مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود از رایج‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌ها نزد سرمایه‌گذاران است. اگر مایلید از مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود به ساده‌ترین شکل ممکن آگاه شوید، در ادامه این متن با ما همراه باشید. در آخر چنانچه سوالی داشتید مشاوران وینداد برای راهنمایی در کنار شما هستند. برای خواندن سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک […]

شرکت مسئولیت محدود از رایج‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌ها نزد سرمایه‌گذاران است. اگر مایلید از مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود به ساده‌ترین شکل ممکن آگاه شوید، در ادامه این متن با ما همراه باشید. در آخر چنانچه سوالی داشتید مشاوران وینداد برای راهنمایی در کنار شما هستند.

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود به چه صورت است؟

این شرکت از جمله شرکت‌های تجاری است که برای امور بازرگانی و تجارتی، توسط دو نفر یا بیشتر تشکیل می‌شود. سرمایه این شرکت به سهم‌الشرکه تبدیل می‌شود و نه به سهام و هر یک از شرکا تنها به میزان سرمایه خود مسئول پرداخت در مورد بدهی‌های شرکت هستند. در ذیل مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود به ترتیب بیان شده‌است؛

  • استعلام نام شرکت مسئولیت محدود در سامانه ثبت شرکت‌ها
  • فراهم نمودن مدارک لازم برای ثبت شرکت
  • به سایت اداره ثبت شرکت مراجعه کنید و در سامانه در منوی پذیرش تاسیس، گزینه مسئولیت محدود را انتخاب کنید.
  • سپس با پر کردن فرم مربوط به مشخصات موسسین مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود شما آغاز می‌شود.
  • مرحله بعد انتخاب نام شرکت مسئولیت محدود است. در همین حین باید برای شرکت به ترتیب اولویت ۵ نام انتخاب کنید تا در نهایت یکی از نام‌ها تأیید شود.
  • در گام بعدی مدت اعتبار شرکت مسئولیت محدود و موضوع فعالیت شرکت مسئولیت محدود، نشانی شرکت، سرمایه شرکت را وارد نموده، سپس سمت اشخاص و نام شرکاء و سهام هر یک از آنها را مشخص نمایید. توجه کنید اگر شرکت دارای شعبه دیگری است باید مشخصات آن معرفی گردد.
  • پس از تأیید اطلاعات توسط اداره ثبت باید اساسنامه و شرکت نامه را در سایت بارگذاری کنید و چنانچه با ضوابط مندرج در سایت همخوانی دارد، آن را تایید نهایی کنید.
  • در مرحله بعد اداره‌ی ثبت از بین نام‌های پیشنهادی یک نام را انتخاب کرده و تایید می‌کند.
  • بعد از این، نوبت به اوراق مربوط به اطلاعات شرکت است که باید توسط تمامی اعضا به امضا برسد. سپس قالب پاکتی ثبت شرکت‌های مسئولیت محدود به رنگ قرمز که در باجه‌های پستی معتبر موجود است، به اداره ثبت شرکت‌های شهرتان پست کنید.
  • در نهایت، پس از تأیید تمام مدارک، شماره ثبت به شما داده می‌شود و باید آگهی رسمی تاسیس را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به چاپ برسانید.

می‌توانید بدون دغدغه همه مراحل ثبت شرکت را به گروه وکلا و مشاورین حقوقی وینداد بسپارید و از فرآنید ثبت شرکت خود اطمینان داشته باشید.

شرایط و مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال 1401 چیست؟

با توجه به آنچه در بالا گفته‌شد، قبل از مرحله نخست باید مدارک لازم جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود را آماده کنید. نگران نباشید این مرحله را نیز به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما توضیح خواهیم داد. برخی از این مدارک در همه‌ شرکت‌های حقوقی مشترک‌اند و برخی مختص شرکت مسئولیت محدود هستند، در ادامه به توضیح همه‌ این مدارک می‌پردازیم،

  1. مدارک هویتی شرکا و مدیران در زمان تاسیس که شامل؛ شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند است.
  2. اوراق مربوط به رسید پذیرش اینترنتی و ابلاغیه تائید نام
  3. تقاضانامه ثبت شرکت مسئولیت محدود در ۲ برگ و تکمیل آن، همچنین ذیل تقاضانامه باید توسط کلیه سهامداران امضا گردد. علاوه بر این این اوراق به دلیل بهادار بودن باید از محل اداره ثبت شرکت‌ها تهیه گردند.
  4. در صورت وجود بازرس یا بازرسین و خزانه‌دار مدارک هویتی آنان نیز باید تحویل داده‌شود، علاوه بر این چنانچه اعضا بیش از ۱۲ شریک باشند باید هیئت ناظر نیز تشکیل شود و مدارک آنان نیز ارائه گردد.
  5. در صورت وجود شریک حقوقی در بین اعضا شرکت، اوراق هویتی شخص حقوقی، معرفی‌نامه نماینده، شماره آن، به همراه تاریخ اعتبار آن باید در مدارک شرکت درج شود.
  6. شرکت‌نامه و اساسنامه شرکت مسئولیت محدود در ۲ برگ باید تکمیل شود و ذیل آن توسط کلیه سهامداران امضا گردد.
  7. صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره در ۲ نسخه که به امضا سهامداران و بازرسین شرکت مسئولیت محدود رسیده باشد.
  8. چنانچه موضوع مورد نظر جهت تاسیس شرکت نیاز به مجوز داشته باشد، مدرک مجوز نیز باید درج شود.
  9. اشخاص حقوقی سهامدار شرکت باید تاییدیه‌ای مبنی بر غیر دولتی بودن شرکت امضا کنند و ارائه دهند.
  10. ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت.
  11. الزام وجود گواهی عدم سوءپیشینه برای کلیه اعضا
  12. افتتاح حساب بانکی جهت پرداخت‌های قانونی قبل از ثبت شرکت مسئولیت محدود و ارائه شماره شباء.
  13. اعلام کد پستی معتبر اداری و یا تجاری جهت اقامتگاه شرکت.

نحوه تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود چگونه است؟

یکی از مدارکی که در هنگام ثبت شرکت باید ارائه شود اظهارنامه‌ است. نحوه تنظیم اظهارنامه بسیار مهم است. این مدرک در کنار سایر مدارک چون تقاضانامه، صورت‌جلسه و شرکتنامه باید ارائه شود. یک نسخه از این مدرک در اداره ثبت بایگانی و نسخه دیگر برای انجام امور مختلف به صورت مهر شده به شرکت داده می‌شود، چراکه اظهارنامه در واقع سند ثبت شرکت است.در این سند، خلاصه ای از اطلاعات شرکت و لیست سهامداران درج می‌شود. در نهایت  به طور دقیق بر اساس آخرین تغییرات و در دو نسخه برای اداره ثبت ارسال می‌شود. برای تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود  اظهارنامه‌ها باید حاوی اطلاعات زیر باشند:

  • نام شرکت
  • نوع شرکت
  • آدرس موسسین
  • تعیین مقدار دقیق سرمایه ( تفکیک نقدی از غیر نقدی)
  • تعیین تعداد دقیق سهام
  • مشخص نمودن تعهد موسسین به شرکت
  • تعیین میزان آورده‌های نقدی و غیر نقدی
  • محل اصلی شرکت
  • مشخص کردن افرادی که حق امضا دارند
  • تعیین مدیران و بازرسان شرکت.

اظهارنامه‌ها بسیار شبیه به شرکت‌نامه‌ها هستند. اطلاعات مذکور باید در حضور اعضای مجمع عمومی در اظهار نامه ذکر و به امضا تمامی اعضا برسد. چنانچه در اطلاعات درج شده مغایرت و یا نقصی وجود داشته باشد، منجر به رد درخواست و انجام دوباره مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود خواهد شد.

فرآیند ثبت شرکت در وینداد چگونه است؟

از آنجایی که کارشناسان ما تجربه زیادی در زمینه ثبت انواع شرکت مسئولیت محدود دارند. تجربه چندین ساله ما باعث شده است با جزئیات ثبت شرکت آشنا باشیم و در کمترین زمان و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت، مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود را انجام دهیم، فرآیند ثبت شرکت مسئولیت محدود در وینداد در ۵ مرحله:

  • ثبت درخواست و ارسال مدارک مشتری
  • ثبت اولیه شرکت در سامانه
  • تایید نام شرکت
  • تنظیم مدارک و ارسال به اداره
  • ثبت نهایی شرکت

اگر برای ثبت شرکت خود نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید تیم مشاوران حقوقی وینداد در طول هفته برای حل مسائل حقوقی و ثبتی شما پاسخگو هستند. کافی است با ما تماس بگیرید تا با شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود آشنا شوید.

سوالات متداول

آیا می توان شرکت مسئولیت محدود را به سهامی خاص تبدیل کرد؟

بله، در حال حاضر طبق قانون جدید تصویب شده امکان تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس وجود دارد.

آیا من به تنهایی می‌توانم شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم؟

خیر، طبق ماده 94 قانون تجارت، ثبت شرکت مسئولیت محدود برای انجام امور تجاری میان دو یا چند نفر تشکیل می شود.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت