هزینه ثبت شرکت دانش بنیان چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان چقدر است؟

شرکت دانش بنیان از انواع شرکت‌های تعاونی است و همانطور که از اسم آن پیدا است، شرکتی است  به منظور افزایش علم و ثروت بر پایه دانش و تحقق هدف علمی و همچنین گسترش اختراع و نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق. هزینه ثبت شرکت دانش بنیان نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. بسیاری از […]

شرکت دانش بنیان از انواع شرکت‌های تعاونی است و همانطور که از اسم آن پیدا است، شرکتی است  به منظور افزایش علم و ثروت بر پایه دانش و تحقق هدف علمی و همچنین گسترش اختراع و نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق. هزینه ثبت شرکت دانش بنیان نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. بسیاری از افرادی که قصد ثبت شرکت دانش بنیان را دارند همواره سوالاتی راجع به هزینه ثبت شرکت دانش بنیان را دارد. در این مبحث ما قصد داریم نکاتی راجع به هزینه تاسیس شرکت دانش بنیان بیان نماییم.

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان چقدر است؟

شرکت‌های دانش بنیان کارهای بسیار بزرگی در جهت رونق اقتصادی کشورها انجام می‌دهند این شرکت‌ها شاید کالای خاصی تولید نکنند اما در جهت تربیت افراد تحصیل‌کرده گام‌های مهمی را برمی‌دارد. هزینه ثبت شرکت دانش بنیان و هزینه راه‌اندازی شرکت دانش بنیان برای افرادی که قصد تجاری سازی علم را دارند بسیار مهم است. بسیاری از ما قبل از تاسیس شرکت این سوال را می‌پرسیم  که برای راه اندازی شرکت باید چقدر هزینه کرد. در خصوص هزینه ثبت شرکت‌های دانش بنیان هم بارها این سوال را از خود پرسیده‌ایم.

معمولا هزینه ثبت شرکت دانش بنیان به عوامل مختلفی بستگی دارد اما مهم‌ترین نکته ای که در مورد هزینه ثبت شرکت دانش بنیان باید به آن توجه داشته باشید این است که با کمترین هزینه و کمترین پس انداز هم می‌توان شرکت دانش بنیان را ثبت نمود.

در این راستا باید توجه داشته باشید که تنها برای فرایند‌های قانونی هزینه ثبت شرکت دانش بنیان محاسبه می‌گردد و برای مواردی دیگر از جمله بررسی و ارزیابی مدارک هزینه از سمت نهاد ریاست جمهوری پرداخت می‌گردد.

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان در روزنامه رسمی

همانطور که بیان شد هزینه ثبت شرکت دانش بنیان به عوامل مختلفی بستگی دارد از طرفی هم امکان ثبت شرکت دانش بنیان به صورت مستقل وجود ندارد به همین منظور باید هزینه ثبت شرکت دانش بنیان را همراه با هزینه ثبت شرکت تعاونی و یا خصوصی در نظر بگیریم. به طور کلی توجه داشته باشید که هزینه‌ای که برای ثبت شرکت تعاونی به منطور دنبال کردن اهداف و فعالیت شرکت دانش بنیان لازم است شامل موارد ذیل می‌گردد:

  • مقدار سرمایه اولیه ای که برای ثبت شرکت تعاونی که فعالیت دانش بنیان را انجام میدهد.
  • هزینه مورد نیاز برای ارائه مدارک
  • هزینه ثبت مدارک در سامانه ثبت شرکت‌ها
  • هزینه مورد نیاز برای انتخاب نام شرکت
  • هزینه لازم برای اظهارنامه
  • هزینه مربوط به ارائه برند شرکت در اداره مربوطه
  • هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت در روزنامه رسمی که این مبلغ برابر با دویست و سی هزار تومان میباشد.
  • هزینه‌های مربوط به پاکت ها و پوشه‌های مورد نیاز.

