پروفایل کاربر

Bahman Shamshirsaz

ارائه سهام به كارمند

سلام وقتتون بخير
من ميخوام سهامي رو به كارمندم بدم كه اين كارمند تا وقتي در شركت باشه و كار كنه صاحب اون سهام باشه ولي خودش نتونه اون رو بفروشه. و ميخوام لااقل مطمئن باشم 5 سال براي ما كار ميكنه. بايد چه كار كنيم؟ آيا چنين چيزي امكانپذير هست؟
البته شركت مسئوليت محدود هست.

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

5 سال پیش

با سلام:

در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است نمی توان مالی را به اسم شخص دیگری نمود و اختیار نسبت به آن را به طور دائم از وی سلب نمود و این شرطخلاف مقتضای ذات عقد و باطل می باشد. لیکن بصورت جزی می توان شروطی بر آن بار نمود.

همچنین در خصوص قسمت دوم سوال شما می توانید با کارمند خود قراردادی منعقد نمایید تا چنان چه ظرف مهلت زمانی خاصی (مثلاً 5 سال) در شرکت شما مشغول به فعالیت باشد به عنوان پاداش وفاداری و یا حسن انجام کار به میزان مشخصی (سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود و یا سهام در شرکت سهامی) به وی تعلق بگیرد.

با احترام؛

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

سعید رحمت

رای کمیسیون ماده 100

با سلام و احترام
بنده در حیاط ملک خود اقدام به نصب دکل کرده ام و کمیسیون ماده 100 رای به جمع اوری دکل را داده است.
ولی بنده نمیخواهم دکل را جمع آوری کنم در این صورت چه اتفاقی می افتد ؟
از لحاظ قانونی چه کارهایی شهرداری انجام می دهد ؟

پروفایل کاربر

محسن نصیری

تحویل شرکتی آپارتمان

سلام در مشارکت در ساخت آیا می شود توافق کنیم که تحول خانه تا مرحله نازک کاری باشد یعنی سفید کاری و مابقی کارها مثل کابینت و شیرآلات و نصب پکیج را انجام ندهیم یعنی تحویل شرکتی آیا در عرف همین اصلاح درسته

پروفایل کاربر

مجتبی اله بخشی

تعهدات

باسلام و عرض ادب
بنده یک واحد آپارتمان پیش خرید کردم که با 4 ماه تاخیر نسبت به زمان پایان قرارداد در مرحله تحویل می باشد. اکنون سازنده طلب قسط آخر کار را بابت تحویل میخواهد در صورتیکه جریمه پرداخت تاخیر بیش از قسط آخر است. آیا می توانم از پرداخت قسط آخر امتناع کنم یا میبایست پرداحت کنم و بعد اقامه دعوی طلب جریمه کنم؟ با تشکر

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد