدغه‌های اصلی موسسین است، انجام پروسه ثبت شرکت با حضور کارشناسان ثبتی به شما کمک می‌کند تا تاسیس شرکت خود را با در کمترین زمان و معقول‌ترین هزینه پیش ببرید. 

در این زمینه مجموعه وینداد خدمت ثبت شرکت در مشهد را مانند سایر خدمات ثبتی از جمله ثبت تغییرات شرکت در مشهد در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به‌صورت کاملا آنلاین و مشاوره رایگان این فرآیند را پیش ببرید.

سوالات متداول

پرطرفدارترین شرکت‌ها برای ثبت کدام شرکت‌ها هستند؟

شرکت‌های سهامی و با مسئولیت محدود رایج‌ترین شرکت‌های برای ثبت به‌شمار می‌روند که می‌توانید برای موضوعات مختلف آن‌ها را به ثبت برسانید.

ثبت شرکت مشهد چند روز زمان می‌برد؟

مدت زمان تاسیس شرکت به‌صورت میانگین ۱۴ روز کاری است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

نحوه تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت

صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که در مجمع عمومی عادی پس از تصمیم‌گیری و اعلام مدیران جدید تنظیم می‌شود. این صورتجلسه نیز مانند سایر صورتجلسات شرکت باید طی تشریفات قانونی به ثبت برسد.