نحوه استعلام ثبت شرکت تولیدی

قدم به قدم استعلام ثبت شرکت تولیدی

چطور می‌توان با شرکتی فعالیت اقتصادی مشترک انجام داد اما از ثبت آن مطمئن نبود؟ استعلام ثبت شرکت تولیدی دلیلی است که اعتماد شما به یک شرکت تولیدی را محکم‌تر کند. اگر شما هم علاقه دارید قبل از انجام فعالیت اقتصادی با یک شرکت تولیدی از صحت مجوزها و استعلام تولیدی بودن شرکت اطلاع پیدا […]

چطور می‌توان با شرکتی فعالیت اقتصادی مشترک انجام داد اما از ثبت آن مطمئن نبود؟ استعلام ثبت شرکت تولیدی دلیلی است که اعتماد شما به یک شرکت تولیدی را محکم‌تر کند. اگر شما هم علاقه دارید قبل از انجام فعالیت اقتصادی با یک شرکت تولیدی از صحت مجوزها و استعلام تولیدی بودن شرکت اطلاع پیدا کنید، این مقاله با عنوان راهنمای دریافت استعلام شرکت‌های تولیدی به شما کمک می‌کند که با چه اطلاعاتی می‌توانید چگونه استعلام ثبت شرکت تولیدی را انجام دهید.

منظور از استعلام ثبت شرکت تولیدی چیست؟

مطابق قوانین ثبت شرکت تولیدی در ایران  شرکت تولیدی زمانی می‌تواند فعالیت کند که نام تجاری آن به ثبت رسیده شده باشد. منظور از استعلام ثبت شرکت تولیدی این است که افراد بتوانند بررسی کنند که شرکت مورد نظرشان در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است یا نه. در استعلام گرفتن ثبت شرکت تولیدی می توان استعلام همه انواع شرکت‌ تولیدی را دریافت کرد.

سوالی که ایجاد می‌شود این است که در فرآیند استعلام ثبت شرکت تولیدی چه اطلاعاتی را می‌توان دریافت کرد؟ در استعلام موردنظر از سامانه‌ها، می‌توان به اطلاعاتی مثل اقامتگاه اصلی و قانونی شرکت تولیدی، تاریخ تاسیس و آغاز کار شرکت تولیدی، قانونی و معتبر بودن شرکت تولیدی، صاحبان امضای مجاز شرکت تولیدی و سایر اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

نحوه‌ دریافت استعلام شرکت‌های تولیدی

شما می توانید ضمن استعلام ثبت شرکت تولیدی از مراحل و قوانین ثبت شرکت تولیدی هم مطلع شوید. برای دریافت استعلام  روش‌های متفاوتی وجود دارد. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

سامانه اشخاص حقوقی

برای این کار شما فقط باید وارد سایت شناسه ملی اشخاص حقوقی شوید و نام شرکت مورد نظر به علاوه شناسه ملی و سایر اطلاعات را وارد کنید. اطلاعاتی که در این سایت برای گرفتن استعلام لازم است نام شرکت تولیدی، شماره ثبت شرکت تولیدی و شناسه ملی شرکت تولیدی است. در صورتی که این اطلاعات را درست وارد کنید و دکمه تایید را فشار دهید، سامانه به شما اطلاعات شرکت تولیدی را می‌دهد. استعلام ثبت شرکت تولیدی از طریق این سامانه یکی از معتبرترین روش‌های استعلام اشخاص حقوقی است.

سامانه اداره ثبت شرکت ها

یکی دیگر از سامانه‌هایی که به شما در زمینه استعلام به صورت غیر حضوری کمک می‌کنند، سامانه ثبت شرکت‌هاست. این سامانه زیر نظر سایت ثبت املاک و اسناد کشور است. در این سامانه شما پس از وارد شدن به سایت، فرم‌های ایجاد شده را تکمیل کرده، پس از تایید، استعلام شرکت را مشاهده می‌کنید. نکته مهم در این سامانه این است زمان استعلام، باید حتما که نام شخصیت حقوقی مورد نظر را دقیق بنویسید.

روزنامه رسمی قوه قضاییه

هر تغییری که در شرکت‌های تولیدی انجام می‌شود، باید در سامانه ثبت شرکت‌ها ثبت شود. شرکت‌ها معمولا از طریق روزنامه رسمی کشور تغییرات انجام شده خودشان را منتشر می‌کنند. برای استعلام از این روش، ابتدا وارد سایت روزنامه رسمی کشور به نشانی شوید سپس نام شرکت تولیدی، شناسه ملی شرکت تولیدی و شماره ثبت شرکت تولیدی را دریافت کنید. نکته مهم در این استعلام این است که شما می‌توانید به برخی از متون اساسنامه شرکت تولیدی نیز دسترسی داشته باشید که در آن اختیارات و وظایف مدیران شرکت تولیدی نیز معین شده است.

پلیس فتا

استعلام شرکت تولیدی از پلیس فتا با در اختیار داشتن کد ثبتی یا شناسه ملی یک شرکت، قانونی بودن آن را به شما اطلاع می‌دهد. یکی از روش‌های استعلام گیری از پلیس فتا استفاده از سامانه پلیس فتا است. این روش بسیار ساده است و فقط کافیست شناسه ملی یا شماره ثبت شرکت را همراه داشته باشید.

استعلام ثبت اسم شرکت تولیدی 

انتخاب نام شرکت‌های تولیدی همیشه یکی از مهمترین چالش ها برای بنیانگذاران این شرکت‌هاست. منبع مهمی که برای یافتن نام شرکت‌های تولیدی ثبت‌ شده و بررسی آن‌ها قابل استناد است، سامانه شخصیت‌های حقوقی کشور است. جست‌وجو در این سایت به سه روش امکان‌پذیر است:

الف. وارد کردن نام شرکت (به صورت کامل یا بخشی از آن)

ب. وارد کردن شناسه ملی شرکت

ج. وارد کردن شماره ثبت شرکت

همچنین با مشخص کردن سازمان ثبت کننده شرکت تولیدی، نوع شخصیت حقوقی، اداره کل استان موردنظر و واحد ثبتی شهرستان موردنظر می‌توانید جستجوی بهتری در لیست اسامی شرکت‌های تولیدی ثبت‌شده در ایران داشته باشید. اگر نیاز به استعلامات دقیق‌تر به صورت رسمی دارید، کارشناسان وینداد برای ثبت شرکت و گرفتن استعلام آن به شما مشاوره می‌دهند.

جمع‌بندی

مطابق قوانین ایران شرکت تولیدی زمانی می‌تواند فعالیت کند که نام تجاری آن به ثبت رسیده شده باشد. در استعلام موردنظر از سامانه‌ها، می‌توان به اطلاعاتی مثل اقامتگاه اصلی و قانونی شرکت تولیدی، تاریخ تاسیس و آغاز کار شرکت تولیدی، قانونی و معتبر بودن شرکت تولیدی، صاحبان امضای مجاز شرکت تولیدی و سایر اطلاعات موردنظر دسترسی پیدا کرد. شما می توانید ضمن استعلام ثبت شرکت تولیدی از مراحل ثبت شرکت تولیدی و قوانین ثبت شرکت هم مطلع شوید. برای دریافت استعلام سامانه‌های غیرحضوری متفاوتی وجود دارد که مهمترین این سامانه‌ها به این شرح است:

گاهی لازم است که استعلامات قابل استناد و رسمی باشد. در این صورت می‌توانید از کارشناسان حقوقی وینداد برای استعلام ثبت شرکت تولیدی و کلیه امور مربوط به ثبت شرکت کمک بگیرید.

 سوالات متداول

منظور از استعلام ثبت شرکت تولیدی چیست؟

منظور از استعلام ثبت شرکت تولیدی این است که افراد بتوانند بررسی کنند که شرکت موردنظرشان در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است یا نه.

چگونه بفهمیم نام انتخابی برای شرکت تولیدی تکراری است یا نه؟

منبع مهمی که برای یافتن اسم شرکت‌های ثبت‌ شده و بررسی آن‌ها قابل استناد است، سامانه شخصیت‌های حقوقی کشور است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.