نحوه تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان

نحوه تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان

اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان ، نوعی اعلامیه و تقاضانامه تأسیس و ثبت شرکت است و اظهارنامه ثبت شرکت، یکی از مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان است. به‌عبارت دیگر، زمانی که اشخاص قصد دارند شرکتی را تأسیس و ثبت نمایند، باید اعلامیه‌ای را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند تا بتوانند شرکت […]

اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان ، نوعی اعلامیه و تقاضانامه تأسیس و ثبت شرکت است و اظهارنامه ثبت شرکت، یکی از مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان است. به‌عبارت دیگر، زمانی که اشخاص قصد دارند شرکتی را تأسیس و ثبت نمایند، باید اعلامیه‌ای را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند تا بتوانند شرکت را تأسیس نمایند. در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان که غالباً در قالب شرکت‌های سهامی هستند نیز، تنظیم اظهارنامه لازم است و مؤسسین شرکت باید اقدام به تنظیم اظهارنامه شرکت دانش بنیان نمایند. در ادامه مطلب، قصد داریم تا به بررسی و توضیح و تعریف اظهارنامه شرکت دانش بنیان پرداخته و بندهایی که باید در اظهارنامه ذکر شود را بیان نماییم.

اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

قانون تجارت مدارکی را برای ثبت هر شرکت تجاری مشخص کرده است و با توجه به اینکه این مدارک در شرکت‌های تجاری غالباً مشترک است، اما در برخی موارد تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها این است که تنظیم اظهارنامه برای ثبت شرکت‌های سهامی خاص و عام لازم و ضروری است درصورتیکه، در ارتباط با باقی شرکت‌های تجاری این سند ضروری نیست. همانطور که در مقدمه مطلب بیان شد، شرکت‌های دانش بنیان در قالب شرکت‌های سهامی تأسیس و تشکیل می‌شوند و در نتیجه، تنظیم اظهارنامه برای ثبت و تأسیس شرکت دانش بنیان ضروری است.

در پاسخ به این سؤال که اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان چیست، باید اینطور گفت که:

اظهارنامه ثبت شرکت، نوعی تقاضانامه و اعلامیه تأسیس شرکت دانش بنیان است که مؤسسین شرکت باید هم زمان با ارسال سایر مدارک ثبت شرکت، به مرجع ثبت شرکت‌ها تقدیم شود.

این اظهارنامه درواقع معرف شرکتی است که مؤسسین قصد تأُسیس و تشکیل آن را دارند و به همین دلیل، این اعلامیه و تقاضانامه باید حاوی اطلاعاتی ازجمله اطلاعات پایه شرکت، مشخصات اعضای شرکت مانند سهامداران شرکت دانش بنیان و بازرسان شرکت دانش بنیان، میزان سرمایه، مبلغ سهام و سایر اطلاعات اینچنینی است. در ادامه مطلب، به بررسی و شرح دقیق مواردی خواهیم پرداخت که باید در هنگام تنظیم اظهارنامه شرکت دانش بنیان در این سند ذکر شود.

نمونه اظهارنامه شرکت دانش بنیان چه بخش‌هایی دارد؟

در اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان، باید مواردی ذکر شود که این موارد شامل اطلاعات مربوط به شرکت می‌باشد. مؤسسین شرکت در هنگام تنظیم اظهارنامه شرکت دانش بنیان باید توجه داشته باشند تا تمامی این موارد را در اظهارنامه شرکت درج نمایند. در ادامه، به ذکر بندهایی که باید در اظهارنامه شرکت دانش بیان درج گردد می‌پردازیم.

1. نام شرکت دانش بنیان

2. مشخصات سهامداران شرکت که شامل مواردی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، محل اقماتگاه و غیره می‌شود. علاوه بر این، اگر سهامدار شرکت یک شخص حقوقی است، باید اطلاعاتی مانند شماره ثبت، کد اقتصادی، نشانی اقامتگاه و غیره ذکر شود.

3. موضوع فعالیت شرکت به‌صورت دقیق؛ توجه داشته باشید که موضوع شرکت هر چه قدر وسیع‌تر در اظهارنامه ثبت شود، بهتر است و بیشتر معرف شرکت خواهد بود.

4. میزان سرمایه و مبلغ سرمایه نقدی و نوع سرمایه غیرنقدی(تفکیک سرمایه نقدی و غیرنقدی و تعیین میزان  مقدار هر یک از این موارد ضروری است.)

5. تعداد سهام و مبلغ اسمی هر سهم

6. میزان تعهد هر یک از مؤسسین

7. مشخصات دقیق مرکز اصلی شرکت دانش بنیان

8. مدت فعالیت شرکت

9. اسامی و مشخصات مدیران شرکت به همراه ذکر سمت آن‌ها

10. نام مدیرعامل شرکت و اختیارات وی

11. اسامی و مشخصات بازرس یا بازرسان شرکت

12. نام و محل شعبات شرکت دانش بنیان اگر این شرکت دارای شعبات دیگری نیز هست

13. مفاد اساسنامه شرکت دانش بنیان

برای ثبت شرکت دانش بنیان اظهارنامه باید به کجا ارسال شود؟

در گذشته و پیش از اینکه انجام مراحل ثبت شرکت آنلاین شود، اقدامات لازم جهت ثبت شرکت به‌صورت حضوری انجام می‌شد و متقاضیان تأسیس و ثبت شرکت باید اظهارنامه تأسیس و ثبت شرکت را به‌صورت حضوری تقدیم مرجع ثبت شرکت‌ها می‌کردند. اما در حال حاضر، انجام مراحل ثبت شرکت و ثبت اظهارنامه شرکت، از طریق مراجعه به سامانه ثبت شرکت‌ها و به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.

در همین راستا، اگر قصد ثبت اظهارنامه شرکت دانش بنیان را دارید، باید پس از تنظیم اظهارنامه شرکت دانش بنیان وارد سامانه ثبت شرکت‌ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir و سربرگ تأسیس شخصیت حقوقی جدید را انتخاب نمایید. در مرحله بعد، باید نوع شرکت مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

در مرحله بعد، شما باید مشخصات نشانی شرکت که شامل آدرس شرکت و کد پستی می‌شود را علاوه بر مشخصات متقاضی ثبت اظهارنامه شرکت که نماینده قانونی شرکت است را وارد نمایید تا سامانه اطلاعات مورد نظر را احراز نماید. پس از ثبت این اطلاعات، شما باید سایر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه وارد نمایید و پس از درج تمامی اطلاعات درخواستی، سامانه اظهارنامه ثبت شرکت را به شما نمایش خواهد داد. توجه داشته باشید که این اظهارنامه قابل تغییر نمی‌باشد و تنها راه تغییر این اظهارنامه این است که به مراحل قبل بازگشته و اطلاعات درخواستی را تغییر دهید.

جمع‌بندی

یکی از مدارکی که اشخاص باید در هنگام تأسیس و ثبت شرکت دانش بنیان به آن توجه داشته باشند، اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان است. در همین راستا، مؤسسین شرکت باید مطابق با نحوه تنظیم اظهارنامه شرکت دانش بنیان اقدام به تنظیم و درج مندرجات این سند نمایند. اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان نوعی اعلامیه و تقاضانامه تأسیس و ثبت شرکت است که به همراه سایر مدارک، به مرجع ثبت شرکت‌ها تقدیم می‌شود.

چنانچه قصد تنظیم اظهارنامه شرکت دانش بنیان را دارید، باید بدانید که این کار ممکن است پیچیدگی‌های مخصوصی داشته باشد و به همین دلیل بهتر است تا تنظیم اظهارنامه را به متخصصان ثبت شرکت واگذار نمایید. در همین زمینه، شما می‌توانید از خدمات ثبت شرکت وینداد استفاده کرده و تنظیم مدارک ثبت شرکت را به همکاران ما بسپارید. در پایان، امیدوار هستیم تا با مطالعه این مطلب اطلاعات مورد نظر را دریافت کرده باشید و با این وجود، اگر همچنان قصد کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه را دارید، می‌توانید پرسش‌های خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

نحوه تنظیم اظهارنامه شرکت دانش بنیان چگونه است؟

برای تنظیم اظهارنامه یا همان تقاضانامه ثبت شرکت دانش بنیان، متقاضیان ثبت شرکت باید مطابق با مقررات، مواردی که لازم است را در اظهارنامه درج نموده و اظهارنامه را تنظیم نمایند.

عدم تنظیم اظهارنامه ثبت شرکت دانش بنیان چه ضمانت اجرایی دارد؟

در صورت عدم تنظیم اظهارنامه و عدم وجود اظهارنامه در مدارک لازم برای ثبت شرکت، امر ثبت شرکت دانش بنیان ممکن نخواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت