تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت

نحوه تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت

صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که در مجمع عمومی عادی پس از تصمیم‌گیری و اعلام مدیران جدید تنظیم می‌شود. این صورتجلسه نیز مانند سایر صورتجلسات شرکت باید طی تشریفات قانونی به ثبت برسد.

در هر شرکتی بعد از تشکیل نیاز به انتصاب مدیرانی دارد که بتوانند اداره امور شرکت را برعهده بگیرند. در فرآیند قانونی انتخاب مدیر در یک شرکت نیازمند به طی تشریفاتی است به این معنا که باید ابتدا جلسه مجمع عمومی تشکیل و پس از آن صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت تنظیم شود. نحوه تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران اهمیت زیادی دارد که در ادامه با نمونه صورتجلسه انتخاب مدیران و نحوه تنظیم آن آشنا خواهید شد.

صورتجلسه انتخاب مدیران 

برای انتخاب مدیران شرکت ابتدا باید جلسه‌ای با سهامداران و اعضای شرکت تشکیل دهید. انتهای جلسه باید متنی تحت عنوان صورتجلسه تنظیم کنید که اسامی مدیران جدید به همراه جزئیات دیگری مثل تاریخ و مکان جلسه و غیره درج شده باشد. در تمامی شرکت‌های تجاری مانند شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود باید صورتجلسه تنظیم کنید. در ادامه نکات مربوط به نمونه صورتجلسه هیئت مدیره شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود را به‌عنوان راهنمای تنظیم متن صورتجلسه شرکت به‌طور کامل بیان خواهیم کرد.

صورتجلسه انتخاب مدیران سهامی خاص 

در شرکت‌های سهامی خاص هیئت مدیره باید از مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت دعوت کند تا انتخاب مدیران جدید انجام شود.  به همین دلیل نوع صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت سهامی خاص باید به درستی نوشته شود به این معنا که باید عنوان صورتجلسه انتخاب مدیران جدید در شرکت باشد.  

توجه داشته باشید که در این دسته از شرکت‌ها ابتدا باید هیئت رئیسه را انتخاب کنید تا نمونه صورتجلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده اعتبار پیدا کند. اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه باید در انتها صورتجلسه تنظیم شده را امضا کنند و شخصی که صاحب امضای مجاز شرکت است می‌تواند به نمایندگی از شرکت تمامی امور مربوط به تغییرات و اعلام مدیران جدید را در اداره ثبت شرکت‌ها انجام دهد. 

صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت‌های با مسئولیت محدود 

همانند شرکت‌های سهامی، در شرکت‌های با مسئولیت محدود نیز باید انتخاب مدیران در جلسه مجمع عمومی عادی انجام شود اما بر خلاف سهامی خاص، در این نوع از شرکت‌های تجاری نیاز به انتخاب هیئت رئیسه نیست. نمونه صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت مسئولیت محدود پس از تنظیم باید به امضای شرکا حاضر در جلسه رسیده باشد. 

نحوه تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران 

تنظیم صورتجلسات شرکت باید بر اساس تشریفات قانونی انجام شود. با این توضیح که پس از تشکیل جلسه، در مجمع عمومی شرکت باید مدیران جدید انتخاب و نام آن‌ها در صورتجلسه بیان شود. در مشخصات شرکت مواردی مانند نام و نوع شرکت، شماره ثبت و شماره ملی و میزان سرمایه شرکت باید فرم صورتجلسه قید شود. 

همچنین نه تنها تاریخ و زمان و ساعت برگزاری جلسه بلکه باید افرادی که در جلسه حضور داشته‌اند و تعداد شرکای حاضر در صورتجلسه وارد شوند. در پایان نیز باید صورتجلسه به امضای تمامی اعضای حاضر در جلسه و تمامی مدیران برسد. 

پس از انتخاب مدیران یکی از ضمائمی که به صورتجلسه منضم می‌شود، اقرارنامه است. در واقع مدیرانی که انتخاب شده‌اند باید اقرار کنند که ممنوعیت قانونی برای انتصاب ندارند.

جمع‌بندی 

ثبت و تنظیم صورتجلسه برای مدیران جدید شرکت الزامی است. در تنظیم صورتجلسات دقت داشته باشید که اطلاعات شرکت به همراه تمامی نکاتی که در جلسه مجمع عمومی عادی شرکت بیان شده است باید به دقت نوشته شود. یکی از عواملی که باعث رد صورتجلسه انتخاب مدیران می‌شود؛ عدم تنظیم درست صورتجلسه است. به همین دلیل بهتر است از کارشناسان متخصص در زمینه تنظیم صورتجلسه مشورت و راهنمایی بخواهید. تیم کارشناسان وینداد به دلیل تجربه فراوان در زمینه تنظیم انواع صورتجلسات شرکت، خدمت تنظیم و ثبت انواع صورتجلسات شرکت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول 

منظور از اقرارنامه مدیران چیست؟

اقرارنامه به این معناست که تمامی مدیران شرکت بدون هیچ ممنوعیت قانونی می‌توانند در سمت خود در شرکت فعالیت داشته باشند. 

مهمترین قدم برای تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران چیست؟

دعوت سهامداران و شرکای شرکت و تشکیل مجمع عمومی عادی مهمترین قدمی است که باید برای تنظیم و انتخاب مدیران طی شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
تصویر ثریا احمدی

ثریا احمدی

ثریا احمدی یکی از نویسندگان خوب وینداد است که کارشناسی حقوق را در دانشگاه علوم قرآن و حدیث خوانده و اطلاعات تخصصی در شاخه‌های مختلف به‌ویژه امور ثبتی و قراردادی دارد و به همین واسطه مقالات کاربردی را در مجله حقوقی وینداد منتشر کرده که در ادامه این مقالات را می‌خوانید.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

صفر تا صد خدمات ثبت صورتجلسه تغییرات و تنظیم مدارک در اداره ثبت شرکت‌ها، به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

صفر تا صد خدمات ثبت صورتجلسه تغییرات و تنظیم مدارک در اداره ثبت شرکت‌ها، به صورت کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

موضوعات مجوزی شرکت‌ها
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

لیست کامل موضوعات نیازمند اخذ مجوز برای ثبت شرکت

ثبت شرکت نیازمند طی مراحل متعددی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب و تعیین موضوع فعالیت است. این موضوع نه‌تنها بخشی از اساسنامه شرکت را تشکیل می‌دهد، بلکه باید به دقت و با توجه به قوانین و مقررات تعیین شود. در بسیاری از موارد، موضوعات فعالیت شرکت‌ها نیازمند اخذ مجوزهای خاصی از مراجع ذی‌ربط هستند. برخی از حوزه‌های فعالیتی که معمولاً نیاز به اخذ مجوز دارند شامل پیمانکاری، خدماتی، تولیدی، بازرگانی و غیره هستند.

انواع مجامع عمومی در شرکت‌ها
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

انواع مجامع عمومی شرکت‌ها چیست؟ | وظایف و صلاحیت‌ها

در تمامی شرکت‌های تجاری برای تصمیم‌گیری در امور مختلف، مجامعی تشکیل می‌شود که انواع آن‌ها، نحوه تشکیل، صلاحیت‌ تصمیم‌گیری و وظایف و اختیارات هر یک به‌طور کامل مشخص شده است. مجامع شرکت‌ها شامل مجمع عمومی موسس، مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده هستند.

صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکت

افزایش سرمایه در شرکت‌های تجاری به منظور توسعه فعالیت‌های شرکت انجام می‌شود که باید به عنوان یکی از تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد چرا که سرمایه ثبتی در ابتدای تاسیس در اساسنامه درج شده و این مورد باعث تغییر اساسنامه خواهد شد.

ثبت موسسه حسابرسی
مقالات ثبت موسسه غیرتجاری

شرایط و مراحل ثبت موسسه حسابرسی

موسسه حسابرسی یکی از رایج ترین انواع موضوعات برای ثبت موسسه است که نیاز به دریافت مجوز از جامعه حسابرسان رسمی ایران دارد. ضمن اینکه موسسین باید شرایطی مثل سابقه تحصیلی و سابقه کار مرتبط را برای دریافت مجوز و ثبت موسسه احراز کنند.