ELM چیست؟

ELM چیست و چه فایده‌ای برای سازمان‌ها دارد؟

ورود تکنولوژی به دنیای حقوق نه تنها فرایند کارها را سرعت بخشیده بلکه باعث شده کارها با کمترین خطا انجام شوند. در این مقاله قصد داریم یکی از نرم‌افزارهای کاربردی که قابل استفاده در بخش حقوقی سازمان‌هاست را معرفی کنیم. سیستم مدیریت حقوقی سازمانی که به نام ELM شناخته می‌شود یکی از دستاوردهای حضور تکنولوژی […]

ورود تکنولوژی به دنیای حقوق نه تنها فرایند کارها را سرعت بخشیده بلکه باعث شده کارها با کمترین خطا انجام شوند. در این مقاله قصد داریم یکی از نرم‌افزارهای کاربردی که قابل استفاده در بخش حقوقی سازمان‌هاست را معرفی کنیم. سیستم مدیریت حقوقی سازمانی که به نام ELM شناخته می‌شود یکی از دستاوردهای حضور تکنولوژی در دنیای حقوق است. اگر می‌خواهید بدانید ELM چیست و چه کاربردی در سازمان‌ها دارد، این مقاله را دنبال کنید.

سیستم مدیریت حقوقی سازمانی یا ELM چیست؟

اگر به‌صورت دقیق بخواهیم بگوییم که ELM چیست؟ باید آن را به‌عنوان یک نرم افزار مدیریت پرونده های حقوقی معرفی کنیم.

ELM مخفف عبارت Enterprise Legal Management و معنی دقیق آن «سیستم مدیریت حقوقی» است که به سازمان‌ها در مدیریت عملیات قانونی کمک می‌کند.

این نرم افزار در موضوعات مختلفی به کمک سازمان‌ها می‌آید که از جمله آن می‌توان به مدیریت عملیات قانونی درون سازمانی اشاره کرد. 

در این سیستم همچنین فرآیندهای قانونی مختلف مثل مدیریت موضوعات قرارداد، کشف الکترونیکی (e-discovery) و انطباق داده‌ها ساده‌سازی شده و به‌صورت خودکار انجام خواهند شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزار ELM این است که داده‌های مربوط به هزینه‌های قانونی مانند فاکتورها و پرداخت‌ها را پیگیری و مدیریت می‌کند. به‌علاوه این امکان را به سازمان‌ها می‌دهد تا علاوه‌بر تیم حقوقی درون سازمانی بتوانند با وکلای دیگر در خارج از مجموعه خود در ارتباط باشند.

ویژگی‌های مشترک نرم افزار مدیریت حقوقی سازمانی یا ELM چیست؟

از نرم‌افزار ELM می‌توان برای عملیات‌های حقوقی مختلف مانند پیگیری پرونده‌ها، مدیریت امور، صورتحساب و اتوماسیون مدیریت اسناد استفاده کرد. این نرم‌افزار همچنین قابلیت ایجاد و مدیریت بودجه‌های قانونی را دارد و می‌تواند فرآیند پرونده‌ها را از طریق سیستم حقوقی پیگیری کند.

به‌طور کلی می‌توان گفت:

مدیریت امور حقوقی، صورتحساب و مدیریت هزینه‌ها از ویژگی‌های اصلی نرم افزار ELM است. در عین حال، راه‌حل‌های چند جانبه و ویژگی‌های بیشتری مانند مدیریت قرارداد، اتوماسیون اسناد، کشف الکترونیکی، صورت‌حساب الکترونیکی و امضای الکترونیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم‌های پیشرفته این نرم‌افزار همچنین گزارش‌ها و تحلیل‌ها را برای برقراری ارتباط با مشاوران خارج از شرکت و ساده‌سازی عملیات حقوقی ارائه می‌دهند.

مزایای نرم افزار مدیریت حقوقی سازمانی یا ELM چیست؟

نرم‌افزار ELM ویژگی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید هزینه‌های قانونی خود را با اطلاع از ریز هزینه‌ها و همچنین استفاده و مذاکره با وکیل‌های خارجی که حق‌الزحمه معقول‌تری دارند، مدیریت کنید.

این نرم‌افزار به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مهلت‌های قانونی و همچنین پیشرفت پرونده‌ها و امور را پیگیری کنند. علاوه بر این، نرم‌افزار ELM می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا با ارائه ابزارهایی برای ردیابی و مدیریت داده‌های مربوط به انطباق، وضعیت خود را بهبود بخشند.

نرم افزار مدیریت حقوقی سازمانی (ELM) چندین مزیت را برای سازمان‌ها فراهم می کند که می‌توان آن‌ها را به شرح زیر خلاصه کرد:

بهبود کارایی:

سیستم‌های ELM به دپارتمان‌های حقوقی کمک می‌کنند تا در عین ساده‌سازی عملیات کسب‌وکار خود، کارآمدتر شوند. برای مثال این نرم‌افزار به عنوان منبعی واحد از داده‌ها برای کل تیم‌های حقوقی داخلی کار می‌کند و هرگونه اطلاعات نادرست احتمالی در مورد مجموعه یا ارائه داده‌های تکراری در فایل‌های پراکنده را کاهش می‌دهد.

تسهیل همکاری:

سیستم ELM یک منبع واحد از اطلاعات برای تیم حقوقی درون سازمانی و ذی‌نفعان داخلی و خارجی به‌شمار می‌رود. یعنی تمامی اعضای درگیر در امور شرکت را به هم متصل می‌کند تا با ایجاد نقطه‌نظر در مورد مسائل مختلف حقوقی، همکاری را تسهیل کند و گردش کار را بهبود بخشد.

کاهش هزینه‌ها:

برای کاهش هزینه‌ها، راه‌حل ELM چیست؟ این نرم افزار به تیم‌های حقوقی درون‌سازمانی کمک می‌کند تا مواردی که امکان کاهش هزینه در آن‌ها وجود دارد را شناسایی کرده و استراتژی‌هایی را برای عملیاتی کردن آن پیاده‌سازی کنند. ابزارهای ELM به دپارتمان‌های حقوقی شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا اسناد را به درستی مدیریت کنند و به‌عنوان منبعی واحد از اطلاعات برای همه اعضای درگیر مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه زمان و هزینه‌های تلف شده برای پیگیری اسناد و به‌روزرسانی پرونده‌ها را کاهش دهند. این ابزارها همچنین توانایی اجرای قوانین برای انطباق با صورت‌حساب، حذف وظایف تکراری و ساده‌سازی عملیات قانونی در یک بخش را فراهم می‌کنند.

چه کسی از نرم افزار مدیریت حقوقی سازمانی (ELM) استفاده می‌کند؟

سیستم مدیریت حقوقی سازمانی (ELM) توسط تیم‌های حقوقی درون سازمانی در شرکت‌ها برای مدیریت امور حقوقی قابل استفاده است. در واقع این نرم‌افزار به نوعی طراحی شده که عملیات قانونی را ساده‌سازی کرده و کارایی سازمان‌ها را بهبود ببخشد. نرم‌افزارهای ELM می‌تواند امور را پیگیری، اسناد و قراردادها را مدیریت و با وکلای خارجی ارتباط برقرار کند.

چالش‌های سیستم مدیریت حقوقی سازمانی (ELM)

سیستم مدیریت حقوقی سازمانی (ELM) ابزاری است که کارهای حقوقی که سازمان‌ها به شرکت‌های حقوقی برون سپاری می‌کنند را مدیریت می‌کند، قابلیت پیگیری امور، بودجه و فاکتورها را دارد. همچنین می‌توان از آن برای ارزیابی عملکرد مشاوران حقوقی خارج از مجموعه استفاده کرد.

چالش‌هایی که در هنگام استفاده از نرم افزار ELM ممکن است، با آن‌ها موجه شوید:

  • دشواری در استفاده از نرم افزار؛ این برنامه برای سازمان‌های بزرگتر با نیازهای پیچیده طراحی شده است.
  • زمان‌بر بودن ورود اطلاعات مورد نیاز؛ هر موضوعی باید به صورت جداگانه وارد سیستم شود.
  • هزینه‌بر بودن نرم افزار ELM کمی؛ به این دلیل که یک محصول مدیریت حقوقی ثبت شده است. 

بهترین نرم افزار مدیریت حقوقی سازمانی (ELM)

حال ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که بهتررین نرم افزار مدیریت فرآیندهای حقوقی یا همان ELM چیست؟

برخی از عواملی که باید هنگام انتخاب نرم افزار ELM در نظر بگیرید عبارتند از:

  • اندازه و موضوع سازمان: اگر یک سازمان بزرگ دارید، به نرم‌افزاری ELM نیاز دارید که مقیاس‌پذیر باشد و بتواند حجم زیادی از داده‌ها را مدیریت کند.
  • بودجه: نرم افزار ELM از جمله برنامه‌هایی است که نیاز به صرف هزینه دارد. بنابراین باید مطمئن شوید که نرم‌افزار انتخابی متناسب با بودجه شما باشد.
  • اهداف کسب‌وکار: اهداف شما برای استفاده از نرم افزار ELM چیست؟ این برنامه باید به‌عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف، به شما کمک کند.

بهترین سیستم مدیریت حقوقی سازمانی

نرم‌افزار مدیریت حقوقی سازمانی به‌عنوان یک راهکار به بخش‌های حقوقی شرکت‌ها کمک می‌کند تا نحوه کار خود را بهینه کنند. راهکارهایی که در جهت کمک به تیم‌های حقوقی درون‌سازمانی باعث می‌شود تا عملیات پیچیده حقوقی و فرآیندهای آن را ساده کنند، بهره‌وری را افزایش دهند و تصمیم‌گیری‌های بهتری برای کسب‌وکار و امور قانونی مربوط به آن داشته باشند. 

در نتیجه بهترین سیستم مدیریت حقوقی سازمانی خود را می‌توانید، با توجه به بودجه و نیازهای خود آن انتخاب کنید.

مدیریت فرآیندهای حقوقی با وین ساین

نرم‌افزارهای مدیریت فرآیندهای حقوقی وین ساین یک ابزار تخصصی حقوقی برای پیشبرد صفر تا صد امور حقوقی شرکت و مدیریت قراردادهاست که تعاملات بین تیمی را نظم می‌بخشد. این نرم افزار از بهترین نرم افزارهای حقوقی به‌شمار می‌رود که مزایایی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این مزایا می‌توان به سرعت بالا و دسترسی ساده است. ضمن اینکه انجام فرآیندهای تکراری را با وجود سیستم اتوماسیون حذف می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از فضای ابری به سادگی همیشه به اطلاعات، اسناد و غیره دسترسی داشته باشید.

سوالات متداول

نرم افزار elm چیست؟

این نرم افزار در واقع یک نرم افزار مدیریت پرونده های حقوقی برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف است.

کاربردهای نرم‌افزار elm چیست؟

از نرم‌افزار ELM می‌توان برای عملیات‌های حقوقی مختلف مانند پیگیری پرونده‌ها، مدیریت امور، صورتحساب و اتوماسیون مدیریت اسناد استفاده کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

درخواست خود را برای ELM ثبت کنید تا ضمن مشاوره با کارشناسان، نرم‌افزار سازمانی مناسب خود را دریافت کنید.

خدمات وینداد برای شما

درخواست خود را برای ELM ثبت کنید تا ضمن مشاوره با کارشناسان، نرم‌افزار سازمانی مناسب خود را دریافت کنید.

مقالات مرتبط