پروفایل کاربر

Bahman Shamshirsaz

ارائه سهام به كارمند

سلام وقتتون بخير
من ميخوام سهامي رو به كارمندم بدم كه اين كارمند تا وقتي در شركت باشه و كار كنه صاحب اون سهام باشه ولي خودش نتونه اون رو بفروشه. و ميخوام لااقل مطمئن باشم 5 سال براي ما كار ميكنه. بايد چه كار كنيم؟ آيا چنين چيزي امكانپذير هست؟
البته شركت مسئوليت محدود هست.

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

6 سال پیش

با سلام:

در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است نمی توان مالی را به اسم شخص دیگری نمود و اختیار نسبت به آن را به طور دائم از وی سلب نمود و این شرطخلاف مقتضای ذات عقد و باطل می باشد. لیکن بصورت جزی می توان شروطی بر آن بار نمود.

همچنین در خصوص قسمت دوم سوال شما می توانید با کارمند خود قراردادی منعقد نمایید تا چنان چه ظرف مهلت زمانی خاصی (مثلاً 5 سال) در شرکت شما مشغول به فعالیت باشد به عنوان پاداش وفاداری و یا حسن انجام کار به میزان مشخصی (سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود و یا سهام در شرکت سهامی) به وی تعلق بگیرد.

با احترام؛

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

حسین حقیقی

حقوق مدیرعامل شرکت

باسلام
حقوق مدیر عامل شرکت چگونه و بر چه اساسی مشخص می‌گردد؟

پروفایل کاربر

بهنام ولی  زاده

قرارداد بازاریابی با پرداختی ثابت همراه پورسانت

من با یک نفر قرارداد بازاریابی جهت گرفتن آگهی برای یک نشریه می خواهم ببندم شروط زیر را با هم توافق کردیم
۱- ماهانه یک مبلغ ثابتی پرداخت کنم
۲- به میزان ۵ درصد از هر آگهی به عنوان پورسانت پرداخت کنم
۳- اگر تعداد آگهی ها بیش از سقفی که برای هزینه های سربه سر مشخص شده باشد برای درامد و سود مازاد مقداری را به عنوان بونس به هر میزان که خودم تشخیص دادم به ایشان پرداخت کنم.

حالا سوالم اینه
۱- ایشان نیازی به بودن تو لیست ندارنُ و قرار نیست تو لیست بیمه من باشند در صورتی که تو لیست بیمه نباشن با توجه به پرداختی ثابت مشکل قانون ندارره؟

۲- حال اگر در لیست بیمه آورده شود می شود در قرارداد کاری که باهاشون بسته میشه پورسانت داد؟

پروفایل کاربر

یعقوب رضایی

چگونگی پرداخت هزینه های انتقال سرقفلی و رضایت حق اربابی و مطالبه الباقی ثمن معامله از خریدار

با عرض سلام و ادب
سال ۷۳ پدرم سرقفلی مغازه ای را که شخصی قبل از پدر سال ۵۷ از خود مالک خریده بود، خرید، بنجاق اصلی دست نویس بوده ، مالک به حق انتقال بغیر اشاره نکرده، اجاره بها تعیین شده با چندتا شاهد، در بنجاق دست نویس پدر با مالک سرقفلی دوم، رضایت مالک بر عهده فروشنده نوشته شده با تعیین اجاره بها که به وراث( مالک فوت شده) پرداخت شود،از آنموقع تاکنون وراث برای اخذ اجاره بها از پدر نیامده اند،( هر یک در چند شهر دیگر)، (لطفا به این نکته دقت شود که اجرای قانون روابط موجر و مستأجر مصوب ۱۳۵۶در شهرستان ما......اجرایی نیست)، سال ۹۳ سه دانگ سرقفلی را از پدر خریدم(بدون اشاره به حق انتقال به غیر ، رضایت مالک و اجاره بها) و سال۹۵ پدر سه دانگ دیگر را به شخص دیگر فروخت(بصورت مبایعه نامه ۴ صفحه ای)، امسال قصد فروش سهم خود بصورت مشاعی به شریکم را داشتم، ابتدا اظهار نامه ای از طریق دفتر خدمات قضایی به وراث(۲۶ورثه) ارسال کردم( با عنوان قصد فروش سهم خود دارم و بدوا به شما اعلام میکنم.....با مهلت جواب دهی ۱۵ روز) ، فقط دو تن از وراث را میشناسم که در شهر خودمان هستن و آدرس مابقی را از ایشان گرفتم، بعد از گذشت دو ماه از ارسال ، جوابی از سوی وراث نیامد( یا در محل حاضر نبودن یا به فامیل وارث ابلاغ یا آدرس اشتباه بود... بجز دو سه نفر که ثبت ثنا داشتند)احتمال جواب دهی نمیدادم(رابطه آنچنانی با هم ندارند) سرانجام با شریکم( مشاعی) در بنگاه بصورت مبایعه نامه ۴ صفحه ای معامله کردیم، هزینه انتقال و رضایت حق اربابی، بر عهده من است،حال خریدار مبلغ ۲۵ میلیون تومان بابت رضایت حق اربابی نگه داشته و میگه هر وقت حق مالکیت وراث را دادی( دقیق نمیدانم باید پرداخت کرد یا راهی برای نپرداختن است؟(با توجه به اجرایی نبودن روابط) اگر راهی هست راه حل چیست؟ که این یه سوال بنده از شما وکیل محترم است) در ازای دریافت رسید از وراث، تصفیه میکنیم، حال مشکل و سوال من این است: حق مالکیت که قانونی نیست و عرفی ست، بنظر شما آسانترین، بصرفه ترین، بی دردسرترین اقدام قانونی( یا بصورت کدخدا منشانه) علیه خریدار چیست ؟ تا مطالبه الباقی ثمن معامله کنم؟
ممنون از راهنمایی و جواب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد