ثبت شرکت در شیراز

راهنمای ثبت شرکت در شیراز | مدارک و شرایط ثبت

شیراز به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای ایران از نظر جغرافیایی فاصله کمی با جنوب کشور دارد که حجم زیادی از مبادلات تجاری و واردات و صادرات کالا در آن انجام می‌شود. در واقع ثبت شرکت در شیراز برای انجام امور تجاری و همچنین فعالیت‌های اقتصادی که در قالب انواع موسسات انجام می‌شوند، بسیار سودآور است. ضمن […]

شیراز به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای ایران از نظر جغرافیایی فاصله کمی با جنوب کشور دارد که حجم زیادی از مبادلات تجاری و واردات و صادرات کالا در آن انجام می‌شود. در واقع ثبت شرکت در شیراز برای انجام امور تجاری و همچنین فعالیت‌های اقتصادی که در قالب انواع موسسات انجام می‌شوند، بسیار سودآور است. ضمن اینکه با ثبت و تاسیس شرکت، مورد حمایت قانون قرار گرفته و می‌توانید از سایر امتیازات ثبت آن (مانند شرکت در مناقصه و اخذ وام) استفاده کنید. از طرفی سایر اشخاص به یک شرکت برای انجام فعالیت‌های تجاری مانند امور بازرگانی بیشتر از افراد اعتماد می‌کنند. همچنین می‌توانید نمایندگی خود را در مناطق آزاد نیز تاسیس کنید. 

در این مقاله با توضیح شرایط و مراحل ثبت شرکت در شیراز، اطلاعات لازم در رابطه با انواع شرکت‌های رایج را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سامانه ثبت شرکت در شیراز

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاسیس شرکت در شهر شیراز را از طریق سامانه ثبت شرکت در شیراز امکان‌پذیر کرده که به‌صورت غیرحضوری می‌توانید مطابق مقررات اداره ثبت شرکت های شیراز، برای ثبت انواع شرکت‌های تجاری و موسسات غیرتجاری اقدام کنید.

سامانه اداره ثبت شرکت شیراز همان سامانه جامع ثبت شرکت‌هاست بوده که زیر مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند. برای ثبت شرکت در این شهر می‌توانید با مراجعه به سایت irsherkat.ssaa.ir و تکمیل مراحل خواسته شده با پرداخت هزینه ثبت شرکت در شیراز شرکت خود را ثبت کنید.

با وجود اینکه فرآیندهای ثبت شرکت نیاز به تجربه کافی و تخصص دارد، می‌توانید جهت صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود، فرآیند ثبت شرکت را به کارشناسان ثبتی بسپارید.

شرایط ثبت شرکت در شیراز 

برای تشکیل شرکت در اداره ثبت شرکت ها شیراز باید شرایط لازم را احراز کنید که شرایط اولیه آن به شرح زیر است: 

وجود شرکا

هیچ شرکت یا موسسه‌ای را نمی‌توانید به صورت تک نفره به ثبت برسانید. در انواع شرکت‌ها حداقل اعضا متفاوت است که این تعداد برای تاسیس شرکت مسئولیت محدود، تضامنی و موسسه غیرتجاری حداقل ۲ نفر است. شرکت‌های سهامی خاص نیز برای ثبت حداقل به ۳ عضو نیاز دارند.

تامین سرمایه

یکی دیگر از شروط لازم برای تاسیس شرکت تامین سرمایه مورد نیاز شرکت است. منظور از سرمایه شرکت دارایی نقدی و غیر نقدی شرکاء است که در ابتدای تاسیس شرکت تامین می‌شود. حداقل سرمایه ثبتی در قانون مشخص شده است. 

این حداقل برای شرکت سهامی خاص، مسئولیت محدود و موسسات غیرتجاری، ۱۰۰ هزار تومان است که البته بهتر است با توجه به نوع فعالیت و گستردگی آن حداقل سرمایه ثبتی مورد نیاز خود را تامین کنید.

تقسیم سود و زیان

علاوه بر این لازم است در ابتدا شرکا مشخص کنند که سود و زیان شرکت چگونه تقسیم شود. در شرکت‌ها سهامی این سود و زیان بر مبنای تعداد سهام شرکاست اما در شرکت‌های مسئولیت محدود و تضامنی بر اساس سهم الشرکه انجام می‌شود.

داشتن کد ثنا برای تمامی شرکا

شرکا لازم است شماره و کد ثنای متعلق به خود را داشته باشند. برای دریافت کد ثنا لازم است به دفتر خدمات قضایی مراجعه کرده و با تکمیل مدارک لازم کد ثنا را دریافت نمایند.

انتخاب نوع شرکت

پس از تامین شرایط ثبت شرکت، لازم است انتخاب کنید که کدام نوع از شرکت را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید. انواع شرکت‌های رایج شامل شرکت سهامی خاص، شرکت مسئولیت محدود و شرکت تضامنی برای فعالیت‌های تجاری است. موسسات غیرتجاری نیز به منظور فعالیت‌های غیرتجاری مثل آموزشگاه‌ها و موسسات خدماتی (حقوقی، روانشناسی و غیره) تاسیس می‌شوند.

شرکت دانش بنیان نوع مجزایی از شرکت نیست بلکه یک مجوز است. از این رو اگر قصد ثبت شرکت دانش بنیان در شیراز را دارید، ابتدا باید در قالب یک شرکت تجاری (مثلا سهامی خاص) به ثبت برسانید سپس مجوز دانش بنیان را دریافت کند. 

مراحل ثبت شرکت در شیراز

شرکت‌ها عموما به دو صورت ثبت می‌شوند: 

با مراجعه به هر کدام از این سامانه‌ها می‌توانید با تکمیل مدارک و انجام قدم به قدم مراحل زیر در سایت ثبت شرکتها شیراز، شرکت خود را ثبت کنید. 

در راهنمای ثبت شرکت در شیراز از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، باید تمامی مدارک را به‌صورت دقیق و مرحله به مرحله بارگذاری کنید. در مقابل ثبت شرکت در شیراز به‌صورت حضوری از طریق پنجره واحد فیزیکی خدمات کسب و کارها با حضور وکیل شرکت ها در شیراز انجام می‌شود که این روش در برخی از شهرها و برای نوع خاصی از شرکت‌ها امکان‌پذیر است.

مجموعه وینداد با حضور وکیل ثبت شرکت در شیراز، صفر تا صد مراحل ثبت شرکت را به همراه مشاوره‌های لازم در اختیار شما قرار می‌دهد که با وجود تجربه کارشناسان ثبتی باعث صرفه‌جویی در هزینه و مدت زمان ثبت شرکت شما می‌شود.

هزینه ثبت شرکت شیراز

مساله مهمی که پس از تکمیل مدارک ثبت شرکت در شیراز برای شرکا اهمیت دارد، هزینه‌ای‌ست که ثبت شرکت در شیراز دارد. البته این هزینه برای شرکت‌های مختلف متفاوت است.

به طور کلی در فرآیند تاسیس شرکت لازم است این هزینه‌ها را بپردازید:

  • حق‌الثبت
  • ابطال حق تمبر شرکت
  • انتشار آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی
  •  تعیین نام شرکت
  • پست مدارک مربوطه
  • اخذ تاییدیه نام شرکت
  • دریافت پلمپ دفاتر

در مجموعه وینداد هزینه ثبت شرکت ۴ میلیون تومان است که شامل تمامی این هزینه‌ها می‌شود. ضمن اینکه نیازی به صرف وقت و هزینه اضافی نخواهید داشت و صفر تا صد فرآیند ثبت شرکت توسط کارشناسان با تجربه و متخصص انجام می‌شود.

اقدامات پس از ثبت شرکت

پس از اینکه شرکت خود را در شیراز ثبت کردید، لازم است که برای مدیریت این امور حقوقی نیز برنامه‌ریزی داشته باشید:  

  • پلمپ دفاتر تجاری
  • تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی
  • دریافت کد اقتصادی
  • پلمپ دفاتر شرکت تازه تاسیس
  • ثبت‌ نام مالیات ارزش‌افزوده و دریافت کد ارزش‌افزوده
  • دریافت کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی

علاوه بر این‌ها ممکن است فعالیت شرکت شما نیاز به مجوزهای خاصی داشته باشد. برخی از این مجوزها قبل از ثبت شرکت باید دریافت شوند و یکی از مدارک آن به‌شمار می‌روند. برای مثال اگر قصد فعالیت‌های فرهنگی هنری دارید باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کنید. 

در عین حال برخی از مجوزها برای شروع فعالیت شما ضروری هستند که پس از ثبت شرکت می‌توانید برای اخذ آن اقدام کنید. مثلا اگر شرکت شما در حوزه واردات و صادرات فعالیت می‌کند حتما لازم است برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید. برای اطلاع درباره جزئیات اقدامات حقوقی لازم بعد از ثبت شرکت، می‌توانید با یک وکیل ثبت شرکت در شیراز مشورت کنید.

جمع‌بندی

ثبت شرکت در شیراز با وجود صنایع مختلف بسیار سودآور است و می‌توانید در موضوعات مختلف انواع شرکت‌های تجاری یا موسسات غیرتجاری را تاسیس کنید.

برای انتخاب نوع شرکت مناسب و همچنین ثبت آن می‌توانید مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در شیراز یا سایر انواع شرکت‌ها را توسط کارشناسان ثبتی وینداد انجام دهید. 

مجموعه وینداد مراحل ثبت انواع شرکت مثل ثبت شرکت سهامی خاص در شیراز و همچنین تغییرات و ثبت صورتجلسات را با حضور کارشناسان متخصص و هزینه مقرون به‌صرفه پیش می‌برد که می‌توانید مشاوره‌های لازم را در این خصوص دریافت کنید.

مشاوره ثبت شرکت به شما کمک می‌کند تا بهترین نوع شرکت متناسب با فعالیت خود را انتخاب کرده و از مدارک و شرایط آن اطلاع پیدا کنید. البته این مشاوره شامل ثبت شرکت مرحله به مرحله در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها نیست. اما صفر تا صد فرآیند ثبت شرکت توسط کارشناسان ثبتی متخصص و با تجربه در مجموعه وینداد انجام می‌شود.

سوالات متداول

سایت ثبت شرکت در شیراز چیست؟

برای ثبت شرکت‌ها در شیراز می‌توانید با مراجعه به سایت irsherkat.ssaa.ir و تکمیل مراحل خواسته شده با پرداخت هزینه ثبت شرکت در شیراز، شرکت خود را ثبت کنید.

چگونه باید در شیراز شرکت دانش بنیان تاسیس کرد؟

دانش بنیان یک مجوز است که به شرکت‌های تجاری اعطا می‌شود. در نتیجه ابتدا باید شرکت خود را در قالب هر یک از انواع شرکت‌های تجاری به ثبت رسانده سپس جهت دریافت مجوز دانش بنیان اقدام کنید. 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت