تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت

نحوه تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت

صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که در مجمع عمومی عادی پس از تصمیم‌گیری و اعلام مدیران جدید تنظیم می‌شود. این صورتجلسه نیز مانند سایر صورتجلسات شرکت باید طی تشریفات قانونی به ثبت برسد.

در هر شرکتی بعد از تشکیل نیاز به انتصاب مدیرانی دارد که بتوانند اداره امور شرکت را برعهده بگیرند. در فرآیند قانونی انتخاب مدیر در یک شرکت نیازمند به طی تشریفاتی است به این معنا که باید ابتدا جلسه مجمع عمومی تشکیل و پس از آن صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت تنظیم شود. نحوه تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران اهمیت زیادی دارد که در ادامه با نمونه صورتجلسه انتخاب مدیران و نحوه تنظیم آن آشنا خواهید شد.

صورتجلسه انتخاب مدیران 

برای انتخاب مدیران شرکت ابتدا باید جلسه‌ای با سهامداران و اعضای شرکت تشکیل دهید. انتهای جلسه باید متنی تحت عنوان صورتجلسه تنظیم کنید که اسامی مدیران جدید به همراه جزئیات دیگری مثل تاریخ و مکان جلسه و غیره درج شده باشد. در تمامی شرکت‌های تجاری مانند شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود باید صورتجلسه تنظیم کنید. در ادامه نکات مربوط به نمونه صورتجلسه هیئت مدیره شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود را به‌عنوان راهنمای تنظیم متن صورتجلسه شرکت به‌طور کامل بیان خواهیم کرد.

صورتجلسه انتخاب مدیران سهامی خاص 

در شرکت‌های سهامی خاص هیئت مدیره باید از مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت دعوت کند تا انتخاب مدیران جدید انجام شود.  به همین دلیل نوع صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت سهامی خاص باید به درستی نوشته شود به این معنا که باید عنوان صورتجلسه انتخاب مدیران جدید در شرکت باشد.  

توجه داشته باشید که در این دسته از شرکت‌ها ابتدا باید هیئت رئیسه را انتخاب کنید تا نمونه صورتجلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده اعتبار پیدا کند. اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه باید در انتها صورتجلسه تنظیم شده را امضا کنند و شخصی که صاحب امضای مجاز شرکت است می‌تواند به نمایندگی از شرکت تمامی امور مربوط به تغییرات و اعلام مدیران جدید را در اداره ثبت شرکت‌ها انجام دهد. 

صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت‌های با مسئولیت محدود 

همانند شرکت‌های سهامی، در شرکت‌های با مسئولیت محدود نیز باید انتخاب مدیران در جلسه مجمع عمومی عادی انجام شود اما بر خلاف سهامی خاص، در این نوع از شرکت‌های تجاری نیاز به انتخاب هیئت رئیسه نیست. نمونه صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت مسئولیت محدود پس از تنظیم باید به امضای شرکا حاضر در جلسه رسیده باشد. 

نحوه تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران 

تنظیم صورتجلسات شرکت باید بر اساس تشریفات قانونی انجام شود. با این توضیح که پس از تشکیل جلسه، در مجمع عمومی شرکت باید مدیران جدید انتخاب و نام آن‌ها در صورتجلسه بیان شود. در مشخصات شرکت مواردی مانند نام و نوع شرکت، شماره ثبت و شماره ملی و میزان سرمایه شرکت باید فرم صورتجلسه قید شود. 

همچنین نه تنها تاریخ و زمان و ساعت برگزاری جلسه بلکه باید افرادی که در جلسه حضور داشته‌اند و تعداد شرکای حاضر در صورتجلسه وارد شوند. در پایان نیز باید صورتجلسه به امضای تمامی اعضای حاضر در جلسه و تمامی مدیران برسد. 

پس از انتخاب مدیران یکی از ضمائمی که به صورتجلسه منضم می‌شود، اقرارنامه است. در واقع مدیرانی که انتخاب شده‌اند باید اقرار کنند که ممنوعیت قانونی برای انتصاب ندارند.

جمع‌بندی 

ثبت و تنظیم صورتجلسه برای مدیران جدید شرکت الزامی است. در تنظیم صورتجلسات دقت داشته باشید که اطلاعات شرکت به همراه تمامی نکاتی که در جلسه مجمع عمومی عادی شرکت بیان شده است باید به دقت نوشته شود. یکی از عواملی که باعث رد صورتجلسه انتخاب مدیران می‌شود؛ عدم تنظیم درست صورتجلسه است. به همین دلیل بهتر است از کارشناسان متخصص در زمینه تنظیم صورتجلسه مشورت و راهنمایی بخواهید. تیم کارشناسان وینداد به دلیل تجربه فراوان در زمینه تنظیم انواع صورتجلسات شرکت، خدمت تنظیم و ثبت انواع صورتجلسات شرکت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول 

منظور از اقرارنامه مدیران چیست؟

اقرارنامه به این معناست که تمامی مدیران شرکت بدون هیچ ممنوعیت قانونی می‌توانند در سمت خود در شرکت فعالیت داشته باشند. 

مهمترین قدم برای تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران چیست؟

دعوت سهامداران و شرکای شرکت و تشکیل مجمع عمومی عادی مهمترین قدمی است که باید برای تنظیم و انتخاب مدیران طی شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
تصویر ثریا احمدی

ثریا احمدی

ثریا احمدی یکی از نویسندگان خوب وینداد است که کارشناسی حقوق را در دانشگاه علوم قرآن و حدیث خوانده و اطلاعات تخصصی در شاخه‌های مختلف به‌ویژه امور ثبتی و قراردادی دارد و به همین واسطه مقالات کاربردی را در مجله حقوقی وینداد منتشر کرده که در ادامه این مقالات را می‌خوانید.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

صفر تا صد خدمات ثبت صورتجلسه تغییرات و تنظیم مدارک در اداره ثبت شرکت‌ها، به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

صفر تا صد خدمات ثبت صورتجلسه تغییرات و تنظیم مدارک در اداره ثبت شرکت‌ها، به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

ترازنامه مالی شرکت چیست؟
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

ترازنامه مالی شرکت چیست و چه کاربردی دارد؟

ترازنامه مالی شرکت، یک گزارش مالی است که وضعیت مالی شرکت را در یک مقطع زمانی خاص نشان می‌دهد. این ترازنامه شامل دارایی‌ها، بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام است و موسسین شرکت کمک می‌کند تا سلامت مالی شرکت را ارزیابی کنند.

گواهینامه حق تقدم سهام
مقالات ثبت شرکت سهامی خاص

گواهینامه حق تقدم سهام چیست؟

تمامی شرکت‌ها مجوزی با نام گواهینامه حق تقدم سهام دارند که آن را در اختیار اشخاص خاصی قرار می‌دهند. در زمان فروش سهام شرکت، اولویت خرید با افرادی است که این گواهی را در اختیار دارند.

آگهی دعوت از مجامع شرکت
مقالات ثبت شرکت سهامی خاص

آگهی دعوت مجمع شرکت چیست و کجا منتشر می‌شود؟

برای دعوت به مجمع عمومی یک شرکت لازم است اعضای آن مجمع از تشکیل آن اطلاع پیدا کنند. هر چند که به نظر می‌رسد روزنامه دیگر نمی‌تواند در میان این میزان رسانه نقشی رسانه کثیرالانتشار را ایفا کند، اما همچنان قانون انتشار آگهی دعوت به مجمع عمومی در روزنامه کثیرالانتشار را لازم می‌داند.

نحوه انتخاب هیئت مدیره شرکت
مقالات ثبت شرکت سهامی خاص

نحوه انتخاب هیئت مدیره شرکت + تمدید هیئت مدیره

اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان در شرکت‌های سهامی توسط هیئت مدیره نشان‌دهنده اهمیت و نقش اساسی این نهاد در فرایند اداره شرکت‌هاست. سهامداران حق دارند که در این خصوص نظر خود را بیان کرده و افراد قابل اعتماد خود را به عنوان اعضای هیئت مدیره تعیین کنند. در نتیجه، مجمع عمومی وظیفه انجام این مهم را بر عهده داشته و پس از گذشت حداکثر دو سال نیز موظف به تغییر اعضای هیئت مدیره یا در اصطلاح تمدید هیئت مدیره است.