قرارداد وام قابل تبدیل به سهام قرارداد وام قابل تبدیل به سهام
  • لوگوی وینداد بر روی صفحات قرارداد درج نشده است.

قرارداد وام قابل تبدیل به سهام

  1. مناسب برای: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی
  2. فرمت فایل: pdf ,word
  3. تعداد صفحات: 7
  4. ابعاد صفحات: A4
  5. تاریخ بروزرسانی: 07 فروردین 1403
قالب استاندارد
مطابق با آخرین قوانین ایران

قرارداد وام قابل تبدیل به سهام چیست؟

این قرارداد همانطور از نام آن پیداست در وهله اول یک قرارداد وام محسوب می‌شود؛ ولی با یک شرط مهم و اساسی که در صورت درخواست وام‌دهنده، وام‌گیرنده موظف است که وام موضوع قرارداد را تبدیل به سهام نماید. به عبارت دیگر، با این درخواست، وام‌دهنده داخل در سهامداران شرکت می‌شود.

قرارداد وام قابل تبدیل به سهام چه مزایا و کاربردی دارد؟

این قرارداد می‌تواند برای هر دو طرف موقعیت برد- برد را ایجاد کند. به این ترتیب که با عملکرد درست شرکت وام‌گیرنده و صرف وام موضوع قرارداد در راستای هدف مورد نظر و افزایش ارزش سهام شرکت، این انگیزه برای وام‌دهنده ایجاد می‌شود که به جای باز پس‌گیری مبلغ وام، داخل در سهامداران شرکت شود و از سهامی که به واسطه عملکرد مطلوب شرکت به ارزش آن افزوده شده، بهره‌مند شود. از سوی دیگر، شرکت (وام‌گیرنده) نیز به جای بازپرداخت مبلغ وام، سهام شرکت را به وام‌دهنده منتقل می‌نماید.

نکته مهم در قرارداد وام قابل تبدیل به سهام چیست؟

نکته مهم و حائز اهمیت در این قرارداد این است که درخواست تبدیل صرفاً از سوی وام‌دهنده مطرح می‌شود و به عبارت دیگر ابتکار عمل در دست وام‌دهنده است که با توجه به وضعیت و عملکرد شرکت می‌تواند این تقاضا را مطرح سازد. از سوی دیگر، این درخواست بدون حق رجوع است. وام‌دهنده نمی تواند بعد از تقاضا نمودن تبدیل مبلغ وام به سهام، درخواست خود را پس بگیرد.

نام دیگر قرارداد وام قابل تبدیل به سهام

convertible loan agreement

ارسال نظر:

سوالات متداول

قرارداد وام قابل تبدیل به سهام در دو فرمت pdf و word در اختیار شما قرار می‌گیرد. بله فرمت word این قرارداد قابل ویرایش است.

این قرارداد مطابق با آخرین قوانین و مقررات ایران تنظیم شده است و همواره درحال بروزرسانی است. با دانلود قرارداد وام قابل تبدیل به سهام این قرارداد همیشه در پنل کاربری شما موجود و نسخه بروزرسانی شده آن قابل دریافت است.

  • امتیاز کاربران

  • 1267 دانلود

  • تنظیم شده توسط وکلای پایه 1 دادگستری

  • راهنمای تکمیل قرارداد

200,000

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد