شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

شرکت دانش بنیان شرکتی تعاونی و یا خصوصی است که بر پایه علم و دانش استوار است. اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان برای افرادی که قصد ثبت این نوع شرکت را دارند لازم است چرا که ممکن است شرایط و مدارک لازم برای ثبت

شرکت دانش بنیان شرکتی تعاونی و یا خصوصی است که بر پایه علم و دانش استوار است. اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان برای افرادی که قصد ثبت این نوع شرکت را دارند لازم است چرا که ممکن است شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان اندکی با دیگر شرکت‌ها متفاوت باشد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان نکاتی می‌آموزیم.

پیش شرط‌های تاسیس شرکت دانش بنیان

برای اطلاع از شرایط لازم برای ثبت شرکت‌های دانش بنیان لازم است که ابتدا یک سری پیش شرط‌هایی را نیز رعایت نمایید از جمله آن می‌توان موارد ذیل را نام برد:

  • لازم است که افرادی که به عنوان هیئت مدیره شرکت برگزیده می‌شوند افرادی باشند که مدرک کارشناسی داشته باشند و یک مورد ثبت اختراع درسطح جهانی یا کشوری در رزومه آنها وجود داشته باشد.
  • افرادی که در هیئت مدیره شرکت دانش بنیان می‌باشند باید حداقل سه سال فعالیت کار علمی در حوزه فعالیت شرکت داشته باشند.
  • حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره باید دو شرط از شروط ذکر شده در بالا را داشته باشد.
  • لازم است ابتدا یک شرکت تعاونی یا خصوصی به ثبت برسانید و سپس بعد از اینکه مجوز‌های لازم را دریافت نمودید این شرکت را به شرکت دانش بنیان تغییر دهید.

از جمله دیگر شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان که وجود آنها برای اخذ مجوز شرکت دانش بنیان ضروری است می‌توان موارد زیر را نیز نام برد:

  • کالا و یا خدمات ارائه شده باید در سطح فناوری بالا یا متوسط به بالا باشد یعنی به سختی قابل کپی برداری باشد.
  • این کالا باید در مرحله تولید باشد و یا نمونه آزمایشگاهی کالا باید موجود باشد.
  • طراحی محصولات باید به گونه‌ای باشد که در چارچوب تحقیق و گسترش محصول قرار بگیرد.

مجوز شرکت دانش بنیان

همانطور که بیان شد باید شرایط بالا را داشته باشید تا بتوانید مجوز شرکت را اخذ نمایید. امکان دریافت مجوز توسط اشخاص حقوقی امکان‌پذیر است و این مجوزها از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر می‌گردد اما متولی صدور مجوز، مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان است.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که تمامی شرکت‌ها و موسساتی که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده‌اند و در حوزه فناوری‌های جدید و بالا فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند درخواست خود را برای تغییر به شرکت دانش بنیان ارائه بدهند.

در ادامه با مراحل ثبت و در واقع کسب صدور مجوز این نوع شرکت‌ها آشنا می‌شویم.

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

برای اینکه بتوانید شرکت دانش بنیان خود را به ثبت برسانید و علاوه بر آن مجوز‌های لازم را نیز دریافت نمایید لازم است که شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان را که در ذیل مهم‌ترین مدارک لازم جهت ثبت شرکت دانش بنیان آورده شده است را داشته باشید:

  • تصویر کالا بدین معنا که لارم است برای تمامی کالاهایی که ثبت شده است عکس آنها را نیز ارسال نمایید.
  • مجوزهای لازم را که برای محصول مورد نظر اخذ کرده اید را تصویر آنها را ارسال نمایید.
  • تصویر آخرین اظهارنامه مالیاتی را برای شرکت دانش بنیان ارسال نمایید.
  • رزومه شرکت
  • تصویر اساسنامه شرکت
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی شرکت
  • کپی مدارک اعضا هیئت مدیره شرکت
  • تصویر مدارک تحصیلی اعضا
  • آخرین لیست بیمه شرکت

این موارد از مهم‌ترین مدارک ثبت شرکت دانش بنیان است.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

پس از اینکه شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان را دانستید لازم است با مراحل ثبت شرکت دانش بنیان آشنا شوید. مراحل لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان شامل موارد ذیل است:

  • ابتدا شرکت تعاونی یا موسسه خصوصی را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانید.
  • برای تغییر شرکت به شرکت دانش بنیان باید وارد سامانه شرکت‌های دانش بنیان شوید.
  • لازم است تمامی فیلدهای لازم را پر نمایید و مدارک لازمه را بارگذاری نمایید. در این مرحله دبیرخانه اطلاعات شما را برای کارگزاران ارسال می‌نماید تا بررسی‌های لازم انجام شود.
  • پس از اینکه شرکت شما تمامی شرایط لازم را طبق آیین نامه تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان را داشت به صندوق نوآوری معرفی می‌گردد تا شرکت طرح خود را به صندوق ارائه نمایید.
  • پس از آنکه نامه صندوق را دریافت نمودید لازم است که وارد سامانه صندوق نوآوری شوید پس از آشنایی با خدمات پرسشنامه‌های لازمه را پر نمایید.
  • بعد از اینکه بررسی‌های لازمه انجام شد فرآیند ثبت شرکت به اتمام می‌رسد و شرکت برای مدت دوسال می تواند فعالیت داشته باشد.

نکات ضروری شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

توجه داشته باشید که از جمله مهم‌ترین شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان داشتن سابقه مدیریت برای مدت سه سال نیز می‌تواند به عنوان امتیاز مثبت در نظر گرفته شود. علاوه بر آن نیمی از درآمد شرکت باید در یک سال گذشته از دستاوردهای علمی باشد. از دیگر نکات ضروری برای شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت می‌توان به رد کردن بیمه برای حداقل سه نفر از کارکنان شرکت برای شش ماه را نیز نام برد.

جمع بندی

برای ثبت شرکت دانش بنیان لازم است که ایده‌های تازه و خلاقانه داشته باشید و علاوه برآن این ایده‌ها را باید بتوانید تجاری سازی نمایید به این معنا که کالاهایی که در شرکت دانش بنیان عرضه می‌شود باید با استفاده از دانش و تحقیق خود شرکت به وجود آمده باشد.

جهت ثبت شرکت دانش بنیان لازم است که شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان را داشته باشید تا در هنگام ثبت شرکت دانش بنیان با مشکلات مواجه نگردید. از آنجایی که تیم کارشناسان وینداد تجربه فراوانی در خصوص ثبت انواع شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های دانش بنیان دارد و می‌تواند در این خصوص کمک شایانی به شما نماید. تیم کارشناسان وینداد در خصوص هزینه ثبت شرکت دانش بنیان اطلاعات مفیدی به شما ارائه می‌نماید. کافی است در طول هفته با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

شرکت‌های دانش بنیان چه ویژگی دارد؟

از مهمترین ویژگی شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به ایده‌های نو و خلاقانه، تجاری سازی این ایده‌ها و خلاقیت‌ها و کسب درآمد از این طریق و همچنین رقابت پذیری این شرکت ها نام برد.

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

ثبت شرکت دانش بنیان باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی، کمک به اقتصاد داخلی از طریق صادرات این محصولات نو به دیگر کشورها، افزایش سطح بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید این محصولات می‌گردد.

4/5 - (4 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
تصویر ثریا احمدی

ثریا احمدی

ثریا احمدی یکی از نویسندگان خوب وینداد است که کارشناسی حقوق را در دانشگاه علوم قرآن و حدیث خوانده و اطلاعات تخصصی در شاخه‌های مختلف به‌ویژه امور ثبتی و قراردادی دارد و به همین واسطه مقالات کاربردی را در مجله حقوقی وینداد منتشر کرده که در ادامه این مقالات را می‌خوانید.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

موضوعات مجوزی شرکت‌ها
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

لیست کامل موضوعات نیازمند اخذ مجوز برای ثبت شرکت

ثبت شرکت نیازمند طی مراحل متعددی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب و تعیین موضوع فعالیت است. این موضوع نه‌تنها بخشی از اساسنامه شرکت را تشکیل می‌دهد، بلکه باید به دقت و با توجه به قوانین و مقررات تعیین شود. در بسیاری از موارد، موضوعات فعالیت شرکت‌ها نیازمند اخذ مجوزهای خاصی از مراجع ذی‌ربط هستند. برخی از حوزه‌های فعالیتی که معمولاً نیاز به اخذ مجوز دارند شامل پیمانکاری، خدماتی، تولیدی، بازرگانی و غیره هستند.

انواع مجامع عمومی در شرکت‌ها
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

انواع مجامع عمومی شرکت‌ها چیست؟ | وظایف و صلاحیت‌ها

در تمامی شرکت‌های تجاری برای تصمیم‌گیری در امور مختلف، مجامعی تشکیل می‌شود که انواع آن‌ها، نحوه تشکیل، صلاحیت‌ تصمیم‌گیری و وظایف و اختیارات هر یک به‌طور کامل مشخص شده است. مجامع شرکت‌ها شامل مجمع عمومی موسس، مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق‌العاده هستند.

صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکت

افزایش سرمایه در شرکت‌های تجاری به منظور توسعه فعالیت‌های شرکت انجام می‌شود که باید به عنوان یکی از تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد چرا که سرمایه ثبتی در ابتدای تاسیس در اساسنامه درج شده و این مورد باعث تغییر اساسنامه خواهد شد.

ثبت موسسه حسابرسی
مقالات ثبت موسسه غیرتجاری

شرایط و مراحل ثبت موسسه حسابرسی

موسسه حسابرسی یکی از رایج ترین انواع موضوعات برای ثبت موسسه است که نیاز به دریافت مجوز از جامعه حسابرسان رسمی ایران دارد. ضمن اینکه موسسین باید شرایطی مثل سابقه تحصیلی و سابقه کار مرتبط را برای دریافت مجوز و ثبت موسسه احراز کنند.