همانطور که مشاهده می‌نمایید هزینه ثبت شرکت به عوامل متفاوتی بستگی دارد و اینکه باید توجه داشته باشید هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ ممکن است با سال‌های قبل تفاوت‌هایی نیز داشته باشد. بنابراین هزینه ثبت انواع شرکت دانش بنیان به تمامی این موارد بستگی دارد.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

پس از اینکه هزینه ثبت شرکت دانش بنیان را دانستید لازم است که با مراحل ثبت شرکت دانش بنیان آشنا شوید:

  • در ابتدای امر لازم است حیطه فعالیت شرکت دانش بنیان را انتخاب نمایید. حیطه فعالیت شرکت دانش بنیان ممکن است انجام تحقیقات و فعالیت در عرصه فناوری‌های موجود و یا هر فعالیت دیگری باشد.
  • سپس باید یک شرکت تعاونی و یا خصوصی ثبت کنید و امکان ثبت شرکت دانش بنیان به صورت مستقل وجود ندارد به همین خاصر هزینه ثبت شرکت دانش بنیان به هزینه ثبت شرکت تعاونی نیز بستگی دارد.
  • میزان سرمایه شرکت را مشخص نمایید.
  • مدارک لازم را تهیه نمایید و سپس تمامی مدارک را در اداره ثبت شرکت‌ها بارگذاری نمایید.
  • پس از ثبت شرکت تعاونی لازم است تا وارد سایت شرکت دانش بنیان شوید.
  • پس از انجام این کار مدارک شما بررسی میگردد و در صورتی که صلاحیت لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان را داشتید به صندوق نوآوری ارجاع داده می‌شوید.
  • در این مرحله لازم است طرح‌های مورد نظر شرکت و همچنین مدارک مورد نظر را به صندوق نوآوری تحویل دهید.
  • پس از تاییدات لازم مدارک خود را در سایت شرکت دانش بنیان بارگذاری نمایید.
  • در نهایت پس از بررسی‌های لازم اطلاعات شرکت در سامانه مربوطه به ثبت می‌رسد.

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان وینداد

با توجه به اینکه لازم است که شرکت دانش بنیان ابتدا به صورت خصوصی یا تعاونی ثبت شود ممکن است در این راه سوالات بیشتری در خصوص هزینه ثبت شرکت دانش بنیان داشته باشید. ازآنجایی که تیم کارشناسان وینداد تجربه فراوانی در خصوص ثبت انواع شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های دانش بنیان دارد و می‌تواند در این خصوص کمک شایانی به شما نماید. تیم کارشناسان وینداد در خصوص هزینه ثبت شرکت دانش بنیان اطلاعات مفیدی به شما ارائه می‌نماید. کافی است در طول هفته با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان در هنگام تاسیس شرکت اهمیت فراوانی دارد چرا که یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شرکت‌ها هزینه ثبت شرکت دانش بنیان است. هزینه ثبت شرکت دانش بنیان بسیار کمتر از هزینه ثبت سایر شرکت‌هاست اما با این حال لازم است که این شرکت در قالب شرکت تعاونی و یا خصوصی ثبت گردد. با توجه اینکه این شرکت‌ها قصد انجام فعالیت از راه علمی را دارند و به عبارتی هدف این شرکت‌ها به سود رسیدن از طریق تجاری سازی علم است بنابراین کمک های شایانی به اقتصاد کشور می‌نمایند.

سوالات متداول

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

از جمله مزایای که برای ثبت شرکت دانش بنیان در نظر گرفته‌اند معافیت از پرداخت مالیات و همچنین کمک‌های مالی تا سقف بیست درصد است.

مقدار سرمایه‌ای و امکانات پیشرفته‌ای که باید برای ثبت شرکت دانش بنیان لازم است چه اندازه مهم است؟

باید توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت دانش بنیان سرمایه بالا و امکانات پیشرفته نیاز نیست و چیزی که مهم است و حتما باید به آن توجه داشته باشید مقدار اطلاعاتی می‌باشد که قصد دارید شرکت را بر آن پایه‌گذاری نمایید. چرا که این نوع شرکت ها بر پایه نوآوری می‌باشد.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت