تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت هلدینگ

نحوه تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت هلدینگ 

برای این که یک شرکت هدلینگ را به ثبت برسانید باید در هنگام ثبت اقدام تنظیم اظهارنامه کنید. در صورتی که همه مدیران با نحوه تنظیم اظهارنامه آشنایی ندارند و همچنین وجود اظهارنامه برای ثبت همه‌ شرکت‌های هلدینگ ضروری است. در شرکت‌های هلدینگ سهامی باید مدیران حتما با نحوه تنظیم اظهارنامه و بخش‌های متنوع در […]

برای این که یک شرکت هدلینگ را به ثبت برسانید باید در هنگام ثبت اقدام تنظیم اظهارنامه کنید. در صورتی که همه مدیران با نحوه تنظیم اظهارنامه آشنایی ندارند و همچنین وجود اظهارنامه برای ثبت همه‌ شرکت‌های هلدینگ ضروری است. در شرکت‌های هلدینگ سهامی باید مدیران حتما با نحوه تنظیم اظهارنامه و بخش‌های متنوع در یک اظهارنامه آشنایی داشته باشند تا بتوانند در هنگام ثبت شرکت هلدینگ؛ اظهارنامه را به همراه دیگر مدارک در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند. همچنین از مهمترین الزامات تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت هلدینگ نحوه ثبت آن به صورت اینترنتی در اداره ثبت است که در این مقاله با تمامی این موارد و همچنین این سوال که اظهارنامه ثبت شرکت هدلینگ چیست، بیشتر آشنا خواهیم شد.

منظور از تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت هلدینگ چیست؟

اظهارنامه شرکت هلدینگ چیست؟ شاید این جمله را بارها شنیده باشید هنگامی که صحبت از تنظیم اظهارنامه برای شرکت‌های هلدینگ می‌شود؛ منظور این است که این دسته از شرکت‌ها باید سندی را به صورت اعلامیه و تقاضا نامه برای اداره ثبت ارسال کنند. این سند شامل اطلاعات مهمی از هلدینگ است و اطلاعاتی مانند سرمایه شرکت و نام و موضوع شرکت در آن درج می‌شود. 

یکی از مهمترین مواردی را که باید حتما در هنگام تنظیم تقاضا نامه هلدینگ توجه داشته باشید، وجود امضای تمامی سهامداران در تمامی نسخ اظهارنامه، که معمولا در شرکت‌های هلدینگ به صورت سهامی دو نسخه است، ضروری خواهد بود. بعد از این که تمامی نسخ را به امضای سهام‌داران رساندید باید به همراه اساسنامه شرکت هلدینگ در اداره ثبت بارگذاری کنید. 

نمونه اظهارنامه ثبت شرکت هلدینگ چه بخش‌هایی دارد؟ 

برای تنظیم یک اظهارنامه مناسب برای هلدینگ ابتدا باید نسبت به بخش‌های متفاوتی که در هنگام تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت هلدینگ لازم است؛ آشنایی پیدا کنید. این بخش‌ها طبق قانون باید در اظهارنامه وجود داشته باشد و اگر به درستی تنظیم نشود؛ هلدینگ را با مشکلاتی روبه رو می‌کند: 

  • وجود نام در هنگام تنظیم اظهارنامه هلدینگ 
  • اعلام دقیق اقامتگاه و کد پستی به عنوان بخشی مهمی از اظهارنامه شناخته می‌شود به همین دلیل باید در هنگام تنظیم اظهارنامه آدرس و اقامتگاه هلدینگ را بیان کنید. 
  • بیان دقیق موضوع هلدینگ که از قوانین ثبت شرکت هلدینگ است.
  • میزان سرمایه شرکت و سرمایه‌های نقدی و غیرنقدی شرکت هلدینگ باید در اظهارنامه به همراه سایر جزئیات آورده شود در واقع وجود تمام جزئیات مربوط به سرمایه هلدینگ، برای تنظیم اظهارنامه ضروری است. 
  • برای شرکت‌های سهامی تنظیم اظهارنامه از ضروریات است به همین دلیل باید دقت شود که مبلغ سهام هر یک از موسسان و سهامداران و نحوه انتقال سهام را به عنوان بخشی جداگانه در اظهارنامه هلدینگ بنویسید. 
  • مدت شرکت که همان مدت اعتبار فعالیت هلدینگ است. 
  • سمت و وظایف مدیران و مدیر عامل شرکت و همچنین وظایف بازرس شرکت باید در بخش دیگری تنظیم شود. به عبارتی دیگر نیاز است که اختیارات و وظایف مدیران شرکت هلدینگ علاوه در اساسنامه، در اظهارنامه هم آورده شود. 

تقاضانامه ثبت شرکت هلدینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

هنگامی که صحبت از تقاضانامه می‌شود؛ برخی از مدیران به اشتباه فکر ‌می‌کنند که باید سند دیگری به صورت حرفه‌ای تنظیم کنند. در حالی که تقاضانامه همان اظهارنامه است که به همراه اساسنامه و به صورت ضمیمه به آن باید در اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود. به همین منظور تمامی ویژگی‌ها و بخش‌های متفاوتی که برای یک اظهارنامه بیان شد؛ شامل تقاضانامه هم می‌شود به این خاطر که در واقع یک سند واحد هستند که نام آن تغییر پیدا کرده است. به عبارتی دیگر در قانون از اظهارنامه با عنوان تقاضانامه یاد می‌شود که باید در دو نسخه برای اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود. 

برای ثبت شرکت هلدینگ اظهارنامه باید به کجا ارسال شود؟ 

پس از تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت هلدینگ نیاز است که آن را به ثبت برسانید. برای این که اظهارنامه هلدینگ را به ثبت برسانید باید فرم تکمیل شده اظهارنامه را در سایت جامع مربوط به ثبت شرکت بارگذاری کنید. در این سایت باید ابتدا نوع شرکت خود را که همان هلدینگ است جستوجو کنید و بعد از آن اطلاعات شرکت را وارد نمایید. برای وارد کردن اطلاعات هلدینگ حتما دقت کافی را داشته باشید. بعد از این که اطلاعات هلدینگ را وارد کردید نیاز است که اطلاعات مدیرعامل یا نماینده شرکت که اقدام به ثبت اظهارنامه می‌کند را وارد کنید.

به ترتیب باید تمامی فیلدها و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده سپس اساسنامه که اظهارنامه نیز به آن ضمیمه شده است بارگذاری کنید. 

در مرحله آخر باید گزینه ارسال اطلاعات را  و بررسی نام‌های پیشنهادی را بزنید تا بعد از این که انتخاب نام برای شرکت هلدینگ بررسی و تایید شد مدارک را بتوانید به صورت حضوری به اداره جامع ثبت شرکت‌ها ارسال نمایید و باقی مراحل را که شامل پرداخت هزینه و آگهی ثبت اظهارنامه و ثبت شرکت است را منتشر کنید. 

جمع بندی

مهمترین سندی که باید برای ثبت هلدینگ به اساسنامه ضمیمه شود؛ اظهارنامه هلدینگ است که از مهمترین سند هویتی شرکت است به این خاطر که تمامی اطلاعات در این سند آورده شده است. برای این که مدیران یک اظهارنامه مناسب تنظیم کنند باید به بخش‌های مختلف اظهارنامه آشنایی داشته باشند تا بتوانند یک اظهارنامه مناسب تنظیم کنند. 

تنظیم اظهارنامه نیاز به دقت زیادی دارد و بهتر است توسط کارشناسان حقوقی تنظیم شود تا بعد مشکلاتی در فرایند ثبت ایجاد نشود. برای این که روند ثبت شرکت هلدینگ و تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت هلدینگ با موفقیت انجام شود تیم کارشناسان وینداد در تمامی مراحل از تنظیم تا ثبت را انجام می‌دهد و مدیران شرکت بدون نگرانی از تاخیر در ثبت هلدینگ می‌توانند از راهنمایی‌های تیم کارشناسان استفاده نمایند. 

سوالات متداول 

تفاوت اظهارنامه با شرکتنامه در چیست؟ 

اظهارنامه در شرکت‌های سهامی حتما باید به اساسنامه ضمیمه شود و ارائه آن ضروری است در حالی که شرکتنامه در هلدینگ با مسئولیت محدود بیشتر تنظیم می‌شود. 

هزینه ثبت اظهارنامه هلدینگ چقدر است؟ 

این سند به صورت ضمیمه به اساسنامه است و نیاز به پرداخت هزینه جداگانه نیست بلکه تمام هزینه‌های قانونی به صورت یکجا پرداخت خواهد شد. 

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.